Cristian Scutaru

Cablaj radio original pt 850 si V70

83 posts in this topic

Initial pe masina am avut un radio CR-xxx cu caseta care desi avea cod nu functiona. A aterizat in gunoi si in locul lui am montat un Pioneer ieftin. Cu timpul dupa ce am mai citit prin forumuri am aflat ca Volvo si-a dat multa silinta ca sa faca "experienta" audio cat mai reusita.

Asa ca am inceput sa i-mi caut un radio original "visul" meu dintotdeauna fiind instalatia cu Dolby Pro Logic din V70 cu difuzorul central. Sunt doar 2 radiouri care au functia asta la V70 I si anume SC 900 si SC 901.

Primul pas a fost sa fac rost de un SC 900, 901 fiind mult prea rare si scumpe.

Apoi am vazut ca fara un amplificator nu se aude nimic--> SC 90x nu au amplificator decat pt difuzorul central, pt rest ai nevoie de un amplificator.

Un timp am avut un amplificator JBL 4x 70 cred cu un cablaj "custom". Nu prea am fost fericit cu el odata ca nu prea i-am gasit un loc de montaj ca lumea si doi nu prea se auzea asa cum credeam eu ca tre sa se auda o instalatie premium....

Apoi am avut norocul sa dau peste un tip pe eBay care a vandut practic tot bordul dintr-un V70 I cu Premium sound pt 70 de euro + 40 euro posta...Inauntru pachetului am avut Amplificatorul original 4x50 (de fapt e 6x50), procesorul Dolby, difuzoarele din V70 , capacul la bord cu center speaker (care din pacate era varza) si cablajul original din V70 care se potriveste 1:1 cu cel din 850.

Difuzor central am cumparat din Anglia pt RHD e "invers" inclinat si mie i-mi place mai mult unghiul in care sta decat cel de pe LHD.

Amplificatatorul se monteaza sub scaunul soferului care trebuie demontat pt operatiune. Cablurile se trag pe sub covor prin gaura de la climatizare de sub scaunul pasagerului.

Ok dar sa ajungem la cablaje :D

Pt 850 nu se mai gaseste cablajul original din pacate, numai pt V70 si costa peste 100 euro nou. Totusi daca aveti un cleste de crimpat nu e mare filosofie si costurile se reduc pana undeva pe la 30de euro daca nu si mai putin...

Diferente 850 si V70 la cablaj

Singura diferenta intre modele este cum sunt amplificate difuzoarele de pe bord. La 850 sarcina ramane la radiou, la V70 si S70 amplificatorul amplifica difuzoarele (de aia am si scris ca e de fapt un 6x50 W ampul din V70). Diferite sunt ca atare si mufele care intra in amplificatoare la 850 si V70.

Amplificatoarele 850 sunt montate sub radio pe un suport 6849354 care costa cam 15 euro. Suportul vine prins cu 2 suruburi de M8 de tunelul din mijloc si cu al treilea surub sus langa radiatorul de caldura. Pe acelasi suport este prins la V70, C70, si S70 procesorul Dolby.

Cablaj comun 850 si V70

Cablul dintre radio si amplificator prin care se transmite semnalul audio si triggerul pt amplificator este identic la ambele modele difera doar lungimea. Cel din 850 e mai scurt pt ca trebuie sa ajunga numai sub radio 50cm sunt arhisuficienti, la V70 trebuie cam 1,80m mai sigur 2m :smile:

Pt cablu sunt necesari 2 conectori DIN cu 6 pini de fiecare parte. Se cositoresc 6 fire 1:1 pe ambele parti. Firul din mijloc de la conector este cel pe care radioul transmite 12V amplificatorului si i-l activeaza sau inchide.

Cablaj specific 850

Piese necesare:

- Stecher 14 pini C/CR: 9130223 (1x)

- Stecher 10 pini C/CS : 9130219 (1x)

- Conector 14 pini Radio : 9130224 (1x)

- Conector 10 pini Radio : 9130220 (1x)

- Stecher 14 pini Amplificator : 968410 (1x)

- Conector ISO pt Stecher Amplificator 13 bucati.

- Pin pt C/CR si C/CS 19 bucati se numesc Superseal

- Contact pt C/CR si C/CS 13 bucati tot Superseal (vezi si pozele)

Cablaj specific V70, S70

- Stecher 12 pini Amplificator : 9168709 (1x)

- Conector pt stecherul Amplificator : 9168510 (12x) (Am folosit ca alternativa Conector ISO dar nu e chiar 100%) Conectorul la Dealer e relativ scump. Ce mai puteti face este sa cumparati un adaptor radio pt V70 II pe ISO si sa folositi mufa e gata crimpata cu steckere. Costa cam 5 euro. La dealer de obicei conectorii pt stechere se vand la pachete de cate 10 bucati!!

- Conector 5 pini verde Amplificator : 978305 (1x)

- Pin pt conector cu 5 pini: 978304 (2x) (doar la Dealer am gasit dar nu is asa de scumpi)

- Stecher 14 pini C/CR : 9130223 (1x)

- Stecher 10 pini C/CS : 9130219 (1x)

- Conector 14 pini Radio : 9130224 (1x)

- Conector 10 pini Radio : 9130220 (1x)

- Conector Superseal Radio: 9130228 (7x)

- Pin C/CR si C/CS Superseal (18x)

Mai lipseste cablul ca materie de baza. Aici cel mai bine luati cablu cu mai multe fire de ex 7 x 0,75 mm², dati jos izolatia si folositi firele. Pt alimentarea amplificatorului si radioului sunt recomandate cabluri de 1mm². Pe schema sunt trecute in paranteza grosimile cablurilor.

Recomand cu caldura folosirea unui cleste de crimpat. Primele cablaje pe care le-am facut am folosit patentul pt a strange conectorii si nu prea am avut succes, am stricat relativ multi pini si nici nu tin asa bine (nu poti trage de fire pt ca ies afara).

In fisierul PDF atasat vedeti cum trebuie legate firele in mufa. Cu grija si rabdare se face cablul. Nu trebuie sa va speriati de schema :smile:

Ca orientare la lungime fire uitati-va pe poza cablaj :D

Legenda conectori 850:

Radio:

A1 – Bord stanga +

A2 – Bord stanga -

A3 – Activare antena

A4 – Plus permanent

A5 –

A6 – Masa

A7 – Bord dreapta +

A8 – Bord dreapta -

A9 –

A10 – Iluminare +

A11 – Iluminare -

A12 – Plus permanent

A13 – Plus contact pozitie 1

A14 – Masa

B7 – Semnal viteza masina de la bord

Amplificator

1 – Masa

2 – Portiera fata stanga +

3 – Portiera fata dreapta +

4 – Plus permanent

5 –

6 – Portiera fata stanga -

7 – Portiera fata dreapta -

8 – Portiera spate si stalp D stanga +

9 – Portiera spate si stalp D dreapta +

10 –

11 – Plus permanent

12 - Portiera spate si stalp D stanga -

13 – Portiera spate si stalp D dreapta -

14 – Masa

Legenda conectori V70, S70:

Radio:

A3 – Activare antena

A4 – Plus permanent

A6 – Masa

A10 – Iluminare

A12 – Plus permanent

A13 – Plus contact pozitie 1 . Aici am o greseala in schema, cablul de la A13 radio lipseste trebuie dus pana la conectorul C/CR tot pozitia 13!

A14 – Masa

B7 – Semnal viteza masina de la bord

Amplificator:

A1 – Portiera fata stanga +

A2 – Portiera fata si bord stanga -

A3 – Plus permanent

A4 – Plus permanent

A5 – Portiera fata dreapta +

A6 – Portiera fata si bord dreapta -

A7 –Portiera spate si stalp D stanga +

A8 – Portiera spate si stalp D stanga -

A9 – Masa

A10 – Masa

A11 – Portiera spate si stalp D dreapta +

A12 – Portiera spate si stalp D dreapta-

B1 – Bord dreapta +

B2 – Bord stanga +

Nu este o idee prea buna sa montati un amplificator din C70 pt ca (desi sunt relativ usor de gasit pt ca au fost serie in principiu pe masini):

In C70 difuzoarele sunt total diferite.

Amplificatoarele sunt 4x 60 sau 4x100 si nu se "potrivesc" cu difuzoarele montate in 850 si V70.

Au o forma de amplificator clasic si sunt mai dificil de plasat .

Nu au nici o modalitate de reglaj a frecventelor (nici cele din 850 sau V70 nu au dar macar alea sunt presetate din fabrica relativ bine)

In C70 sunt montate filtre de sunet in usi spre deosebire de V70 si 850 pt a tria frecventele care merg spre difuzoare.

Sper ca nu am uitat ceva :smile:

Ce se mai poate face:

Se pot folosi amplificatoarele din V70 II si S60 (PA-200 si PA-300) sunt mai des intalnite pe burse de vanzare gen eBay...Cablajul e custom si daca vreti pot sa fac o schema cu el. Ce e mai nasol e ca daca nu aveti conectorul de curent pt el sunt scumpi pini care intra in el (trebuie cumparati minim 10 si voi aveti nevoie numai de 2 :( )

Mult succes

post-5223-0-94004500-1360232241_thumb.jp

post-5223-0-35266200-1360232242_thumb.jp

Volvo Radio Amp Kabel.pdf

post-5223-0-80294900-1360232961_thumb.jp

post-5223-0-34923000-1360234015_thumb.jp

post-5223-0-11859000-1360234016_thumb.jp

post-5223-0-52167000-1360234385_thumb.jp

post-5223-0-44233500-1360234386_thumb.jp

post-5223-0-32706500-1360234387_thumb.jp

post-5223-0-14493000-1360234388_thumb.jp

post-5223-0-90102500-1360234388_thumb.jp

post-5223-0-67015400-1360234389_thumb.jp

post-5223-0-32763000-1360234390_thumb.jp

post-5223-0-15471900-1360234391_thumb.jp

post-5223-0-99649200-1360234500_thumb.jp

post-5223-0-31342400-1360235214_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supertare!Eu am montat deja un SC 900 pe masina,dar am facut treaba de mantuiala as zice deoarece nu am demontat scaunele si mocheta,cablajul original al casetofonului l-am taiat initial apoi a trebuit sa ma intorc sa iau si restul de cablaj impreuna cu amplificatorul aflat sub scaunul din dreapta de care am aflat de la Vadim(merci inca o data Vadim!), l-am refacut si inca nu am fixat amplificatorul care sta liber pe sub scaun. Astept primavara sa iau mocheta fata de la Iancsi,a mea fiind rupta,sa remediez micile pierderi de antigel de la calorifer apoi voi monta amplificatorul(are cumva filete de fixare sub scaun 850-ul?) acolo unde trebuie,voi verifica din nou cablajul acum ca am si schema mai pe intelesul meu.Multumesc Cristian pentru schema si felicitari pentru tot ce faci,tine-o tot asa! :headbang:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit si pozele cu suportul pt amplificator la 850

Referitor la prindere la 850: nu sunt gauri din pacate sub sina scaunului pasagerului dar se rezolva usor cu 2 suruburi pt tabla :smile:

post-5223-0-97074600-1360273818_thumb.jp

post-5223-0-78071300-1360273819_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim pentru topic Cristian, foarte util pentru cei cu urechi fine dar si cu putina indeminare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pastram suruburile M 8 originale de la V 70 sa fixez amplificatorul sub scaun :blush: asa ca le voi folosi la altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa dai si doua filete in tabla :) era o vorba pe aici ca volvourile vechi au o tabla asa groasa ca poti da filet in ele :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci astept primavara sa tai doua filete sub scaun :bgsok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Pentru montajul SC901 mi-am cumparat mufe gata facute din comert ZRS-124 dar inainte sa le montez as vrea sa le verific un pic.

Eu m-am uitat aici unde descrie sc900 si par a fi in regula dar poza asta cu mufele originale ma cam bulverseaza.

Poti sa verifici si tu un pic cum sta situatia, pls?

Asta e conectica ZRS-124:

post-169-0-51230600-1377943407_thumb.jpgpost-169-0-16544500-1377943408_thumb.jpg

Cred ca singura diferenta este ca mufele astea scot amplificatorul din schema. (?)

IMG_0599.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost deja la masina dar e mai complicat decat am previzionat.

Cablatura masinii e foarte scurta si teoretic ar trebui scoasa consola centrala afara, care din nu stiu ce considerente e turnata pe 1DIN.

Mai e si maine o zi dar "nu stiu ce" ma impinge sa cred ca voi prefera sa pletesc 50 de lei la cineva sa imi faca conexiunile decat sa imi rup eu degetele pe acolo. :D

Si oricum, vreau doar sa il testez, oricum fara amp nu o sa se auda nimic. L-am cumparat pe neve. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa faci o poza la conectorii de la masina pentru radio?

In mod normal cele 2 mufe care stau neconectate in ultima poza trebuie sa intre in cele de la masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ce ai de fapt? Tot ce e in ultima poza sau aia e doar o poza de pe net?

In mod normal merge sa conectezi si fara Amp SC 90x la masina ta doar ca nu o sa auzi nimic din cauza ca nu ai amplificatorul conectat. Daca nu esti sigur ca vei pastra sc 901 nu as "decupa" bordul... Cu mufele alea din primele 2 poze ce aveai de gand ? La celalalt capat ce fel de mufa este?

Aici e o poza de la al meu cand aveam si sistemul Dolby conectat

Important la un SC 90x este mufa mare dreptunghilara de unde primeste curent samd si cea rotunda cu 6 pini care este iesirea preamplificata pentru amplficator. Si antena evident daca vrei sa asculti radio :D

Restul sunt "optionale":

- mufa dreptunghiulara cu un singur cablu este semnalul de viteza care vine de la bord pentru a adapta volumul.

- mufa rotunda cu multi pini este pentru decodorul Dolby (cutia care este si in poza ta)

- mufa verde este pentru difuzorul de pe mijlocul bordului

- mufa mica rotunda cu 9 pini este intrarea de la CD Changer (se poate conecta si un Yatour si asculti MP3)

- 2 mufe pentru antena cea cu diametrul mai mic este asa numita Diversity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima poza e de pe net.

Eu am doar SC-ul si mufele alea, ZRS-124. Masina nu mai are mufele originale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mufele alea nu o sa fie suficiente cel putin in forma actuala....

Pt amplificator mai ai nevoie de inca o serie de cabluri (mufa ZRS**) are doar minimul necesar pentru a folosi radioul dar nu si impreuna cu un amplificator, Mai exact in prima poza la mufa mare ai cablurile galben si negru 4 si 6 (12v permanent si masa) aceleasi cabluri se regasesc si cu un "etaj" mai jos la pozitia 14 si 12. Alfel cand vei conecta amplificatorul acesta va trage prea mult curent pe cele 2 fire care sunt acuma si probabil va zbura siguranta. Refacerea cablajului nu ar trebui sa fie o tragedie pt cineva care a mai vazut o schema electrica la viata lui.

Banuiesc ca e modificat pe standard ISO...

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci inca odata.

Acum sunt in stadiul CODE.

Maine trec pe la reprezentanta sa vad de un cod... how much...

Dupa care va trebui sa caut amplificator si consola centrala 2din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Cristi, cunosti detaliile de producator ale amplificatorului?

E tot Alpine? Ce caracteristici are? Pe care sa le urmaresc la un substitut cat mai fidel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal se potrivesc totusi si amplificatoarele din 850 si 960 si V70. V70 are 4x50 Watti, din 850 sunt de 4x50 (din 850R)., 4x40 (850 T5R) 4x25 sau 4x20 care e mai comun. Daca ai cablajul original nu conteaza amplificatorul in principiu

Nu am idee ce diametru au boxele din 960 la min in 850 sunt mai mici decat cele din S/V70, pe fata 13cm (vs 16 din V70) spate 15cm (vs 16 V70). Diferenta este ca in 850 SC 900 nu prea producea bass in V70 in schimb "rupe"...Acum SC 805 "rupe" la mine :) .

Amplificatoarele si din 850 si V70 sunt "custom" made doar cele din C70 sunt mai standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva detalii mai comerciale vreau, din alea non-Volvo.

Vreau sa caut ceva din comert, de asta intrebam de producatorul lor original si specificatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am scris ca sunt "custom made" adica nu cred ca vei gasi acelasi amplificator facut de aceeasi firma si comercializat sub alt nume. In comert se gasesc doar cele "clasice"...Astea Volvo au o forma speciala (cel din V70 e trapez de ex).

Oricum nou nu are sens sa cauti costa peste 500euro bucata ;)

Cele de la V70 sunt ceva mai des intalnite pe Ebay, 850R si T5R foare rare. Cablajele pentru 850 nu se mai comercializeaza cel de la V70 teoretic mai este dar se apropie de 150euro nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu reusesc sa fac rost de cod de la reprezentanta, cred ca o sa renunt la SC901.

Nu am timp de el si de nevoile lui, in plus, eu am vrut doar un radio care sa arate ca de acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi ...cand renunti la el sa ma anunti :D Imi zici cat vrei pe el si se rezolva :P

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci o pui de o licitatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi ca ma lasa Vadim? :P

Daca a dat 50de milioane pe vopseaua aia... nici nu apuc sa zic 300 de lire, ca striga "adjudecat!". :)))

De renuntat, am renuntat la el si am pus vechiul dvd, care se aude naspa rau dar va mai dura pana sa ma decid daca il vand sau ba.

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi mai aduce aminte de vopsea .... azi am vazut ca usa de la sofer + stg spate sunt trase in zgarieturi . Deja fierb de nervi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now