Sign in to follow this  
Followers 0
Vicu

Radiator ulei suplimentar pt cutie automata

34 posts in this topic

Bun, acum ai aflat si cum ajunge apa in uleiul de la cutie (se sparge/fisureaza serpentina), si da seamana, practic acelasi radiator se monteaza pe mai multe modele. Totusi avand in vedere ca masina ta este mai usoara, este 4x2 si nu tragi nimic cu ea, nu este absolut necesar acest radiator dar si daca il pui nu faci altceva decat un mare bine cutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum arata uleiul dintr-o cutie automata cu radiatorul stricat/infundat:

Deci merita pus un racitor/radiator in plus!!!

Pentru poze si alte informatii, vizitati pagina de facebook a lui Samer Zakzak: http://www.facebook....iicutiiautomate

Un mare shake de capsuni.Ca vine vara :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 15.01.2013 at 11:35 AM, Bogdan G a spus:

E geniala :D

 

De fapt sistemul se leaga in paralel cu radiatorul actual care la randul lui se afla in radiatorul de apa, in acest caz vara lichidul de la cutie nu poate sa scada mai jos de 90C iar in acest caz acest radiator suplimentar cu ventilator este exceptional, daca se poate tine lichidul la 60C este exceptional . Pt ca odata ce se incalzeste uleiul din cutie incep si problemele, la mine a ajuns uleiul si la 140C .

Care ar fi motivele pentru care uleiul cutiei automate ajunge la temperaturi mai mari decât normal? Poate fi radiatorul înfundat? (Întrebarea următoare ar fi "care sunt semnele radiatorului înfundat?", dar e în afara topicului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna temperaturi mai mari decât normal ?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din auzite/citite pe net, știu că uleiul rezistă mult dacă temperatura se menține pe la 80, iar pe la 120 intra in limp mode; dacă greșesc, îmi cer scuze scuze!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura normală a uleiului este de 100 grade . 

Nu are cum sa intre in limp la 120 C , poate la peste 140C

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc! Acum că am înțeles ce e normal și ce nu, revin la întrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul ajunge la temp mare daca tragi de masina, la deal, te dai in barci cu demaraje multe si dese sau pur si simplu daca tragi o remorca/rulota la deal cateva zeci de km.

Mie la XC70 mi-a aparut o singura data (in vreo 50.000-60.000 km de tras rulota)  "temp mare la cutie, reduceti viteza" deci avetizare primul pas nu "trageti pe dreapta" cand deja ai depasit limita cand trageam rulota (1500-1600KG) prin Norvegia la urcarea spre ghetar, o urcare mica de peste 15 km. Am redus putin si s-a stins imediat.

La XC90 am radiator separat, cand pui carlig remorcare este adaugat automat in selectie (asa am fost informat).

Edited by Maurice
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la xc90ul vechi puteai pune radiator suplimentar pt cutia automata insa nu am intalnit decât pe cateva masini . 

Se punea de fabrica numai pt piețele cu clima caldă în combinație cu sistemul de tractare .

Probabil ca acum s-au mai deșteptat sau Romania nu mai are clima temperată . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0