papi

Variator V40

17 posts in this topic

Salutare colegi! Vin cu rugamintea de a ma lamuri intr-o problema privind al meu V40, an fabricatie 2001, 1.8 benzina, 90 kw, motor B4184S2, problema privind variatorul de distributie, adica acea rola care scoate zgomotul cand motorul meu e cald de crrr-crrr-clanccc...ma rog ceva de genul..mentionez ca zgomotul nu e continuu, ci intrerupt, are o pauza de cateva secunde..problema e cunoscuta pe forum, am citit toate postarile, insa daca se poate sa-mi spuna si mie cineva care e practic rolul acestui variator. Adica ce anume scoate acel zgomot, de unde provine efectiv? Daca ii scot mufa de la solenoid(parca asa ii spune-adica mufa din poza atasata, cea incadrata cu rosu), nu se mai aude nimic..la mecanici am fost si m-au zis sa schimb transmiasia, deci :help: Intreb in ideea in care acest variator il pot lua sh, dezmembrari, etc? Ce se uzeaza practic si care sunt sansele de a achizitiona unul sh fara a fi probleme cu el? Am vazut ca unul nou e in jur de 800-900 ron, ca na, platesti eticheta, insa am garantia ca zgomotul dispare? Nu ma aruncam la cheltuiala, ca merg de ceva timp cu acest zgomot sacaitor, insa trebuie sa schimb distributia si mi-e ca stric si altele daca o las in continuare asa. Va multumesc si numai bine!post-60-0-73480800-1401745719_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are niste pale inauntru, ca niste "zbaturi" de la vapoarele vechi cu aburi. Acele pale prind joc in soclurile unde sunt asezate, si in timp interiorul lui se blocheaza in anumite pozitii ducand pana la oprirea motorului. Nu ai ce repara, trebuie schimbat pinionul daca face asa.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt multe piese care pot fi înlocuite din dezmembrări. În acest caz însă nu are rost, pentru că unul nou te ține 100 k. și ai garanția că zgomotul dispare.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am şi eu aceiaşi problema şi am cumpărat mufa şi pinionul sh,după ce le schimb o sa ta anunţ daca face tot la fel...

Edited by bogdancibotariu
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare..am cumparat un variator/pinion sh din dezmembrari,acum se mai aude acel zgomot specific la relanti, continuu ce-i drept, nu intrerupt, doar la pornire si un minut-doua dupa, iar apoi nu mai aude deloc, motorul toarce normal..nu prea inteleg care-i secretul, dar ma rog, bine ca nu mai am mereu acel zgomot sacaitor..numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare..am cumparat un variator/pinion sh din dezmembrari,acum se mai aude acel zgomot specific la relanti, continuu ce-i drept, nu intrerupt, doar la pornire si un minut-doua dupa, iar apoi nu mai aude deloc, motorul toarce normal..nu prea inteleg care-i secretul, dar ma rog, bine ca nu mai am mereu acel zgomot sacaitor..numai bine!

inseamna ca pinionul care l-ai cumparata de la dezmembrari nu era bun...chiar si din dezmembrari poti gasi unul bun dar trebuie ascultat bine motorul ca sa iti dai seama daca mai face sau nu zgomot ...eu de fel ca sa vad daca acel pinion face zgomot scot mufa de cateva ori de la variator si imi dau seama daca pinionul caraie sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai fi citit forumul inainte, ai fi gasit raspuns la problema ta! Toata lumea recomanda sa cumperi variatorul nou, fiind o problema comuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu in seama cu o rugaminte. Are cineva un pinion stricat sa imi doneze pentru studiu? Am senzatia ca am sanse de 80% sa pot reconditiona un astfel de pinion si, daca merge, dupa ce ii voi face proba pe masina mea il voi returna reparat proprietarului. Il foloseam pentru asta - si al meu caraie - pe al meu dar nu am posibiliatea sa tin masina pe dreapta si daca cineva l-a schimbat deja si pe cel vechi il tine aruncat pe undeva il astept cu un mesaj privat. Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU ai ce sa reconditionezi la el. Am desfacut eu unul si sunt niste pale prinse in niste fante in metal. Fantele se largesc si palele vibreaza in ele, nu ai cum sa il refaci din pacate, nu esti primul care a incercat :)

Daca se puteau reconditiona, se vindeau la pret mai mic cu piesa veche la schimb, cum se face cu pompele de servodirectie, casete de directie, alternatoare, demaroare, etc...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca eu vreau sa incerc de ce vrei tu sa imi tai elanul....asa....cand nici nu m-am apucat. Pana acum in 98% din cazurile cand diversi mecanici mi-au spus ca nu se poate la mine s-a putut. Deci ramane valabil ce am spus mai sus eventual il cumpar la pret de fier vechi (sau aluminiu ca e mai scump kg) transportul la colet oricum il platesc eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crede-ma ca nu esti singurul de pe forum care incearca sa o lungeasca prin reparare si nu inlocuire :) De-aceea ti-am raspuns ca am incercat si eu.

Iti doresc mult succes, te anunt prin PM cu prima ocazie cand o sa vand unul catre cineva, daca este dispus sa mi-l aduca pe cel vechi sau sa iti dau telefonul lui sa il recuperezi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vb de prelungirea agoniei cu reparatia...doar cred ca se poate face. Oricum pretul la piesa noua mi se pare exagerat....adica cu suma aia ai ceva sanse sa iei motorul cu totu. Ca de exemplu la fosta masina mi s-a spus ca debitmetrul de aer este stricat si piesa noua este in jur de 2500 lei. Desfacut piesa si cu pasta conductoare de electricitate (din aia cu care faci circuite pe placi de textolit) am reparat debitmetrul si masina merge si azi timp in care a facut vreo 50000 km de la reparatie. Deci deocamdata, in ceea ce priveste fiarele nimic nu mi se pare ireparabil totul depinde de costurile cu care se poate face acest lucru. In cazul acelui pinion poate am posibilitatea sa confectionez un miez in care stau paletele alea cu un pret modic....nu se stie niciodata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, daca ai posibilitatea de a accesa scule de precizie sau industriale, merita sa incerci. Pretul nu stiu daca este exagerat avand in vedere ca acei 1000RON ii dai odata la 2 distributii aproape, adica pe la 150.000km minim, adica odata la 10 ani. Daca te gandesti ca aia sunt bani de tigari pe 3 luni la un fumator, tragi alte concluzii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha....misto asta cu tigarile. Dar hai sa o luam altfel: cand dai 3600 lei pe toata masina ti se pare putin fortat sa dai 1000 lei pe o roata de distributie.... Si cam atat cu offtopicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in conditiile astea esti total indreptatit sa incerci. Revin la tine daca-mi trece vreunul vechi prin mana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Doresc sa te ajut , si sa ma implic in chestiunea cu variatorul sa incercam sa il reparam. Detin acelasi motor si in concluzie sunt interesat.

De curand mi-am schimbat cutia de viteze singur ( demontat- montat tot tacamul ) , cu toate ca nu sunt de meserie " mecanic auto " .

Si eu sunt de parere ca aproape orice se poate repara .

Astept un pm. cu un numar de telefon unde sa te sun.

Edited by Sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimeni n-a schimbat variatorul minune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now