marius_i

Crestere consum nejustificata

9 posts in this topic

Buna ziua

Care ar putea fi cauzele cresterii consumului la un XC90 d5 de la o medie de iarna de 10l/100km la 12l/100km?

In primul rand de aproximativ o luna am observat ca mi-a crescut consumul mediu. Eu vara "tin" consumul in jur de 9 si iarna in jur de 10 (bineinteles cu abateri functie de raportul oras/afara) dar pe aici se "invartea" consumul in cei doi ani de cand am masina (nov 2011).

Ei bine, de pe la 35.000 km (acum am 36.000) am observat ca mi-a ajuns la 12-12,2 consumul afisat. Ca si conditii nu pot spune ca s-a intamplat ceva, masina este condusa in acelasi stil, cauciucurile sunt aceleasi (inca de iarna), nu putem spune ca a fost mai frig sau mai cald ca in alte ierni, in noiembrie am facut a doua revizie ( la 33.000).

Pe langa consumul mediu, inclusv consumul instantaneu la pornirea de pe loc sau cand accelerez imi sare de 60l/suta (initial nu tin mite sa fi vazut peste 30), de asemeni la drum "intins" este intre 8 si 10. Nu am sesizat pierderi de putere, in continuare masina este "sprintena" cand o calc numai ca imi este si frica sa ma uit pe bord :)

Ceva cauze posibile? Oricum o sa-mi fac o programare la service dar voiam sa stiu inainte cam ce si cum.

Muptumesc

Marius_i

PS: un coleg mi-a spus ca si el a avut o astfel de problema si a trebuit sa faca o resoftare a masinii (dupa ce in ro nimeni nu stia ce este cu masina a mers in austria si cei de acolo i-au spus ca la VOLVO este obligatorie resoftarea(updateul) la fiecare revizie. Dupa update masina a mers/consumat ca inainte ?????

PS2: a incercat sa caut pe forum probleme similare dar sincer nu am gasit. Multumesc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e cu dpf nu cumva ai o problema de regenerare? Ați încercat cu o diagnoza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa pui si cauciucurile de vara + presiune nominala cat trebuie si abia apoi pune-ti probleme.

Cauciucurile de iarna se inmoaie tare peste 7 grade si ingreuneaza rulajul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil a incercat mașină sa se regenereze de o vreme și nu a reușit,nu sa făcut un drum suficient de lung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru aceste raspunsuri.

Este adevarat ca in ultima "mie de km" nu prea au fost drumuri lungi, singurele fiind doar in weekenduri cate doua a 45 km si in acest weekend in plus inca 2 de 80 Km.

Oricum ciudat ca pana acum, in 2 ani + nu am mai remarcat acest comportament.

Cat despre cauciuciri, fenomenul nu este doar din ultima saptamana cand au fost peste 10 grade ci si inainte, si sa fim seriosi, dimineata la 8 sunt sub 7 grade si "instantul este de 60-65/100km ceea ce nu a mai facut inainte (nici daca plecam fara sa astept sa se incalzeazca putin motorul !!)

Deci vineri voi schimba si anvelopele si ma programez si la service :(

multumesc

Marius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce presiune tineti in cauciucuri?

Si eu cred ca a crescut consumul datorita regenerarii. Si eu am "prins-o" regenerandu-se...ma uitam la consum si mi se parea mare!! Dupa ceva timp de mers...a scazut drastic consumul. Asta se intampla in drum spre Budapesta. Eu cred ca dupa un drum mai lung (peste 100 km neintrerupti) o sa isi revina la normal.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack - intre 2,5 si 2,7 (de obicei iarna plec de la 2,7 si ma "impacientez" daca ajung la 2.5 iar vara incep de la 2,6)

deci sa inteleg ca inainte de a ma duce in service ar fi bine sa fac un drum pana la pitesti si inapoi (fara oprire de la bucuresti)?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data trebuie verificat nivelul uleiului, dupa care se pot da sfaturi legate de DPF .

La revizia 2.0 se updateaza masina DAR numai acele calculatoare ce necesita update iar de la un an la altul in functie de masina este posibil sa nu mai apara nici un update . Daca masina ta a facut reviziile la reprezentanta atunci a primit update .

Share this post


Link to post
Share on other sites

am observat ca daca vrea sa se regenereze si din lipsa de timp sau nai observat , tu tot faci drumuri scurte si ea tot incearca sa se regenereze , si incet incet a crescut cu 2/consumul , si bogdan zice sa nu fie uleiul crescut , si legat de consumul instant la pornire mie uneori imi apare 30 l uneori se intampla sa imi apara si 60 -90 , sincer nam observat sa fie legat de temperatura sau cantitatea de combustil in rezervor.

verificati uleiul , si apoi un drum lung cu ochii pe consum ,

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now