maverick

Volvo V60 D6 diesel hibrid

38 posts in this topic

Dupa cate stiu au probleme cu:

1) ISGul (alternator+electromotor) 

2) compresorul de AC

Fiecare costa 1000-2000 euro si daca masina nu mai are garantie...Iar dupa cate am inteles cu compresorul de AC inca nu au rezolvat-o,cu toate ca au facut vreo 4 revizii imbunatatite...Adica il schimbi azi nou,iar peste ceva timp e posibil sa ai probleme iar...Din pacate,aceste probleme iti imobilizeaza si masina TOTAL...

In concluzie...Eu mi-as lua o astfel de masina doar daca mi-o da cineva de pomana la pretul sa zic de 5000-6000 euro,ceea ce e foarte putin probabil...Si nu as pleca cu ea in concedii...

Asta am aflat eu din ce m-am documentat...Acum poate nu o-r fi toate asa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,cam mult timp a trecut de cand cineva nu a mai scris,o fac eu;am Volvo v60 hibrid r design 2015 si pot spune ca momentan sunt multumit.Consumul in mod hibrid Craiova -Bicaz,jumatate cu pilot automat,plin pe plin 5,7l la 100km cu viteza intre 60-120km\h.Daca este cineva interesat de alte date care le cunosc le ofer cu placere cum si eu as avea de aflat unele chestii de la altii care stiu mai mult despre aceasta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul este mai mare decat la un D3/D4 VEA, masini ce scot sub 5% la drum lung . 

5.7% scot eu cu V90 CC :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,a mea are motorul D6 ,2400 cc ,162KW si electricul care chiar ajuta;in comparatie cu Polo din 2002 ,motor 1198cc ,54cp benzina,acelasi drum 4,5 l% mers ca melcul si 5,5 l% ceva mai tare;de mentionat ca drumul este prin munti,cu panta mare si diferente de nivel serioase.

In alta ordine de idei,daca merg cu volvo rezervat scot consumul lui Polo dar in cu totul alte conditi.Imi placea si mie mai mult V90 (ofera mai mult spatiu si este mai luxoasa) dar sumele sunt altele si mi-a placut puterea lui v60,impozitul mic(52 lei in Craiova).Pretul masini a fost factorul decizional cel mai important,14700euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

Sunt pe cale să iau un V60 D6 hibrid din Germania, prima înmatriculare în 2015, 165k km, foarte multe dotări (cutie automată, xenon, tapițerie piele, senzori parcare, presiune pneuri, lumină, cameră, volan încălzit, ține banda, night vision assist, scaune memorie etc. Nu are trapă și nici parcare automată).

Aș avea câteva întrebări pentru aceia dintre voi care aveți o astfel de mașină :

- ce probleme ați avut cu ea? 

- care sunt costurile de întreținere (revizii)? 

- la câți km se schimbă distribuția la acest motor și ce piese se înlocuiesc (role? Pompă apă?) 

- ce consum mediu obțineți pe autostradă (hai să zicem pe A2 fiind fără diferențe de nivel semnificative) și la ce regim de viteză? 

- ați început să simțiți vreo degradare a performanțelor bateriei Li-Ion?

- ce interfață de diagnoză (China) se poate utiliza pt acest model?

- ce trebuie urmărit suplimentar față de o mașină clasică, la achiziția unui exemplar second hand?

Mulțumesc mult! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Nu prea avem pe aici multe // suficiente experiente cu D6. Citeste putin si pe urma colegii care au avut treaba cu D6 in Romania pot sa iti spuna mai multe. Insa feedback-ul lor s-ar putea sa nu iti placa. 

Daca vorbim de D5 fara motorul hibrid / baterii, atunci ai suficienta informatie aici sa iti faci o parere. Si cred ca merita sa citesti cu atentie. Colegii @BogdanG si @vadim pot sa iti raspunda la intrebari. 

Succes cu achizitia!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Masina are doua probleme cunoscute, una mai des, alta mai rar.

Prima e compresorul de AC. Cade destul de des si e 2000eur reparatia, daca ai ghinion sa nu mai fie in garantie. Din fericire Volvo a bagat garantie pe viata la piese originale, pt persoane fizice.

A doua problema e ISG. Si el e predispus sa se defecteze si costa cam tot pe acolo. Insa se intampla mai rar.

Avand baterii de carat, consumul e un pic mai ridicat ca la versiunea normala. 6-6.5 regim de autostrada la 140. 7 la 160. In schimb, fiind plugin, poti merge in oras aproape gratis.

Cand schimbi distributia, se schimba si cureaua de accesorii si pompa de apa. Ambele sunt kit, adica vin si cu role.

O revizie normala, la reprezentanta e intre 2000 si 3000 ron. In alta parte e probabil mult mai ieftin.

Ca interfata eu folosesc clasicul Vida chinezesc.

Nu stiu daca e permis aici sa spun asta, dar sunt cateva grupuri pe facebook cu utilizatori de v60 d6.

In ciuda a tot ce am scris mai sus, eu n-as schimba masina. Nu exista varianta mai buna, la banii astia.

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult pentru răspunsuri. 

Din păcate a picat călătoria în Germania, ca urmare a întăririi restricțiilor sanitare (14 zile de carantină sau amendă 25k euro...). Mai sunt câteva exemplare pe autovit, deja aduse din Olanda sau Germania.

Din ce îmi spuneți mai sus, înțeleg că volvo suportă reparația în cazul problemelor cu compresorul a/c. Mașina va fi înregistrată în România pe persoană fizică, dar nu știu ce se întâmplă în cazul schimbării proprietarului.

Referitor la problema ISG, înțeleg că se defectează niște rulmenți și că în principiu se poate repara (am găsit un service în Olanda care face astfel de reparații însă în România nu cred că există service-uri cu experiență în astfel de probleme). Ar fi interesant de știut dacă există garanție pe viață și pentru ISG.

După o analiză profundă sunt foarte hotărât să iau acest model, fiind după părerea mea singurul hibrid care se comportă "economic" la drumuri lungi. Printre avantaje față de alte hibride: consum economic la drum lung, interior spațios (inclusiv portbagaj), 4x4, 285 CP cu 0-100 în 6.1 secunde (!), posibilitate încărcare la priză și mers în oraș aproape gratis (sper să pot trage o priză la locul de parcare), raport preț de achiziție second hand vs preț de nou extrem de avantajos (10-12 kEUR SH față de 50-60 k nou), majoritatea exemplarelor second cu nivel de dotări spre full (am văzut destule cu încălzire banchetă spate??).

Eu fac destul de des drumuri între 150 - 220 km, unde chiar se face simțită contribuția la consum a motorului electric (dacă pleci la drum cu bateriile încărcate). 

Vă țin la curent cu achiziția

Edited by tlc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa puneti pe hartie avantaje/dezavantaje , nu e cu nimic mai economica cand o compari cu un V60 D4 VEA la aceiasi bani . Un D6 are consum mediu 6%, tot atat are si un D4 de 190cp 2017 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantaje :

- plug-in cu all electric mode, excelent pentru oraș dacă ai priză 

- awd 

- pentru pretențioși, cei 285 CP cu 6.1 secunde 0-100

- preț mic achiziție sh. 

Dezavantaje:

- prețul uriaș al mașinii noi

- masa imensă de 2 tone.

Adăugați voi și altele dacă vă vin în minte. 

Dacă mă întrebați pe mine, era bine dacă puneau un diesel de 1.6 litri în combinație cu motorul electric, în loc de uriașul d5. Sau măcar dacă scoteau mai multe versiuni hibrid și o băgau și pe asta cu 1.6 diesel printre ele. 

Problemele cu compresorul și respectiv cu ISG bănuiesc că afectează toate mașinile volvo cu start/stop? Sau doar varianta hibrid D6? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 tdi era cel mai potrivit. Daca și cu parca erau pe o barca. Daca se întâlneau parca nu erau

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/11/2020 at 6:42 AM, comanr said:

1.2 tdi era cel mai potrivit. Daca și cu parca erau pe o barca. Daca se întâlneau parca nu erau

Am impresia că ți-ai chinuit mult neuronul ca să produci răspunsul ăsta... 

Da, era potrivit orice motor de sub 2L. Inclusiv unul de 1.2.

Te-ai gândit că scopul unei mașini hibride ar trebui să fie în primul rând acela de a fi "environmental friendly"? Sau vorbești doar ca să nu adormi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tlc Numai D6 are probleme cu ISG-ul, compresorul, convertizorul bateriei, etc, de fapt toata partea hibrida are probleme fiind facuta in graba si testata putin . 

Totusi lumea auto ne arata ca nu dieselul hibrid este viitorul ci motorul pe benzina in ciclu Atkinson este viitorul, pt ca ideea de "a fi verde"are 2 taisuri, degeaba ai motor de 6.2L (Tahoe Hibrid) si pe hartie esti verde daca in realitate nici nu folosesti motorul electric, un motor termic economic + un motor electric fiabil, asta poate fi viitorul . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now