Cristian Tanasoiu

Informatii si nedumeriri volvo C70

25 posts in this topic

Va salut. :hello: De putin timp, sunt posesorul unui Volvo C70, fabricatie 2000, motor 2.0 turbo, 163 cp. Am avut multe masini, asta ar fi a 24 (cred). Una peste alta, asta mi se pare ca le are pe toate, putere, stil, eleganta, etc. Per total, imi place atat de mult sa o conduc, incat as face-o taxi, numai sa merg cu ea. E incantatoare. Totusi, am mai multe nelamuriri, curiozitati de-ale mele, si totodata as vrea sa aflu mai multe despre ea, fiind primul Volvo pe care il detin. Desii vanez un C70 de vreo 3 ani, abia acum am reusit sa pun gheara pe unul. Acum sa imi insir intrebarile:

1 - geamurile electrice pe fata, nu ar trebui sa fie ca la BMW coupe, Astra Bertone, adica, in momentul in care deschizi usa, sa coboare automat 1 cm in jos, si cand o inchid sa se ridice, neavand rama la usa? uneori, geamul nu trece de cheder, si ramane usa deschisa. Asa e din fabrica, sau e vreun defect la masina mea?

2 - Masina nu are computer de bord, ce ar trebui sa schimb ca sa am? Am vazut ca pe ceasul din bord, exista afisaj si pt computer, cand scot borna si o pun inapoi, se aprinde tot scrisul de acolo.

3 - Pe pedala de acceleratie in partea inferioara, se afla un tampon de cauciuc. Care este rolul lui acolo? ce se intampla daca il dau jos?

4 - De ce cand masina este pe loc, pe liber, nu se tureaza mai mult de 4000 de ture? practic la 4000 RPM plafoneaza. In mers insa, se duce pana aproape de 7000. E vreun defect sau asa e masina "setata"?

5 - Uneori in mers, cand bag piciorul mai tare in ea, in general in treapta 1 cu STC-ul decuplat, totusi imi taie alimentarea pe la 5000 de ture. Probleme la vreun senzor, sau mai are vreun sistem antidemaraj care imi taie alimentarea cum spre exemplu ESP-ul si TC-ul la bertone?

6 - Volumul HU, SC-805, nu este afisat numeric pe display...am o melodie care imi place mult, si parca niciodata nu reusesc sa o ascult la acelasi volum, trebuie sa stau cu urechea ciulita sa nimer volumul, sa nu fie nici prea tare nici prea incet. Se poate face ceva in privinta asta?

7- Antena, uneori se "strange" singura, alteori nu. Pe unde ar putea fi defectul, sau care ar fi el?

8 - La HU, am fir tras pentru cd changer. Pe unde ar trebui sa gasesc celalalt capat, unde ar trebui sa fie cd changerul (nu il am dar as vrea sa iau unul)? Ce magazii de cd-uri sunt compatibile cu SC-805?

Fiind novice in domeniul Volvo, apelez la voi, cei care probabil "mancati Volvo pe paine". Sper ca nu am plictisit sau deranjat pe nimeni, dar eu sunt mai pisalog din fire, deci trebuie sa ma acceptati ca atare, vorba aia: "Daca voi nu ma vreti, eu va vreau!" :love10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ai cutie automata pe masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Cutie manuala. Si inca o chestie, apropo de cutie, dimineata in general, cand o pornesc, imi intra destul de greu in marsarier. cateodata, trebuie sa o bag prima data in alta treapta, si apoi intra usor si in marsarier. Sa fie necesar sa schimb uleiul la cutie? sa pun ceva mai subtire?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HEIMÐALLR, brrrrr, la ce am citit pe acolo, parca ma trece un fior pe sira spinarii...sper sa nu fie cazul. deocamdata nu a sarit deloc din R. O sa incerc sa-i schimb uleiul, ii pun ceva mai subtirel. vad eu atunci. N-o fi dracu tocmai pe Volvo-ul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bun venit!

Cat ma pricep:

3. nu il scoate;

4. e normal;

5. stc-ul lucreaza din injectoare. nu cred ca se poate decupla total;

7. curata antena cu wd40. In unele variante nu se trage antena daca nu opresti radioul inainte de a lua cheia din contact.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi2727, scurt si la obiect. imi place. totusi, care e rolul tamponului de sub pedala? am curatat antena, am dat si cu wd40 si cu spay cu unsoare siliconica. tot la fel. de obicei, se strange complet cateodata cand las mai mult cheia in contact dupa ce opresc motorul. dar nu tot timpul. o fi coincidenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. Pedala de acceleratie cred ca e electronica si banuiesc ca trebuie sa stea intre sectoarele ei de minim si maxim. Poti verifica daca e electronica sau nu.

in afara de stop pedala, acolo vine montat cruise-ul

alt motiv... eu l-am scos si se vedea afara. :)

ultimul motiv: nu castigi ture daca il scoti.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am cruise control pe masina. sau am si sunt prea bolovan sa stiu sa il activez. cert este ca nu este pe manetele de la volan ca la majoritatea masinilor, in concluzie, nu cred ca am :P

pedala este intradevar electronica. In alta ordine de idei, imi plac raspunsurile tale, probabil la origine esti spartan :), fara vorbarie inutila, doar la obiect. multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bine ai venit printre noi !

1) Cred ca ai o problema la Regulatoarele geamurilor, dar poate ca nu ai chiar tu ghinionul sa se strice pe ambele parti.

2) Iti trebuie un kit de Trip computer( ceva cam ca in link) insa cred ca va trebui sa umbli si la soft putin, ca sa-ti mearga ok. Nu cunosc foarte bine electronica de pe C70, mai asteapta si alte pareri.

3) Pedala de acceleratie e electronica - lasa dopul in pace ca nu o mergi ma repede.

4) Asa e softul scris, nu-ti face griji.

5) S-ar putea sa te indrepti catre arhicunoscutul defect de pedala ETM Electronic Throttle Module.

6) Ar trebui sa-ti arate volumul... Cind il tragi, poti modifica balansul boxelor ?

7) vreun dinte-doi rupti in melcul de plastic ce impinge/trage antena. Trebuie sa o desfaci si sa vezi ce "gasesti" inauntru. Melcul se poate schimba.

8) CD-CHANGER-ul il gasesti (daca il ai) in spate, in portbagaj. Poate gasesti original (uita-te pe la dezmembrari sau pe e-bay). Daca vrei sa instalezi unul, poate te ajuta link-ul.-

Bafta, sa ne tii la curent si sa te bucuri cit mai mult de masina !

post-96-0-91544900-1376440631_thumb.gif

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx

1 deci geamurile chiar ar trebui sa coboare si sa urce. regulatoarele astea se pot schimba, sau trebuie inlocuit tot ansamblul?

5 raspunsul asta nu imi place. se poate repara sau se schimba? pedala e compatibila si de la alte modele volvo?

6 cand il trag, pot modifica balansul boxelor. in schimb, cand dau mai tare, sau mai incet, nu se intampla nimic pe display, potentiometrul functioneaza doar ca nu afisaza volumul numeric.

7 Cd changerul, e compatibil orice cd changer atat timp cat este luat de pe Volvo?

Cu restul sunt lamurit, multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geamul din cate stiu nu se misca automat. Doar la decapotabila cand deschizi acoperisul se coboara automat geamurile.

Dezactiveaza la SC functia ASC (tine mai mult apasat pe butonul CD) . SC are functie de autoreglare a volumului corelat la viteza (Automatic Speed Control) . Problema e ca merge in "suturi" adica face salturi nu e o functie linara. Poti seta si 3 nivele de sensibilitate: inchizi radio. Apesi pe PWR si CD simultan, apoi cu 1,2 sau 3 selectezi sensibilitatea.

Computer de bord se activeaza din Soft la dealer costa cam 200euro distractia. Mai ai evident nevoie de butonul Info si de cablul de la buton pana la bord.

Legat de turatie: verifica furtunele de la turbo cel mai bine ar fi sa le schimbi. E posibil sa intre fuel cut-ul din cauza presiunii prea mari.

2000 mai are clapeta MM de acceleratie, die 2002 s-a trecut pe Bosch care nu fac probleme. Poti sa incerci sa o cureti dar a la long va trebui sa o "prelucrezi". Exista solutii sa o faci non-contact si nu mai ai niciodata probleme cu acceleratia.

Apropo e Coupe sau Cabrio?

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 raspunsul asta nu imi place. se poate repara sau se schimba? pedala e compatibila si de la alte modele volvo?

Mai lasa incolo pedala aia, ca nu are treaba. :smile:

Clapeta de acceleratie (ETM) e la motor, pe admisie.

Daca bipaie iconita STC cand face asa, ala e. http://volvoclubdc.c...info/page10.htm

Edited by Adi2727
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, acum ca te simti deja ca intre prieteni, nu le lua toate in tragic - C70-ul e o masina foarte buna si frumoasa. Mici defecte pot aparea oricand, la orice model.

P.s. Poate vii si la o Intalnire Nationala VOLVO, sa cunosti cu adevarat Oamenii din spatele monitorului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost cu masina pe Transfagarasan...masina se comporta ireprosabil pe viraje. am reusit sa fac pe cineva sa dea la boboci, in concluzie, sta bine pe viraje :angel9: , consum bun, aproximativ 30 de litrii la 450 km. pe munte, am mers ca un stricat :P

@Cristian Scutaru, masina e coupe. maine o sa verific toate informatiile pe care mi le-ai dat cu SC-ul. de aia am observat si azi pe drum, ca uneori, mai mult cand intram in depasiri, nu ma mai auzeam cu cei din masina, o lua radioul de nebun la goana.

Computerul zici ca doar la dealer merge activat...aham. La clapeta, ce anume trebuie sa "prelucrez"? la furtune ce trebuie sa verific, sa nu fie sparte sau infundate? presupun ca nu te refereai la furtunele de vacuum de la turbo?

@HEIMDALLR multumesc de cadou, cu adevarat folositor

@Adi2727 priceput, las pedala. am localizat clapeta, o sa incerc sa o curat. desi, nu cred ca e murdara, pt ca la alte masini cand era clapeta murdara fluctua ralantiul ca toti dracii, la asta sta fix de parca e batut in cuie.

@Matrixxx- nu ma sperie nici un defect...singurele de care imi e groaza sunt alea de caroserie. in rest, sunt obisnuit si imi cam place sa lucrez singur la masinile mele. mi-ar placea sa vin la intalnire, acum mai depinde si perioada si distanta, ca mi-am cam terminat zilele de concediu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact de furtunele de turbo si restul care conduc vacuum ... La computer mai este o varianta : sa faci rost de un bord la care a fost activat computerul de la dezmembrari. Daca ai noroc preia kilometri parcursi de la computerul motorului, dar nu sunt sigur cum se comporta modelele care au asa mult CAN BUS cum e al tau...

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte folositoare toate raspunsurile, multumesc pentru rabdarea pe ca o aveti cu mine. Am mai invatat cate ceva...multe secrete mai au si Volvo astea :P azi am descoperit si functia follow me home :D

Aceasta este individa in cauza:

post-6001-0-34532100-1376512507_thumb.jppost-6001-0-15850100-1376512519_thumb.jp

Se gasesc furtunele sa le cumpar noi? la cele de vacuum pot veriifica sa nu fie coapte, crapate, etc. dar cele de la turbo, daca nu sunt sparte, fisurate, nu sunt ok? adica, mai pot avea ceva in afara de sparturi sau fisuri?

Edited by Cristian Tanasoiu
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 2 Diode poti activa fctia de Coming si Leaving home din telecomanda ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 2 Diode poti activa fctia de Coming si Leaving home din telecomanda ;)

Deja imi ceri prea mult. ma impac mai bine cu partea mecanica decat cu partea electronica...adica nu stiu daca as reusi sa fac diferenta intre o dioda, un condesator si un tranzistor :P

si asa nu am decat o cheie si o telecomanda :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sugestie: grăbeşte-te şi pune-i emblema:

Nu, nu...eu am dat jos toate emblemele, am vopsit si capacelele de la jante. pana acum m-a oprit politia de 3 ori sa ma intrebe ce masina e. imi place sa-i vad pe bolovani cum se minuneaza >:D

si in general, pe la toate masinile pe care le-am avut, am dat emblemele jos, imi place sa fie cat mai putin "incarcata" spre exemplu am avut mercedes c200 si laguna 2. la astea am dat jos emblema de pe capota si am chituit gaura ramasa in locul emblemei si am si vopsit capota. la bmw am vopsit emblema, etc :P

Edited by Cristian Tanasoiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o problema cu emblemele, la orice masina :D. acum, prin ploaie si prin vant, si cu laptopul in mana, am verificat miscarea cu ASC-ul la radio-cd. merge dezactiva/activat, merge setata intensitatea, dar tot nu vrea sa imi afiseze volumul :/ cand rasucesc de potentiometru se da si mai tare si mai incet, insa afisajul ramane neschimbat, pe postul radio sau track-ul pe care este...

LE: oarecum sunt lamurit. am citit in manualul postat de HEIMDALLR "The volume control is electronic and has no end stop" probabil asa trebuie sa fie, nu arata volumul numeric :) asta sa fie singura problema la masina

Edited by Cristian Tanasoiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da asa este nu arata volumul nici un radio din seria SC. Nici balance, fader, bass etc . La SC 901 parca arata balance dar tre sa verific (dez)informatia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La SC 901 arată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La SC 901 arată.

Balance nu? Pt ca volum sigur nu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mai am o nedumerire. de multe ori dupa ce masina sta o mai multe ore pe loc (de la 10 ore in sus), in primii metrii in care o misc, uneori se aude un scartait puternic din dreptul rotilor fata cred (sau de la cutie) in momentul in care debraiez usor. de obicei cand o scot usor cu spatele din curte si o tin din ambreiaj mai mult. Nu am mai intalnit chestia asta la nici o masina pana acum, si nici asta nu face decat cand sta mai mult timp pe loc :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now