Bogdan Bolba

Problema grava turbo

39 posts in this topic

Buna!!!Am un Volvo V50 1.6D din 2005 cu aproximativ 154000 km.Masina am cumparat-o din germania personal de la privat nu de la handleri...Persoana de la care am cumparat-o mi-a zis ca a schimbat turbo pe la 130000 km.Am dus-o acasa in RO personal am facut schimb de ulei,filtre,etc...Am circulat in tara aprox 5000 si mi-a cazut turbo.Am mers la un service din oras am comandat unul nou(Garrett) am facut iar schimb de ulei si filtre ca dupa doar 2500 de km(majoritatea pe autostrada pt ca m-am intors in germania la munca) mi-a cazut din nou turbo.Nu imi explic din ce cauza a cazut dupa asa putini km!!!Daca a mai patit cineva asa ceva va rog sa ma ajutati si pe mine sau sa ma sfatuiti ce ar trebui sa fac sau la ce sa ma uit...Va multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Daca turbina care tocmai ai schimbato a fost noua inseamna ca ai garantie doar daca ai schimbato intr-un service autorizat.Uleiul a fost verificat dupa inlocuirea turbinei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am garantie...cei de la service mi-l schimba...da nu e normal sa schimbi un turbo la asa putini km...uleiul a fost schimbat dupa inlocuirea turbinei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garrett-ul nu era cumva NOUA reconditionata? Ca au mai fost cazuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, liniile de ungere au fost verificate de cineva? Daca au depuneri in ele si volumul de ulei care circula in intervalul de timp x este mai mic, viata turbosuflantei e redusa considerabil. Putin probabil, dar ca sa crape o turbina in 2500 de km, ori apare o eroare de genul asta din partea service-ului (au uitat sa verifice/curete), ori soferul e factorul decisiv. Mai conduce si altcineva masina?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ajunge prea putin ulei la turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, liniile de ungere au fost verificate de cineva? Daca au depuneri in ele si volumul de ulei care circula in intervalul de timp x este mai mic, viata turbosuflantei e redusa considerabil. Putin probabil, dar ca sa crape o turbina in 2500 de km, ori apare o eroare de genul asta din partea service-ului (au uitat sa verifice/curete), ori soferul e factorul decisiv. Mai conduce si altcineva masina?

Masina o conduc eu si prietena mea(foarte putin prin oras)...din cei 2500 de km 1100 au fost pe autostrada romania-germania...iarasi de verificat/curatat nu stiu daca au facut-o...un mecanic ar cam trebui sa stie el treaba asta nu eu

Probabil ajunge prea putin ulei la turbina.

luni am programare la un service aici in germania...sper sa ma lamureasca din ce cauza a carpat...turbo e in garantie si trebuie sa mi-l trimita service-ul din Romania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie verificat sistemul de ungere care intra in turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites

sita de la tur sa nu fie partial blocata

asta e pe capatul de la bloc

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

...un mecanic ar cam trebui sa stie el treaba asta nu eu..

Intre "ar trebui sa stie" si "stie" este o diferenta suparator de mare...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Bolba, ti-a cazut turbo pe jos? In baia de ulei ? Te rog frumos sa explici clar ce anume s-a defectat la turbocompresor pt a primi raspunsuri pertinente .

De la ungere defectuoasa se rupe axul si ating palele de carcasa turbinei si/sau compresorului .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Bolba, ti-a cazut turbo pe jos? In baia de ulei ? Te rog frumos sa explici clar ce anume s-a defectat la turbocompresor pt a primi raspunsuri pertinente .

De la ungere defectuoasa se rupe axul si ating palele de carcasa turbinei si/sau compresorului .

Mergeam pe autostrada si mi-a cazut pedala de acceleratie, nu a mai tras masina aproape deloc, a ramas la 130 km/h...am incetinit putin dupa care si-a revenit...am mai mers aprox 50 de km si cand sa intru pe strada mea iarasi nu a mai tras masina si a scos un zgomot urat...parca era o rasnita de cafea...am desfacut furtunu sa vad daca are joc axu(mai mult nu ma pricep)...si intr-adevar are joc foarte mare...exact acelasi lucru am patit si cu turboul precedent Edited by Bogdan Bolba

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest caz inseamna ca s-a rupt axul iar cauza este lipsa ungerii nu a turbinei, degeaba schimbi turbina ca si nr3 va avea aceiasi soarta, trebuie rezolvata ungerea dupa care inlocuita turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest caz inseamna ca s-a rupt axul iar cauza este lipsa ungerii nu a turbinei, degeaba schimbi turbina ca si nr3 va avea aceiasi soarta, trebuie rezolvata ungerea dupa care inlocuita turbina .

Intr-adevar este o problema la ungere...Am dus masina la un service aici in Germania sa imi dea turbina jos si mi-au zis ca este o problema unde isi ia turbina ulei si unde iese uleiul din ea...sunt acolo ceva chestii care sunt terminate de tot... nu stiu cum se numesc ca nu ma pricep la mecanica...daca poti sa imi dai tu un raspuns cam ce ar putea fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Bolba ..Asta ar fi trebuit sa fie prima preocupare cind ti se schimba turbina,nu pur si simplu sa faca schimb pe schimb de piesa dar ,este un dar, nu ii intereseaza mult azi decit sa lucreze repede ,banul sa curga si acum sint mecanici de "moda" noua iar clientul vede el dupa aceea :smile: .Uite ca ai schimbat 2 buc turbine.Probabil si uleiul a fost aiurea si defectuoasa intretinuta masina ,regenerari multiple neincheiate etc ,anterior sa o cumperi.Ce daca ai cumparat-o de la particular!!Ai avut carte adevarata de service,etc.Si occidentalul trage de masina iar V50 este tipic pt asa ceva plus ca etse cel mai slab motor pus pe Volvo si cel mai vandabil din afara spre RO.

De acum incolo sper sa te bucuri de multi km insa este bine sa gasesti un mecanic destoinic , rabdator ,priceput sa ti-o faca A la Z, fiindca vei mai avea "bube" in viitor cu acest motor...Un sfat simplu

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Bolba, singura problema de care stiu eu este sita de pe turul de ulei care se infunda, se scoate sita de tot si cu asta basta . Oricum e posibil sa fie cum a scris Adrian mai sus, ulei prost, regenerari multe si neterminate si de aici problema .

Scoate sita si ai rezolvat problema sau daca nu vor sa-ti scoata sita macar sa o curete.

La retur singura problema care exista este furtunul care e defapt din 2 furtune iar daca cel interior imbatraneste si pe deasupra mai este si prost montat exista riscul sa se optureze returul si iarasi apar probleme .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan Bolba, singura problema de care stiu eu este sita de pe turul de ulei care se infunda, se scoate sita de tot si cu asta basta . Oricum e posibil sa fie cum a scris Adrian mai sus, ulei prost, regenerari multe si neterminate si de aici problema .

Scoate sita si ai rezolvat problema sau daca nu vor sa-ti scoata sita macar sa o curete.

La retur singura problema care exista este furtunul care e defapt din 2 furtune iar daca cel interior imbatraneste si pe deasupra mai este si prost montat exista riscul sa se optureze returul si iarasi apar probleme .

Mi-au zis mecanicii de aici din germania sa schimb furtunul tur...Sita aia de care zici tu se schimba odata cu furtunul sau este undeva separat???

Am mai auzit inca o varianta...am un prieten care are un ford focus cu acelasi motor 1.6 ca si al meu...si a avut aceleasi probleme cu turbina...dar diferenta este ca el a pus turbine second hand...a gasit el pe forum la ford ca din cauza unei supape vacuum i se ducea turbina...a schimbat acea supapa si nu mai are nici o problema...exista si la volvo asa ceva???ai auzit vreodata de asa ceva???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sita aia este incorporata in furtun DAR nu tebuie sa schimbi tot traseul pt o amarata de sita, se poate curata sita sau mai bine se da afara .

E vb de valva de control turbina dar aia nu strica turbina, strica furtunele de turbo sau galeria de admisie .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut domnilor. aceea sita este problema, ea se inlocuieste la 60.000 mii km dar multii nu o fac. este intr-o pozitie greu accesibila undeva sub turbo, in spatele dpfulu. ea este de fapt intr-un surub de 10 care vine prins pe motot trecind printr-o conducta cu saibe inainte si dupa surub.

post-7126-0-28614400-1406381719_thumb.jp

post-7126-0-79251200-1406381733_thumb.jp

post-7126-0-70251500-1406381789_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde scrie la cati km se inlocuieste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

acest motor este si pe ford focus,mazda 3 grupul psa si altele. la ford focus spre exemplu scrie in carte ca la 60000 se inlocueste aceasta sita daca aveti timp un pic intrati pe forum la ford[sunt motoare la fel] si o sa va convingeti singurii . toti spun ca trebui inlocuita s-au eliinata .SERGE vad ca esti di cj vezi ca la tine in oras este un foarte bun meserias pe nume TURBOJACK il gasesti pr forum la ford ia legatura cu el si te poti convinge si vei face multe reparatii la el daca ai nevoie este foarte bun.

Edited by Danyx
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E valabil poate la PSA unde se pune ulei mai prost, la Volvo/Ford se pune un ulei mai bun. Sau altfel spus daca pui uleiul original recomandat de producator nu apar probleme.

Oricum nu e rau sa schimbi sita dar e costisitor montajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now