Zee

DPF & EGR VOLVO V50 1.6D

49 posts in this topic

Salutare.

Am mers cu masina ieri in service. Un volvo v50 1.6d ce are un consum cam maricel. Cei de la volvo mi-au zis ca DPF-ul nu are nimic ca are 1 hPa la relanti. Este bine sau rau, din cate am citit trebuie sa aiba intre 3 si 20 hPa.

In schimb da eroare EGR-ul. Daca il curat va mai da eroare sau trebuie schimbat ? Sau anulat ?

Astept sugestii. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

se schimba EGR ul

spalatu da cu virgula :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate spala racitorul de gaze, racordurile dar la partea electrica EGR nu ai ce curata. Anul trecut eu am facut curatenie, in conditiile in care nu aveam erori la EGR. Cred ce zice Oliver, adica schimba EGR-ul dar poti face si o spalare la ce este in jur.

Se poate spala racitorul de gaze, racordurile dar la partea electrica EGR nu ai ce curata. Anul trecut eu am facut curatenie, in conditiile in care nu aveam erori la EGR. Cred ce zice Oliver, adica schimba EGR-ul dar poti face si o spalare la ce este in jur.

Vezi aici:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce eroare de EGR da ? Sunt 4 erori uzuale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ecm-445d egr control - offset fault - dtc active

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept un feedback dupa anularea EGR si eliminarea completa (soft + fizic) a filtrului de particule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa stiu ca parca nu e oke sa anulezi egr la 1.6 d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca il anulezi cum trebuie, de ce sa nu mearga? Am dezactivat valva EGR la mai multe modele 1.6D (Peugeot, Citroen, Ford si Volvo) si n-am auzit sa aiba vreo problema dupa aceasta operatiune. In afara de o mica crestere a consumului de carburant in mediu urban, nu are alte indicatii. DPF-ul a fost anulat complet, deci egr-ul nu mai foloseste la regenerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti dok (doc) de pe clubford.ro ? :)

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap. Doc in persoana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ev știam de la Bogdan ca nu se anulează...poate am înțeles eu gresit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dap. Doc in persoana.

10x. Te urmaresc pe acolo :P

Tu cum anulezi egr-ul? Din soft sau cu tabla de 2mm si o gaura in centru de

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR are un rol bine definit in functionarea motorului in special la sarcini mici.

Sigur ca are mari neajunsuri si face admisia sa arate execrabil cu toate astea nu este recomandat sa il elimini fizic si din soft decat in cazul in care masina nu merge zi de zi ci participa doar la curse.

La curse sarcinile mici sunt sacrificate, aproape nefolosite iar in acceleratie maxima oricum el sta doar inchis daca functioneaza corect.

EGR aduce multe probleme si de obicei apar astfel de piese reproiectate chiar de producator astfel incat sa functioneze corect si sa fie fiabile. Umila mea parere este sa pastrati EGR functional si daca este o probema sa-l reparati, inlocuiti... iar periodic se recomanda curatare.

DPF este o nenorocire, este bine de eliminat fizic si din soft in plus daca pastram catalizatorul la ITP noxele sunt sub control pastrand limitele normale admise.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dok, la Volvo nu merge anulat din soft cand este EGR-ul defect mecanic pt ca da eroare de ABS. Se poate anula din soft, se vede clar pe tester ca nu mai functioneaza, nu mai da cod de eroare dar raporteaza ABS-ul ca ECM-ul are o problema.

A ca nu vrei sa mai functioneze nu e nici o problema, dar nu merge sa-l anulezi si sa-i scoti mufa, cel putin eu nu am reusit . Daca tu reusesti esti tare .

@Sebastian, ai mare dreptate, EGR-ul are rolul lui bine stabilit si trebuie pastrat .

De exemplu cu EGR anulat la 1.6D EGT-ul ajunge la 500C la 130km/h fata de 350C cat este in mod normal. Turbina de 1.6 si asa e proasta iar daca sta mereu in temperatura mare nu e bine .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are un rol bine definit atunci cand functioneaza corect, insa se poate trai si fara el.

In general, anulez EGR doar la cerere. Daca insa imi cere parerea despre anularea EGR, atunci il sfatuiesc sa il pastreze pana ii face probleme si nu are posibilitatea sa cumpere unul nou. Operatiunea de anulare este perfect reversibila, la fel ca cea de eliminare dpf. Oricand se poate reactiva la cerere, dupa inlocuirea piesei defecte.

Turbina de 1.6D nu este deloc proasta, in raport cu suratele de pe modele VAG. Cand are DPF nu sta in temperatura mare? La 130km/h cu treapta a 5-a nu cumva turatia sare de 2500 rpm si atunci valorile EGR-ului timp spre inchis. Posibil sa ma insel, nu stiu exact ce rapoarte are cutia de Volvo, dar din cate imi aduc aminte la Peugeot sarea de 2400RPM.

@Dinoco: EGR-ul il anulez atat software, cat si mecanic prin obturare.

@Bogdan G: poate eu stiu ceva ce tu nu stii despre EGR si valorile lui din software. :D Eu anulez valva egr cat si filtru de particule la Volvo manual, fara ajutorul vreunui program comercial sau piratat pentru astfel de operatiuni. Asa cum ti-am spus, pot sa anulez filtrul de particule si la motorizarile 2.0D 136CP, nu doar la 1.6D.

Edited by dok
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca-ti face mare placere sa-mi dai peste nas cu 2.0D-ul, o poti face in continuare dar te rog sa-mi raspunzi la intrebare mai clar, daca vin cu o masina cobai si scot mufa din EGR imi poti face tu ceva din soft si sa mearga masina fara sa apara mesaj de ANTI-SKID in bord. Mare atentie ce raspunzi pt ca maine iti trimit masina in poarta pt aceasta modificare .

PS> si eu la 1.6D fac tot manual nu cu ECUSAFE sau alte prostii, hai sa nu ne batem cu pumnul in piept ca nu e cazul .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutam onorata asistenta,.... si eu am facut de curand anulare din soft si fizica a egr-ului si dpf-ului,A fost f bine aporx 600 km dupa nu s-a mai turat decat 2900rtm pana nu am oprit motorul si am repornit !!!...fara nici un mesaj in bord.Acum merge din nou f bine.....dar nu stiu cat timp...cel ce a facut operatiunea mai analizeaza in functie de ce eroare da pe tester.(urmeaza sa fac o diagnoza)..daca aveti si voi vreo idee, va multumesc anticipat.A lucrat numai pe ECU de la motor ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Scoate mufa de la senzorul diferential de presiune si veZi daca iti mai face, in cazul in care nu mai face dpf-off'ul nu este facut corect. Daca mergi cu ea sustinuta la 2900rpm nu-si da drumul dupa o perioada scurta de mers (gen 2-4 minute)?

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Salut!

Scoate mufa de la senzorul diferential de presiune si veZi daca iti mai face, in cazul in care nu mai face dpf-off'ul nu este facut corect. Daca mergi cu ea sustinuta la 2900rpm nu-si da drumul dupa o perioada scurta de mers (gen 2-4 minute)?

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar cu cititul erorilor este o problema mare pt ca multe din ele au fost sterse din tabela de erori .

Share this post


Link to post
Share on other sites

....am mers cam 4-5km pana acasa si tot asa a mers., dar ciudat a doua zi a mers si merge f bine.Nu am mai avut probleme.Din ce am vazut eu si mi s-a spus,este ca a rescris fisierele din calculatorul de injectie al motorului,si a zis ca optimizeaza si parametri de imjectie ca sa consume mai putin.A fost o discutie sa-i mai puna pana la 60 de cai , si am zis ca nu vreau sa-mi sara pistoanele prin capota !!!...si nu in stilul asta agat fetele,...la sfarsit totusi am aflat ca e mai tare cu 20 de cai.Una peste alta e ok cum merge si cum consuma(mai putin cu 1.5 l),dar ma terminat faza asta.Dca se mai intampla am sa fac ce ai zis(merci Dinoco),iar aici in Oradea e intradevar e varza cu cititul si interpretatul erorilor?...si pt operatia asta am fost departe....Tipul mi-a spus sa -i fac o diagnoza ca e f curios de erori si sa o rezolvam,(nu s-a intors cu spatele la mine) deci sper ca nu le-a sters ca sa nu se mai poate citi .....era sa uit ,vb de un motor de 136 cp de 2l, si de un ECU siemens 803....cred ca e important amanuntul !!!.va tin la curent si multumesc mult pt sfaturi si pareri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ce faci... Ca e "pericol" daca ai soft-ul facut gresit urmeaza sa faci mana in buzunar pana la ciorap...

Din experienta iti zic... Dar la 1,6d

Asa am auzit si eu, ca anumiti "tuneri" fac ei lista cu erori si harta de injectie, si imi spun ca Volvo a gresit scoțand pe piata un update la ECM

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ce faci... Ca e "pericol" daca ai soft-ul facut gresit urmeaza sa faci mana in buzunar pana la ciorap...

Soft facut gresit? Cine face asa ceva? Da-ne detalii!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soft facut gresit? Cine face asa ceva? Da-ne detalii!!!

Scrie clar, ca anumiti "tuneri", adica cei care fac DPF off. Dupa cum bine stii, DPF-ul off prevede anularea fizica a DPF-ului plus anularea din soft. Partea cu softul este cea mai dificila, ca daca nu faci ce trebuie, masina o ia pe aratura. Din softul masinii, trebuie stearsa o anumita informatie, care tine de DPF, insa nu se sterge chiar tot, pentru ca anumite informatii sunt folosite si in alte parti si senzori.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea cu softul este cea mai dificila, ca daca nu faci ce trebuie, masina o ia pe aratura..

Pai daca-i dificila, de ce o mai fac? Sa ia banii la prosti si sa le mai strice si masinile, nu?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now