Heimdallr

Despre mentenanţă la motoarele D5244T şi D5244T2

   17 votes

  1. 1. Software ECM

    • I-am făcut cel puţin un update
    • L-am înlocuit (maşina are "chip-tuning")
      0
    • Nu l-am modificat
    • Nu ştiu, decid mecanicii
  2. 2. Bujiile incandescente

    • Nu le-am înlocuit niciodată, dar sunt funcţionale
    • Am înlocuit cel puţin una
    • Nu funcţionează toate, dar nu le voi înlocui
    • Nu ştiu, decid mecanicii
  3. 3. Electromotorul

    • Nu a avut probleme
    • L-am înlocuit
    • L-am reparat
    • Nu e perfect funcţional, momentan
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  4. 4. Filtrul de motorină

    • Îi drenez condensul periodic
    • Nu i-am drenat condensul niciodată
    • Nu ştiu
  5. 5. Injectoarele

    • Nu au probleme (au fost testate de cel mult un an)
    • Din câte ştiu sau cred, nu au probleme
    • Am înlocuit cel puţin un injector
    • Cel puţin un injector e cu probleme, dar merg aşa cu maşina
      0
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  6. 6. Senzorul MAF (debitmetrul)

    • Îl curaţ regulat
    • Nu l-am curaţat nicidată
    • Nu ştiu
      0
  7. 7. Turbina

    • Am curaţat-o cel puţin o dată
    • Nu i-am făcut nimic
    • Am reparat-o
    • Am schimbat-o
    • Nu ştiu
      0
  8. 8. Pompa de vacuum

    • Nu i-am făcut nimic
    • Am reparat-o
      0
    • Am schimbat-o
    • Nu ştiu
      0
  9. 9. Valva control turbină

    • Am curaţat-o (preventiv)
    • Nu i-am făcut nimic
    • Am schimbat-o
    • E defectă, merg aşa, cât se poate
      0
    • Nu ştiu
      0
  10. 10. Intercoolerul

    • E bun, nu e spart
    • L-am spălat
    • L-am înlocuit
    • L-am reparat
      0
    • E spart, merg aşa
    • Nu ştiu
  11. 11. Capacul galeriei de admisie

    • L-am curaţat
    • Nu l-am curaţat niciodată
    • Nu ştiu
      0
  12. 12. EGR

    • L-am curaţat în întregime
    • I-am curaţat doar mixerul
    • I-am înlocuit doar actuatorul (sau altă componentă)
      0
    • L-am înlocuit în întregime
      0
    • E nefuncţional, merg aşa
    • Nu ştiu
  13. 13. Catalizatorul

    • Nu l-am înlocuit
    • L-am înlocuit
      0
    • Nu ştiu
    • L-am eliminat complet
  14. 14. Uleiul

    • Folosesc doar ACEA A3/B3/B4, SAE 0W-30
    • Folosesc preponderent ACEA A3/B3/B4, SAE 0W-30 (am băgat şi altceva)
    • Folosesc preponderent ulei cu alte specificaţii
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  15. 15. Recuperatorul de ulei

    • L-am înlocuit
      0
    • L-am curaţat
    • Nu i-am făcut nimic
    • Nu ştiu
  16. 16. Baia de ulei

    • Am spălat-o cel puţin o dată
    • Nu am spălat-o niciodată
    • Nu ştiu
  17. 17. Antigelul

    • L-am înlocuit cu OEM
    • L-am înlocuit cu aftermarket
    • Nu l-am înlocuit niciodată
    • Nu ştiu
      0
  18. 18. Termostatul

    • Nu l-am înlocuit, e funcţional
    • L-am înlocuit
    • E defect, merg aşa
      0
    • Nu ştiu
      0
  19. 19. Ventilatorul motorului

    • Nu am avut niciodată probleme cu el
    • L-am reparat
    • L-am înlocuit
    • E defect, merg aşa / Îl am "pus pe direct"
      0
    • Nu ştiu
      0
  20. 20. Garnitura de chiulasă

    • E bună
    • Am înlocuit-o
    • E problematică, merg aşa, cât pot
      0
    • Nu ştiu
      0
  21. 21. Chiulasa, blocul motor

    • Nu am intervenit acolo
    • Am făcut reparaţii în/la chiulasa şi/sau blocul motor (eventuale detalii, în mesaj)
    • Nu ştiu
      0
  22. 22. Distribuţia

    • O schimb cel târziu la 160000 km parcurşi, cu OEM
    • O schimb cu aftermarket
    • Nu o schimb, dacă nu se rupe
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  23. 23. Cureaua de accesorii (transmisia)

    • O schimb simultan cu distribuţia, cu OEM
    • O schimb cu aftermarket
    • Nu o schimb, dacă nu se rupe
    • Nu ştiu, decid mecanicii
      0
  24. 24. Alternatorul

    • Nu a avut probleme niciodată
    • L-am reparat
    • L-am înlocuit
      0
    • Nu ştiu
      0
  25. 25. Volanta

    • Am înlocuit-o cu OEM
    • Am înlocuit-o cu aftermarket
    • Am înlocuit-o cu SH
      0
    • Sună, dar nu prea tare, merg aşa
    • Nu ştiu/ Nu am DMF
  26. 26. Suporţii motor

    • I-am înlocuit pe toţi cu OEM
    • Sunt buni, nu i-am înlocuit niciodată
    • Am înlocuit cel puţin unul şi, momentan, sunt toţi buni
    • Cel puţin unul ar trebui înlocuit, dar merg aşa
    • Nu ştiu, decid mecanicii
  27. 27. Parking heater-ul

    • E funcţional, doar l-am curaţat
    • E perfect funcţional, nu am intervenit asupra lui
    • L-am reparat şi e funcţional
    • L-am înlocuit în întregime
    • Momentan, nu e funcţional / Am renunţat la el definitiv
    • Nu ştiu / Nu am parking heater
  28. 28. Altele?

    • Nu
    • Da (menţionate în mesaj)

Please sign in or register to vote in this poll.

49 posts in this topic

doc, tu cand te plictisesti, poc: jos turbina, sus pe masa, si-i cureti geometria sau cum?

Pai ce are? E ca si cand ai curata jiglorul de la Dacia, foarte simplu ;D ;D ;D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demonteaza masina, sa vada de ce merge! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pus cineva ulei Aral SuperTronic G 0W-30 (A3/B3/B4, SL/CF, la fel ca şi Castrol Edge Professional A3 0W-30) în motoarele astea?

Aral SuperTronic G 0W-30.pdf

Mă intrigă să continui cu acesta. E mai ieftin şi pare să fie la fel de bun.

Supertronic E mi-a plăcut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont ca Aral si Castrol au acelasi proprietar este posibil sa fie acelasi lucru in bidon .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, 'mneaţa! Păi, eu de când am spus-o? ;D

BP. On the move...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si Michelin are acelasi proprietar cu Tigar si nu prea au aceleasi proprietati si caracteristici :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg postul tau DAR uleiul poate fi BP, ARAL sau Castrol .

Cat despre motoare trebuie spus ca al tau suna a fiare vechi iar al meu nu, iar zgomotul poate fi din cauza uleiului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand l-ai auzit in realitate ai spus cu totul altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix asta am zis ca suna mai rau ca al meu, nu-mi aduc aminte sa fi spus altceva . Am spus ca e galagios .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că-ţi aminteşti altceva. Mie mi-ai spus clar că sună cât se poate de bine şi că sunt eu lovit în cap pentru că n-are cum să sune mai bine de-atât. Cei care eu fost la acea întâlnire pot confirma. Oricum, era cu Castrol de-ăla de care trebuie în el, atunci. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ale noastre motoare D5244T sunt mai bune decat succesorii lor!

Nu DPF, nu swirl, nu papa ulei, etc.

Cai mai putini, dar merge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevar ai grait Andule .

Bine ca si astea mai noi sunt ok daca ai grija la DPF si bagi uleiul cerut de fabrica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am avut probleme cu volanta :) se pare ca nu exista optiunea .

in rest schimbat etriere spate + suport (ruginite si bateau) , bucse fata , pivoti , capete bara , telescoape , arcuri spate , regulator presiune pompa injectie schimbat, intercoolerul reparat era mai bun decat cel sh care este acum pe masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este "Sună, dar nu prea tare", pentru că toate sună, fiind cu masă dublă, chiar dacă nu toată lumea are abilitatea să le audă. ;D

Pai nu toti "are" ureche muzicala ;D. Daca asculti muzica simfonica auzi volanta ca baga bas, daca asculti rock, nu mai auzi nimic :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil densitatea hartiei folosite. Nu vad ce alta diferenta ar putea fi in general intre filtre oricare ar fi ele (exceptand cele care au componente diferite, cum ar fi pasla, carbonul, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca aerul rece este mai dens si trebuie sa opuna o rezistenta standard "X" fluxului de aer admis ? Zic si eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu traga prea tare :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrele de aer pentru climate reci au o suprafata textila pe fata iferioara

(pe unde patrunde aerul), cu rolul sa previna patrunderea zapezii . In fun-

ctie de model, acel strat protector poate sa fie pe toara suprafat afiltrului

sau doar pe o parte a lui. Poate ca din cauza acelui trat, aerul circula mai

greu sau poate ca e mai putin permisiv pentru aer cum a spus cineva ,

si mototrul merge ca si cum ar avea filtrul de aer infundat .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi cer scuze că trebuie să întrerup această extrem de interesantă conversaţie, dar am şi eu o întrebare ;D : a avut cineva de-a face cu pompa de ulei, să i se strice, să o schimbe, chestii d-astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut o mica problema cu a mea. Veneam de la tara si s-a aprins becul la ulei. Dupa ce am constatat ca ulei este la nivel si avea si vascozitatea destul de buna, am venit acasa cu 50 km/h, cu a 5-a, aprox 1200 rpm, cat sa nu se aprinda becul.

Acasa am desfacut baia de ulei, am curatat depunerile pietrificate cu spaclul, am spalat bine baia de ulei, am spalat cu motorina pompa de ulei, am montat tot la loc si de atunci nu am mai avut probleme. Nu stiu daca pompele sunt la fel la benzina si la diesel, sau daca are vreo relevanta, ceea ce am patit eu, dar poate te ajuta cumva. Si bineinteles am schimbat uleiul si filtrul apoi

LE: cred ca am facut vreo 30000 km de atunci

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now