Kristyanno

Probleme in treapta a 3-a

9 posts in this topic

Am un Volvo V40 fabricatie 2002 85 Kw.De un timp incoace am observat o ciudatenie daca se poate spune asa,utilizand masina doar pt mers la lucru 5 km si invarteli prin oras,facand doar de 2 ori pe an romania-italia m-am gandit sa o si mai turez putin,am observat ca in treapta a 3-a pe la 3000-3500 de turatii(am turato un pic de obicei nu se circula la aceste turatii) imi da 2-3 socuri ca si cum nu ar mai putea sa traga motorul,se simt 2-3 smucituri si sa auzit un sunet ca si cum ar fi patinat ceva,(sa auzit ceva de genul cas,cas).Am incercat de 7-8 ori in diferite zile si mai calde si mai reci si a facut aceleasi simptome,mentionez ca doar in treapta 3-a face asa am incercat si in celelalte trepte si nu se simte nimic,motorul trage normal.Cam ce ar putea fi?E ceva grav?Peste 2 luni vreau sa merg in romania si mi-ar convenii sa merg acolo la mecanic ca aici dupa ce ca sunt meseriasi de 2 bani au si niste preturi de dai pe spate.As avea sanse sa ajung acasa peste 2 luni?Doar la acele turatii face asa la mers normal nu mi-a facut niciodata.Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu are nimeni nici o idee cam ce ar fi? Macar sa stiu de unde sa incep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patineaza ambreiajul probabail sau e gata.Dimineata cand motorul e rece se aude vreo bataie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se aude nimic,am incercat sa plec de pe loc cu frana de mana trasa in treapta 1,2,3 si motorul nu se opreste,am inteles ca daca ar fi ambreiajul ar trebui sa se opreasca motorul imediat ceea ce nu se intampla,mi s-a mai spus ca s-ar putea sa am vreun furtun spart la radiator sau turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai inteles gresit, daca ambreiajul este bun, se opreste motorul. Daca ai pilot automat, poti incerca astfel:

Mergi cu 120 km/h pe pilot, reduci pana la 60 km/h cu a5a, apoi apesi pe resume si ao lasi sa ajunga singura la 120 km/h/. In cazul in care turometrul creste brusc 1-2000 rmp si revine la loc, inseamna ca patineaza ambreiajul.

Si la mine cand a murit ambreiajul, a inceput sa patineze la vitezi mari, in depasiri (peste 100km/h), dupa care a inceput si in treptele mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am pilot automat.Cam la ce cheltuieli ai ajuns?Ai schimbat tot kitul ambreiaj?

Trebuie sa las pedala lent sau brusc?Normal ca daca o las brusc moare motorul.

Edited by Kristyanno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa pedala normal ca si cand ai pleca de pe loc, la un moment dat motorul tau se va opri daca ambreajul mai este inca bun, daca ajungi sa ei piciorul de pe ambreaj si motorul inca functioneaza inseamna ca trebuie schimbat. In orice caz se simte masina cand are ambreajul dus, accelereazo mai brusc asa si vezi ca acul de la kilometraj ar trebui sa urce aproape concomitent cu cel de la turometru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca acele urca concomitent sa inteleg ca este ambreiajul dus?Trebuie schimbat tot kitul ambreiaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci am incercat sa plec de pe loc cu frana de mana trasa: in treapta a 3-a imi moare motorul cam pe la un sfert de pedala dar in treapta 1-a am ajuns cu pedala la jumate si nu mi-a murit,mai mult nu am mai incercat ca a inceput sa scartaie frana de mana si masina parca vrea sa intre in pamant,mi-a fost frica sa nu fac alte probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now