onezero

bara rigidizare [strut bar]

23 posts in this topic

din cate stiu, bara de rigidizare ajuta mult in curbe si asa mai departe, insa la tractiune fata, ajuta cu ceva? vreau sa-mi pun la s40 si tot am tendinta sa cred ca masina va subvira mult. pareri?

cam in mare parte before

http://www.rensit.ro/adm/art/strut-bar-before.gif

http://www.rensit.ro/adm/art/strut-bar-corner-before.gif

si after

http://www.rensit.ro/adm/art/strut-bar-after.gif

http://www.rensit.ro/adm/art/strut-bar-corner-after.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfaturi:

1) Daca stilul tau de condus e "la consum" sau foarte legal fa altceva cu banii dati pe strut-bar-uri.

2) Strut-bar-ul reduce ruliul masinii in curbe, dar nu rigidizeaza (aproape) nimic. Pentru rigidizare adevarata iti trebuie roll-cage...

3) Daca totusi vrei sa-ti pui strut-bar, puneti fata-spate.

Dar daca nu ai suspensie sport nu se va indoi/torsiona nimic din sasiu pentru ca arcul si amortizorul nu opun atat de multa rezistenta. Doar la capatul cursei, loc in care ajungi foarte-foarte rar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am vazut pe 2.0d R-design din fabrica, de aia am intrebat. eu am suspensii sport si masina ii lasata blana, nu ma mai lasa sa o las, si deobicei in curbe ne place sa mergem tare, pe drum drept ce rost are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI pe mine "m-a mancat" sa pun strut-bar pe t5 si sincer, de capul ei, nu prea am reusit sa descopar vreo imbunatarire prea mare fata de stock, desi am intrat cu masina pe un circuit aici in Arad.

Adevarata imbunatatire s-a simtit atunci cand pe langa acel strut bar, a venit si o bara aftermarket de stabilizare fata, la pachet cu bielete noi. Astea si niste bucse din poliuretan in puncte cheie. Toate astea reduc caracterul de barca.

In rest, asculta de Matrix. Nu merita investitia daca vrei stabilitate pe sosea. Daca o vrei doar de design, pentru sufletul tau, atunci merita.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0, T5-ul de SUA are standard din ce am inteles/vazut .

Colegul Chris te poate ajuta cu poze de la al lui .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar impreuna cu pachetul sport vine si bara din fabrica. :smile:

Edited by Chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca nu o sa simti nimic, sau poate subvireaza un pic mai mult.

Daca iti cunosti masina, si ai vrea ceva mai mult de la ea, pune-i o bara pe spate. Aia reduce subvirarea, dar atentie! Daca o faci prea rigida de fund si ai si suspensie lasata, o sa cam mearga pe 3 roti in viraje. Bun pe circuit, nu asa bun pe sosea, unde poti avea surprize in curbe! Cu o bara prea rigida masina intra frumos in viraj, tine traseul bine, dar daca ridici brusc piciorul de pe aceleratie, calci ambreiajul sau frana, exista riscul foarte mare sa te rasucesti, iti fuge e fund cu mare usurinta.

Am mers cu un smart ca al meu dar umplut de fiare de la ultra racing (strut bar, brace bar sub punte, strut bar pe spate, upper brace si anti roll bar). Oricat am tras de volan n-am simtit ca ar face ceva mai bine masina aia decat a mea. Probabil ca in maini capabile o fi ceva mai buna, dar cat...nu stiu. Also, barele alea nu's facute din cine stie ce materiale, cel putin strut bar-urile flexeaxa o groaza. Asa o trebui, sau nu...habar n-am

Daca e f lasata a ta oricum are niste cadere negativa, asa ca pe viraje esti usor avantajat. As zice ca un curs avansat de conducere ar fi o investitie mai buna decat fiarele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"As zice ca un curs avansat de conducere ar fi o investitie mai buna decat fiarele astea. "

in primul rand, nu era nici de cum vorba in topic unde pot sa ma inscriu la raliu si 2 la mana, daca tot stam la capitolul curs avansat de conducere, credca am mai multa experienta in condus "avansat" decat ai tu, oricum prin cuvinte nu se pot masura reflexele respectiv gandirea rapida in timp ce conduci.

in general masinile care sunt FWD au tendinta sa subvireze daca suspensiile pe fata sunt tari iar cele pe spate sunt moi. daca faci suspensiile pe spate moi si pe spate tari n-o sa subvirezi sau daca lasi botul masinii mai jos iar spatele mai sus, nici atunci. sunt mai multe treburi pe care daca le modifici ajuti la subvirare sau diminuezi efectul asta. la mine botul masinii este lasat si suspensiile pe fata sunt moi cu presiune in cauciucuri [pe fata] 2.2 iar pe spate sunt tari, mai ridicat si presiunea 2.5. si nu subvirez deloc, nici nu fuge din spate, sta perfect pe sosea. -asta ca referire la masina smart, degeaba o umplii cu strut-bars, rollcage si altele daca nu stii la ce iti foloseste si un detaliu mic, o masina mare nu se comporta ca si o masina mica. si da, volvo s40\v50\c30 au unpic de camber negativ pe spate, ce ajuta la stabilitate, iar smartul nu cred ca are, ma rog.

eu am intrebat pt. ca si pe 2.0d r-design este strut-bar si am vrut sa aflu daca subvireaza masina sau nu cu strutbar. ramane de vazut daca-mi pun sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0: s-ar putea ca unii sa aiba mai multi ani de condus decat ai tu de viata, asa ca ia-o usor cu comparatiile si tonul superior.

Alex44 ti-a dat o sugestie pentru bugetul tau din punctul lui de vedere, si ti-a explicat experienta lui cu modificari aduse unei masini, fie ea volvo sau trabant. Daca consideri ca ai ceva de invatat din ce a scris, zici multumesc si inveti, daca nu, zici multumesc si treci mai departe, fara replici condescendente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci hai sa clarificam niste lucruri de baza, asa cum ti-am zis si pe PM masina nu o sa subvireze mai tare cu strut bar, asta este o prostie. Masina subvireaza mai tare daca intaresti foarte mult suspensia de ajungi ca atunci cand o urci pe trotuar o roata sa fie in aer. Strut bar-ul te ajuta in special in virajele foarte stranse (ex: ace de par) dar ca sa simti ca ai facut acest upgrade trebuie sa te dai serios pe viraje cu ea!

Edited by Chris
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am zis ca m-am dat cu una cu tot tacamul de bari si fara a avea talent de pilot nu am reusit sa sesizez diferente. De aia m-am gandit ca stapanirea masinii e mai importanta decat o bara. Daca tu nu intelegi contextul, si o iei ca pe o insulta, e problema ta. Dar as prefera sa te abtii pe viitor de la a face comparatii directe intre noi doi, pt ca nu ne cunoastem.

Felicitari pt reactiile tale rapide, dar degeaba reactionezi rapid daca reactionezi gresit, ca in cazul de fata.

Ma opresc aici din offtopic, si din a mai da reply vreunei postari de'a ta.

Numai bine.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0, nici D5 R-design nu are strut bar de fabrica, numai T5-ul are .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu de ce luati comentariile mele asa, nici de cum n-am vrut sa sune asa, ma rog.

@bg, are un prieten care are 2.0d si are bara din aia cum o postat clauvolvo.

@clauvolvo, da ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca se poate pune ca un extra, eu nu am vazut decat la Chris pana acum si mi-au trecut multe 40-uri prin mana .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu o sa mai subvireze si o sa fie mult mai stabila in curbe

Eu zis ca merita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cit timp exista un motor "subtire " pe sasiu ,ma refer ca putere ,nu prea isi are rostul strut bar.Daca nu ai peste 250-300cp si sasiu sport,articulatii sport etc ,este doar un moft.O parere tehnica spun insa daca este doar moft-placere sa fie cu placere atunci ca nu costa mai mult de 80-1ooE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acea bara este prinsa intre (cu 2 suruburi) "oalele" amortizoarelor si nu are nici o legatura cu articulatia masinii. Nu-mi dau seama cu ce viteza poti intra in curba, sa se poata torsiona caroseria si sa aibe vre-un rol acea bara

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar la s60 de exemplu aceea bara care este prinsa deasupra oalelor , au rol exclusiv pentru tamponul superior de la motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar la s60 de exemplu aceea bara care este prinsa deasupra oalelor , au rol exclusiv pentru tamponul superior de la motor?

Exact

Share this post


Link to post
Share on other sites

aa , credeam ca este pusa si pentru rigidizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aa , credeam ca este pusa si pentru rigidizare.

Daca are bucsi la capete si se misca in toate partile, cum sa fie de rigidizare?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , nu m-am gandit la asta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now