Sign in to follow this  
Followers 0
onezero

cum se desface surubul de la vibrochen?

25 posts in this topic

vreau sa schimb un semering si vreau sa dau jos surubul de la vibrochen. exista vreo modalitate de a desface surubul de pe vibrochen fara pistol cu aer comprimat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea ii place fara pistol, dar se poate. Tubulara pe surub, cateva prelungitoare, cat sa iasa "carnatul" de sub aripa, un T mai rigid si o teava lunga. Cutia in treapta 1, cineva cu piciorul pe frana.

Atentie mare la cum se descarca forta ansamblului asupra surubului! Eventual baga o capra sau ceva sub locul unde se cupleaza T-ul cu ultimul prelungitor si atunci practic te si poti urca cu picioarele pe teava, daca vrei. Tiganie mare, dar reusesti.

Spor!

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai sa ai loc sa faci toata treaba descrisa de colegul Bogdan S.- masina fiind pe "capre"?!

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinere! Vezi de un prelungitor scurt dupa care pe glisanta prelungitoare pusa in "cap " la prelungitor + tubulara ,montezi o teava de o lungime cit sa te poti misca sa si o rotesti in sus(cel putin 80 cm).Locul de actiune este precum stii f stirns insa daca folosesti un T cu brat lung de la tubulara la bratul de rotire este nevoie de forat mare si nu prea este indicat.Nu stiu excat dar trebuie sa fie la 150-200Nm strins suburul.

Cind desafci aplica forta progresiva,(apesi,ridici, intins) ca efect pe pirghie si nu te lasi puternic in impulsuri .Nu stiu daca m-am facut inteles.Nu sint mecanic insa treb sa iti folosesti si capacitatea intelectuala mai mult decit forta fizica chiar daca esti tinar si energic :smile: .Daca tot mesteresti la ea ,sfatul meu este sa cumperi un pistol electric ca apuca sa stringa sau sa desfaca pina la 150Nm .Merita o incercare ca nu este scump.

Mult succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca in treapta 5 si cu frana aplicata. Dar eu nu am reușit cu ditamai teava si am optat pt pistol cu aer comprimat

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 1-a nu a 5-a. La a 5-a invarti instant motorul si fara prelungire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai loc de cala

la volanta

astea nu se starng tare si cu inelara cu cot se poate desface :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot la a 5 a raman si daca va gândiți bine veti intelege de ce. tu invarti vibrochenu, cu ce viteza pornește de pe loc 1 sau 5?

Rotile invart mai usor motorul in a 5 a nu invers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu palaria jos ma inclin si-ti dau dreptate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai loc de cala

la volanta

astea nu se starng tare si cu inelara cu cot se poate desface :smile:

Bravo.La cite motoare am mai vazut am ajuns sa confund surubul pt fulie vilbrochen cu alea vechi (ca la mine) unde ai tubulara de 34.Mersi de corectie ,merge intradevar cum spui muult mai simplu.Deh nu sint mecanic :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ai loc de cala

la volanta

astea nu se starng tare si cu inelara cu cot se poate desface :)

....dar poate nu a dat jos cutia si nu are acces la volanta. Vrea sa schimbe simeringul de la vibrochen pe partea cu distributia din cate am inteles.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

are gaura de blocare pe partea bai de ulei

trebuie sa caut poze

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar daca scoate electormotorul si apoi are o protectie mica ca sa nu intre mizerie, acolo am vazut ca se mai poate bloca volanta. Pe partea cu baia de ulei n-am vazut.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

@volvo 244

M-am uitat in Vida, si am gasit ceea ce spui tu ... in pdf-ul alaturatCKP.pdf

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca este vorba de fulie, chiar in spatele fuliei sunt doua gaurele. de asta zici oliver? ca eu numai acolo gandesc ca se poate pune un surub sa-l blocheze

multumesc tuturor de ajutorul acordat. ca rasplata am facut niste poze, in caz ca mai vrea sa vada cineva cum se face. o zi buna tuturor!

post-6070-0-06867100-1402587002_thumb.jp

post-6070-0-00628300-1402587015_thumb.jp

post-6070-0-95657800-1402587030_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lai scos sa inteleg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitarile mele eu nam reușit la v70 so scot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ai ajuns pana aici pune si fulie modelul nou care nu se mai strica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cu fulia am avut treaba, cu semeringul de dupa. imi pui o poza sa vad te rog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa-l stangi cu dinamometrica, cum scrie la carte. este un surub special, care trebuie sa se extinda cand este stans corect. si trebuie din acelasi motiv schimbat cu unul nou de acelasi tip.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca este vorba de fulie, chiar in spatele fuliei sunt doua gaurele. de asta zici oliver? ca eu numai acolo gandesc ca se poate pune un surub sa-l blocheze

multumesc tuturor de ajutorul acordat. ca rasplata am facut niste poze, in caz ca mai vrea sa vada cineva cum se face. o zi buna tuturor!

da asta era :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0, nu conteaza cu ce ai avut treaba, important este ca ai dat fulia jos iar daca tot ai dat-o jos ce mai conteaza 150 lei cat este una modelul nou .

2266478.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa-l stangi cu dinamometrica, cum scrie la carte. este un surub special, care trebuie sa se extinda cand este stans corect. si trebuie din acelasi motiv schimbat cu unul nou de acelasi tip.

Orice surub se intinde cand il strangi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect, numai ca surubul de la vibrochen, la fel ca si cele de la chiulasa, trebuie deformate plastic pentru a functiona asa cum au fost concepute.

post-755-0-99590100-1402737038_thumb.jpg

mahle descrie metoda de strangere a suruburilor de la chiulasa:

VR-1-412 Head Bolt Brochure.pdf

puteti citi ce se intampla cand se folosesc suruburile vechi.

volvo propune aceasi metoda si pentru surubul de la vibrochen.

post-755-0-84457200-1402737353_thumb.jpg

diferenta dintre un surub "normal" si unul "elastic"

post-755-0-86509300-1402737739_thumb.gif

Edited by LeChuck
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0