53 posts in this topic

Nu era intrebare .Cred ca nu m-am facut inteles probabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frina de motor si multe alte lucruri trebuie facute cum trebuie si doar cind este necesar .

Atentie, normal se foloseste frana de motor tot timpul (nu numai iarna) si frana de serviciu (picior) "doar cand este necesar.

Referitor la pornirea motorului prin impingerea masini, atat timp cat nu se folosesc vitezele "1" sau "R" masina nu are absolut nici o problema. A nu se intelege ca recomand.

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtop

Marius! Eu stiu ca a folosi frina de motor este pt. a limita viteza unei masini cind ai o situatie ceva mai delicata si trebuie sa iti opresti masina sigur,ferm pe o distanta critica si bineinteles folosind frina de serviciu.

Frinarea cu ajutorul motorului ca si ajutor substantial pt evitarea unui ceva neplacut.Altfel nu vad de ce trebuie folosit uzual ,poate doar sa "termini " incet si sigur ambreiajul.

Daca tin masina numai din acceleratie delicat fara sa fiu nevoit sa schimbi retrogradez trepte ,cum se numeste?Si iarna tin masina din acceleratie chiar daca este mai delicat si rar fac frina de motor.Cind tin masina din acceleratie nu insemna ca ma intind pe plaja mare de turatie ci doar cuplu.NU este frina de motor asa ceva.

Coborind un munte este logic sa tin masian in turatie de cuplu ca asa se face lasind-o sa "curga" cum "stie" motorul Pina la urma motorul este cel care gestioneza viteza pe asa traseu functie de treapta corespunzatoare ce o selectez si nu ma apuc sa accelerez sau mai rau sa o scot din viteza .

Probabil ca notiiunea de frina de motor este mai noua pt. altii decit mine. :smile:

In fine ,conduc turism si nu trailer ,autotren ,unde este mai delicat si masele sint foarte mari dar acolo sint cupluri si mai mari si turatii si mai mici .ceea ce este teoretic mai simplu la a gestiona situatii.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

off-topic:

dupa cum vorbeam curatarea turbinei. ieri am reusit sa desfac piesa cu piesa din turbina si axu-l din turbina se invartea destul de greu si l-am facut acum sa se invarte ca unul nou din magazin. 'vanes'-urile [nu stiu cum se numesc pe romana] din geometria variabila imi erau blocate pe un sens, ma mir ca imi functioneaza inca actuatorul. le-am facut si pe alea si merg brici. urmeaza sa dau jos bara din fata, intercoolerul, furtunele de la intercooler, egr si intr-un final electromotorul. n-o sa fac un alt topic si o sa continui tot pe asta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff, ai ceva de munca, cu COLA cureti alea si iasa ca noi, vezi ca este un spray ce rezista la cateva sute de grade sa gresezi totul inainte de montare. Si merge periuta de dinti , aia de sarma lasa urme. Bafta si pune te rog si poze sa vedem si noi, ca nu se stie cand ne vine randul, al meu electromotor a facut deja fite o data si sper sa nu ajung acu iarna sa-l demontez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Onezero, cred ca faci putin confuzie intre diferitele componente ce alcatuiesc turbocompresorul . Axul nu are cum sa se invarta greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G, turbina are 2 capete nu? partea in care trage aer si da spre admisie si partea cealalta care este pus pe galerie si arunca gazele sau ce mai apuca din motor spre evacuare. in cele 2 capete sunt 2 "palete". cele doua sunt pe un ax nu? sau o bucata de metal lung pe care parte este prins o "paleta" care e fixa si celalta "paleta" care se poate demonta pt. ca are un surub la capat, la axul acela ma refeream.

@mariusyoyo da intr-adevar este munca, e prima data cand fac pe propria masina si sincer is foarte curios sa vad cum v-a merge dupa ce e gata. referitor la un alt thread pt. o "curatire generala" m-am gandit, doar ca nu am facut poze cand am desfacut turbina, piese componente din turbina. singurul lucru la care am facut poza a fost motorul, pas cu pas cum demontam [is prea multe cablaje si sensori si nu vreau sa pun sensoru x in mufa y], am facut 2 poze la turbina, una nedesfacuta si alta desfacuta in care se vede geometria variabila si "paleta". o sa fac poze la egr si la celelalte mentionate mai sus. sincer nici nu m-am gandit la idea sa fac un thread cu "curatirea generala" pe care il fac masinii, m-am gandit ca este o treaba simpla si oricine o poate face. maine dimineata o sa ma trezesc la 6 si o sa continui cu demontarea intercoolerului si o sa fac cu poze.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am pus doua poze. o poza cu sculele folosite si piesele demontate [aproape toate] si a doua poza este pe "masa de operatie"

post-6070-0-16357500-1381098019_thumb.jp

post-6070-0-85641600-1381098124_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi am desfacut electromotorul si am vazut ca ii ok, ca sa ma conving l-am dus la verificat si au zis ca ii ok, bateria ii ok, le-pus toate la loc si surpriza tot nu invarte. am incercat cu o bucata de sarma sa vad daca ar porni asa si imi invarte daca pun o bucata de sarma pe ambele suruburi de la electromotor. oare care-i baiu? o fi de la contact?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit problema, e de la contact. trebuie sa misc cheia in contact si dupaia porneste.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,am si eu o problema cu al meu s60 2002 d5...acum cateva luni...intr-o dimineata nu vroia sa porneasca...motorul invaftea dar nu pornea...m-am chinuit pana am lasat-o fara curent.dupa am luat curent de la alta masina a pornit dupa ceva chin si am luat alta baterie noua.acum...la vreo 5 luni dupa incident...iar am patit-o.nu vrea sa porneasca...ce poate fi?nu am de gand sa cumpar inca o baterie...poate fi(daca are) senzorul de turatie?invarte incat iti da impresia ca acum o ia...dar nimic...parca invarte mai incet decat ar trebui...am dus-o in service dar nu gasesc mecanici...toti sunt simpli oameni...habar nu au ce are...mi-au spus sa cumpar alt electromor si set de bujii...a mai patit cineva?specific ca masina porneste greu de fel...cald sau rece nu-i pasa tot greu o ia...sunt tare suparat pe ea...nu vrea nici sa imi dea eroare in bord sa stiu ce o doare...va multumesc anticipat!:-(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free

Share this post


Link to post
Share on other sites

electromotorul e cel oem ? daca da poate ca s-au dus carbunii din ea sau bujiile s-au dus. la mine de exemplu am dat jos electromotorul [era perfect] bateria [era perfect] si degeaba, singura treaba responsabila a fost contactul. pana nu l-am tot sucit in toate felurile n-o vrut sa porneasca [nu stiu cum e la s60]. daca e de la contact atunci face urmatoarele : cand esti cu cheia in pozitia a 2-a si il rotesti spre 3 sa-o ia nu se inchid farurile, adica ma rog, cand pornesti masina iti taie curentu de la far cam 50%, face un fel de effect fade[ nu stiu sa exprim corect faza ] si iti apar toate beculetele aprinse din bord dar nu se invarte motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

E electromotorul original...am montat xennon aftermarket pe ea si se sting de tot luminile cand porneste.nu stiu ce sa fac ca alt electromotor e cam scump...si sa nu fie vina lui...o duc la alt service azi..multumesc frumos.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alin mai intai ia frumos xenonu' si arunca l cat mai departe poti,asta pana nu distrugi ceva mai costisitor!Bateria ai verificat o ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima oara cand am patit treaba asta nu aveam xennon pe ea...si am cumparat bateria acum 3 luni...ma gandesc sa nu fie alternatorul...sau imi spunea cineva ca poate fi un anume senzor de turatie...ce nu ii da voie sa porneasca deoarece "considera ca nu se invarte destul de repede"...mi se spunea sa il curat...se poate?ms

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca o imping porneste dar cum o opresc asa si ramane, oprita. maine desfac tot electromotorul, bucata cu bucata..poate s-a dus ceva de prin el

am patit acelasi lucru si...............cu sprai de curatat contacte am dat in locasul de introducere cheie si......a pornit

posibila murdarie(praf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit la v70 d5 lafel si am schimbat bateria si invartea dar mai greu si nu pornea am impinso a pornit si am desfacut electromotorul periile pareau bune si mia spus electriceanul ca nu e de la perii dar lam curatat si leam schimbat oricum si a mers si porneste la prima cheie de 2 ani.

Electromotorul se repara foarte ieftin si usor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit la v70 d5 lafel si am schimbat bateria si invartea dar mai greu si nu pornea am impinso a pornit si am desfacut electromotorul periile pareau bune si mia spus electriceanul ca nu e de la perii dar lam curatat si leam schimbat oricum si a mers si porneste la prima cheie de 2 ani.

Electromotorul se repara foarte ieftin si usor :smile:

Virgula, virgula, semnul exclamarii, litera mare, virgula, virgula, cratima, punct, litera mare, cratima, cratima, virgula si vezi tu pe unde trebuie introduse!

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca problema asta apare tot mai des.

Si eu am fost "atins" de ea ... aseara :(

Revenind de la cumparaturi, dintr-un supermarket, am deschis masina si incercand sa o pornesc am auzit doar un "clanc", urmat de inchiderea tuturor martorilor la bord si implicit consola radioului. Am mai incercat si a 2-a oara, si a 3-a, insa nimic. :(

Am incercat si cu curent de la o alta masina .... nimic. Am incercat si cu o baterie noua, nou cumparata. Si iarasi nimic.

Am testat absolut toate sigurantele cu multimetru, insa nimic neobisnuit.

Intr-un final am hotarat sa o pornesc trasa, si asa a si pornit.

Am adus-o in fata casei, insa dupa oprirea motorului am avut aceleasi simptome. La incercarea de pornire, martorii din bord de sting, iar la motor se aude un "clanc, clanc" si doar atat. Intr-un final, bateria si-a dat duhul si chiar de la punerea contactului se opreste tot la bord.

Am sa o las asa si in seara asta, iar maine o sa o pornesc iar trasa ... pentru a putea ajunge cu ea la un service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca problema asta apare tot mai des.

Si eu am fost "atins" de ea ... aseara :(

Revenind de la cumparaturi, dintr-un supermarket, am deschis masina si incercand sa o pornesc am auzit doar un "clanc", urmat de inchiderea tuturor martorilor la bord si implicit consola radioului. Am mai incercat si a 2-a oara, si a 3-a, insa nimic. :(

Am incercat si cu curent de la o alta masina .... nimic. Am incercat si cu o baterie noua, nou cumparata. Si iarasi nimic.

Am testat absolut toate sigurantele cu multimetru, insa nimic neobisnuit.

Intr-un final am hotarat sa o pornesc trasa, si asa a si pornit.

Am adus-o in fata casei, insa dupa oprirea motorului am avut aceleasi simptome. La incercarea de pornire, martorii din bord de sting, iar la motor se aude un "clanc, clanc" si doar atat. Intr-un final, bateria si-a dat duhul si chiar de la punerea contactului se opreste tot la bord.

Am sa o las asa si in seara asta, iar maine o sa o pornesc iar trasa ... pentru a putea ajunge cu ea la un service.

Salut,

Simptoamele sugereaza ca sunt probleme cu electromotorul, incearca sa misti un pic firele care merg la electromotor ca s-ar putea sa fie dar un contact oxidat in cel mai fericit caz.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, cum a spus si colegul mai sus, se pare ca este electromotorul, problema comuna la acest model. Moare brusc, fara prea multe semne in prealabil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema comuna la multe masini. La fiat schimbam eu personal periile in 25 min ... cam anual :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun! Ma poate ajuta cineva cu o diagram cu locatia electromotorului?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa-l schimbi singur, iar tu nici nu stii unde se afla?

post-259-0-42641200-1411970896_thumb.jpg

post-259-0-89822900-1411970902_thumb.jpg

post-259-0-49736400-1411970907_thumb.jpg

post-259-0-74102600-1411970911_thumb.jpg

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate e in portbagaj ...unde se poate afla un electromotor ...

Si cu diagrama nai ce il desfaci cureti colectoru pui perii noi. Mai bine prima oara sa te rezumi la desfacut si dus la o firma sa ii schimbe periile . La v70 periile au fost 10 lei

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now