florin32

problema motor d5 la xc70

54 posts in this topic

salutare!

la firma unde lucrez avem un xc70 din 2004 motor 2,4 diesel,cutie automata

masina este foarte ingrijita,intretinuta cu consumabile si tot ce a avut nevoie schimbate la timp.

de ceva vreme motorul trepida destul de urit si s-au schimbat toate tampoanele de la cutie si motor insa la cuplarea in marsarier vibra tot bordul.

am fost acum citeva zile cu ea la reprezentanta din brasov iar cei de acolo dupa constatare mi-au spus ca 90% e un culbutor rupt si ca nu se poate schimba decit cu tot cu chiuloasa.

e adevarat,nu se pot schimba?

mie unul mi se pare destul de ciudat ceea ce mi-au spus...mai ales ca o chiuloasa noua e vrea 200 de milioane iar la dezmembrari in jur de 700 de euro.

totodata ca si posibila cauza mi-au zis ca ar fi de vina presiunea mare de ulei cauzata de un alt tip de ulei decit cel recomandat adica 0w30.

si intr-adevar din prea mult zel si pt ca e pus pe economii seful de parc auto i-a pus de ceva vreme 10w40 in loc de 0w30 cu care mergeam de obicei...

ce ziceti?

puteti sa imi dati ceva sfaturi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este o problema de culbutori atunci motorul bate nu vibreaza, oricum se verifica foarte usor facand un test de compresie, daca un culbutor este defect atunci supapa ramane deschisa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul cu care merge motorul d5 este castrol 0w30 sau 5w30 acea a3b3b4, chiuloasa la dezmembrari este undeva la 500 euro iar tampoale daca le-a schimbat cu unele ieftine e posibil sa mai le schimbati pana le achizitionati pe cele de calitate. Culbutorii se schimba si fara chiuloasa depinde de mecanicul care face constatarea si ce gaseste cand desface motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G:Supapa ar ramane inchisa daca acel culbutor e rupt.La testul de compresie nu se vede decat daca este culbutor de admisie.

@Florin:Dupa inlocuirea tampoanelor mai tremura la ralanti?Si daca da in ce conditii?Tot timpul sau doar cand e cuplat marche arriere?Mai exact clantane,bate?In mers se simte lipsa de putere sau "trage" la fel de bine ca inainte?

Si eu sunt convins ca se pot inlocui separat culbutorii,nu trebuie inlocuita chiulasa completa.Asta daca nu cumva acolo e "tocana" de culbutori sau lagare de axa cu came rupte cum zice si Adrian ;) Asta de obicei se intampla cand sunt probleme cu distributia si atunci se stramba supape,se rup culbutori etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

tampoanele s-au inlocuit cu unele originale si dupa ce s-au inlocuit se simt vibratii numai in marsarier...in rest e ok....inainte se misca motorul de pe sasiu asa erau de varza pt ca in urma cu ceva timp tot cei de la brasov anulasera furtunele de vacuum care vin la tampoane si se intarisera.

de batut sincer sa fiu eu nu am auzit nimic suspect la motor doar in momentul in care cei de la service au scos capacul filtrului de aer si au pornit motorul...se auzea un tacanit...

motorul trage,nu se simt diferente dar sincer mi-e si frica sa mai merg cu ea si de citeva zile sta in parcare.

astia de la reprezentanta cred ca nu vor sa se complice sa schimbe numai culbutorii si de aia mi-au zis ca se schimba chiuloasa cu totul....nu pot sa cred ca la un motor de volvo nu se pot schimba culbutorii....

ce o fi in chiuloasa nu am de unde sa stiu si nici ei nu stiu pt ca nu au dat jos nimic,nici macar capacul de la culbutori ca au zis ca nu au garnituri....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Florine, pentru mecanica si nu numai nu-ti sugerez sa apelezi la "reprezentanta/reprezentante" unde la ei de cele mai multe ori se repara prin schimbare (vorbesc de cutii automate, ceasuri de bord, incalzitoare auxiliare, etc).

Gaseste un mecanic bun, unul de repara numai motoare si iti va schimba doar ce este necesar pentru buna functionare a acestuia si asa vei iesi mult mai bine la bani (fara sa schimbi alte componente care nu sunt uzate).

Pentru piese de origine si aftermarket poti apela la colegii de pe forum care se ocupa de comercializarea lor si astfel vei economisi ceva banuti, adaosurile lor fiind mult mai mici fata de reprezentante!

Bafta :hello: :hello: :hello: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba s-au schimbat tampoanele hidraulice daca celelalte tampoane sunt praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci s-au schimbat tamponul de pe partea cu distributia,cel din fata jos si cel din spate jos pe partea cu cutia.

au mai ramas cele din capatul barei aleia de sus dintre amortizoare care sint deja comandate....care ar mai fi?

cite tampoane are motorul asta si care ar putea fi alta cauza pt trepidatia in marsarier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai doua hidraulice fata + spate pe subcadrul motor,unul articulat sub motor,unul lateral la distributie + unul superior de care ai zis acum

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea fi si din transmisie...(cutia de viteze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

astia la brasov s-au jurat ca nu e din cutie sau ambreiaj ca asa le-am zis si eu....sincer eu la ambreiaj ma gindeam....

insa ei au zis ca nu are cum si mi-au aratat inca un xc90 si un s60 parca, care erau la ei cu aceeasi problema si asteptau sa le vina chiuloasele....

nu stiu ce sa mai cred....sa treaca sarbatorile si sa ma mai duc si la altcineva cu ea sa mai aud inca o parere,doua inainte de a desface motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai doua hidraulice fata + spate pe subcadrul motor,unul articulat sub motor,unul lateral la distributie + unul superior de care ai zis acum

Galaxy S on IceCream Sandwich

Ajuta-ma si nu ca as vrea sa te corectez "hidraulice" sau "vacumatice" ?

Edited by Vita_Fresh
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu bag in s80 ulei 5w40 de 90k, aste acea A3 B4 si nu mai are nimic. E vrajeala asta cu "uleiul".

ps: Cati km are masina?

Eu nu cred ca este nimic din motor...sa nu fie alta problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina are 203 000 de km absolut reali si a intrat in tara cu 70 000....

sper sa fie altceva....desi cei de la reprezentanta pareau destul de categorici cind au dat verdictul...

sper sa mai fi ramas vreun tampon neschimbat si sa fie de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat nu bate motorul la relanti si in turatie...n-are nimic. Mergi la alt mecanic cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai doua hidraulice fata + spate pe subcadrul motor

Alex, nu cumva sunt vacumatice?

Ajutama si nu ca as vrea sa te corectez "hidraulice" sau "vacumatice" ?

Noi avem sigur vacumatice , acum sa vedem ce spune si Alex!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vacuumatice,imi cer scuze. Au si ulei prin ele din cate stiu

Galaxy S on IceCream Sandwich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e cazul de scuze, nu au ulei prin ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am inteles foarte bine, cutia este manuala sau automata ?

Sunt 2 tampoane vacumatice (unul in fata si unul in spate), un tampon trapezoidal la distributie, unul antibalans sus spre spate si unul antibalans jos spre fata . In total vorbim de 5 tampoane.

Masina vibreaza cand bagi R pt ca tamponul vacumatic din spate este obosit si cutia de viteze se aseaza pe cadrul motor, se poate verifica foarte simplu cat este distanta intre cutie si puferul cadrului motor din stanga fata, exact in zona basculei din stanga .

Share this post


Link to post
Share on other sites

cutia este automata....tamponul ala din spate stinga este schimbat din cite imi aduc eu aminte...

o sa mai verific insa din nou sa fiu sigur cite sint schimbate din cele 5.

trei stiu sigur ca sint schimbate dar nu stiu sigur si de restul.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aflat ca toate cele 5 tampoane sint noi-noute schimbate acum o luna iar cele noi sint originale....deci varianta asta pica.

cei de la brasov au zis ca banuiesc ca ar fi rupt un suport de la un culbutor din chiuloasa si ca un piston nu merge de aceea tremura tot bordul cind cuplez in R pt ca are o pierdere de putere...

de asemenea au zis ca exista si o bataie dar se aude numai cu filtrul de aer dat jos si foarte slab cu el pus.

au fost verificate si injectoarele si toate sint in parametri si lucreaza foarte bine.

cred ca dupa sarbatori voi merge la un service unde cunosc mecanicii si stiu ce pot si voi da jos chiuloasa sa vedem exact ce e acolo....alta solutie nu vad momentan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ți se pare aberant ca acea "pierdere" de putere are loc doar în R? Mie unuia da. E ca și cum ai zice ca nu mai știi să mergi dacă îți pui ciorapii pe dos.. Motorul se învârte în același sens și în R și în D, ai fi avut același comportament și în viteza 1.

Galaxy S on IceCream Sandwich

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ți se pare aberant ca acea "pierdere" de putere are loc doar în R? Mie unuia da. E ca și cum ai zice ca nu mai știi să mergi dacă îți pui ciorapii pe dos.. Motorul se învârte în același sens și în R și în D, ai fi avut același comportament și în viteza 1.

Galaxy S on IceCream Sandwich

ai si nu ai dreptate, sunt raporturi diferite (la pinioane) pentru "1" si "R" totusi, ar trebui sa se manifeste mai rau la solicitarea intr-o viteza mai mare, motorul fiind mai solicitat la plecarea de pe loc sa zicem cu "3" decat in "1" sau"R"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte adevarat, dar tu pleci cu R sau cu "1", nu cu a "3"-a, iar lui ii trepideaza la relanti, nu dupa ce apesi pedala de acceleratie :)

Parerea mea e ca e din vascocuplaj mai degraba, sau din supapele de prin blocul hidraulic care nu cupleaza la ce presiune trebuie, sau de pe la ambreiajele din cutie.

Daca masina merge bine inainte, nu are nicio treaba motorul. Eu zic ca desface degeaba, si e doar un motiv al celor de la Brasov sa ia un ban gramada pe o problema inexistenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul cutiei a fost schimbat vreodata? Daca are peste 50.000 km as incepe cu schimbarea lui si a filtrului de la cutia de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now