daann

Agricultura

48 posts in this topic

Din pacate am pierdut cultura din cauza combinei.Ca sa nu mai vb ca , in eventualitatea in care gasesc pe cineva sa imi recolteze, tre sa astept intai sa isi termine el de rocoltat, plus ca niciodata nu am fost multumit de calitatea lucrarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daan: ai dreptate.Este un risc, conteaza f mult daca in zona ta sunt prestatori. In Ardeal nu prea sunt si este o problema recoltatul. Dar iti recomand cu caldura o combina SH, f bine intretinuta, la bani corecti cu care faci treaba si la tine si la terti. In Ardeal chiar se fac bani din recoltat daca esti bine organizat. Laverda este o combina f buna. Cuminte, fara stricaciuni, piese destul de ieftine, stocuri la General Leasing. Nu poti avea pretentii de la ea sa rupa normele ca se rup curelele :smile: . Aici vorbesc de REV 200, REV 225. Cele mai mari sunt niste combinatii intre Laverda, Massey, motor Sisu si nu sunt chiar ieftine. Cu o Laverda Rev 225 poti face la grau undeva 70 Tone pe zi (real) ceea ce este bine pt o combina de 220 cai. Motor Iveco, cuminte

@Minulescu: e bun Classul dar sa fie vechi :smile: Cele noi nu mai sunt ce au fost candva Mega, Dominator. Cum spuneam legende.

@ Bogdan G esti tot spectator? :smile: auzi ca se poate repara DPF ul la John Deere

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Catalin, citesc si ma minunez, cum mama naibi sa pui DPF la un utilaj ce sta in camp si ruleaza cativa metrii pe drumul public iar in oras nu intra niciodata. Ce sa polueze ? Sa omoare ciorile cu particule de fum ? O idiotenie dar cred ca se poate face si la astea DPF OFF . :D

Se poate face si EGR OFF sau anulare limitare viteza .

Cred ca ma reprofilez . :P

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BogdanG sa fii tare pe pozitii...ca s-ar putea sa te reprofilez.parca vad ca te iau , cate o tura, "vara la tara" :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Catalin, citesc si ma minunez, cum mama naibi sa pui DPF la un utilaj ce sta in camp si ruleaza cativa metrii pe drumul public iar in oras nu intra niciodata. Ce sa polueze ? Sa omoare ciorile cu particule de fum ? O idiotenie dar cred ca se poate face si la astea DPF OFF . :D

Se poate face si EGR OFF sau anulare limitare viteza .

Cred ca ma reprofilez . :P

Poluare nu este numai daca teava de espament se termina la usa ta sau a mea. Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off Topic

Adevarat dar un vapor polueaza cat 10.ooo de masini la un loc, ala de ce nu are DPF ?

ON Topic

Dupa ce ca agricultura in RO e cum e, acum trebuie si utilajele sa puna probleme din motive de ecologie, o idiotenie din punctul meu de vedere. Oricum utilajele agricole din 2010 deja sunt SF, astea noi deja sunt WOW . Cand am vazut la Catalin ce ecran tactil avea Fergusonul lui, cu meniu in romana si cata tehnologie este la un utilaj modern ma intreb daca taranul nu cumva trebuie sa faca 2 facultati pt a utiliza acel utilaj .

Nu era mai simplu ceva "pure & easy" .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan, gresit. Ecran are Fergusonul (data tronic 3) dar nu e tactil. La Case avem bre' tactil:) multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca nu ai vazut nimic mai Bogdane, nu rata ocazia sa urci intr-o combina mai noua sa vezi ce e acolo, cat despre John Deer-ul R-clas sau Case-ul fabricat de generatie noua sunt nave spatiale 100%. Unica mea incertitudine in legatura cu Case a fost faptul ca are prea multa electronica, totul defapt este electronic, pur si simplu daca se suie un incepator in tractor nici nu cred ca reuseste sa porneasca de pe loc.

Case: http://www.technikboerse.com/thumbnails/49050201/1476840/case-ih-puma-cvx-160_184711-mxgb97449999-5_0x0.jpg

John deere: http://www.technikboerse.com/thumbnails/49012588/1408498/d9e6961b3e2455577359da5474d4e31c_0x0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan, scuze acum mi-am adus aminte ca ai reparat un terminal tactil, era de Ferguson dar de combina. Era o problema cu buzzerul, nu tipa suficient de tare. Ca idee, acel terminal DV2 , este pe combina Massey din 1998 si se monteaza si astazi, sigur cu alte softuri mai noi. Ca sa vezi ce vizionari au fost danezii de la combine in 1998...

@Bogdan, gresit. Ecran are Fergusonul (data tronic 3) dar nu e tactil. La Case avem bre' tactil:) multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere e prea mult desi daca stau bine sa ma gandesc ele au fost gandite bine pt ca sunt mai usor de diagnosticat si reparat, cam la fel este acum la camioane, cand pleaca masina de service stie clar ce defect are camionul si se merge la fix, mai mult ca sigur la fel este si la utilajele agricole .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee John Deere a dezvoltat un sistem de diagnoza la distanta. JD link se numeste si serviceul poate monitoriza de la distanta anumiti parametri si anumite componente. Ideea este cand pleaca serviceul spre tine sa stie min 50% ce problema are masina si sa aiba si piesa eventual. Ca proprietar poti vedea de acasa cativa parametri gen locatie exacta gps, temp motor, consum, ha lucrate si poti seta alarme. De ex daca utilajul paraseste tarlaua (face si baiatul un ciubuc la vecin) te anunta prin sms. In agricultura tehnica este f avansata. Exista in teste tractoare fara operator, 3 tractoare operate de la un pupitru de un om, la capul locului. Sisteme de autoghidare sunt de ceva vreme, adica tractorul cu gps intoarce singur, merge singur, tu fumezi si te uiti acolo pe la aparate. electronica este complicata dar te ajuta f mult la diagnoza si operare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar tractoru' romanesc nu era bun? Daca reuseai sa-l pornesti...nici ca se mai oprea, motorina ""de galeata"", ulei ars, se repara cu un balot de sarma, un patent si un ciocan :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee John Deere a dezvoltat un sistem de diagnoza la distanta. JD link se numeste si serviceul poate monitoriza de la distanta anumiti parametri si anumite componente. Ideea este cand pleaca serviceul spre tine sa stie min 50% ce problema are masina si sa aiba si piesa eventual. Ca proprietar poti vedea de acasa cativa parametri gen locatie exacta gps, temp motor, consum, ha lucrate si poti seta alarme. De ex daca utilajul paraseste tarlaua (face si baiatul un ciubuc la vecin) te anunta prin sms. In agricultura tehnica este f avansata. Exista in teste tractoare fara operator, 3 tractoare operate de la un pupitru de un om, la capul locului. Sisteme de autoghidare sunt de ceva vreme, adica tractorul cu gps intoarce singur, merge singur, tu fumezi si te uiti acolo pe la aparate. electronica este complicata dar te ajuta f mult la diagnoza si operare.

Modelul de la Case pe care eu l=am achizitionat are predispusa toata tehnologia GPS, mai lipseste antena si monitorul la el care costa in jur de 6.000 de euro si nu mi i-am permis ptr moment, cat despre tehnologia celor de la JD este adevarata, am fost la o prezentare si chiar s-a discutat despre asta, insa tind sa cred ca pt un tractor nu e chiar asa necesara aceasta chestie cat e ptr o combina care are o groaza de curele, senzori, site, etc etc, iar service-ul nu poate veni in camp cu toate piesele posibile. Case mai ofera o chestie care imi place extrem de mult, in primul rand imi arata suprafata lucrata efectiv in timp ce JD ofera o chestie relativa, Case mai ofera si o informatie despre eficienta tractorului care atunci cand lucreaza in conditii meteo nefavorabile iti da voi sa monitorizezi cat consuma si ce produce efectiv, in timp ce JD nici nu iti arata consumul instant macar (cel putin la 6150M nu arata nimic).

paunionutz 650 romanesti au fost bune la vremea lor, poate cele mai bune tractoare din estul europei insa cu un consum destul de mare aprox 40L/ha si o eficienta foarte scazuta, gandeste-te ca in zilele noastre nu iti mai da mana sa arunci cu banii pe motorina ca pe vremuri, in timp ce eu ar 10 ha cu un tractor performant pe zi, un tractor romanesc nu ajunge sa are nici jumatate si consumul e dublu sau/si mai mare asa ca trebuie sa ne reorientam usor usor catre ceva eficient si cheltuieli mai putine. Ceea ce mie nu imi place in aceste momente la ce fac este ca sunt obligat sa folosesc nitrati ca sa imi pot scoate cheltuiala, daca am sa fiu sanatos sper din toata inima sa-mi pot permite niste forari ptr puturi si sa incep sa imi irig culturile ptr ca altfel produsele vor fi din ce in ce mai proaste si mai ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi sistem folosit de JD este si la camioanele Volvo, buba este ca la Volvo sistemul este perfect integrat si functioneaza in RO, la JD este la fel ? Functioneaza sistemul in RO? Cat e timpul de raspuns ? Dar abonamentul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, abonamentul costa undeva la 2-300 E pe an.cel putin asa e Deutz.

@ minulescu tu cu ce banca ai mers pentru cofinantare si in ce conditii?

EDIT: catalin a postat o data cu mine.Vad ca el zice ca la JD e pana in 1000E. Asa o fi la ei.La deutz premium ajunge pana la 600E(daca datele oferite de dealer sunt reale)

Edited by daann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi sistem folosit de JD este si la camioanele Volvo, buba este ca la Volvo sistemul este perfect integrat si functioneaza in RO, la JD este la fel ? Functioneaza sistemul in RO? Cat e timpul de raspuns ? Dar abonamentul ?

Functioneaza in Ro. Despre abonament este inclus primul an, apoi ceva acolo. Cand dai 300.000 Euro pe o combina, cred ca iti ofera la pret minim tot suportul JD Link. Nu este mai mult de 1000 euro cu siguranta pe an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, abonamentul costa undeva la 2-300 E pe an.cel putin asa e Deutz.

@ minulescu tu cu ce banca ai mers pentru cofinantare si in ce conditii?

EDIT: catalin a postat o data cu mine.Vad ca el zice ca la JD e pana in 1000E. Asa o fi la ei.La deutz premium ajunge pana la 600E(daca datele oferite de dealer sunt reale)

eu am mers aici: http://www.deutsche-leasing.com/rumaenien-rom.html ptr ca majoritatea firmelor lucreaza cu ei si au o dobanda buna din cate am vazut pe piata: 6.7 inclus euro bor, daca ai in cont sa le arati cei 40% suportati de tine pt achizitionarea utilajelor mai poti negocia la dobanzi cu ei, eu am ajuns undeva la 6% dobanda. creditul este semnat pe 5 ani de zile cu 2 rate anuale stabilite de mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles.Eu vroiam sa merg pe partea de credit bancar nu leasing.Oricum sunt extrem de apropiate ca si specificatii.Eu cred ca o sa merg cu intesa sanpaolo(desi astept inca raspuns si de la transilvania).iar dobanda este undeva la 6.5% fara avans si fara a avea 40%

Share this post


Link to post
Share on other sites

General leasing este numele firmei, eu nu am facut un leasing ci un credit fara ipoteci etc etc asa cum iti cere banca,pur si simplu aici garantia este utilajele mele pe care le-am achizitionat.Banca iti acorda un credit mai greu in zilele de astazi cat despre cei 40% nu e necesar sa-i ai neaparat, ei iti acorda toata suma dar ti-am zis daca ai fi avut un extras de cont in care se dovedeste ca ai avea acei bani (chiar si ptr o zi), datele se schimba mult. Nici astia nu cer avans,doar dosarul care trebuie intocmit si cam asta este

Share this post


Link to post
Share on other sites

contract credit, finantare utilaje IKB (nemti) - 4,8 - 4,9% dobanda fixa pe an. Garantia este utilajul si niste bilete la ordin. Trebuie avans min 15 - 20%, 2 rate pe an. Merita sa faci o intrebare, eu sunt multumit de ei. Apoi ai si varianta IFN dar depinde daca vrei Feadr. IFN-urile nu sunt acceptate la FEADR.

@Daan: 200-300 ori 600 sunt sub 1000 E :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now