Cristian Scutaru

Istoria intretinerii 850-ului personal...

22 posts in this topic

M-am gandit ca e poate interesant sa fac un topic cu ce am reparat si modificat la masina mea in decursul celor 7 ani de cand o am ...

Am sa impart listele in doua odata cu modificarile si apoi reparatiile . La reparatii nu am in primii ani foarte exact ca nu am tinut undeva evidenta lucrurile majore in schimb sunt trecute...

Masina am cumparat-o in 2007 cu 140.000 km dupa nasterea juniorului (nu am avut inainte masina aici fiind foarte scumpa asigurarea si permisul romanesc nu a fost valabil decat 6 luni, dar am putut sa i-l schimb imediat dupa ce Romania a devenit membru UE).

Masina nu a avut ca optionale aproape nimica doar geamuri electrice fata, oglinzi electrice, trapa, reling, plasele de protectie din portbagaj si ruloul din portbagaj. Instalatia de A/C era una aftermarket care evident nu mai functiona. Reglajul pe inaltime al farurilor este optional dar nu in Germania unde este obligatoriu si deci masina mea l-a avut din start.

Lista modificari (nu este in ordinea cronologica)

Priza cu 12V permanent in portbagaj pentru lada frigorifica

Centrala suplimentara cu relee sub radio pentru functiile de Auto Up & Down de la geamurile fata, martor CRUISE si portbagaj deschis in bord, gestionare functie Coming Home Leaving Home, faruri ceata si suplimentare, priza pentru telefonul mobil

Grila masca spoiler fata sub bara pentru protectia radiatoarelor Link

Oglinda pe partea pasagerului asferica si incalzita din UK

Functie Auto Up & Down geamuri fata, Auto Down in spate

Butoane geamuri electrice spate iluminate

Carlig remorca Bosal detasabil

Jante Columba cu "sens" pentru vara cu 205/55 R16

Jante Columba "normale" pentru iarna

Butoane plafoniera iluminate din C70 I

Bara strut fata originala Volvo

Al 3-lea stop de frana din V70 cu tot cu unitatea de control

Park distance control cu display in ogllinda Video

Bare crom praguri cu inscriptia 850

Geamuri electrice spate

Scaune electrice fata

Instalatie GPL tip Venturi cu rezervor de 72l.Butonul de comanda e un buton de la cutia automata cu Sport si ECON . Sport e benzina, ECON e pentru Gaz. Ledul verde indica functionarea pe GPL, rosu benzina.

Modul telecomanda original Volvo

Adaptare automata a volumului radio in functie de viteza (functia este serie incepand cu modelul 96 al meu este 95)

Sistem alarma Guard II cu senzori de geam spart, inclinare, ultrasunete si sirena originala cu acumulator

Presuri cauciuc cu inscriptia Volvo in bej

Spoiler portbagaj de la un XC70

Volan lemn de nuc cu piele din S90

Functie de Home coming & leaving gestionate de inchiderea centralizata folosind releul de la V70

Tapiterie alcantara bej din 850 R cod 3865

Filtru habitaclu

Modul pentru aducerea masinii la Euro 2 (in faza rece face un amestec mai sarac pentru a incinge mai repede catalizatorul)

ECC cu montarea instalatiei originale A/C

Aerisire portbagaj cu 2 ventilatoare de 120mm

Plase laterale portbagaj in bej

Opritoare casete directie pentu folosirea cauciucurilor 205/55R16

Buton LOCK pentru inchiderea centralizata de la versiunea US

Cotiera bancheta spate cu 2 suporturi de pahara din XC70 versiunea US

Coriera fata cu suporturi pahar

Faruri ceata cu buton din 960 pentu far si stop ceata (economiseste un loc de buton in bord si pot pune toate butoanele legate de iluminare pe partea stanga)

Amortizoare nivomat

Stopuri spate si semnalizare laterale din V70

Bancheta spate incalzita

Radio SC 805 Premium Sound System cu amplificator original din V70 si interfata Yatour MP3 USB cu Bluetooth

Bucse cabluri viteza din teflon

Modul comanda trapa electrica din model 96 care are functie de Auto deschidere

"Mudflaps" la rotile din spate

Autocolant cu inscriptia SIPS pentru portbagaj

Rulouri soare pentru usile din spate originale Volvo

Bara stabilizator punte spate

Cruise control inclusiv martor in bord similar cu V70 Model 99

Insertii de lemn la fetele de usi

Difuzoare in usile din fata din V70

Presuri velur cu inscriptie 850 in bej

Bord VDO cu computer de bord si martor pentru clapa portbagaj deschisa Video

Sistem spalat parbriz de la V70 I inclusiv diusele

Parking heater Webasto Thermo Top C cu Telestart si cablat cu ceasul original Volvo

Acoperitori laterale parbriz de la V70 (nu se cojeste vopseaua si au un canal pentru apa pentru ca aceasta sa nu se scurga pe geamurile laterale)

Faruri auxiliare Hella Comet 550 cu set montaj original

Cutie filtru de aer "custom" cu baza de la Turbo si capacul de la aspirat pentru a elimina alimentarea cu aer cald care la instalatia GPL nu se foloseste.

Lista reparatii

Lichid de frana 170.000 Km Iunie 2007

Distributie 180.000 Km Martie 2008

Pompa servo 180.000 Km

Frana spate 200.000 Km Octombrie 2009

Sistem PCV 212.000 Km Noiembrie 2009

Ulei cutie viteze 212.000 Km Noiembrie 2009

Instalatie GPL 220.000 Km Mai 2010

Brate fata 225.000 Km Iulie 2010

Ambreiaj 240.000 Km Ianuarie 2011

Frana fata 245.000 Km

Bucse punte spate 255.000 Km

Esapament 260.000 Km

Radiator motor 268.000 Km Februarie 2012

Stabilisator fata 268.000 Km Februarie 2012

Bielete antiruliu 271.000 Km Martie 2012

"Incheietura" planetare stg & dreapta 280.000 Km Iunie 2012

Furtune vacuum 281.000 Iulie 2012

Sistem PCV 281.000 Km Iulie 2012

Reparat instalatia de A/C aftermarket 282.000 Iulie 2012

Rulment fata stanga 283.000 Km August 2012

Brat drept fata 286.000 Km Septembrie 2012

Filtru aer 286.000 Km Septembrie 2012

Burduf planetara 291.000 Km Octombrie 2012

Inlocuit cu mufe suruburile rupte de la suportul cutiei de viteze in spate 291.000 Km Octombrie 2012

4x Bucse jug motor si bucsele suport din spatele motorului sus 292.000 Km Decembrie 2012

Suporti hidro motor 2x 293.000 Km Decembrie 2012

Stabilizator punte spate 296.000 Km Ianuarie 2013

Lichid de frana inclusiv circuit ambreiaj 296.000 Km Ianuarie 2013

Ventil de la servofrana inclusiv furtunul 296.000 Km Ianuarie 2013

Suport cutie viteza jos fata "ciolanul" 296.000 Km Ianuarie 2013

Bieleta directie dreapta 298.000 Km Martie 2013

Ventilator habitaclu 302.000 Km Aprilie 2013

Burdufe planetare stg dr 305.000 Km Mai 2013

Teava finala esapament 305.000 Km Mai 2013

Maneta schimbator viteze 305.000 Km Mai 2013

Distributie complet cu pompa apa 307.500 Km Iunie 2013

Reparat mecanism stergator spate 317.500 Km August 2013

Suport motor superior original (scos cel din PU dupa 6 ani) 318.000 Km Septembrie 2013

Eliminat termostat de la incalzirea scaun pasager si schimbat pe sistemul gestionat de timp tot original Volvo 318.000 Km Septembrie 2013

Bieleta directiee stanga 319.600 Km Octombrie 2013

Brat stergator stanga & Bosch Aerotwin 320.000 Km Octombrie 2013

Renovat instalatie frana 4x etrieri ATE, discuri ATE Scheiben fata, TRW spate, frana de mana, furtune fata 320.000 KM Octombrie 2013

Inlocuit cablaj motor partea A (cel original a luat foc in Portugalia in vara si doar l-am reparat la fata locului) 321.000 KM Noiembrie2013

Aruncat instalatia A/C aftermarket 321.000 KM Noiembrie 2013

Renovat pulmonul LPG 321.000 KM Noiembrie 2013

MAF (second) 321.000 KM Noiembrie2013

Insertie PU bucse jug motor 328.000 KM Ianuarie 2014

Ulei cutie viteze 328.000 KM Ianuarie2014

Flanse amortizor fata Sachs 328.000 KM Februarie 2014

Curea alternator Continental 328.000 KM Februarie 2014

Compresor A/C (second) 329.000 KM Februarie 2014

Stergator spate original 329.000 KM Februarie 2014

Refacut lipituri bord acut de la kilometraj statea blocat la 80 Km/h 330.000 KM Februarie 2014

Semnalizator avarii 330.000 KM Februarie 2014

Inel dintre galerie de evacuare si catalizator inclusiv prindere 330.000 KM Martie 2014

Sonda Lambda originala noua 330.000 KM Martie 2014

Garnitura rezervor 330.000 KM Martie 2014

Alternator Bosch 100A (masina a avut din fabrica de 80A pentru ca a fost comandata fara instalatie A/C) 332.000 KM Mai 2014

Bobina inductie Bosch 332.000 KM Mai 2014

Faruri noi si semnalizoare (aftermarket dar in look OEM) 333.000 KM Mai 2014

Senzor ax cu came 333.000 KM Mai 2014

Bujii NGK 333.000 KM Mai 2014

Galerie evacuare (schimbat degeaba) si din nou inelul dintre ea si catalizator de data asta original Volvo 333.000 KM Mai 2014

Hankook Ventus Prime2 205/55/16 pentru vara 334.000 KM Iunie 2014

Compresor A/C nou 336.000 KM Iulie 2014

Fise de bujii originale noi 337.000 KM Iulie 2014

Cam asta ar fi.

Lista o tin mai mult si pentru evidenta mea ca sa vad cam cand am schimbat unele lucruri...

Bine ca nu am tinut evidenta sumelor de bani :D

Edited by Cristian Scutaru
9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce se mai poate spune... neamt adevarat! Felicitari pentru rigoare si pricepere, care vine nu doar din talent, dar si din vointa.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La lista de reparatii se mai adauga:

- refacere mecanica stergatoare la 345.000 KM

- schimbare amortizoare fata Sachs ulei la 345.000 KM

- schimbare prindere arcuri spate la 345.000 KM

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si un "update" :)

  • rulment stanga fata 346.000 KM
  • suport cauciuc esapament 346.000 KM
  • bujii NGK BCPR6ES 349.500 KM
  • filtru aer si polen originale Volvo 349.500 KM
  • amortizoare Stabilus Lift-O-Mat pentru haion349.500 KM
  • "carlig" inchidere haion 349.700 KM
  • MAF Bosch nou 349.700 KM
  • curatare injectoare cu regulator de presiune nou Bosch 349.900 KM
  • supapa brake booster 349.900 KM
  • proiectoare ceata noi Depo 350.000 KM
  • filtru benzina 350.000 KM
  • siguranta cilindru slave ambreiaj 352.000 KM
  • maneta stergatoare noua 353.000 KM
  • bare stabilizatoare fata Lemförder 355.000 KM
  • mansete planetara stanga Löbro (Volvo OEM) 355.000 KM
  • furtune frana spate inclusiv repartitor 355.000 KM
  • delcou si ruptor Bosch 355.000 KM
  • control oil trap 362.000 KM
  • remontare flame trape 362.000 KM
  • innoit mecanica stergatoare fata cu 2 brate noi 363.000 KM
  • acoperitoare la clapeta de acceleratie 363.000 KM
  • presuri guma originale Volvo bej 365.000 KM
  • inlocuit furtune instalatie GPL 366.000 KM
  • inlocuit cabluri baterie 366.000 KM
  • reconditionare injectoare la o firma specializata 366.000 KM
  • cap de bara dreapta 366.000 KM
  • ambreiaj Sachs 368.000 KM
  • sablat galeria de admisie 368.000 KM
  • termostat original Volvo 368.000 KM
  • amortitzoare nivomat si arcuri noi 368.000 KM
  • filtru aer original Volvo 371.000 KM
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • filtru habitaclu cu "carbon activ" (suna cam ciudata traducerea cum se cheama de fapt?) 371.000 KM aprilie 2016
  • cablu acceleratie original 372.000 km mai 2016
  • furtun superior radiator 372.000 km mai 2016
  • suport arcuri spate (partea metalica si guma de pe arc) 372.000 km mai 2016
  • discuri de frana ATE 302 mm cu placute ATE ceramic 380.000 km noiembrie 2016

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu filtru carbon activ la penultima revizie... N-am simțit nici o diferență :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am simtit - in primul rand cel cu carbon nu mi-a mai mucegait  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si un "update":

  • reconditionat pielea scaune fata  380.000 km noiembrie  2016
  • Bucse din Delrin pentru cadrul motorului 380.000 km decembrie 2016
  • "ciolanul" (suportul inferior) de la cutia de viteza 382.000km decembrie 2016
  • bucsa superioara de la motor cu tot cu suport de la modelele turbo 385.000 km februarie 2017
  • discuri de frana si placute ATE spate 385.000 km februarie 2017
  • alternator nou original de 100A 385.000 km februarie 2017
  • suportul motor hidraulic din spate Febi 385.000 km februarie 2017
  • curea agregate Conti 385.000 km februarie 2017
  • broasca usa spate 385.000 km februarie 2017
  • bujii 386.500 km aprilie 2017
  • bobina inductie Bosch 386.500 km aprilie 2017
  • schimb ulei 386.700 km aprilie 2017
  • demontat instalatie GPL 386.700 km aprilie 2017
  • filtru aer motor 386.700 km aprilie 2017
  • furtun aer de la filtru aer la clapeta acceleratie 386.750 km aprilie 2017
  • esapament nou 387.500 km aprilie 2017

 

 

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mai trecut aproape jumatate de an...in care nu am mai facut asa de mult dar tot s-au adunat unele lucruri:

  • filtru de aer K&N (sincer nici o diferenta notabila) 388.000 KM mai 2017
  • bujii originale 388.8000 km mai 2017
  • inlocuit capota cu una mai putin "ciobita" 390.000 km iulie 2017
  • curea agregate originala Volvo 390.000 km iulie 2017
  • diuze stergatoare "perdeluta" originale Volvo 390.000 km iulie 2017
  • tablele care sustin rezervorul si cele de protejare 390.600 km iulie 2017
  • filtru habitaclu carbon activ 390.600 km iulie 2017
  • lame stergatoare originale 393.000 km septembrie 2017
  • brate stergatoare originale 393.000 km septembrie 2017
  • consola de plastic din fata de portiera unde sta maneta 393.000 km septembrie 201
  • bancheta de copii pentru portbagaj 393.000 km septembrie 2017
  • inlocuit cablajul aftermarket pt priza de remorca cu unul original 393.000 km septembrie 2017
  • brate inferioare Lemförder 394.000 km octombrie 2017
  • arcuri fata #3546641 conform codului de sasiu FF octombrie 2017.

 

 

2017-10-03 11.16.09.jpg

2017-10-03 11.58.57.jpg

2017-10-03 13.23.52.jpg

2017-10-03 10.49.19.jpg

2017-10-03 10.58.12.jpg

2017-10-03 11.16.02.jpg

2017-09-16 14.04.10.jpg

2017-10-02 13.31.09.jpg

2017-07-01 11.46.11.jpg

2017-07-020.jpg

Datei 03.10.17, 20 29 16.jpg

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am schimbat suportul de la portbagaj care ilumineaza numarul, era cam terminat optic si un soclu de la lampa functiona aleator. L-am tratat cu o substanta care invigoreaza plasticul Koch Chemie PSS. Am transplantat butucul pentru cheie si cam asta ar fi fost...Oricum trebuie sa schimb haionul ca e ruginit rau de tot..Am mai corectat un pic cu vopsea originala dar ma rog..

2018-04-22 11.13.47.jpg

2018-04-22 11.13.49.jpg

2018-04-22 11.25.04.jpg

2018-04-22 11.37.15.jpg

2018-04-22 11.37.18.jpg

2018-04-22 11.43.46.jpg

2018-04-22 11.50.43.jpg

2018-04-22 12.21.07.jpg

2018-04-22 12.25.02.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu tine neaparat de intretinere dar e un "upgrade". Am aflat ca pentru bancheta aditioanala din portbagaj mai este livrabil (doar pe bej) din depozitul classic parts din Linköping o bancheta suplimentara care o intalta si mareste comfortul sederii. Dupa o saptamana de asteptare a ajuns si piesa :) In penultima poza se vede cum se sede fara "upgrade"

2018-06-11 17.09.35.jpg

2018-06-11 16.37.40.jpg

2018-06-11 16.37.44.jpg

2018-06-11 16.38.19.jpg

2018-04-26 18.26.35.jpg

2018-06-01 15.17.34.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, cred ca se sta muuult mai comod acum, intotdeauna sezutul ala stock a fost foarte incomod.

Apropos, din imaginea de mai jos, se mai gaseste undeva de cumparat ansamblul din dreapta ?

volvo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai e livrabil . Eu l-am cumparat in noiembrie anul trecut si un amic de aici a primit si el piesa cam la 1 luna dupa mine. A costat parca ceva in jur de 100€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am avut o "semi-pana" cu masina (motorul mergea foarte neregulat) am schimbat:

  • delcou si ruptor ambele originale Volvo (Bosch de fapt)
  • pompa benzina cu furtunul din montajul pompei
  • furtun de aer de la valva de relanti pana la copacelul de vacuum (am pus din silicon).
  • reconditionat releul pompei de benzina (recositorit si schimbat cei 2 condensatori).
  • mecanism stergatoare fata (cel anterior aftermarket cumparat de nou de la Skandix a cedat - rupt un brat - )

2018-09-16 12.20.17.jpg

2018-09-10 16.43.37.jpg

2018-09-16 11.25.10.jpg

2018-09-16 11.51.19.jpg

2018-09-15 18.51.23.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pompa de benzina ai folosit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch  0 580 314 067 chipurile cea corespunzatoare modelului meu dar ca forma nu s-a potrivit 100%, este arcul cu care e fixata in cadrul de plastic si a trebuit un pic "convinsa" sa se imperecheze cu el dar e ok.

2018-09-15 18.51.07.jpg

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am mai facut din septembrie..

  • Fitru de aer
  • Ulei de motor Mannol 0W-40
  • Lichid de frana
  • Filtru cabina cu carbune activ
  • Cabluri deschidere capota (cele vechi stateau sa se rupa si de vreo 2 ori abia am mai deschis capota)
  • Frana spate complet cu cabluri de frana de mana (TRW & Zimmermann)
  • Buji originale Volvo
  • Discuri si placute fata TRW

Saptamana viitoare o operatiune mai "consistenta":

  • Garnituri de supape (OEM)
  • Distributie (INA)
  • Filtru de benzina
  • Schimb de ulei
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Parca ai mai schimbat odată simeringurile de supape. Cat au ținut? 

Ne ajuți și pe noi cu codurile OE pt cablurile de la capota? Și eu cam trebuie sa trag sa se deschidă. Merci! 

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu le-am schimbat, am avut "clienti", 2x 850 10V si 1x V70 R. Pana acuma toate 3 masinile ok, am montat garnituri OEM ceea ce voi face si la mine.

Cabluri: 9152048  cel dintre cele 2 incuietori si 9152456  cel care vine din interior, amandoua ceva peste 80 de euro parca. Legat de schimbare, cel din interior vine cu tot cu garnitura dar nu am schimbat-o din motiv ca ar trebui demontat o gramada. Asa ca am bagat din interior spre exterior doar cablul in sine. La modelele -95 e ceva mai inghesuita zona din cauza sistemului vechi ABS, din 96 ar trebui sa fie mai accesibila zona. Am scos si releele toate de jos si am impins in sus un pic centrala electrica ca sa am acces la cablu.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah am mai uitat ceva, am schimbat barele de reling cu cele de la modelul 99- care sunt mai "solide".

Share this post


Link to post
Share on other sites

La garniturile de supape nu am mai ajuns, planul initial ca in 2 saptamani sa fac garniturile de supape la un V70 T5 si apoi la mine nu a mai putut fi realizat. Cand faceam garniturile la V70 odata ajuns la cilindrul nr 4 adminisie cum am pus presiune pe el aud cum scapa pe la supapele de admisie. Testul de compresie nu iesise nici ala prea fenomenal, pe cilindrul 4 erau doar vreo 9 restul pe la 11. Asa ca am dat chiulasa jos samd si dintr-o operatiune de 3 dupa-amieze au iesit 8 zile (3 zile a fost la rectificat chiulasa).

Asa ca la a mea am schimbat doar distributia (kit Ina) si facut schimb de ulei cu flush (Mannol 0W40). Este al 4-lea schimb de distributie, mai aveam vreo 5.000km "credit" pe cea veche, acuma am 418,000km facuti cu masina.

Sambata am schimbat incuietorile din portiere cu versiunea deadlock (set trimis de @capi_1977 din Suedia). Acuma dupa inchiderea normala dupa cateva secunde se activeaza functia de deadlock si masina confirma cu un flash scurt din semnalizatoare. Setul consta din cele 4 incuietori de la portiere si 2 relee 202 si 205-206 versiunea mov. Masina este precablata pentru functia respectiva.

 

 

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now