alin s60

Anglia-Romania

25 posts in this topic

Salut,am o rugaminte mare pentru colegii din Arad,Deva,Sibiu,Fagaras...vreau sa vin cu masina din Anglia in Romania,Brasov pe 23 decembrie,ma puteti ajuta va rog cu informatii legate de drumurile ce de obicei se fac blocaje...sau drumuri pe care poti sa eviti blocajele...ce ziceti...ma pot baza pe un s60 d5 2002?ce ar trebui sa verific inainte de plecare...ma refer ceva specific acestor modele...sau stiti cumva se poate sa intampini probleme pe autostrada legate de ninsoare...Am mai fost si in vara am trecut prin Franta-Belgia-Germania-Austria-Ungaria si Ro...a mai facut cineva traseul in perioada iernii?va multumesc anticipat!!!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru care imi vine in minte sunt cauciucurile de iarna obligatorii in franta , germania ... etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt gand ar fi ca in 23 decembrie nu o sa fie blcaje intre km 268+300 si km 268+350. Cum naiba intrebi de blocaje cu fix doua luni inainte, ce raspuns astepti la asa intrebare? Masinatrebuie sa o pregatesti de doua ori: 1.-drum lung; implica toate fluidele la nivel, gandestete daca ai cosumuri sau pierderi si sa ai rezerve de fluide, cu filtrele sa fi in "termen", frane, anvelope , nu uita de presiune inclusiv la rezerva, etc 2. -pregatirea de iarna; implica anvelope, lichid parbriz ca atare, poate ceva lanturi ar prinde bine, verificare concentratie antigel, nivel acid baterie, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

3. - dacă maşina este RHD, trebuie puse "invertoarele de fascicul luminos" pe faruri, fie iarnă, fie vară.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

3. - dacă maşina este RHD, trebuie puse "invertoarele de fascicul luminos" pe faruri, fie iarnă, fie vară.

In teorie.In practica ei te orbesc tu ii injuri.Si mergeti amandoi mai departe.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu, bagi cheia in contact si pleci. Oricum nu le poti prevedea pe toate... mai improvizezi pe parcurs. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa pleci la drum, gandeste-te si raspunde-ti sincer daca masina ar trece ITP sau MOT, daca masina e in stare tehnica buna, nu are de ce sa nu tina la drum, doar sa te pregatesti si tu.

Planifica opririle din timp, sa ai o rezerva de combustibi chiar daca sunt statii de alimentare destule pe drum, haine groase banuiesc ca oricum o sa ai in bagaj, niste alune de rezerva in torpedou sa ai ce rontai in caz ca stai dupa vreun blocaj. Daca dai de vreunul, sa nu faci ca romanul si sa tragi pe banda de urgenta ca sa te dai jos sa te dezmortesti, sa faci pipi, etc, ramai pe benzinle de circulatie si stai in masina.

Am prins un accident in Germania si toti stateau incolonati frumos pe mijlocul benzii de circulatie asa cum fusesera cand traficul inca se misca, INCLUSIV MOTOCILISTII!! Asta mi-a pus capac, sa vad motocilist stand in coloana kilometrica in loc sa se strecoare printre benzi ca era loc, sau sa o ia pe cea de urgenta. Cateva zeci de minute mai tarziu au trecut cu peste 100km/h 2 camioane de interventii pe banda de urgenta, daca aveai mana scoasa pe geam ramaneai fara ea.

Plictiseala si neatentia la volan sunt inamicul numaru unu la drum, stiu oameni care au ajuns acasa teferi cu masini in ultimul hal (jocuri mari in directie, frane ce tineau pe o singura roata si aia pe spate, lumini mai chioare ca bunica, cauciucuri din gunoi pe nameti si praguri de gheata) , si oameni ce au ajuns acasa pe platforma (din fericire teferi) cu masini noi pt ca i-a luat somnu pe autostrada. Daca simti ca te ia somnu sau ca nu-ti mai e mintea la drum, trage in prima parcare, da-te jos, plimba-te, da un telefon, mananca ceva, trage un pui de somn etc. Nu continua chiar daca mai ai doar o ora doua trei de mers, n-are rost. Eu am venit belgia (antwerp) bucuresti fara inoptare, doar popasuri de 15-30 de min pt mancare/baie si pe A1 am tras pe dreapta si am dormit 45 de minute, mi se inchideau ochii oricat m-as fi chinuit sa fiu atent la drum. Aproape de casa se petrec accidentele astea cu adormit la volan. Nu incerca sa te incurajezi ca mai e putin, n-are rost.

Edited by Alex44
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult!!am mai facut drumul si asta-vara dar era alta vreme...:-)

Mie imi e urat de o portiune de drum dintre arad si sibiu...sunt serpentine undeva prin munti...nu stiu localitatea...am prins vreme urata tura trecuta iar acum fiind iarna ma gandeam ca se stie cum ca ar fi greu de parcurs portiunea aia....cauciucuri cumpar noi de iarna,lanturi,iar sacu' cu nisip il umplu doar si 3 lopeti la pasageri.

Masina e in conditii bune cu exceptia franei de mana care nu tine egal iar in mers nu blocheaza rotile iar la directie o duc sapt viitoare ca are ceva cand accelerez trage stanga iar cand iau piciorul merge drept...bateria e cumparata acu 4 luni bujiile sunt noi "ngk" parca...habar nu am.va multumesc.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca accelerezi si trage stanga, verifica capetele de bara si bucsile pe partea dreapta !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista rute alternative pt valea oltului (portiunea de care te temi). Las colegii care fac traseul asta mai des sa te sfatuiasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pina atunci o sa se deschida autostrada deva sebes

ce sa caute pe valea oltului daca mere la fagaras?

daca treci ziua prin deva ,putem sa bem o cafea impreuna

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar mi-ar face Mare placere sa bem o cafea...!!!cum o sa pot da de tine?ms mult

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceri nr. de telefon si va puneti de acord ;)

S G S3 on J B

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegii, cum e vremea prin tara?drumurile sunt curate? Va multumesc, duminica plec din Uk, sper sa ajung pe Luni seara...weekend placut va doresc!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o sa ajungi la vreo intalnire?

Share this post


Link to post
Share on other sites

drumuri curate-inca nu a nins- deschis autostrada de la deva la sebes-sibiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai vreme in general buna cu temperaturi negative mai mult noaptea dar nu extreme. Precipitatii aproape deloc. Esti norocos vino linistit acasa si petrece sarbatorile alaturi de cei dragi tie. Totusi atentie dimineata posibilitate polei. Drum bun sa ai!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate circula (e deschisa) pe autostrada Deva - Sibiu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai putea adauga : in franta sunt scumpe autostrazile o varianta fizabila e mersul prin belgia -luxemburg (vezi si tu distanta in plus si calculeaza caci autostrada in fr costa cam10 e pe 100km)+ in luxemburg ai motorina la 1.21 e , in franta sigur nu sunt obligatorii cauciucurile de iarna ! Si nici in germania doar austria ungaria si ro . In austria parca din octombrie pana In aprilie sunt obligatorii ! In rest drum bun !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu baga lumea in ceata. Spune-mi in ce tara nu esti obligat sa ai cauciucuri de iarna, pe timp de iarna? Aaa, ca nu te verifica nimeni aia altceva dar in caz de accident daca te prinde cu gume de vara si/sau alte dimensiuni fata de ce scrie in talon raspunzi de accident indiferent a cui este vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele astea am auzit la TV, ca in... (Germania parca, dar nu stiu sigur), poti merge cu anvelope de vara (iarna), daca au un profil de minim "x" mm (parca 6 mm au zis astia la tv)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu baga lumea in ceata. Spune-mi in ce tara nu esti obligat sa ai cauciucuri de iarna, pe timp de iarna? Aaa, ca nu te verifica nimeni aia altceva dar in caz de accident daca te prinde cu gume de vara si/sau alte dimensiuni fata de ce scrie in talon raspunzi de accident indiferent a cui este vina.

In UK nu sunt obligatorii;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Paun Ionut in Jermanea sigur nu ca in urma cu 2 saptamani a nins la padurea neagra si nu lasa pe nimeni sa urce fara cauciucuri de iarna si lanturi. Cu o luna in urma cand aveam eu probleme cu rotile ca erau alta dimensiune fata de talon mi-a si spus asiguratorul... "degeaba sunt de iarna daca sunt alta dimensiune, in caz de accident tu raspunzi".

@Danyx apai in iuchei unde iarna ploua vara ploua ce cauciucuri sa te oblige? :) Glumesc ca nu stiu clima de pe acolo, dar sa fie cum spui tu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke de germania am citit pe un site ca nu sunt obligatorii in franta stiu sigur ca nu sunt obligotorii prin lege ! Cel putin in nord ! Probabil in alpi sunt obligatorii !

Sunt siteuri unde specifica unde e si unde nu e obligatoriu sa ai anvelope de iarna , in germania parca zicea ceva de lanturi ! Oricum trebuie sa treci prin austira ca sa ajungi din uk in ro si acolo esti obligat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now