Cristian Scutaru

Reconditionare instalatie A/C

58 posts in this topic

Bună seara, revin si eu cu a mea mașină, am schimbat o-ringurile, am încărcat instalația, bagă rece, momentan totul in regulă, mai putin un detaliu: bagă rece continuu atunci când antigelul din radiator ajunge la temperatura la care are nevoie să fie răcit de electroventilator, până la acel moment compresorul merge cu întreruperi. Ca exemplu: pornesc motorul fără a pune mașina în mișcare, pornesc ac-ul, compresorul cuplează până bagă ceva rece după care decuplează, aerul ventilat se încălzește, compresorul cuplează si tot așa, aerul ventilat fiind alternativ rece-cald, asta până când porneste electroventilatorul, moment în care aerul se răcește și rămâne rece cât timp functionează electroventilatorul, se oprește el, decuplează si compresorul. După mintea mea lipsește comunicarea între instalația ac si electroventilator. Dacă mă puteți ajuta cu o idee vă mulțumesc anticipat 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalatia functioneaza in felul urmator:

- Compresorul cupleaza si creste presiunea in instalatie. La un anumit prag senzorul de presiune joasa de langa amortizorul drept decupleaza compresorul. Face asta pentru ca altfel instalatia ar raci prea tare si exista riscul sa inghete evaporatorul si nu mai intra aer in masina (asa facea instalatia mea aftermarket). Cand scade presiunea sub o valoare prag este iarasi reactivat compresorul samd.

- Pe traseul de presiune inalta ai senzorul de presiune care raporteaza presiunea la ECU (la 20V si 10V din 1993 e un pic altfel). La o anumita presiune, si daca masina nu merge mai repde de 60 kmh ECU activeaza treapta 1 de la electoventilator, pana scade presiunea sau cand masina se misca mai repede.

O poza cu instalatia aftermarket care ingheta si nu mai intra deloc aer in habitaclu.

2013-05-07 17.54.38.jpg

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înțeles, multumesc, am să schimb sonda de lângă far, pentru inceput

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merge treapta 1 la ventilator . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reușit să schimb sonda de lângă far si in maxim 15 sec a pornit electroventilatorul, destul de tare zic eu, nu știu să apreciez dacă e treapta 1 sau mai tare, imi puteți spune vă rog cine comandă turația electroventilatorului ? Multumesc de ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua, se apropie ziua in care trebuie să schimb vaporizatorul, imi puteți recomanda vă rog, o marcă sau merg pe ce am văzut în prima poză din acest topic ? Mulțumesc anticipat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vezi ce gasesti pt modelul tau, eu recomand Valeo . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pot recomanda Nissens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valeo nu am găsit, caut Nissens, vă mulțumesc încă o dată 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut dragilor am nevoie de un pic de ajutor....am facut operatiunea descrisa de Cristian, dat jos bordul am schimbat evaporatorul totul ok, e iarna din nou in masina...dar nu gasesc de unde am decuplat conectorul din poze...e imediat in spatele scrumierei, sunt doua fire si o mufa....o fi mega simplu dar du ii gasesc locul....

IMG_20180818_201455.jpg

IMG_20180818_201444.jpg

IMG_20180818_201540.jpg

IMG_20180818_201501.jpg

IMG_20180818_201512.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă îți merg toate luminile și butoanele din mașină, poate era ceva precablat pentru o dotare pe care nu o ai?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut nenea.....credeam ca imi merg toate...dar uite ca se insereza si stand aici(ca b..l)in 850 observ ca nu am lumina la scrumiera....hm trebuie sa fie vreo legatura...))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare o fi un bec cu soclu acolo în care întra acea mufa nemufata? :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa fie ceva Alex si nu e scrumiera, aia e luminata de altundeva, tocmai am demonat-o.... Caut:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mufe ca aia sunt la iluminarea picioarelor. 

Sigur nu ati matisat-o cu restul cablajului? :))

Harness-ul pare ca nu e la locul lui serpuind printre conductele alea de plastic.

O sa ma uit si eu azi dupa ea. Trebuie sa schimb becul de la scrumiera. Poate e ceva evident, la vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm...verific si calea serpuita a firelor si sa vad si iluminatul de la picioare...azi am tot cautat dar nu ii dau de cap....multumesc anticipat daca arunci o privire la tine   si de azi ma tutuiesti , 'nteles?;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de la  iluminatul picioarelor, acestea fiind langa stalpul stang respectiv drept iar firul meu e in mijloc, imediat in spatele radioului si cam pe acolo trebuie sa fie locul lui....pe undeva.....apropo  si la mine este ars becul de la scrumiera ))...si inca o poza

IMG_20180819_170046.jpg

Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am demontat plasticul unde e obdul si am mai gasit doua identice doar ca sunt de culoare neagra prinse cu niste cleme pe  lateralele interioare stanga-dreapta a  consolei din mijloc, fara a fi conectate la ceva....deci sunt fire precablate pt future (cum a spus si Mos Alex!) si tind sa cred ca si cea gri e la fel, fiind singura mufa  pe care nu imi amintesc sa o fi decuplat-o de undeva.....si cum totul functioneaza cred ca ma dau batut..... Deci totul montat si functional....Multumesc Cristian pentru DIY IMG_20180819_172353.thumb.jpg.1cf4ead604

IMG_20180819_194027.jpg

Edited by opus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suporturile bordului au fost reconstruite si intarite sa mai tina 100 ani .

IMG_20180725_192824.jpg

IMG_20180725_191740.jpg

Edited by opus
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automata cu interior albastru... ah, inima draga! ;D

Ma bucur daca ai rezolvat!

Ma uit, razand, ca ai butonul de Lock pe dreapta volanului. Eu il am pe stanga, unde e precablat de fabrica, iar daca baga unu sarma pe geamul deschis, e boss! Noroc de alarma. :)))

Eu nu am gasit asa ceva nici in spatele scrumierei, nici sub mufa obd. Dar am gasit inca doua socluri pentru becuri t5, prinse in ceva suporti de plastic, dar cu curent pe ele daca vrei sa luminezi ceva.

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

opus, sper ca ai adaptorul dreptunghiular pentru filtrul de polen.  Daca nu, in 5 ani mai schimbi un evaporator B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Florin, adaptor si filtru am desigur ca doar de aici a pornit buba ca au fost montate ulterior....evaporatorul nou, filtru polen nou, compresor cu rulment nou!)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si bricheta are iluminare. Poate este de acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumina de la bricheta  o verificasem, nu este de acolo.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now