Cristi Muresan

furtun flexibil frana aftermarket ?

10 posts in this topic

Am observat ca mi-e crapat furtunul flexibil la v70 si am dat un search pe google de curiozitate caci mam gandit la o tehnologie care am vazuto biciglete si anume furtune hidraulice metalice cica imbunatateau raspunsul la franare , oare sunt si la masini asa ceva ? A auzit cineva de asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pic off topic: ai grija cand schimbi racordurile flexibile, ca trebuiesc incazite, ca altfel se strica piulitele de la conducte si tot nu le desfaci. Ori cu o lampa de gaz, ori la un service cu autogen. La etrier se desfac fara probleme, insa la imbinarea cu conducat este mare problema!

PS: furtune metalice pui la masina, cand mergi cu ea in modul "racing". Si cum a spus si Roberto mai sus, trebuie sa faci alte upgrade-uri inainte, ca altfel nu te ajuta cu nimic, decat o poala de bani cheltuiti. Un racord normal, aftermarket costa 30 lei

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul intentionez sa I'll schimb oricum ,cauciucuri noi sunt ,discurile tot aftermarket ?

A incercat cineva asa ceva ? Si a si simtit o diferenta ? Nu prea merg cu ea la modul racing ... Hmm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul intentionez sa I'll schimb oricum ,cauciucuri noi sunt ,discurile tot aftermarket ?

A incercat cineva asa ceva ? Si a si simtit o diferenta ? Nu prea merg cu ea la modul racing ... Hmm.

Daca nu mergi cu ea la open track sau serpentine si\sau o duci la limita cu franarea (brake fading, etc) nu are rost upgradeul.

Placute si discuri ATE sau daca te tine buzunarul (nu cu foarte mult mai scumpe) ATE gama Power + lichid de frana ATE Super Blue Racing, adica OEM din fabrica si te tin franele mai mult decat ceri de la ele, repet, daca spui ca nu faci "racing" cu ea.

Cauciucurile pot fi noi, dar depinde si de calitatea lor. Nu franezi tot una cu Matador sau Toyo R888.

Eu la T5 doar de 2 ori am reusit sa fac induc brake fading la frane, franele stoc din fabrica, adica ATE.

Parca la D5 aveai pe fata discurile de 300+ mm, deci e ok.

Cumpara ATE sa il inlocuitesi pe cel OEM (tot ATE) si gata.

Edited by Roberto
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am furtune ranforsate de frana (braided brake hose) de la Hell, pt ca din seria filmelor si pt ca erau portocalii!

Le-am schimbat cand a implinit ~8 ani smartul si era programata oricum o schimbare de lichid de frana.

N-am simtit nici o imbunatatire.

Singurul avantaj real e durabilitatea lor, daca mergi pe pietris, offroad sau altceva se inteapa, agata, rup, perforeaza mai greu.

Alt avantaj ar fi ca nu se umfla atunci cand franezi puternic, dar nu stiu daca era cazul nostru. Poate la forte de franare mai mari, dar cat timp ABS-ul poate fi facut sa intre in orice situatie (inclusiv cand aderenta e maxima) inseamna ca ai arhi-suficienta forta de franare chiar si cu pierderile cauzate de umflarea furtunelor de cauciuc.

Poate ca difera feel-ul la condus extrem, sau iti e mai usor sa dozezi precis forta de aplicare. Habar n-am.

Dezavantaj? or fi si din astea, cineva zicea ca fix ranforsarea aia poate fi un dezavantaj, ca furtunu clasic il poti indoi si vedea mai usor daca e obosit, crapat, asta ranforsat nu. O fi adevarat, nu ma intereseaza. In 8 ani le schimb iar si nu ma doare capul. Pretul nu m-a deranjat, e un moft asa ca din punctul meu de vedere evident merita:P

Ti-am zis, ale mele sunt portocalii.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Cristi!Schimbi furtunele cu unele ,armatura externa din otel pt a nu ceda presiunii ce o exercita pompa lichidului sa iti dilate cumva furtunul cind lichidul este mai incins,Logic daca nu mergi cu discurile peste 200gr ce rost ar avea.Schimbati mai degraba toate furtunele +lichidul ca sigur este nevoie dupa 12 ani ai masinii.(ATE sau TRW)Au armatura textila ,fibra etc dubla ,daca nu tripla dar nu trebuie sa le lasi pina ajung la stratul doi.Cu 250-300ron ai rezolvat la magazinul de linga tine,stii tu care.

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daa eu ma gandeam sa schimb lichidul oricum , si ma gandeam sa schimb un flexibil la v70 ca e crapat deja ... Si miam amintit de acest moft la biciglete ... Nicidecum nu pt racing folosesc masina . Am sa schimb lichid cu blue racing si placutele sunt bune ... La ambele masini la v70 ate si la v50 ? Dar prinde foarte bine frana ...totusi de curiozitate care este pretul pana la urma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATE este sistemul de franare la Volvo mai putin la R care e dat dracu si are Brembo .

Pune Blue Racing pt ca fierbe mai greu si fiind colorat iti dai seama cand a iesit lichidul vechi din instalatie, in rest tot aia face, nu face minuni .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Got it !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now