westpoint

Probleme ambreiaj

13 posts in this topic

Va salut .

Am un Volvo S60 D5 , 2007 - 68000 Km, cutie manuala.

Am cumparat aceasta masina dupa lungi discutii pe acest forum , nu am avut nici cea mai mica problema cu ea .

Masina este condusa 90% din timp de sotia mea, face km putini si conduce atent ( motiv pentru care ma mir ca a cazut ceva la ambreiaj + km relativ putini ) .

Ok .... ieri a aparut o problema, pedala de ambreiaj a ramas la podea cand a vrut sa bage in a 1 -a , a ridicat-o cu piciorul, apoi a functionat dar a ramas un suierat care dispare in momentul cand calci pedala - daca o calci dispare.

Mecanicul spune ca este o problema des intalnita la acest model la rulmentul de presiune.

Este ok , schimbam rulmentul , kitul complet daca este cazul ... iubim aceasta masina si nu ne sperie acest lucru chiar daca va fi costisitor.

Luni incepe aventura ....

Intrebarea mea : mecanicul sustine ca trebuie ridicat motorul de pe masina pentru aceasta interventie, deoarece motorul se afla pe puntea fata ( ??? ) , mi se ridica parul in cap ... va rog sa-mi dati o idee , la aceasta masina nu se schimba ambreiajul prin demontarea cutiei de viteze ?

Edited by westpoint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie scos motorul cu totul. Il ajuta cu un cric ca sa aibe loc sa scoata cutia. Oricum, cel putin unul dintre suporti trebuie demontati la un motor transversal ca sa te poti juca cu pozitia lui. Daca e mecanic bun stie ce are de facut.

Oricum, Volvo nu este Alfa Romeo. Acolo chiar trebuie scos motorul 3 sferturi sa schimbi ambreiajul sau electromotorul. La 159/159 Ti cel putin la motoarele diesel JTDm de 2400, e durere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lafel si la fiat brava td 1.9 pt electromotor :))), din cate am mai citit pe aici legat de ambreaj / cutia de viteze demontata, se poate desface cadru motor si ridici masina pe elevator deci mai simplu decat sa scoți motorul pe sus...întreabă-l pe mecanic la ce sa referit prin ridicarea motorului? sugereazai varianta asta cu ridicarea masinii de pe motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cand au schimbat ambreiajul, au demontat cu tia, insa nu au avut loc sa o scoata afara, asa ca au desfacut caseta de directie si 2 suruburi de la cadrul motor, pentru a face loc. Nu mai tin minte daca au scos cutia de tot, sau daca doar au departat-o pentru a demonta ambreiajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz daca nu au dat jos cutia clar nu aveau cum sa scoata discul placa si implicit rulmentul, nu e chiar asa simplu sa lucrezi la cutie daca nu o dai jos.Nu am vazut inca o cutie data jos la volvo insa in principiu trebuie data jos pt ca altfel nu inteleg cum ar putea monta un mecanic discul si placa fara prea mult spatiu.Daca stau sa ma gandesc bine, discul si placa nu se pot monta daca nu ai la indemana o priza... is mai multe pe tema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine au dat jos cutia cand am schimbat ambreiajul.Si au desfacut pe la caseta pe acolo, cum zice Ionut.Vorba colegilor,e ceva de munca, dar un mecanic bun stie singur ce are de facut!

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe VIDA scrie ca se da jos cutia de viteza, masina este ridicat, motorul agatat de sus (mentinut in pozitia normala), se da jos cadrul de motor cu caseta de directie.

La al meu placa si discul de ambreaj s-au stricat la aproximativ 30.000 km, Volvo a schimbat totul in garantie fara sa comenteze nimic plus mi-au asigurat masina de schimb pe durata reparatiei.

Problema mentionata de Westpoint poate sa fie si de la cilindrul de ambreaj de la pedala care are un arc in interior ca sa impinga pistonul inapoi, am mai auzit ca arcul respectiv s-a rupt.

Westpoint daca imi zici ce tip de cutie de viteza (5 sau 6 viteze) si motor ai (165 sau 185 bhb) o sa incerc sa-ti uploadez instructiunile de pe VIDA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz daca nu au dat jos cutia clar nu aveau cum sa scoata discul placa si implicit rulmentul, nu e chiar asa simplu sa lucrezi la cutie daca nu o dai jos.Nu am vazut inca o cutie data jos la volvo insa in principiu trebuie data jos pt ca altfel nu inteleg cum ar putea monta un mecanic discul si placa fara prea mult spatiu.Daca stau sa ma gandesc bine, discul si placa nu se pot monta daca nu ai la indemana o priza... is mai multe pe tema asta.

Stiu ca sunt off topic, insa crezi ca exista vre-un service in Romania, care are prize pentru toate tipurile de cutii, de pe toate marcile, din toti anii de fabricatie? Raspunsul este NU, discul se centreaza si se lipeste pe placa cu 2 picaturi de superglue, iar la prima debraiere se dezlipeste fara probleme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, ca sa schimbi discul, placa, volanta si rulmentul trebuie scoasa cutia de pe masina. Daca nu dai jos cutia nu ai cum sa desfaci suruburile ce tin placa de presiune si volanta. Cat despre centrat este o trusa speciala care te ajuta sa centrezi discul si placa pe volanta dupa care le strangi definitiv.

N-am mai auzit sa pui superglue ca sa centrezi....un ambreiaj :)

®

http://www.bgs-scule.ro/pagina-de-start/product/83-scule-pentru-ambreiaj/585-set-17-dispozitive-centrat-ambreiaj.html

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Edited by Dinoco
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, ca sa schimbi discul, placa, volanta si rulmentul trebuie scoasa cutia de pe masina. Daca nu dai jos cutia nu ai cum sa desfaci suruburile ce tin placa de presiune si volanta. Cat despre centrat este o trusa speciala care te ajuta sa centrezi discul si placa pe volanta dupa care le strangi definitiv.

N-am mai auzit sa pui superglue ca sa centrezi....un ambreiaj :smile:

®

http://www.bgs-scule...t-ambreiaj.html

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

N-ai auzit tu Dinoco, insa eu am vazut la mai multe masini facuta aceasta operatiune, inclusiv la a mea cand am schimbat ambreiajul neavand sculele necesare

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri , deja masina este in operatie .... :smile:)

Va spun azi dupa amiaza cum au facut ....

Chiar daca este un defect minor gen piston, garnitura etc , etc , inteleg ca este bine sa schimb kit ambreiaj deoarece tot avem o manopera costisitoare ( ore si implicit bani ) .

Kit ambreiaj : disc si placa - 1800 ron .

Rulment presiune : 780 ron .

Inteleg ca aceste piese sunt produse sub o marca buna .

transmission removal.pdfMechanical clutch M56.pdftransmission installing.pdfBuna seara, am atasat ghidul pentru demontarea. montarea la cutia de viteza si ghidul pentru schimbarea ambreajului de pe VIDA.

Sper sa va ajute.

Multumesc pentru fisiere , super util !

Edited by westpoint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dat foarte mult pe ele din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now