Roger

Resoftare/chip tuning D2 D4162T, 84 KW

27 posts in this topic

Luna viitoare intentionez sa fac resoftare la V60 D2 cod motor D4162T, 84 KW.

Masina este foarte grea, nu-mi ajung cei 115 cai, asa ca marim un pic stacheta pana aproape de 140 cp.

Daca aveti motorul asta si l-ati resoftat sau nu, astept parerile voastre.

Cei care vor face treaba asta sunt din Belgia: http://www.br-performance.be/fr-be/reprogrammation/1-voitures/55-volvo/3281-v60/3282-2010/3283-1-6d/

Daca link-ul postat este considerat reclama, rog stergerea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe a nevestei S60 motorul D2 Drive si sincer este OK, consum bun, nu te baga in scaun dar nici nu poti avea pretentii mari mai ales ca masina nu-i usoara.

Nu stiu care-i castigul real la o resoftare dar nici nu cred ca-i trebuie in conditiile in care e un motor mic, gandit sa fie economic nu sportiv.

Am mers cu un Audi A4 cu motorul de 2l si vreo 120 CP si parca e mai puturos si mai galagios decat D2-ul.

Edited by Maurice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, sfatul tau este sa-l las asa?!

As fi avut nevoie de un pic mai mult cuplu. Eu tot cu motoarele VAG compar, in speta Leon model 1M - 1.9 TDI PD 101 CP, resoftat la 142 CP si 336 Nm, masurati pe dyno. Masina are 1350 KG

Chiar si nesoftat avea un raspuns foarte ferm la acceleratie, pe cand D2-ul se gandeste cam mult, nu-mi place lag-ul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cu varianta actuala de soft cati cai ai ?

Cred ca faci confuzie, nu lag-ul este problema ci lipsa cuplului, de fapt tu asta simti ca nu ai si spui ca are lag, la D2 lag-ul este aproape inexistent, in schimb limitarile de cuplu in treptele 1 si 2 se simt bine de tot, probabil ai observat si tu ca in treptele inferioare parca nu face nimic dar in a 3-a de la 1800 rpm trage beton pt cei 115 CP .

Nu prea scoti mai mult de 310Nm din D2, sunt curios daca ai masurat V60-ul .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am facut resoftarea la D2. Posibil sa fie asa cum spui tu Bogdane. Treapta 1 nu ma interseaza deloc, doar 2 si 3. Intr-adevar, pe DN-uri e fasneata dar daca e subturata si o calc, cere o treapta inferioara, apoi mi se pare ca se tureaza prea tare, apoi, trebuie sa schimb iar in sus. Nu stiu, nu sunt inca obisnuit cu motorul asta si poate asta sa fie inca un motiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu ce sa te obisnuiesti ca nu inteleg?, D2-ul trage de la 1800 rpm pana la 4000rpm liniar, ii place atat subturat cat si turat. Este un motor excelent din punctul meu de vedere, singurele neajunsuri sunt trasul in treptele inferioare unde nu trage pana nu apesi pedala la fund .

Nu-l compara cu 1.9 TDI PD pt ca ala are cuplu mare dar face si galagie multa, D2-ul nu are cuplu dar de tras trage de toți caii .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai orice masina (se serie) daca este subturata si o calci este puturoasa. Si apoi cum ajungi la cincluzia ca este prea turata?

Daca vrei sa mergi sport cu masina este normal sa mergi cu ea turata. Masina mai trebuie sa o si simti un pic, sa-ti dai seama pana la ce turatie trage bine si in functie de ce vrei sa faci sa schimbi treapta pentru a avea cuplul necesar.

Am mers de curand cu un Passat, despre care proprietarul spunea ca nu trage, insa cand m-am urcat eu la volan, zicea ca este o alta masina, ca fuge de rupe.

Repet, trebuie sa o studiezi bine masina, sa o cunosti, sa vezi in ce plaje de turatii ai cuplul cel mai mare si cand trebuie sa schimbi vitezele!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si ce motor avea passat-ul.

Daca era common rail, mie tot lent mi se pare. Chiar si seat exeo de 1.8 tdicr de 120 cai e puturos, dupa mine.

M-am obisnuit cu PD-urile de la VAG si cred ca asta e problema. Au un raspuns ferm la acceleratie brusca si nu trebuie retrogradat ca la CR.

Edited by Roger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal pt ca orice motor CR este rafinat, nu bruta ca PD-ul de la VAG . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de asta pica volantele la vag :)

de la 1500 rot min

livreaza brusc puterea (de la turatii joase)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie nu mi-a picat inca. Are 215.000 km, luata de noua si soft stage 1 de la 85.000 km.

1.9 TDI, 101 CP, cod motor AXR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

conteaza si omul

cat al forteaza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un D2 stock sau resoftat sunt probleme cu volanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

astea livreaza puterea mai linear

dupa parerea mea din cauza asta tin mai mult volantele

Share this post


Link to post
Share on other sites

La V60 D2 nu sunt probleme cu transmisia, la C30/S40/V50 era problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zic asta din lauda, am un prieten cu un vag de 1.9 tdi cu admisia marita, evacuare, soft si launch control, suspensie sport avem amandoi iar eu am powerbox si aseara, la atatea cerinte am acceptat provocarea lui.

masina lui are 1330 kg

s40-ul 1370 ~ 1400 sa zicem

motor 1.9 tdi

motor 1.6 tdi [daca-l pot numi tdi, ca mai sunt hdi, etc. denumiri denumiri denumiri]

din doua porniri de pe loc:

1. tura : el le-o invartit pe loc si am castigat distanta de 1 masina si unpic

2. tura: o pornit mai bine decat mine, dar in final l-am ajuns si i-am dat jumate de masina.

conteaza si soferul, dar cand porneste mai bine decat tine si-l ajungi ii cam si de motor, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de ce cod motor avea 1.9-ele respectiv. Daca era BXE, e puturos rau insa un BJB doar cu un soft se misca mai mult decat decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onezero@ Sincer si fara suparare nu ma intereseaza genul asta de comparatie sau exemplu.

Nu fac liniute, au trecut de mult anii cand mergeam in tabere.

In plus, tu vorbesti de alte motoare si alte modificari gen stage 2 +

Edited by Roger

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roger, eu am mentionat si mai sus, n-am spus treaba asta ca o lauda ci doar ca sa vezi ce potential are 1.6d, ma rog D2 ii cu ceva mai bun decat 1.6-le normal. eu la masina mea, am stage 0 sau nici macar Stage nu-l pot numi. faptul ca am curatat toata admisia si am refacut turbina + ca i-am adaugat un powerbox a.k.a. chip nu face nici intr-un fel sa se incadreze masina ca stage 0, poate-l poti numi stage 0 ca primele modificari, atunci da.

nici golful celalalt nu era stage 2+, faptul ca are o admisie marita si evacuare si soft [launch controlul la vag din cate stiu se face din soft] nu face masina un oarecare monstru.

stage 0,1,2,3,4,5,6 sau cate sunt le faci daca nu esti satisfacut cu unele treburi sau vrei si mai mult, cum fac vecinii de pe swedeviteza la motarele T5 dar asta-i alta mancare de peste.

eu nu mi-am facut astea la masina pt. ca fac liniute, mie mi-a fost principiul daca intri in depasire sa mergi pana in capat, ca mai sunt idioti care te vad ca depasesti si o calca si atunci numai nervi ai si etc. la mine singura competitie adevarata prin care masori abilitatile ale unui sofer este driftingul. acolo poti sa ai o masina de 200 de cai sau o masina de 600 ca doar soferul face diferenta nu masina, drag-ul mi se pare o oarecare prostie. bine, intr-un fel poti vedea cat de buna ti masina, cat trage, cum merge si cam la ce te poti astepta\compara, dar asa, oricine poate apasa pedala de acceleratie si sa tina de volan si taio inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca prietenul tau nu stie sa plece de pe loc, aceiasi problema o am si eu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

BG, nu stiu, dar la a 2-a pornire o avut un start mai bun si l-am ajuns. acuma depinde si de soferi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca se simte puterea altfel in S40, eu am avut un VAG 1.9TDI @150 cp si Cobai 30-ul care se apropia bine de 150CP, era diferenta de la cer la pamant intre cele doua, TDI-ul accelera mult mai agresiv dar avea cutia mai scurta pe cand 30-ul avea cutia clar mai lunga si de aici senzatia de lipsa de putere. Ca idee ambele scoteau cam 8.5 sec pana la suta .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ai facut pana la urma resoftarea?...vreau sa stiu daca se merita pentru ca as incerca si eu

o zi buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Deocamdata nu, dar nu am renuntat la idee :)

O zi buna si tie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: am renuntat la varianta cu resoftarea: am cumparat inca o masina mai "potenta" - Seat Leon Cupra R 1M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now