costin s

Cheie antifurt janta aliaj

15 posts in this topic

Salut.

Astazi, m-a apucat harnicia si mi-am schimbat rotile de iarna cu cele de vara ( acasa).

Poate este dovada de zgarcenie dar, avand jante separate vara/ iarna, parca este stupid sa ma duc la vulcanizare doar ca sa le monteze altcineva.

Problema este ca la a doua janta , a cedat cheia de antifurt. Celelalte doua le-am montat fara antifurt, noroc ca aveam patru prezoane de rezerva.

Acum trebuie sa gasesc o cheie compatibila si nu stiu de la ce alte modele din grupul Ford s-ar potrivi.

Din pacate, reprezentanta Volvo s-a inchis, asadar trebuie sa rezolv altfel beleaua ( care s-ar putea sa fie din vina mea).

Daca aveti vreo idee/ sugestie, multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pune si niste poze, poate reusim cumva sa te ajutam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie cand mi-a rupt prezonul antifurt la service....a stricat 2-3 spirale in el. S-a chinuit vreo 3 ore ca sa il scoata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Astazi, m-a apucat harnicia si mi-am schimbat rotile de iarna cu cele de vara ( acasa).

Poate este dovada de zgarcenie dar, avand jante separate vara/ iarna, parca este stupid sa ma duc la vulcanizare doar ca sa le monteze altcineva.

Problema este ca la a doua janta , a cedat cheia de antifurt. Celelalte doua le-am montat fara antifurt, noroc ca aveam patru prezoane de rezerva.

Acum trebuie sa gasesc o cheie compatibila si nu stiu de la ce alte modele din grupul Ford s-ar potrivi.

Din pacate, reprezentanta Volvo s-a inchis, asadar trebuie sa rezolv altfel beleaua ( care s-ar putea sa fie din vina mea).

Daca aveti vreo idee/ sugestie, multumesc anticipat.

Gaurit prezon (spiral inox ),introdus surub si apoi sudat MIG si apoi desfiletat.In regie proprie daca faci fara scule atunci nu stiu ce sa iti zic Mai sint si alte solutii dar trebuie sa ai cu ce.Prezonul si cheia antifurt nu sint cine stie ce materiale dovada ca a cedat "cheia" cu care il desfaci.Eset intepenit ,ruginit pe filet fuzeta ca este prost ca material.Se string sa nu ai acces la roata sa o nu ti-o instraineze si nicidecum nu trebuie strins la dinamometrica la fel ca celelalte 4 la 105Nm ca uite cum se intepeneste.In fine las teoria si sper sa ai succes.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi face maine poze pentru ca azi sigur nu reusesc.

Norocul meu a fost ca am reusit totusi sa pun rotile de vara( doua cu antifurt, doua fara). Acum ramane stresul in caz de pana sau daca prezonul la care s-a stricat cheia, se mai poate desface chiar si cu o alta cheie.

Gaurit prezon (spiral inox ),introdus surub si apoi sudat MIG si apoi desfiletat.In regie proprie daca faci fara scule atunci nu stiu ce sa iti zic Mai sint si alte solutii dar trebuie sa ai cu ce.Prezonul si cheia antifurt nu sint cine stie ce materiale dovada ca a cedat "cheia" cu care il desfaci.Eset intepenit ,ruginit pe filet fuzeta ca este prost ca material.Se string sa nu ai acces la roata sa o nu ti-o instraineze si nicidecum nu trebuie strins la dinamometrica la fel ca celelalte 4 la 105Nm ca uite cum se intepeneste.In fine las teoria si sper sa ai succes.

Multumesc pentru idee. Din pacate, la capitolul scule stau cam prost. Daca nu reusesc sa fac rost de o cheie identica, sigur merg la o vulcanizare/ service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ''unicat'' din cate stiu cele originale made in USA.Se poate lovi cu un dorn chiar in ''floricica'' apoi se scoate pastila de inox care e presata in surubul de otel(vezi la unul din cele scoase) apoi se sudeaza o cheie de acea pastila,se preseaza la loc cu ciocanul in surub si se desfileteaza astfel.Il poate ajuta si ceva degripant.Spor la treaba!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si poza cu modeul anitfurtului? Ca n-or fi sute...

Nu sunt sute. Sunt MILIOANE. Fiecare model e diferit, ca nu e Dacie sa deschizi una de la una cu cheia de la alta, Mariuse :smile:

Totusi de-aia ii zice antifurt, nu ? Altfel ii zicea "compli-furt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Costin Se rezolva foarte usor la un atelier de sudura, daca erai din Bucuresti te trimiteam unde trebuie .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, va multumesc tuturor pentru sugestii.

In al doilea rand, imi cer scuze pentru absenta de pe topicul propriu ( la cate incucaturi am avut in ultima saptamana, am uitat complet de masina.

Dupa ultima mea postare, am fost la o vulcanizare , mi-au explicat varianta lor, cu gaurit din aproape in aproape, cu un cost de aproximativ 100 ron pentru cele doua roti. Inainte sa ajung acolo, am scotocit prin portbagaj si am gasit o carticica de la VOLVO WHEEL LOCK KEYS, in care am gasit codul original pentru cheia cu problema. Pasul urmator a fost sa comand o alta cheie ( 18 euro) si sa incerc sa scot prezoanele in mod clasic. Azi a ajuns cheia si m-am apucat imediat. Din fericire, am reusit sa le scot si am scapat de grija asta. Pentru mine a fost varianta cu cel mai putin stres.

Va multumesc inca o data tuturor si promit sa postez poze cu ambele chei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seamana izbitor de mult cu ale mele... Poate nu se vad cu ochiul liber diferentele.

post-677-0-51271000-1396370735_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seamana izbitor de mult cu ale mele... Poate nu se vad cu ochiul liber diferentele.

Seamana dar nu rasare! Nu sunt la fel!

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca floricica reprezinta baza.

La mine, floricica/ modelul este aproape simetrica. La tine se vad diferente in jumatatea inferioara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now