Salutare tuturor,
De ceva vreme utilajul prezinta simptomele unui bloc hidraulic in prag de pensionare (dupa ce se incalzeste apar socuri la trecerea din D in R, intarzieri la cuplarea pe loc, patinari si socuri la schimbarea din a 2-a intr-a 3-a si mai ales, daca e incinsa bine, socuri la cuplarea in a 1-a la franare brusca de iti clantane dintii). Uleiul din cutie e schimbat de cca 500 km (Mobil 3309).
Partea interesanta este ca azi, dupa 2 socuri puternice la franare a afisat mesajul de "transmission service required" si indicatorul din bord al treptei de viteza afisa "-" indiferent de treapta.
Fuga cu ea la mecanic (eroarea asta mi-a mai aparut o singura data si a disparut cand s-a luat contactul); diagnoza a citit:
P0700 - Transmission Control System (MIL Request)
P0785 - Shift/Timing Solenoid
P0420 - aceasta nu am retinut-o exact, era ceva de genul unui catalizator care nu functioneaza in parametri
Autodata (daca nu le incurc) ne-a povestit urmatoarele:
P0700 - Transmission control system, Mil request - circuit malfunction (la fault location), respectiv Wiring, ECM/PCM/TCM (la probable cause)
P0785 - Shift/timing solenoid - circuit malfunction, respectiv Wiring, shift/timing solenoid, ECM/PCM/TCM
Intrebarea este urmatoarea: scap cu schimbul unui solenoid/solenoizilor si eventual un update de TCM, sau e musai schimbul blocului de valve ("cotatia" pentru distractia aceasta este de 500E+300RON manopera, cu blocul la schimb)?