• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
maverick

Volvo V60 D6 diesel hibrid

26 posts in this topic

Ia uitati-va aici - interesant zic eu: http://www.volvocars...gin-hybrid.aspx

- 3 moduri de propulsie

- putere combinata de 280 CP, dar interesant este cuplul - motorul electric de 77 CP furnizeaza 200 Nm, iar motorul diesel de 215 CP 440 Nm - daca s-ar aduna ar rezulta peste 600 Nm !!!

- consum de 1,8 l/100 km cu autonomie de 900 km

- acceleratie 0-100 km/h in 6.1 secunde

- 50 km autonomie full electric.

Un vis frumos devenit realitate!

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto, dar...50km autonomie pe electric mi se pare infim. 4-5h de incarcare pt. 50km... e un fel de telefon care tine jumatate de zi. E drept ca are si motorina.

1.8l/100km ? Pt. cat timp ? 50km maxim ? ;D

0-100km/h in 6.1 secunde... de vreo 3-4 ori, dupa aia trebuie sa reincarci bateriile.

Vad inaltime, latime, lungime, capacitate de tractare, dar nu vad greutatea... probabil peste 2 tone goala din cauza bateriilor.

Laudabila intentia, dar dupa mine nu se poate profita de motorul electric pt. prea mult timp, si s-ar putea ca cei 50km facuti exclusiv electric + consumul suplimentar de motorina in mers ca sa reincarci bateriile sa te scoata la un consum mediu apropiat de modelele ne-hibrid, si atunci unde e avantajul ? Marketing dupa mine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci citeste tot pana la capat - eu am inteles asa:

- Bateria se reincarca si din functionarea motorului diesel - este o baterie Li-Ion de 400 V, cu putere de 11.2 kWh, reincarcabila total strict din priza intre 3.5 si 7.5 ore, in functie de amperaj

- 1,8l pentru autonomie totala de 900 km in regim hibrid - deci din ce am inteles eu ar reiesi 16.2 l pentru 900 km - deci un drum de mare si inpoi cu 8 litri motorina - deci cu 60 RON.

- Greutate: +150 kg fata de V60 FWD D5 - deci vreo 1.800 kg

Mie mi se pare absolut OK ca in momentul cand parchez masina acasa seara in garaj sa o cuplez la curent sa o reincarc pana dimineata, astfel incat sa am 50 km strict electric. De cate ori ati depasit regulat 50 km / zi in mod normal in oras intr-o zi? Chiar si in Bucuresti? Daca mergi la servici si inapoi sunt maxim 50 km indiferent de extremitati cu tot cu oprire la supermarket / mall, gradinite scoli si parinti.

Edited by maverick
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis ca nu e buna ideea, nu ma intelege gresit. Doar ca pt. 80% din romanii care o vor achizitiona, va fi momentan inutil sistemul de incarcare de la priza, pt. ca nu au garaj... Doar daca nu isi trage vreun Dorel fir de la panoul electric al blocului ;D

Nu vazusem cei 900km, my bad... e foarte ok pe distanta asta !

Doar 150kg un motor de 70kW + bateriile ? Hmmm, mi se pare destul de putin, dar tehnologia evolueaza...

Ce sa zic... sariti pe el cand apare ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar in romania oamenii stau la garsoniera si au masina de lux. Masina e geniala, iar 50km (mai degraba 30 iarna) sunt arhisuficieinti. Chiar si mai putin si tot ar fi de un real ajutor in oras, unde stai mult la relanti cu motorul pornit. In plus, mai recuperezi si energie la franare. Sunt curios daca are starter-generator integrat, asa ar putea sa recupereze energie si in frana de motor. Greutatea e cu 300kg mai mare, doar bateriile au 150kg. Iar 0-100 sa fim seriosi, cine face de mai multe ori pe zi asta.

Dar costul cred ca e fantastic, si asa un diesel e scumput, cu atata extra tehnologie pe el cred ca e dublu fata de un S60 cu un motor modest pe benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"- Greutate: +150 kg fata de V60 FWD D5 - deci vreo 1.800 kg" - Numa' zici ! :smile:

E cu 300 kg mai grea ! adica 2000 kg !

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai priza de alimentare alimentezi bateria din functionarea motorului diesel, si tot iesi la 1,8 l / 100 km, versus 8+ cat avem pe un D5 mers decent in oras, fara aglomeratie (ma refer la Bucuresti aici, unde am "scos" si 9+).

Iar daca tinem cont ca un astfel de Volvo ar trebui tinut in garaj, iar de obicei avem sigurante de 16A acasa, incarcarea totala ar dura undeva la 3,5 - 5 ore. Si avem 50 km a doua zi fara motorina.

Abia il astept - daca e chiar asa cum il prezinta si pretul e OK, este o varianta de luat in seama, mai ales pentru cei cu km multi pe luna - 3.000+

La 3.000 km / luna, cu acest motor hibrid si consum de 1,8 / 100 km, ar iesi 54 l x 6.3 RON / l = 340 RON.

La un motor D5, la 3.000 km platim 1.600 RON

Deci doar din combustibil avem o economie de 1.300 RON - adica 300 EUR => 3.600 EUR / an

Daca scadem si taxele de poluare / impozitul ca e hibrid, deja pare o optiune buna.

Deci la un TCO de 5 ani:

- 3.600 EUR x 5 = 18.000 EUR

- sa zicem ca taxele si impozitul se amortizeaza cu intretinerea motorului electric, in plus fata de un D5.

Pentru mine incepe sa faca sens.

"- Greutate: +150 kg fata de V60 FWD D5 - deci vreo 1.800 kg" - Numa' zici ! :smile:

E cu 300 kg mai grea ! adica 2100 kg !

Greseala mea - iulirx are dreptate - citesc in diagonala - deci sub 2.000 kg.

Doar in romania oamenii stau la garsoniera si au masina de lux. Masina e geniala, iar 50km (mai degraba 30 iarna) sunt arhisuficieinti. Chiar si mai putin si tot ar fi de un real ajutor in oras, unde stai mult la relanti cu motorul pornit. In plus, mai recuperezi si energie la franare. Sunt curios daca are starter-generator integrat, asa ar putea sa recupereze energie si in frana de motor. Greutatea e cu 300kg mai mare, doar bateriile au 150kg. Iar 0-100 sa fim seriosi, cine face de mai multe ori pe zi asta.

Dar costul cred ca e fantastic, si asa un diesel e scumput, cu atata extra tehnologie pe el cred ca e dublu fata de un S60 cu un motor modest pe benzina.

Ai perfecta dreptate - in Bucuresti cand stai la semafor si in ambuteiaj motorasul asta e genial.

Ar trebui sa aiba deoarece motorul electric se re-incarca si in mers cand mergi cu diesel.

Ca si pret va fi cu siguranta mai mare, insa depinde de ce calcul iti faci - numar de kilometri pe luna, cat crezi ca o tii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, n-o sa aibe el consum de 1.8% mediu, stai linistit. In oras, in functie de cat vei putea merge stric electric, da vei face economie. Dar in afara orasului, consumul nu o sa fie mai mic decat cu putin. Pt ca motorul termic invarte direct rotile fata, nu e folosit ca generator (Range extender) sa mearga intr-o banda ingusta de turatii unde e el super eficient.

Poate ca iti va scadea cu un litru consumul in afara orasului, dar si ala in anumite conditii. peste 120 la ora nu mai face nimic motorul electric, doar sa zici ca recuperezi energie la franare si o folosesti mai tarziu cand accelerezi, sau prin localitati unde mergi cu viteza mai mica te treci(sau o sti sa treaca automat) pe electric. Pe autostrada nu vezi nici un avantaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe autostrada mergi cu un consum de 1,8l la suta - mod hibrid.

In oras mergi pe electric.

Cand vrei putere, mergi mixt - electric + diesel - 640 Nm cu 280 CP.

Asta e genial la masina asta, din ce am inteles eu din prezentarea Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar in romania oamenii stau la garsoniera si au masina de lux.

Stai sa vezi in uk citi sint la fel. Unii le tin neinmatriculate ca n-au bani de taxe.

Si mai stiu o groaza care stau "la casa" in 2 camarute de maxim 40 mp suprafata construita si au S60-uri, jaguar, audi. Las-o asa ...

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe autostrada mergi cu un consum de 1,8l la suta - mod hibrid.

In oras mergi pe electric.

Cand vrei putere, mergi mixt - electric + diesel - 640 Nm cu 280 CP.

Asta e genial la masina asta, din ce am inteles eu din prezentarea Volvo.

Din pacate nu asa stau lucrurile cu hibridele. Au un mod mai aparte in care calculeaza puterea si cuplul combinat, si la fel si autonomia. Iti dai seama ca 900km autonomie cu 1.8L inseamna rezervor de 16L.

Ei au luat consumul obtinut in ciclul NDEC pt mers in afara orasului. Si acolo, masina a consumat echivalentul a 1.8l/100km. Range-ul e 850+50 electric probabil. Daca stii de cat e rezervorul, poti afla consumul NDEC fara asistenta motorului electric, si poti spera ca acela sa fie consumul tau real in afara orasului daca pleci cu bateria plina. Probabil vobresc prostii, dar nu vad cum ar putea sa consume doar 1.8% mai ales la 120km/h cand motorul electric nu mai face nimic.

40 de metrii patrati pot fi o casa foarte primitoare daca sunt amenajati cu cap. Insa eu n-am vazut tara cu masini mai scumpe raportate la puterea de cumparare a locuitorilor, te uiti la noi pe strazi si toti avem masini bengoase.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci preturi la nemti:

- Volvo V60 D6 hibrid Summum - 48.000 EUR fara TVA

- Volvo V60 D5 Summum - 36.000 EUR fara TVA

Deci, in conditiile calculului TCO de mai sus cei 12.000 EUR diferenta se "recupereaza" in aprox. 3 ani.

Avantaje:

- taxele mai mici

- fara zgomot de la motor in mers electric

- putere mare cand ai nevoie de ea - 640 Nm / 280 CP

Intrebare: cat ar scoate Polestar dintr-o asemenea "combinatie"? Unde ar duce-o?

Din pacate nu asa stau lucrurile cu hibridele. Au un mod mai aparte in care calculeaza puterea si cuplul combinat, si la fel si autonomia. Iti dai seama ca 900km autonomie cu 1.8L inseamna rezervor de 16L.

Ei au luat consumul obtinut in ciclul NDEC pt mers in afara orasului. Si acolo, masina a consumat echivalentul a 1.8l/100km. Range-ul e 850+50 electric probabil. Daca stii de cat e rezervorul, poti afla consumul NDEC fara asistenta motorului electric, si poti spera ca acela sa fie consumul tau real in afara orasului daca pleci cu bateria plina. Probabil vobresc prostii, dar nu vad cum ar putea sa consume doar 1.8% mai ales la 120km/h cand motorul electric nu mai face nimic.

40 de metrii patrati pot fi o casa foarte primitoare daca sunt amenajati cu cap. Insa eu n-am vazut tara cu masini mai scumpe raportate la puterea de cumparare a locuitorilor, te uiti la noi pe strazi si toti avem masini bengoase.

Eu nu zic ca nu ai dreptate - eu zic doar ce vad din prezentarea Volvo - deocamdata doar pe asta ne bazam, in lipsa unui test - oare cand o veni si in Romania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

12kWh x 0.4RON kWh = 5RON/zi... ori 20 de zile = 100RON / luna doar factura la curent sa o incarci... MINIM.

N-o sa consumi tu in viata vietilor tale 1.8% in oras, nu stiu ce calcule faci...dar la 3000km avem asa :

Daca o sa scoti un minim de 5-6% combinat, tot e bine...asa ca incearca un 180Lx6 = 900-1080RON

Aduni si curentul - 1000-1200RON/luna

Si ajungi la o diferenta de 200RON/luna, adica 2400RON/an

Daca dupa 2 ani iti crapa bateriile si trebuie sa le schimbi, iti garantez ca nu o sa coste mai putin de 4800RON, la cum stiu eu preturile la VOLVO, mai ales ca dupa 2 ani nu mai ai garantie.

Si uite-asa iesi pe minus.

Astept sa ti-o cumperi si sa ne impartasesti impresiile ;D

Apropo, am niste covrigi misto de vanzare... d-aia cu 5 gauri mici... pun pariu ca au gust mai bun decat aia cu 3 gauri mari ! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa vezi in uk citi sint la fel. Unii le tin neinmatriculate ca n-au bani de taxe.

Si mai stiu o groaza care stau "la casa" in 2 camarute de maxim 40 mp suprafata construita si au S60-uri, jaguar, audi. Las-o asa ...

In UK, ca si in Vest in general, oamenii pun mai putin accent pe posesii gen casa proprietate cu 200 mp cand stau acasa cateva ore. In schimb pretuiesc mai mult calatoriile, se bucura de viata.

Nu au nevoie de credite impovaratoare sa isi ia o casa scumpa, cand de banii aia se distreaza si isi traiesc viata.

Al 2-lea aspect este legat de cum au luat masinile - in tarile civilizate poti sa "inchiriezi" masina de la dealer ca un leasing operational - cu toate taxele si asigurari incluse, inclusiv revizii, la costuri mai mici ca la noi. Cand te-ai plictisit o dai inapoi si iei alta. De aia au astfel de masini.

Exemplu concret: Volvo S60 T3 in Germania nou-nout 219 EUR / luna. Si asta direct de la Volvo Germania. Nu vorbesc de un dealer care una SH si ar da-o poate cu 150 EUR / luna.

Unde vezi la noi asa ceva?

12kWh x 0.4RON kWh = 5RON/zi... ori 20 de zile = 100RON / luna doar factura la curent sa o incarci... MINIM.

N-o sa consumi tu in viata vietilor tale 1.8% in oras, nu stiu ce calcule faci...dar la 3000km avem asa :

Daca o sa scoti un minim de 5-6% combinat, tot e bine...asa ca incearca un 180Lx6 = 900-1080RON

Aduni si curentul - 1000-1200RON/luna

Si ajungi la o diferenta de 200RON/luna, adica 2400RON/an

Daca dupa 2 ani iti crapa bateriile si trebuie sa le schimbi, iti garantez ca nu o sa coste mai putin de 4800RON, la cum stiu eu preturile la VOLVO, mai ales ca dupa 2 ani nu mai ai garantie.

Si uite-asa iesi pe minus.

Astept sa ti-o cumperi si sa ne impartasesti impresiile ;D

Apropo, am niste covrigi misto de vanzare... d-aia cu 5 gauri mici... pun pariu ca au gust mai bun decat aia cu 3 gauri mari ! ;D

Deci 100 RON pe luna curent sa o incarci - si iti da 50 km DOAR pe electric pe zi, fara motorina. Deci 20 zile lucratoare x 50 km / zi = 1.000 km pe luna in oras cu 100 RON.

Astia sunt km care ii faci in oras, 20 de zile pe luna cat mergi la serviciu - 100 RON.

Restul de 2.000 km in afara orasului, in week-end sa zicem, la consum 1.8 l / 100 km => 36 l x 6.3 RON = 226.8 RON // asa zice Volvo in prezentare.

Iese un total de 326.8 RON pe luna - eu am zis 340 RON - tot cam pe acolo.

Am spus ca bateria si intretinerea se "amortizeaza" din taxele si impozitele scazute.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uof.... bine, ia-l si imi zici dupa :)

Probabil la 2 tone si 70kW motorul, o sa ai demaraj de Smart si o sa te plictisesti repede de modul exclusiv hibrid...

Poate confirma si BogdanG la Touareg-ul de 3L benzina hibrid, care era declarat la 10% consum urban, ca nimeni n-a scos sub 17%...

Dar ce stiu eu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omule bun eu vorbesc strict din prezentarea Volvo - daca ar fi sa fie asa si in lumea reala / scenariu real ar fi un Vis frumos devenit realitate - nu asa am scris de la inceput?

Eu nu stiu de acest motor de la VW hibrid - ce autonomie ai cu el strict electric - asta daca permite asa ceva si nu merge decat in conjunctie cu cel termic, cum e si la Prius parca - si se incarca prin conversia energiei cinetice in energie potentiala recuperata la frane de motor si deccelerari.

Eu aici vorbesc de 2 motoare separate, independente care pot functiona si impreuna - cel electric alimenteaza puntea spate iar cel termic puntea fata - cel putin asa pare din prezentare. Si face sens daca cuplul total si respectiv puterea totala (combinata) a celor 2 motoare este suma lor.

Tocmai de asta Volvo spune ca este primul hibrid din lume care merge si DOAR pe electric si nu au concurenta: http://www.volvocars...gin-hybrid.aspx sectiunea Gallery -> Film

...

Probabil la 2 tone si 70kW motorul, o sa ai demaraj de Smart si o sa te plictisesti repede de modul exclusiv hibrid...

...

Aici nu stiu ce sa iti spun - eu stiu ca CUPLUL misca masina si da si acceleratia si nu CP, de vreme ce CP sunt rezultati din cuplu si respectiv dau viteza maxima. Iar 200 Nm la 2000 kg inseamna 10 kg / Nm ceea ce nu e rau in oras - nu trebuie demaraj iar viteza maxima de 120 km/h e mai mult decat suficient in oras si imprejurimi.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura diferenta intre hibridul Volvo si celelalte este ca cel de la Volvo se poate alimenta la priza de aici si denumirea de "plug in", adica ai o masina 100% electrica DAR cu o autonomie ridicola in mediul urban iar mitul cu 1.9% consum ramane doar un mit.

Eu astept primul "road test" real cu V60-ul si sa vedem consum, masina poate consuma si 0% in mod baterie si 0 emisii dar numai 50km si atentie consumul de motorina este 0% pt ca bateriile alea trebuiesc incarcate iar aici se pare ca nimeni nu se gandeste si mai ales ca nimeni nu stie cat dureaza sa incarci bateriile, ei bine pt cei care au o priza ce rezista la 4000W este beton, dureaza numai 3.5h si costa 6.2 lei incarcatul iar cu 6.2 lei mergi maxim 50km, adica 12.4 lei 100km adica echivalent 2 % diesel .

Deci draga MAV daca masina consuma 2% in regim electric cam cat crezi ca ar consuma in mod hibrid ?

Acest consum de 1.9% este valabil atunci cand incarci masina de la statii de incarcare gratuite cum exista in multe capitale europene . In RO din cate stiu este o singura statie in fata sediului Transelectrica .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridul merita pentru naveta scurta (40-50 km IN ORAS) daca ai unde s-o incarci , daca ai garaj, daca faci naveta zilnic.

Merita daca o vinzi inainte sa trebuiasca sa schimbi bateriile. (tare sint curios cine cumpara un hibrid dupa 3-4 ani de utilizare, la pret pe masura si stiind ca in curind va trebui sa schimbe bateriile)

Nu merita in toate celelalte cazuri pentru ca e mai scumpa , mai grea, nu te ajuta motorul electric la drumuri lungi, nu exista infrastructura pentru ele.

Ce cistigi la consum platesti cu virf si indesat la pretul de achizitie, la schimbarea bateriilor, la pretul de revinzare.

Daca tot e cineva interesat sa cumpere asa ceva , in nici un caz nu merita sa iei volvo hibrid. E prea scump pentru naveta. Nu iei un volvo pentru naveta la servici, s-o omori in aglomeratie ! Il iei pentru altceva.

Pentru naveta exista masini specializate mici si ieftine cu consum urban sub 7%, unele chiar sub 6%.

Un logan 1.5 dci second hand te rezolva (asa ca un exemplu).

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridul merita pentru naveta scurta (40-50 km IN ORAS) daca ai unde s-o incarci , daca ai garaj, daca faci naveta zilnic.

Merita daca o vinzi inainte sa trebuiasca sa schimbi bateriile. (tare sint curios cine cumpara un hibrid dupa 3-4 ani de utilizare, la pret pe masura si stiind ca in curind va trebui sa schimbe bateriile)

Nu merita in toate celelalte cazuri pentru ca e mai scumpa , mai grea, nu te ajuta motorul electric la drumuri lungi, nu exista infrastructura pentru ele.

Ce cistigi la consum platesti cu virf si indesat la pretul de achizitie, la schimbarea bateriilor, la pretul de revinzare.

Daca tot e cineva interesat sa cumpere asa ceva , in nici un caz nu merita sa iei volvo hibrid. E prea scump pentru naveta. Nu iei un volvo pentru naveta la servici, s-o omori in aglomeratie ! Il iei pentru altceva.

Pentru naveta exista masini specializate mici si ieftine cu consum urban sub 7%, unele chiar sub 6%.

Un logan 1.5 dci second hand te rezolva (asa ca un exemplu).

Si in plus de asta are si portbagajul mai mic si daca ii mai pui si o remorca , autonomia se "termina repede" :laughing7:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și-a luat careva pe la noi? Mă bate un gând.... Ce știți de fiabilitatea lor? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are @Cristi Muresan, presupun ca te poate ajuta cu informatii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar sunt tentat dupa S80, sa trec pe acest V60, hybrid, 4x4. Ce stiti? Ati mai aflat ceva intre timp? Fiabilitate? Baterii? Se merita? Despre motorul de 2,4 stiu ca e OK. 

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

D6 a fost un program Volvo cu editie limitata - daca nu ai garantie la el eu zic sa stai departe - nu stiu cate s-au vandut in total, insa niciuna in Romania. Deci nu avem un istoric pe aceasta motorizare. 

Teoretic suna frumos rau, daca bateriile sunt OK si ai unde sa o incarci - cu 6 RON mergi o saptamana cu poluare zero. Sau gratis daca o incarci la o statie de incarcare prin oras -> au aparut destul de multe pentru numarul de masini electrice / plug-in hibrid pe care le avem. 

D6 este un D5 + electric - D5 este poate cel mai bun motor diesel scos de Volvo. Mai sigur pe termen mediu scurt ar fi sa mergi doar pe D5 - D6 mi se pare prea riscant. 

Oricum Cristi Muresan iti poate spune mai multe - da-i un PM / mail. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 11/14/2018 at 10:42 AM, maverick a spus:

gratis daca o incarci la o statie de incarcare prin oras -> au aparut destul de multe pentru numarul de masini electrice / plug-in hibrid pe care le avem

Ca sa nu mor prost (putin probabil), la statiile alea putine care sunt prin parcari de mall, institutii, unele benzinarii sau pe unde mai sunt tu zici ca-i gratis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, pana prin 2020. M-am interesat, ca tocmai am luat una electrica, ca a dat statul o treime din bani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now