Raull

Motoare noi Volvo

80 posts in this topic

Un articol pe net din August. Știe cineva ceva despre asta? Chiar îmi pare rău după motoarele in 5 cilindri :(.

Sursa aici http://www.promotor.ro/masini-noi/news/volvo-inlocuieste-vechile-motoare-cu-noua-gama-de-motorizari-drive-e-11260237

Volvo a lansat o nouă familie de motorizări, denumită Drive-E, care va înlocui actuala gamă de motoare disponibile pentru modelele producătorului suedez, potrivit unor stiri online. Întreaga familie de motoare Drive-E conţine, în esenţă, două motoare cu patru cilindri – un propulsor diesel common rail şi un propulsor pe benzină cu injecţie directă – care sunt modificate pentru a îndeplini cât mai multe cerinţe. Acestea vor înlocui opt arhitecturi de motorizări construite pe trei platforme.

Noile motoare diesel vor produce între 120 şi 230 CP, în timp ce variantele pe benzină vor oferi între 140 şi peste 300 CP.

Familia de propulsoare Drive-E de la Volvo a fost dezvoltată sub propriul acoperiş şi va fi produsă la fabrica din Skövde, Suedia. Una dintre cele mai importante noutăţi aduse motoarele Drive-E este tehnologia i-Art folosită la propulsoarele diesel. Spre deosebire de motoarele diesel common rail tradiţionale, care au un singur senzor de presiune pentru toate injectoarele, sistemul i-Art presupune instalarea unui calculator în miniatură pentru fiecare injector în parte. Astfel, electronica motorului poate ajusta permanent cantitatea de combustibil care intră în fiecare cilindru.

„Creşterea presiunii la 2.500 de bari şi adăugarea tehnologiei i-Art poate fi descrisă ca fiind al doilea pas în revoluţia diesel”, a declarat Derek Crabb, vicepreşedintele departamentului de dezvoltare a sistemelor de propulsie din cadrul Volvo Car Group. „Este o descoperire comparabilă cu invenţia noastră a senzorului lambda pentru convertorul catalitic în 1976”, a mai spus Crabb.

Mai mult, noile propulsoare diesel au parte de cele mai noi inovaţii în ceea ce priveşte supraalimentarea twin-turbo, precum şi un nou sistem de supape încorporat în sistemul de răcire care permite încălzirea rapidă a motorului după o pornire la rece. De asemenea, cel mai puternic propulsor pe benzină are parte atât de un compresor mecanic, cât şi de un turbocompresor. Astfel, spun cei de la Volvo, şoferul resimte senzaţii asemănătoare cu cele oferite de un motor aspirat natural.

Primele trei motoare de doi litri cu patru cilindri din familia Drive-E vor fi disponibile în toamna lui 2013 pe modelele S60, V60 şi XC60. Mai exact, este vorba despre turbo dieselul D40 cu 181 CP şi benzinarele T5 şi T6 cu 245 CP, respectiv 306 CP. Ulterior, motorizările D4 şi T5 vor fi disponibile şi pentru modelele V70, XC70 şi S80. În plus, Volvo va oferi şi o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte, precum şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte „îmbunătăţită”, care ar trebui să ajute la scăderea consumului de combustibil.

Edited by Raull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt specificatiile, sa vedem si daca rezista in timp, daca nu crapa...

D4 (181hp) man/aut Engine Engine Name D4204T5 Engine Type Description Five-cylinder turbodiesel with start/stop technology Power Train Front wheel drive Number of Cylinders 4 Engine Displacement 1969 cc Engine Bore 82 mm Engine Stroke 93,2 mm Max Engine Power (kW) 133 kW Horsepower (Hp) 181 hp Rev at max engine power 4250 rpm Torque 400 Nm Rev at max engine torque 1750,0 - 2500,0 rpm Fuel type Diesel Performance Fuel Consumption (mixed) * Eight-speed Geartronic automatic transmission 4,9 l/100km Six-speed manual gearbox 4,5 l/100km Fuel Consumption (city) * Eight-speed Geartronic automatic transmission 5,6 l/100km Six-speed manual gearbox 4,9 l/100km Fuel Consumption (highway) from* Eight-speed Geartronic automatic transmission 4,5 l/100km Six-speed manual gearbox 4,3 l/100km Acceleration (0-100) Eight-speed Geartronic automatic transmission 8,8 s Six-speed manual gearbox 8,8 s Emissions CO2 * Eight-speed Geartronic automatic transmission 129 g/km Six-speed manual gearbox 117 g/km Capacity Fuel Capacity 70 l Cargo Capacity 575 l Towing Capacity 1800 kg Weights Serving Weight 1854 kg Total Weight 2300 kg Roof Max Load 100 kg Exterior Dimensions Height 1604 mm Length 4838 mm Width 1870 mm Width inc Mirrors 2119 mm Wheel Base 2815 mm Track Front 1614 mm Track Rear 1580 mm Turning Circle 11,5 m Interior dimensions (w/o sun roof) Head Room Front 1010 mm Head Room Rear 981 mm Shoulder Room Front 1457 mm Shoulder Room Rear 1434 mm Leg Room Front 1064 mm Leg Room Rear 880 mm Hip Room Front 1391 mm Hip Room Rear 1400 mm Miscellaneous Environmental Classification Euro 6

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... In primul si ultimul aliniat din articol spuneau ceva de 4 cilindri si am tras concluzia ca vor renunța la arhitectura in 5 cilindri.

Din ce am văzut mai sus tot nu mi-e clar. La engine description e "five cylinders ..." dar la nr. of cylinders e "4". Nu mai înțeleg nimic....

M-as bucura sa îi păstreze pe toți 5 :). Îmi place la nebunie cum se aud când ii pun pe toți la treaba :) si sper sa mă bucur de asta și la următoarea mașină.

Edited by Raull

Share this post


Link to post
Share on other sites

E veche stirea si este normal sa nu mai fie 5 in linie pt ca deja un 4 in linie de 2L are 306 cp adica mai mult decat T6-le vechi in 6 cilindrii si 3L .

Consumul pt T6 a scazut de la 14.5% la 8.8% pt S60 . Parca este o diferenta, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu tine Bogdan. Dar puteau sa păstreze numărul de cilindri si sa micsoreze cilindreea. Exemplu ar fi motorul de 2.0 V6 ce exista pe Rover, care se aude superb.

Probabil exista undeva un inconvenient pentru care nu fac asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costul de productie este inconvenientul iar un 4 in linie poate suna cum vrei tu cu o evacuare activa, vezi ultimul clio sport .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee daca distributia la varianta diesel in 4 cilindrii va fi pe curea sau lant? Observ ca din ce in ce mai multi producatori le fac cu lant....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zicem ca evacuarea o poti face sa te multumeasca,dar "rontaitul" motorului in 5 cilindri,never!

S G S3 on J B

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Observ ca din ce in ce mai multi producatori le fac cu lant....

Pentru ca mai nou si alea au inceput sa se rupa si mai scot si ei un ban cinstit. :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de 4 cilindrii , 1969 cmc si 181 CP nu are inca parametrii comunicati pe deplin.

Edited by ebay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei cum asa ceva, ce parametrii nu au fost comunicati ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curbele de moment motor, putere, etc. Vor aparea in perioada urmatoare. Ceea ce este mai important este insa fiabilitatea sistemului de injectie la 2.500 bari, se pare ca este facut de Denso, care poate fi verifivata numai in timp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca mai nou si alea au inceput sa se rupa si mai scot si ei un ban cinstit. :D

Mai greu totusi sa rupi o distributie pe lant..asta doar daca crezi ca daca e pe lant...e FOR LIFE :) evident costurile de mentenanta sunt mai reduse la varianta pe lant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit, foarte gresit.

Numai romanii au ramas cu ideea preconceputa ca distributia pe lant tine o viata si ca masina trebuie sa aiba 100.ooo km maxim .

A si sa nu uit, la BMW dupa 150.ooo km te poti astepta oricand sa se rupa lantul, la fel si la AUDI, in schimb la PSA tine cureaua de distributie 240.ooo km fara probleme .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula nu lantul este cel care cedeaza ci patinele sau intinzatorul, ex: patinele de la noul motor reno 0,9 tce sunt o gluma proasta.

Edited by Chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci noua injectie Volvo este de fapt Denso, si n-au inventat-o suedezii, ci japonezii...

Denso.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abs-ul a fost inventat de Bosch , in colaborare cu Mercedes

Airbag-ul a fost de Bosch , in colaborare cu Merc

Injectoarele piezo-electrice au fost inevntate de Siemens , in colaborare cu Psa

Noua injectie a fost inventata de Denso in colaborare cu Volvo .

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau dar trebuie sa te contrazic . I-Art a aparut prima data pe Toyota .

Share this post


Link to post
Share on other sites

My bad atunci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare in perioada 2014 cand se lanseaza volvo cu motorizari noi cat va scadea pretul la celalate ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, a testat Ramon cutia asta noua pe un XC60 si eu nu il credeam ca Volvo vinde deja masini dotate cu noua cutie :smile:...

Cautand pe net am gasit-o doar in Germania (in UK si Romania inca nu apare in configurator)

Edited by VictorGheorghe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu apare pe site dar este de testdrive si se poate comanda .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu apare pe site dar este de testdrive si se poate comanda .

Sa vezi vanzari acum , are Volvo 8 trepte (prea multe din punctul meu de vedere; 7 sunt suficiente ). :)

iPad using Tapatalk

Edited by VictorGheorghe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now