cedric

Anulare DPF + evolutia masinii dupa 5000km

27 posts in this topic

Salut fratilor!

Am sa incep prin a va spune ca am un o volvo s40 1.6 d 2008 , toate bune si frumoase pana cand masina incepea sa isi faca regenerare la 60-70 km parcusi. Ajunsesem sa fac cu un plin 700km (70% afara 30%oras) in conditiile cele mai bune,nu tu frig, nu tu foarte cald, nu tu zapada etc... cea ce mi se pare foarte putin . De cele mai multe ori regenerareas ma apuca exact cand ajungeam in fata casei :( , asa ca trebuia sa o mai plimb vreo 10-15 min .

Acum 3 luni mi-am luat inima in dinti si m-am dus la bogdan la bucuresti pt anularea PDF-ului soft si hard. In timp ce Narcis imi anula fizic dpf de pe masina , cu ocazia asta il si salut pe narcis :smile: baiat de treaba nu gluma :smile: ,iar bogdanel isi batea capul cu softul , dar pana la urma la dibuit ca-i si el expert :smile:. In fine dupa ce am plecat de la el masina a mers ca unsa fara nici o regenerare ,fara fum negru,fara alte neplaceri.

Am facut aprope 5000 km (app 70% afara si 30%) oras iar cu un plin acum fac 1010 km in conditii meteo normale si cam 950-960 cand a venit gerul, este mai mult decat mi-as dori de la masinuta.

Sfatul meu fratilor este sa le anulati pt ca se merita fiecare banut :smile:!!!

Numai bine!

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum ti-ai dat seama ca se regenera filtrul? exista mesaj in bord cand se regenreaza ?sau care sunt manifestarile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista mesaj. mereu eram pe cosum real si vedeam ca urca drastic consumul si mergea mai greu, in plus ca uruia ventilatorul de mama focului :) . Incepusem sa o invat :) puneam pilot automat pe una din vit 2-3 depinde pe unde eram si vedeam consum la treapta 2 la 2k rot 15% sau trp 3 la 2k rot 12-14% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles. un avantaj am calculatorului de bord inexistent la masina mea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa faceti o scrisoare oficiala catre Volvo - fir-ar ei ai naibii cu DPF-ul lor :evil5:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF e o problema generala care a dat multe batai de cap la majoritatea constructorilor auto . daca la volvo te plangi, la mazda 6 a mea care a venit cu dpf in 2006 si a incput sa aiba probleme dupa primii 3 mii de km ce sa zici? si in romania de abea gaseai pe cineva care dupa ce iesea din garantie sa il scoala(poate si acum) . oricum e de regretat faptul ca nu s-au gasit solutii alternative la aceasta prostie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF e o problema generala care a dat multe batai de cap la majoritatea constructorilor auto . daca la volvo te plangi, la mazda 6 a mea care a venit cu dpf in 2006 si a incput sa aiba probleme dupa primii 3 mii de km ce sa zici? si in romania de abea gaseai pe cineva care dupa ce iesea din garantie sa il scoala(poate si acum) . oricum e de regretat faptul ca nu s-au gasit solutii alternative la aceasta prostie .

Offtopic: Nu este o prostie Dpf-ul.In principiu ne-am invatat sa folosim ca romani ,ce consuma mai putin merge doar in oras,ori dieselul de principiu este o masina care consuma putin folosita in general la drum lung ,autobahn,etc si unde regimul termic al motorului corespunde activarii periodice la regenerare al filtrului.

Daca consideri ca tot este ceva neortodox ca si conceptie cu acest sistem de limitare a noxelor ,mai poate fi si ceva de ordin pur economic la un moment dat in tari mai avansate.Adica daca se infunda trebuie un altul nou si gata ca altfel esti "ars" ,dar la noi ... :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de particule este o problema generala pentru masinile sh. Multe modele sh au fost aduse de afara la limita de schimbare a filtrului de particule (peste 150.000km in bord). Producatorii estimeaza functionarea normala a unui filtru de particule intre 120.000-180.000km, dupa acest numar de km dpf-ul ar trebuie schimbat. Cum nu toata lumea se incumeta sa cheltuiasca 1000-2000 euro pe un filtru de particule nou, se alege varianta eliminarii complete. Aceasta operatiunea nu este foarte dificila daca este facuta corect si consta in doua operatiuni distincte: ANULARE SOFTWARE + ELIMINARE FIZICA. Cele doua operatiuni se recomanda sa fie facute in acelasi timp. Am facut aceasta operatiune la peste 300 de masini si am intalnit tot felul de situatii si defecte generate de filtru de particule colmatat. Nu amanati si nu cheltuiti bani aiurea pe solutii provizorii. Nu faceti decat sa amanati momentul in care ori schimbati dpf-ul cu unul nou, ori alegeti solutia mai ieftina si definitiva de eliminare completa. Amanarea inlocuirii/eliminarii unui filtru colmatat poate genera costuri mai mari de reparatie decat achizitia unuia nou. Am intalnit motoare si turbine distruse in timpul regenerarilor fortate, egr-uri infundate, limitari de putere sau turatie, consumuri exagerate, incercari de spalare esuate, anulari incomplete etc.

Motorul de 1.6D este intalnit pe mai multe marci: Peugeot, Citroen, Ford, Mazda si Volvo. Toate au in comun doua lucruri: acelasi filtru de particule si preturi mici la achizitia masinii sh. De aceea, cele mai multe probleme pe filtrul de particule o sa le gasiti la aceste modele.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dok...Cunoastem ,cunoastem si noi(eu )de ceva vreme(multa) dar ne mai dam asa cu parerea :smile: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu toata lumea cunoaste acest lucru. Multi ajung la solutia eliminarii dupa mai multe incercari de resuscitare si bani cheltuiti in zadar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru masina mea un DPF costa 1000euro cu TVA; daca nu se strica panala 150000km eu cred ca merita investitia; pana acum DPF meu se prezinta bine (asa arata laptopul dl.G) la 70000km

Sent from my iPad using Tapatalk

Edited by VictorGheorghe

Share this post


Link to post
Share on other sites

La D5 -uri este alta treaba decit la PSA.Poti sta linistit .Daca simti vreo anomalie la motor ,limp mode ,mesaj rosu in bord (triunghi) ,Roetfilter ...(sau cam asa ceva)atunci nu trebuie sa mai "tragi" de masina in acest regim .

Doar daca vrei sa il dai jos si asta este doar pentru crestere de putere dar la noi NU cunosc sa iti faca off la D5 si sa iti mearga ca de la mama lui.As fi dorit sa ii fac asa ceva odata dar deh am vindut-o .Poate sint eu nostalgic dupa D5 dar este motor,nu comedie.

Colegul sfatuie pe cei cu psa si este binevenita actiunea lui dar are preturi un pic cam de munte si faci rau de inaltime :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge DPF-off la D5-uri fara probleme, de ce zici ca nu merge ca la mama lui ? Face aceleasi presiuni, trage la fel, nu mai intra la regenerare .

Oricum D5-ul e mai permisiv la DPF spart, adica gaura cu carota de 22mm si merge de rupe pamantul, mai putin cand intra la regenerare si e putin mai fumigena dar in rest merge de rupe . Cand nu e la regenerare nu scoate fum mai deloc in sarcina, in comparatie cu 2.0D sau 1.6D care scot ceva fum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge DPF-off la D5-uri fara probleme, de ce zici ca nu merge ca la mama lui ? Face aceleasi presiuni, trage la fel, nu mai intra la regenerare .

Oricum D5-ul e mai permisiv la DPF spart, adica gaura cu carota de 22mm si merge de rupe pamantul, mai putin cand intra la regenerare si e putin mai fumigena dar in rest merge de rupe . Cand nu e la regenerare nu scoate fum mai deloc in sarcina, in comparatie cu 2.0D sau 1.6D care scot ceva fum .

Cind doream nu am gasit asa cum doream.Sint niste ani 3-4 trecuti.Posibil sigur acum sa fie multi ce fac asa ceva si imi pare rau daca cumva am denaturat ceva,subiectiv fiind.Nu am cautat unde trebuie probabil,deh.

Scuze de offtop ,colegului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca aceiasi problema este si la 1.6 D, sunt multi care si acum gresesc si tot apar erori de DPF desi masina are DPF OFF, ciudat dar am vazut . Sau mai sunt cazuri in care cu DPF OFF tot intra masina in protectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa continui un pic discutia :smile: amintesc ca am avut acel senzor dif.pres . Ko si am mers cu masina fara DPF o mica perioada si am vazut ce si cum se intimpla in mare parte si cu regimul motorului ,protectie ,emisii-fum mult ,etc.Mi-am zis ca trebuie sa fie cineva ce stie inginerie auto mai bine decit as sti eu ,modest fiind in materie,sa imi faca lucrarea si nu sa imi "macelaresca " masina.Sint trecut cu multe in acest domeniu si nu oricine imi povesteste frumos stiu ca se si pricepe.Daca este vorba de chiromantie ,ma dau batut ca nu il inteleg ce spune.

Daca stiam ca poti acum ceva ani era ok dar din cite stiu erai si tu la inceput cu Volvo si eu nici ca am facut intrebare atunci.Asta este :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu stiu cum, ca mie nu mi-a dat pana acum nici o eroare de dpf? :anallove:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adrian, DPF-off aveam unde sa te trimit sa faci dar la tine nu era cazul pt ca masina avea putini km si buba era de la senzor. Aceiasi problema ca si tine a avut si Ramon la S40-ul lui 2010, tot pana in 60.ooo km avea si el .

Adevarat ca eram la inceput dar ti-am dat diagnosticul corect, senzor presiune diferentiala defect .

Nu stiu cat de blocat era DPF-ul dupa ce ai schimbat senzorul dar imagineaza-ti ca mi-a venit un S60 care evacua gaze prin senzorul de presiune diferentiala, atat de blocat era DPF-ul, pe toba nu iesea mai nimic iar evacuarea se facea prin carcasa sparta a senzorului iar motorul nu se tura mai mult de 1500rpm pt ca nu putea . Nu am mai vazut asa ceva niciodata .

@Chuck, bucurie mare pe tine . Eu am DPF la C30-ul actual dar are numai 30.ooo km, e ca nou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Are sens sa ma agit cu schimabrea/anularea dpf-ului daca masina nu imi intra in protectie ? Banuiesc ca face regenerari dese dar mai mult de atat nu stiu. L-as anula dar nu stiu care sunt situatiile in care m-ar putea afecta din punct de vedere legal. In necunostinta de cauza, cand am inmatriculat masina m-am si agitat ca sa se treaca pe carte ca are DPF (la momentul respectiv insemna o reducere de 1000RON la taxa) chestie de care imi pare foarte rau acum, pentru ca am recuperat oricum taxa si ca ma gandesc sa il anulez.

Saaaau... daca as fi sigur ca nu se colmateaza prea repede l-as schimba. Si... iarasi... nu am nici o garantie. Asta ar insemna o cheltuiala totala de vreo 1000EUR)

Sincer trag spre anulare, singura chestie care ma retine e din punct de vedere legal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, n-are sens. Cat timp dpf nu face "figuri" de niciun fel, da-i "in freza" masinii si drum bun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar de partea legala care se poate exprima? ITP am înțeles ca se trece in general, dar cați își trec ca au dpf in CIV ? :)

Edited by Garidu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi intrebare o am si eu.... Eu nu am DPF trecut in carte, dar mi s-a spus ca la ITP mecanicul se uita dupa el sub masina. Si eu vreau DPF OFF dar ma gandeam sa pun o teava in locul DFP-ului si sa-l pastrez intact - tocmai pentru astfel de situatii viitoare. Dar la ce munca e sa-l pui si sa-l scoti, cred ca totusi voi opta pentru taierea lui in partea superioara, care nu se vede, si golirea acestuia.

As fi dorit totusi o parere a unui user care a facut DPF OFF si a trecut odata prin ITP/RAR....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista pareri, pe un alt topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt problema la ITP pentru modele fabricate inainte de 2009-2010.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now