marius eremia

eroare ecm 8010

20 posts in this topic

Salut. Astazi mergeam cu masina si imi apare in bord eroare sistem franare. Repornesc masina si dispare mesajul. Pun testerul pe masina si imi apare ecm 8010. Ce poate fi are cineva idee? Mulțumesc anticipat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECM- 8010 Batery voltage. Verifica daca incarca alternatorul cat trebuie

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mufa alternatorului cu luminile aprinse, aerul condiționat si radio pornit, 14,4 volti. Dar vad ca din cand in cand luminile incep sa palpaie, cand dau printr-o groapa sau e un teren mai denivelat. Bateria are 6 luni, varta blue.

Dar nu inteleg de ce apare mesajul pentru frane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce eroare ti-a aparut? Brake failure? Ai doua variante:

1. alternatorul nu a incarcat cat trebuie si modulul ABS a fost primul care "a sesizat" ca nu are curent cat trebuie

2. Modulul ABS defect sau contact imperfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa mai verific mufa de la modulul abs. L-am reparat mai demult si am vazut ca mufa de acolo e un pic crapata si probabil ca se misca acolo sau face un contact imperfect. O sa verific si o sa curat cu un spray de contacte. Ms frumos pentru sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus mufa la loc după ce am "fund"ățat-o si am mers vre-o suta de km. Si astazi cand mergeam la munca, pe drum a apărut din nou eroarea de frane insa am observat ca si becurile din bord au inceput sa palpaie. Sa fie oare alternatorul. Ma gandesc ca 14,6 cat incarca alternatorul cu toti consumatorii porniti e cam mult.

Mentionez ca am oprit si repornit masina si a disparut eroarea de frane. Vad ca deocamdata nu apare, insa nu stiu ce contacte sa mai verific.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13.9-14.4 trebuie sa incarce alternatorul si se verifica pe bornele bateriei, nu la mufa alternatorului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba imi pare foarte rau, se masoara la BORNELE alternatorului. Daca masori la bornele BATERIEI, nu e de vina alternatorul ca ai cablurile oxidate si prinderile coclite pe baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am măsurat la borna unde intra firul rosu subtire in alternator. Am facut bine?

Nu am bornele coclite pe baterie asta e sigur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firul rosu subtire e excitatia probabil. Trebuie sa masori pe firul rosu GROS care pleaca spre baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba imi pare foarte rau, se masoara la BORNELE alternatorului. Daca masori la bornele BATERIEI, nu e de vina alternatorul ca ai cablurile oxidate si prinderile coclite pe baterie.

Alooooo ce vorbim aici? Care bornelE alternatorului? Alternatorul are un fir de plus (care de regula este inaccesibil, sau foarte greu accesibil) care merge la borna bateriei si un fir de excitatie. Se masoara curentul care intra in baterie, la bornele bateriei. In cazul masinilor cu bateria in portbagaj, sub scaun sau sub bancheta se poate masura si la panoul de sigurante unde ai o alta borna de plus. In baterie trebuie sa intre intre 13,9 si 14,4 v, daca nu intra aceasta tensiune, verifici mai departe borne nestranse, cabluri intrerupte, alternator, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablul de + care vine la baterie este prins pe alternator cu un surub. Sau piulita. E, pe ala masori

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-au invatat si cei de la primus ca asa trag si ei concluzia daca este cablul de + de schimbat,si electricienii de la Caranda, si facultatea de electronica pe care din fericire am terminat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cine te-a invatat pe tine ca acolo se masoara, dar nu mai invata si pe altii, ca nu este corect http://www.bateriiau...ei-baterii.html

Asa se masoara doar bateria si atat, cu bornele goale. Pentru incarcare se masoara fie la "borne" fie la alternator. Daca exista diferenta, e o problema pe circuit daca nu e in plaja de valori atunci trebuie verificat releul de incarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu de ce va contraziceti ca nu exista nici o documentatie ca "incarcarea" se verifica la alternator. De cate ori ti-a verificat tie incarcarea la alternator cand ai facut garantia la baterie? NICIODATA clar, ca nu acolo se verifica. Sunt multe masini la care nu ai acces la plusul alternatorului. Am pus un link in care se explica cum se verifica incarcarea Scrie acolo mare si bolduit

"1. Tensiunea la bornele bateriei"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum de stii tu mai bine cum ne-a masurat noua incarcarea la service. Ai pile la tata Omida ? ;D

Fiecare masoara cum stie mai bine pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum de stii tu mai bine cum ne-a masurat noua incarcarea la service. Ai pile la tata Omida ? ;D

Fiecare masoara cum stie mai bine pana la urma.

Bine Alex, data viitoare cand intri in casa si nu se aprinde becul pe hol, sa fugi la electrocentrala sa vezi daca aia iti furnizeaza curent si apoi verifici tot traseul pana la tine in casa si abia apoi verifici daca este becul ars, ca asa se face :D.

Daca alternatorul trebuie sa incarce bateria x volti, verifici punctul final, adica la baterie. In orice schema electrica, in care iti spune ca a o tensiune la o piesa, verifici tensiunea la mufa piesei respective, nu la alternator, sau in CEM sau la toba. In cazul in care nu ai tensiune in punctul X, o iei inapoi pe traseu. Nu asa se face o verificare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da bre !!! Eu ziceam de masuratul la alternator DACA NU INCARCA CUM TREBUIE ! Adica daca exista o problema ! Gen daca pe baterie ai 13V, te duci si masori la alternator ! Vorbeam impreuna dar ne intelegeam separat :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata prin schimbarea alternatorului. Va mulțumesc pentru răspunsuri si sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now