Grey

Discuri de frina ATE sau TEXTAR?

   15 votes

  1. 1. De care marca de discuri de frina atti fost mai multumiti

    • ATE
      13
    • TEXTAR
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

48 posts in this topic

Salutam!

Va rog sa-mi recomandati ce sa aleg dintre

ATE (standard, nu Powerdisc) sau Textar (Pro).

E vorba de discurile de frina fata, de 305 mm diametru,

pentru S60 D5 163 CP 2004.

Va rog nu recomandati altceva, chiar daca pe masina

lui Schumacher cu care a cistigat in 1995 scria LPR.

Va rog nu-mi recomandati originale, ca celea sunt tot Ate.

As prefera raspunsuri de la cei care au folosit

discuri de la aceste marci.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer as recomanda ATE . despre textar nu pot sa spun decat ca mi sa recomandat de la piese auto(tg mures xedex) si mia zis ca imi garanteaza ca tin 100k km .

cele ate de pe masina mea au peste 100k(104 mai exact) si mai merg vreo 50 k deci se merita ATE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma intereseaza sa nu se ovalizeze de la frine puternice pe autostrada.

Cele pe care le am acum bat la frinarea usoara si prelungita la viteze mari .

Nu ma intereseaza sa nu se manince prea repede

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATE

De ovalizat, poti ovaliza chiar si ATE Powerdisc daca le dai apa din plin dupa niste frane puternice sau ai probleme la etrieri. Verificat etrierii si bolturile, gresat, schimbat discuri + placute evident din aceeasi gama si trebuie sa te tina.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Powerdisc citeam ca sint mai slabute decit cele normale.

Ce probleme sa fie la etrieri, ca sa ovalizeze discurile ? Sa aibe joc ?

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATE am pe toate cele 3 masini si nici nu recomand clientilor mei altceva

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cei care spuneti ca aveti ATE, ati frinat macar

vreodata cu ele de la 200 pe ora la 80? Nu va bate volanul?

Eu simt cum bate ceva la roti.

@Robero: ce sa verific la etriere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majoritatea dintre noi nu au simtit nevoia sa franeze de la 200 la 80 avand in vedere ca limita legala de viteza este 130km/h deci aici nu te pot ajuta.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La viteza aia se simte mai bine, dar se simte si la viteze mai mici de 130 la ora.

Cum se verifica etrierele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cei care spuneti ca aveti ATE, ati frinat macar

vreodata cu ele de la 200 pe ora la 80? Nu va bate volanul?

Eu simt cum bate ceva la roti.

@Robero: ce sa verific la etriere?

E "good practice" ca de fiecare data cand umbli la discuri\frane si tot desfaci portul etrier sa verifici culisantele (guide pins), sa le lubrifiezi cu vaselina speciala de temperatura mare si sa verifici burdufele de protectie. Daca sunt uzate iti pot da mari bataie de cap, de la zgomote ciudate pe care nu le detectezi, la uzura aiurea a placutelor si a discurilor, etc. E simplu si nu dureaza mai mult de 5 minute, parerea mea, te pot scuti de probleme ulterioare.

Edited by Roberto
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e brake fading, stiu si eu cum e brake-fadingul, cind se acumuleaza gaze, dar nu e aia, e bataie.

Credeam ca vorbesti de o verificare speciala a etrierellor, normal ca ce spui dumneata am facut si eu .

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e brake fading, stiu si eu cum e brake-fadingul, cind se acumuleaza gaze, dar nu e aia, e bataie.

Credeam ca vorbesti de o verificare speciala a etrierellor, normal ca ce spui dumneata am facut si eu .

Am sters prima fraza din motive de....regulament.

Eu am experimentat exact "brake fading" la fostul T5, o singura data si nu mai doresc fenomenul, in schimb bataie am experimentat la o Skoda Octavia al unui amic si la inca cateva masini si e total altceva, de asemenea urata senzatie.

Cam atat ai de facut la etriere, nu stiu sa existe alte verificari, poate mai au alti colegi sfaturi suplimentare.

Credeam ca vorbesti de o verificare speciala a etrierellor, normal ca ce spui dumneata am facut si eu .

Ai fi surprins cati nu fac chestia asta si ma refer aici la mecanici in service sau chiar reprezentante.

Edited by Roberto
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, e mai degraba hot brake judder, adica discurile au hot spots.

Ma intereseaza sa nu mai imi apara cel fenomen.

Edited by Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu la tractor am ATE

si in primi 3000km am reusit sa le ovalizez

aveam placute textar

deci se poate :smile:

dar la franari normale e ok

Etrierele sunt ok nu blocheaza

nu am culisante si prostii

am 4 pistonase cu etrier fix

vorbesc de fata

spatele e la la modelele mai noi

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am franat de la 210 kmh doar pana la 120 (restrictie in germania ) discuri oem (ale masinii deci ate) 104k cum spuneam ... fara nici o problema (pe ploaie) nici o bataie nimica deci parerea mea ATE cu placute ATE si restul e din fabrica ATE

Share this post


Link to post
Share on other sites

@volvo244: dar Textarurile s-au ovalizat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa ai pereche placutele cu discurile sa ai eficienta mai mare la frinare fara temperaturi f ridicate pe disc..Ate la frinari mai dure in reprize de la 190-200 la 60-70 se fac violete ( asa face fonta) si nu mai "tine " frina cum trebuie(eficient) dupa aceea citeva minute .Daca cumva nu ai contact cu apa sa le decalesti implicit sa le ovalizezi ,este bine.Eu aveam sistem de frinare f bun pe vechea masina , peste ce ai tu.Mai conteaza si cite pistoane ai pe etrier dar la tine este sigur o buc pe disc.

Ar fi bine sa iti pui frina de XC si sigur ai frinare mai buna fara sa o incingi asa de tare . Adica una este sa ai 302mm sau 305mm si alta este 320 sau 336 de ex ,fata.

Asa o mica sugestie :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand Ate sau Jurid!Am avut ambele marci si le consider la fel de bune.Ambele le am incercat de la 140 la 0 si nu au patit inca nimic,aici ma refer la ovalizare sau crapaturi!

De la Textar am luat o singura data niste placute de frana si se pare ca au fost bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@volvo244: dar Textarurile s-au ovalizat ?

aveam placute Textar(noi) cu discuri noi Ate

dar asta la stilul meu de condus :)

In viitor o sa urc la un discuri mai mari (tot cu 4 pistonase )

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forums.swedes...uot-R-quot-cars

cam asa suna update la frane xc pe s60/v70

Din pacate un etrier de XC sh, costa 100-150 euro, asta inseamna minim 500 euro etrierii cu tot cu sistemele de prindere. La acesti bani se adauga discurile, placutele, furtunele, lichidul de frana, adica minim 700-800 euro toata distractia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ziceam .... daca omu vrea frane de la 200kmh ... este si varianta R

Doar ziceam .... daca omu vrea frane de la 200kmh ... este si varianta R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am ATE pe masina, cele cu care a venit din fabrica, masina are >100.000 km, prin germania de mai multe ori am franat de la 200 la 60-80si pe ploaie si pe uscat.

Deocamdata nu bate, nu scutura si are uzura 60-70 % la placute.

Eu recomand ATE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu mai vreau ATE. Poate pentru mers normal, cine stie. Insa am avut ATE si dupa o singura "plimbare" in forta pina la mare, adica depasit ORICE pe strada (ma grabeam sa ajung la un job si nu ma interesa nici o amenda sau chiar permis retinut) am pus citeva frane grave, de la vreo 200 si ceva la 80-90 din cauza unor idioti de camionagii (!!!) pina la mare s-au dus...vibratie in volan, trepidatii, etc, tot tacimul discurilor ovalizate.

De 5 ani am TEXTAR, atit discuri cit si placute, fata/spate. Primul set l-am schimbat dupa 3 ani, asta e pe duca, la primavara altele. Dar nici o senzatie de nesiguranta, ovalizare, trepidare si alte tampenii. Si eu merg frate, nu ma tarai la consum - cine ma stie poate confirma.

Singura problema pe care o am este aceea ca se "maninca" repede discurile (a, si daca stai o luna pe tusa au ruginit de zici ca le-ai uitat acolo un an cel putin). Durata de viata la stil de mers sportiv o estimez la 2-2,5 ani de viata a discurilor TEXTAR.

Oricum, nu mai vreau ATE niciodata. Lichidul de frana ATE Blue Racing in schimb e foarte bun.

Acum, fiecare stiti cum mergeti. Insa momentan nu e nimeni care a mers pe circuitul Nurburgring cu ATE, forjate la maxim, sa ne spuna parerea.

La mers cotidian, batranesc sau la consum - parerile acestea pe mine ma lasa rece.

In definitiv, la ce-ti trebuie discuri performante daca nu ai cai destui - sa poti opri INTOTDEAUNA masina in siguranta ?

ATE e originalul, gandit sa tina mult - dar nu la mers sportiv si frane agresive.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ar mai trebui mentionat ca ATE cu care vine masina din fabrica, este net superior ATE care se gaseste la magazin. Asta se cam aplica cam la toate piesele, din pacate

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now