flaviuscristea

Volvo C30 2.0D - 2009

61 posts in this topic

In sfarsit!!

Cred ca acum pot intra cu drepturi depline in comunitatea voastra, a posesorilor Volvo, pentru ca astazi asta am devenit si eu! :hello2: I-am facut repede niste poze (pt Casco), maine vreau sa o duc sa o spal/dezinfectez complet.

Volvo C30- 2.0D, 2009, Geartronic, 69.000 km luata de la Primus. A avut un singur propietar. Am facut niste compromisuri () de la ceea ce vroiam eu initial, dar cand am vazut-o m-am cam indragosit pe loc + imi doream o cutie automata.

E prima mea masina si m-am chinuit ceva sa o pot lua! N-am condus de mult, deci o voi lua incet noapte prin oras cand sunt strazile libere. Mai ales ca sunt obisnuit cu Tulcea, care are 4 strazi si 2 alei :smile:).

Partea mai putin entuziasmanta este ca am ridicat-o pe rampa la Primus si mi-au facut o lista cu lucrurile care trebuie schimate. Am atasat poza cu raportul lor. Suma este...destul de mare, si aici as vrea sfatul vostru! Are sens sa fac toate acele lucruri la reprezentanta luand piesele de la ei, sau e mai ok sa le iau de aici (Midnight?) sau de pe alte site-uri cu piese originale Volvo (sfaturi, Bogdan?) si apoi sa merg undeva sa le schimbe (din nou, sfaturi?).

Mi-au spus ca electromotorul scoate un sunet ciudat si e posibil sa pice in curand. Sa astept pana se intampla asta sau chiar sa-l schimb cat mai repede? De asemenea, din acea lista care ar fi ordinea prioritatilor?

P.S. Pozele sunt facute la reprezeala pt CASCO, nici n-am apucat sa o spal.

:hello2::smile:

DSC01534.jpgDSC01539.jpg DSC01540.jpg DSC01546.jpg DSC01547.jpgDSC01553.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o folosesti sanatos. Masina a fost la vanzare intr-un parc auto la pretul de 6500 euro. Avea bara spate lateral putin indoita. Au remediat bara si marit pretul. Destul de mult. :) Sta de ceva vreme la pretul de 8800 euro la vanzare. Sa o stapanesti sanatos.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by nionut76

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, eu am dat 8350 pe ea :( Sigur aceeasi masina? Stiu ca a fost atinsa pe bara si nu numai (usa stanga, aripa stanga au fost revopsite, cat era in garantie)

Edited by flaviuscristea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceasi masina. Regret ca nu mai am numarul. Am vrut sa schimb eu masina mea cu asta. Avea 65000 km atunci. Vezi pe partea stanga la sofer daca bara spate e chituita. Ori poate au schimbat bara cu totul. A stat la o firma de leasing masina in parc. Nu-i problema. Sa te bucuri de ea. Au facut si ei un ciubuc. Masina la pretul ala a disparut imediat de pe net. De fapt firma care o vindea nu a mai raspuns la tel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari si bun venit oficial!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru masinuta!! Jantele iti recomand sa le indrepti la Autosoft. Sunt foarte buni. Eu scutul si protectia de la esapament le-as cumpara SECOND HAND. Sunt piese care nu au cum sa se strice (nu fac efort mecanic). Ele se strica lovind masina pe dedesubt. Electromotorul poate fi reparat. Stiu pe plevnei un atelier unde se ocupa cu asa ceva si am inteles ca sunt buni. Ce am enumerat eu (fara jante) mai mult de 7-800 ron nu te costa!!

ps: Chiar se aude electromotorul la km astia?! Ciudat...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer incearca sa achizitionezi de la colegii de pe forum piesele ptr ca altfel masina te duce la un total de 10.000 euro achizita+reparatia si sincer la banii astia deja nu mai este afacere. Dimpotriva. Deja la 10.000 gasesti C30 R design cu motorizare euro 5 (D2) in Germania. Si chiar mai poti si negocia din pretul respectiv. Deci incearca sa cumperi doar ce trebuie cumparat si nu da in boala pe care o au multi si anume dupa ce achizitioneaza o masina baga bani gramada in ea sa o faca ca noua. Masina noua nu mai iese indiferent cat bagi in ea. Vb cu Midnight C de pe forum si incearca si la colegii care se ocupa de dezmembrari. Ionut si Cristi aici pe forum.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfaturi nu prea am in afara de recomandarea de a vinde masina, cutiile "powerstift" de la Ford sunt cu multe probleme si se pot defecta cand nu te astepti iar de reparat nu prea repara nimeni astfel de cutii de viteza .

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfaturi nu prea am in afara de recomandarea de a vinde masina, cutiile "powerstift" de la Ford sunt cu multe probleme si se pot defecta cand nu te astepti iar de reparat nu prea repara nimeni astfel de cutii de viteza .

Mama da ce stii sa tai cheful omului. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfaturi nu prea am in afara de recomandarea de a vinde masina, cutiile "powerstift" de la Ford sunt cu multe probleme si se pot defecta cand nu te astepti iar de reparat nu prea repara nimeni astfel de cutii de viteza .

Bogdaaaan!!! :evil5: LA km pe care ii are....cat de proasta ar fi cutia pana la 150 000 km tine....(daca ii schimbi uleiul si filtrul)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici macar nu ai idee cum arata cutia Powershift de la Ford, vb din auzite sau din citite pe net ? Pe mine ma cheama diverse serviceuri ce repara automate sa calibrez astfel de cutii si degeaba ca tot nu merg . Cauta si tu pe net probleme Powershift si vezi cum pica si la 35.ooo km .

Daane nu tai cheful nimanui dar imi pare normal cand cumperi ceva sa te interesezi inainte de eventualele probleme nu sa cumperi ceva numai pt ca e ieftin .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca omului i-a placut masina. Nu a stat sa analizeze toate dotarile si eventualele probleme care ar putea aparea ptr ca altfel nu si-ar fi luat nici cutie automata si nici motor diesel. Repet, pretul de achizitie imi pare mare tinand cond si de cat mai trebuie sa bagi in masina conform deviz Primus. Eu as fi ales motorul D2 si sigur R design la un C30 2011. Chiar acum ma uit la unul pe mobile si costa 9900 euro. Fara negociere ptr ca mai scad din suma vreo 250/300 euro.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5 cu Geartronic la 70.ooo km este o reteta fara probleme, problema este ca asa ceva sare de 11.ooo E .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sare G dar sare si impozitul si asigurarea si consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul nu sare deloc, chiar scade, impozitul este mai mare iar asigurarea este la fel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai consumul din ce posteaza Victor e undeva la 9-9,5 litri 100 km. Fata de un 1.6 diesel pe care il ai tu si consuma cam 6-6,5 litri la 100 km. Ma refer in oras. La asta m-am referit cand am pomenit de consum.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by nionut76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi discutam aici de automate, iar 2.0D cu Powershift nu comsuma mai putin ca D5 cu Geartronic .

1.6D nu are cutie automata pe C30 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of, am auzit lucruri negative despre fiabilitatea cutiilor Powershift, dar chiar nu gaseam nimic din ce imi doream si la Primus nu mi-au zis nimic de rau despre starea cutiei mele. Am citit despre cutii picate la 40.000 (ma gandesc ca au avut defect din fabrica de au crapat asa repede) altele la 70k si altele care au pest 150.000 si nu au probleme. SPER sa am noroc.

De condus, mi se pare superba cutia. Schimba treptele incredibil de lin, nici nu-mi dau seama cand ajung la 140km. Siti cumva daca, cand sunt in D si tin frana apasata, ambreiajul este debraiat complet ca si cum ar fi in N? Vreau sa stiu daca are rost sa o trec in N cand stau la semafor.

@nionut76 : Mersi, il voi contacta pe Midnight C.

Mai e cineva pe forum cu cutie Powershift? Exista undeva, un plan de revizii special pentru astfel de cutii, ca sa o pot ingriji cum trebuie?

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina e f faina , sa ai noroc de ea. un rand de folii llumar ar merge genial pe ea . legat de cutia automata , nu ma pot pronunta , iar legat de consum , parerea mea e ca este strict legat de talpa care o ai .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flaviu, nu este nevoie sa treci in N .

Uleiul si filtrul se schimba la fiecare 60.ooo km .

Cost ~1100 lei (6l ulei x 136 lei + 230 lei filtrul ) + manopera .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapinesti sanatos.Fiind cutia de Ford este in 5 sau 7 trepte?Te inveti cu ea cum sa mergi si o vei avea cum trebuie.Este tentant sa ii dai gaz dar mai cu grija. :smile: .

Nu pune musai ulei 3309 si nici ce recomanda Volvo pt automaticele lor original -acceptate si nu il schimba musai la 60oookm.Vezi la Ford .In rest pune componente ce recomanda Volvo pt. restul masinii.Asta daca doresti ca si sfat.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tind sa nu cred ca se pune 3309 (care e un lichid hidraulic pana la urma) intr-o cutie manuala robotizata totusi, unde nu ai convertizor de cuplu, benzi de franare si ambreiaje umede...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia este in 6 trepte - producatorul este GETRAG model 6DCT450/Ford MPS6. Uleiul de transmisie recomandat in carte este Castrol BOT341, iar JWS 3309 este pt 2.4D si D5, 2,4i si T5. Dar nu scrie si intervalul la care trebuie schimbat din pacate. Citind pe diferite forumuri, am vazut recomandari la 48.000, la 240.000/10 ani (recomandare Ford, dar n-am gasit oficial de la ei, ci tot de la cineva de pe un forum din anglia), la 60.000 (sau 3 ani) cum a zis Bogdan. Si toate aceste date le-am gasit, fiecare in parte, din cel putin 2 surse. Deci sunt incredibil de confuz acum :confused2:

Intrebasem daca trebuie sa o pun in N cand stau mai mult la un semafor, pt ca am impresia cand o tin in D, simt o vibratia fina in plus fata de N, ca si cum la o masina cu transmisie manuala ambreiajul e tinut partial apasat si in acelasi timp si frana (ca intr-o plecare din rampa). Am multe de invatat. Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by flaviuscristea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibratia in plus este absolut normala,atunci cand stai in D,deoarece nu se decupleaza din treapta.

Pentru linistea ta,schimba uleiul sj apoi ramane de vazut cum se mai comporta si ce mai cere ;)

Sent from SGS3 on Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now