Alexandru Dumitru

sonde lambda

12 posts in this topic

Salutari. Vin si eu cu o intrebare. care e diferenta intre cele 2 sonde lambda? (vizibile si tehnice) pentru ca am vazut ca se potrivesc intre ele ca si filet. Am martorul aprins in bord si nu stiu ce improvizatii a facut fostul proprietar al masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea sa faci o diagnoza, inainte sa te apuci si tu sa schimbi sonde intre ele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu schimb eu nimic. Dar poate fostul proprietar lea schimbat din lipsa de cunoştinţă, ţinând cont că gulerul şi mufele se potrivesc la ambele sonde. Că şi aspect sunt identice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai suntem in anii '90 cand toate becurile de "engine" erau aprinse de sonda Lambda.

Sonda lambda citeste noxele care ies din motor.

Daca motorul nu functioneaza in parametrii, automat nici noxele nu vor fi in parametrii cititi de sonda si astfel iti aprinde "check engine" in bord

Check engine se poate aprinde din cauza: bujii, fise, aprindere, injectoare, un senzor defect, distributie sarita de la punct, sonda lambda defecta, catalizator infundat, semeringuri, supape, segmenti (atunci cand uleiul ajunge in camera de ardere si se amesteca cu benzina), etc, etc, etc...

Tu ai vazut ca ai doua sonde la fel si te-ai gandit sa le schimbi intre ele....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am gândit că lea schimbat cel dinaintea mea. Am pus maşină pe tester şi a dat eroare la sonda de asta am şi zisp

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nu mai suntem in anii '90 cand toate becurile de "engine" erau aprinse de sonda Lambda.

Sonda lambda citeste noxele care ies din motor.

Daca motorul nu functioneaza in parametrii, automat nici noxele nu vor fi in parametrii cititi de sonda si astfel iti aprinde "check engine" in bord

Check engine se poate aprinde din cauza: bujii, fise, aprindere, injectoare, un senzor defect, distributie sarita de la punct, sonda lambda defecta, catalizator infundat, semeringuri, supape, segmenti (atunci cand uleiul ajunge in camera de ardere si se amesteca cu benzina), etc, etc, etc...

Tu ai vazut ca ai doua sonde la fel si te-ai gandit sa le schimbi intre ele....

"

Asta am inteles si eu. Omul intreaba care e diferenta intre ele pentru a verifica daca nu cumva cel dinaintea lui le-a pus invers.....deci.....

De ce va luati de el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Nu mai suntem in anii '90 cand toate becurile de "engine" erau aprinse de sonda Lambda.

Sonda lambda citeste noxele care ies din motor.

Daca motorul nu functioneaza in parametrii, automat nici noxele nu vor fi in parametrii cititi de sonda si astfel iti aprinde "check engine" in bord

Check engine se poate aprinde din cauza: bujii, fise, aprindere, injectoare, un senzor defect, distributie sarita de la punct, sonda lambda defecta, catalizator infundat, semeringuri, supape, segmenti (atunci cand uleiul ajunge in camera de ardere si se amesteca cu benzina), etc, etc, etc...

Tu ai vazut ca ai doua sonde la fel si te-ai gandit sa le schimbi intre ele....

"

Asta am inteles si eu. Omul intreaba care e diferenta intre ele pentru a verifica daca nu cumva cel dinaintea lui le-a pus invers.....deci.....

De ce va luati de el?

Intr-un fel ai si tu dreptate Vali, ca functiona masina foarte bine, iar fostul proprietar a scos sondele, le-a pus invers, a vazut ca s-a aprins chek-ul in bord, dar le-a lasat asa, ca ii placea "motorasu" galben cum se vede.

In alta ordine de idei, care este diferenta intre sonde la un V40 din 2001, despre care nu sti ce tip de motor are, nici macar daca e diesel sau benzina, capacitate, HP si alte chestii dastea elementare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se arde rezistenta de incalzire de la prima sonda lambda motorul o sa mearga cu sistemul de control al emisiilor dezactivat deci ignora valorile trimise de sonda si daca scot mufa (de la sonda lambda) motorul o sa mearga la fel. Si cu ea (cu rezistenta arsa) si fara ea e acelasi lucru. Nuuu?? :confused4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat pentru ca m-a mancat in c*r sa masor impedanta pe firele de la sonda lambda si am gasit intr-adevar doua fire cu rezistenta infinita (rezistenta arsa) si pe celelalte niste valori nu mai retin; facand asta cel mai probabil am ars sonda lambda de tot. De atunci (acum vreo 8 zile) masina mananca in jur de 30 la suta. Se pare ca nu e de la sonda lambda... trebuie sa merg cu ea la Bogdan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, niciodata nu se masoara sonda lambda pe firele de semnal.... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now