Heimdallr

Despre mentenanţă la motoarele D5244T şi D5244T2

   17 votes

  1. 1. Software ECM

    • I-am făcut cel puţin un update
    • L-am înlocuit (maşina are "chip-tuning")
      0
    • Nu l-am modificat
    • Nu ştiu, decid mecanicii
  2. 2. Bujiile incandescente

    • Nu le-am înlocuit niciodată, dar sunt funcţionale
    • Am înlocuit cel puţin una
    • Nu funcţionează toate, dar nu le voi înlocui
    • Nu ştiu, decid mecanicii
  3. 3. Electromotorul

    • Nu a avut probleme
    • L-am înlocuit
    • L-am reparat
    • Nu e perfect funcţional, momentan
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  4. 4. Filtrul de motorină

    • Îi drenez condensul periodic
    • Nu i-am drenat condensul niciodată
    • Nu ştiu
  5. 5. Injectoarele

    • Nu au probleme (au fost testate de cel mult un an)
    • Din câte ştiu sau cred, nu au probleme
    • Am înlocuit cel puţin un injector
    • Cel puţin un injector e cu probleme, dar merg aşa cu maşina
      0
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  6. 6. Senzorul MAF (debitmetrul)

    • Îl curaţ regulat
    • Nu l-am curaţat nicidată
    • Nu ştiu
      0
  7. 7. Turbina

    • Am curaţat-o cel puţin o dată
    • Nu i-am făcut nimic
    • Am reparat-o
    • Am schimbat-o
    • Nu ştiu
      0
  8. 8. Pompa de vacuum

    • Nu i-am făcut nimic
    • Am reparat-o
      0
    • Am schimbat-o
    • Nu ştiu
      0
  9. 9. Valva control turbină

    • Am curaţat-o (preventiv)
    • Nu i-am făcut nimic
    • Am schimbat-o
    • E defectă, merg aşa, cât se poate
      0
    • Nu ştiu
      0
  10. 10. Intercoolerul

    • E bun, nu e spart
    • L-am spălat
    • L-am înlocuit
    • L-am reparat
      0
    • E spart, merg aşa
    • Nu ştiu
  11. 11. Capacul galeriei de admisie

    • L-am curaţat
    • Nu l-am curaţat niciodată
    • Nu ştiu
      0
  12. 12. EGR

    • L-am curaţat în întregime
    • I-am curaţat doar mixerul
    • I-am înlocuit doar actuatorul (sau altă componentă)
      0
    • L-am înlocuit în întregime
      0
    • E nefuncţional, merg aşa
    • Nu ştiu
  13. 13. Catalizatorul

    • Nu l-am înlocuit
    • L-am înlocuit
      0
    • Nu ştiu
    • L-am eliminat complet
  14. 14. Uleiul

    • Folosesc doar ACEA A3/B3/B4, SAE 0W-30
    • Folosesc preponderent ACEA A3/B3/B4, SAE 0W-30 (am băgat şi altceva)
    • Folosesc preponderent ulei cu alte specificaţii
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  15. 15. Recuperatorul de ulei

    • L-am înlocuit
      0
    • L-am curaţat
    • Nu i-am făcut nimic
    • Nu ştiu
  16. 16. Baia de ulei

    • Am spălat-o cel puţin o dată
    • Nu am spălat-o niciodată
    • Nu ştiu
  17. 17. Antigelul

    • L-am înlocuit cu OEM
    • L-am înlocuit cu aftermarket
    • Nu l-am înlocuit niciodată
    • Nu ştiu
      0
  18. 18. Termostatul

    • Nu l-am înlocuit, e funcţional
    • L-am înlocuit
    • E defect, merg aşa
      0
    • Nu ştiu
      0
  19. 19. Ventilatorul motorului

    • Nu am avut niciodată probleme cu el
    • L-am reparat
    • L-am înlocuit
    • E defect, merg aşa / Îl am "pus pe direct"
      0
    • Nu ştiu
      0
  20. 20. Garnitura de chiulasă

    • E bună
    • Am înlocuit-o
    • E problematică, merg aşa, cât pot
      0
    • Nu ştiu
      0
  21. 21. Chiulasa, blocul motor

    • Nu am intervenit acolo
    • Am făcut reparaţii în/la chiulasa şi/sau blocul motor (eventuale detalii, în mesaj)
    • Nu ştiu
      0
  22. 22. Distribuţia

    • O schimb cel târziu la 160000 km parcurşi, cu OEM
    • O schimb cu aftermarket
    • Nu o schimb, dacă nu se rupe
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  23. 23. Cureaua de accesorii (transmisia)

    • O schimb simultan cu distribuţia, cu OEM
    • O schimb cu aftermarket
    • Nu o schimb, dacă nu se rupe
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  24. 24. Alternatorul

    • Nu a avut probleme niciodată
    • L-am reparat
    • L-am înlocuit
      0
    • Nu ştiu
      0
  25. 25. Volanta

    • Am înlocuit-o cu OEM
    • Am înlocuit-o cu aftermarket
    • Am înlocuit-o cu SH
      0
    • Sună, dar nu prea tare, merg aşa
    • Nu ştiu/ Nu am DMF
  26. 26. Suporţii motor

    • I-am înlocuit pe toţi cu OEM
    • Sunt buni, nu i-am înlocuit niciodată
    • Am înlocuit cel puţin unul şi, momentan, sunt toţi buni
    • Cel puţin unul ar trebui înlocuit, dar merg aşa
    • Nu ştiu, decid mecanicii
  27. 27. Parking heater-ul

    • E funcţional, doar l-am curaţat
    • E perfect funcţional, nu am intervenit asupra lui
    • L-am reparat şi e funcţional
    • L-am înlocuit în întregime
    • Momentan, nu e funcţional / Am renunţat la el definitiv
    • Nu ştiu / Nu am parking heater
  28. 28. Altele?

    • Nu
    • Da (menţionate în mesaj)

Please sign in or register to vote in this poll.

49 posts in this topic

Deoarece nu merge sa sterg/modific votul...tin sa precizez ca EGR-ul este functional...nefiind curatat niciodata in 200k (mai exact 199k). Mersul turat isi spune cuvantul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mergand mai turat...il folosesc mai putin!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu fa ce zice doctorul

nici eu nu am curatat egr nevar ,poate daia minca mai mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce stiu e ca sa "colmateaza" mai repede la mersul subturat.

Atata timp cat imi consuma foarte putin...am ajuns chiar si sub 5% consum extraurban....masina trage foarte bine nu am de ce sa umblu.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca totul merge ca la carte ce rost are sa curat acolo? Cand o da eroare atunci o sa curat!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doctore, este vreo diferenta intre antigelul Oem si cel AM?Ofera vreunu' caldura mai multa? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alo, sefu, eu am automata! De ce nu ai bagat-o la vot?

Am votat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ce motor ai tu? Nu ai t4?

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, cutia de viteze nu e motorul, e cutia. Dacă vrei să o votezi, uite:

Era vorba de volanta bimasica! La manuala pica volanta, la automata pica cutia!!!

Pai ce motor ai tu? Nu ai t4?

D5244T! De ce ma intrebi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si eu cum sa raspund pt ca am si update ECM si soft de putere iar pe amandoua nu le pot bifa .

A sa nu uit, nu am DMF .

Iar 3 tampoane sunt OEM, 2 noi, 1 vechi si 2 aftermarket, astea cum le bifez ?

Doc iar te plictisesti ? Nu mai merge TeVe-ul ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat am condus eu S60 D5 2003 automat:

- Intercoolerul nu a fost spart dar a fost bombat (nu am gasit optiune in formular)

- Intinzatorul si cureaua de accesorii erau pe duca

- Electromotorul a fost schimbat cu altul SH ("agata" cateodata la pornire)

- In rest nimic in 1. ani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i musai să votezi, poţi să stai la TV. ;D

Sau, dacă preferi să votezi, în loc să bagi strâmbe gratuit, poţi pune la suporţi că ai înlocuit cel puţin unul, la soft, pe care l-ai făcut ultimul, iar la volantă, întradevăr, am uitat să scriu "Nu ştiu sau nu am DMF", deci poţi pune "Nu ştiu", dacă nu-i prea ruşinos pentru tine. ;D

Roberto, intercooler bombat înseamnă ca şi spart. Cât poţi merge cu el bombat şi nespart?

Despre transmisie, întrebarea nu e cum se prezintă, ci cum şi cu ce o schimbi.

Aproape 1.5 ani am circulat doar eu cu ea in halul acela, credca si acum e tot asa :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, unii preferă să le spele, să le şteargă praful de pe bord, să le lustruiască pe jante, pe ornamente etc. iar alţii preferă altfel de întreţinere.

Eu, de exemplu, în ultimul an, am spălat-o o singură dată şi şi atunci doar că am dat-o cu furtunul cu care se irigă grădina. Am preferat, în schimb, să mă ocup mai mult de ce e sub capotă, pe la roţi, pe sub bord ş.a.m.d....

Pentru ca tu ai masina neagra. :)

Clar, in cazul asta daca vrei sa fie intodeauna curata, nu mai ai nici timp, nici bani sa te ocupi de mecanica. :evil6:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era vorba de volanta bimasica! La manuala pica volanta, la automata pica cutia!!!

D5244T! De ce ma intrebi?

Daca aveai D5244T4 nu te incadrai la sondaj. Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu, tu foloseşti doar ACEA A3/B3/B4, că-mi amintesc ceva de A5/B5? ;D

Nu, dar data viitoare bagam A3/B/3B daca nu-mi convine asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, dar data viitoare bagam A3/B/3B daca nu-mi convine asta!

De ce te joci, tu nu mergi mult cu masina asa ca odata la doi ani dai si ei a5/b5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce te joci, tu nu mergi mult cu masina asa ca odata la doi ani dai si ei a5/b5.

Pai A5B5 i-am dat :D :D :D!!! Uite: http://www.volvo-club.ro/topic/15194-vand-castrol-edge-profesional/

Nu se joacă, scrie foarte clar în VIDA că la D5244T nu poate fi folosit niciun alt ulei, în afară de A3/B3/B4: http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=35066

Andu, nu ai cum să simţi diferenţe, motorul merge la fel cu amândouă.

O merge la fel cu amandoua, dar cand i-am pus A3/B3/B4 mi-a consumat ulei! Cu asta de acum (A5/B5) am facut peste 3000 km si nivelul este neschimbat!!!

Zii si tu ce sa mai cred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul de ulei creşte vertiginos după 10-12000 km. Şi al meu a consumat mult, când am avut A5/B5 for Volvo Cars.

Cam la intervalul de 10-12000 km eu schimb uleiul! Ultima data mi-a consumat peste 600 ml pana sa-l schimb (aveam A3/B3)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

600ml/10000km nu e mult dar nici putin nu e. Eu am schimbat pana in 100.000km la fiecare 30.000km iar acum o sa schimb la 25.000km, daca o sa apuc cu ea sa trec de 200.000km o sa schimb la 20.000km. In final o sa coteze consumul de ulei, acum e cam 1litru/25-30.000km. Pun numai a5/b5 si ultimul e oem, furnizor @ M.C.

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, stiu ca nu avem aceleasi motoare (E CLAR).

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se joacă, scrie foarte clar în VIDA că la D5244T nu poate fi folosit niciun alt ulei, în afară de A3/B3/B4: http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=35066

Andu, nu ai cum să simţi diferenţe, motorul merge la fel cu amândouă.

Nu chiar, la Euro3 nu ajuta A5/B5 dar de mers merge cu A5/B5, eu numai din asta am bagat la fel baga si la reprezentanta si nu numai in RO chiar si afara. A3/B3/B4 este mai ieftin iar A5/B5 nu este mai bun pt motoarele Euro3 deci este o risipa DAR asta nu inseamna ca se strica motorul daca bagi 0W-30 A5/B5 . Eu de 35.ooo km de cand am masina numai din asta bag iar 90% masina este folosita in mediu urban, nici un fel de problema cu A5/B5 in afara de bani arsi degeaba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge la fel motorul.

Mai putin portofelul care trece printr-o cura de slabire rapida . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am sesizat nicio diferenţă între Castrol SLX A5/B5 0W30 şi alt Castrol 0W.

Am folosit si A3/B3/B4 si A5/B5 de la Castrol (0W30)! Am constatat ca A3/B3/B4 il mananca mai repede decat A5/B5! Recent mi-am cumparat ulei si am luat tot A5/B5!

Am folosit si A3/B3/B4 si A5/B5 de la Castrol (0W30)! Am constatat ca A3/B3/B4 este manancat mai repede decat A5/B5! Recent mi-am cumparat ulei si am luat tot A5/B5!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa arăta după 5000 km:

Uite cum arata o turbina similara luata de pe un S80 cu 52000 mile:

In a treia poza era deja curatata!

post-1775-0-58248300-1386935684_thumb.jp

post-1775-0-10062800-1386935687_thumb.jp

post-1775-0-25930600-1386935785_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine de atata nu poate arata decat daca nu pornesti motorul! :D

doc, tu cand te plictisesti, poc: jos turbina, sus pe masa, si-i cureti geometria sau cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now