Cristi Muresan

ventilator radiator

8 posts in this topic

salutare . din nou rog ajutor ... astazi dupa o zii copioasa de munca la masina am observat ca imi merge ventilatorul (de la radiator )fara a fii nevoie adica la 2 grade motorul rece imediat dupa pornirea motorului a pornit radiatorul . si doar cu contactul pus nu porneste ...

in bord nu am nici o eroare . si senzorul de temperatura imi merge , adica imi arata temperatura pe bord ,

am pus mana pe acele relee de la motor ... sii un prieten a pornit masina si in tandem cu pornirea radiatorului la 30 - 60 secunde .. am simtit un click pe releul (de la ventilator ma ganesc deci nu e intepenit)

de unde vine semnalul care porneste ventilatorul ? probabil aia e problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECM-ul da semnal ventilatorului (adica Control Box-ului acestuia) cind ECT-ul (care e un termistor) prezinta la mufa o rezistenta in jur de 150 ohmi.

ECM-ul va mai da semnal si in cazul cind ECT-ul are o rezistenta foarte mica sau una foarte mare (insa aceste valori extreme dau Coduri de Eroare) pentru ca atunci ECM-ul nu se poate "baza" pe ECT si acest mod de siguranta asigura totusi o temperatura a lichidului de racire in limite normale, ECM-ul deschizand atunci ventilatorul.

Mai e varianta cind mufa ECT e murdara/nu face contact sau e pur si simplu scoasa - atunci ECM-ul nu "stie" temperatura lichidului si "crede" ca lichidul e foarte fierbinte, astfel dand semnal ventilatorului.

Este bine sa se inlocuie termostatul doar cu unul identic ca valori ale temperaturii.

Deci sint 2 cauze posibile:

-1) ECT (senzorul de temperatura al lichidului) defect/mufa scoasa/contacte proaste.

-2) Modulul de comanda al ventilatorului - care e situat in acelasi ansamblu cu ventilatorul propriu-zis.

Incearca sa o pui pe un tester - sigur trebuie sa ai un cod de eroare.

post-96-0-44813200-1360191377_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu cumva e pornit aerul condiţionat (inclusiv dezaburirea parbrizului), care se corelează invariabil cu pornirea ventilatorului, e problemă cu FCM-ul. Problemă standard.

Merge şi după ce opreşti motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e pornit aerul conditionat. nici dezaburirea . porneste la 30 sec dupa ce am pornit motorul si se opreste odata cu oprirea motorului .... la contact nu face nimica

stie cineva vreun tester prin targu mures ?

dar totusi pe bord imi indica temperatura , daca ECT-ul are o rezistenta foarte mica sau una foarte mare sa ii dea eroare ECM-ului mi-ar arata eronat pe bord temp ? sau nu mi-ar arata deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce ai rezolvat intre timp dar eu mizez pe varianta 1 a lui Matrixxx.

Pana la urma tot un tester o poate ''spovedi''. Mult noroc! Asteptam vesti bune :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut . am rezolvat problema ... mii de multumiri lui Bogdan G .contactul de la senzorul acela din fata de la clima de pe radiator ( de presiune cred) nu facea contact lam deconectat lam reconectat si merge perfect masina .

e o mufa pe partea dreapta a radiatorului de clima ... dar a mers masina pana in Fr fara probleme si ventilatie ... pe iarna ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vb de presostat care se afla pe uscator, cand e mufa scoasa merge ventilatorul la maxim si face galagie de zici ca decoleaza .

Ai ajuns in Franta pana la urma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in franta am desfacut bara la un prieten in garaj si ... mufa era la locul ei ... am scoso am reintroduso si rezolvata problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now