i love VOLVO

"Expertii" din Germania

48 posts in this topic

De o luna de zile ma chinui sa schimb uleiul din cutia de viteze la v70 D5 si nu reusesc nicicum. Sa o luam cu inceputul :

Am fost la nea' Dorel care schimba uleiuri si zice ca nu o auzit de asa ceva (sa schimbi uleiul din cutia de viteza).

Am zis e clar asta-i Dorel ce schimba uleiuri din motoare si atat.

Si am luat-o usor spre diferite service-uri mari de altfel.

Euromaster - "Noi facem de toate dar uleiul din cutie nu-l schimbam. dar va putem face o programare sa vorbim cu maistrul". Nu fa nici o programare si transmite-i salutari maestrului.

A.T.U - M-am dus direct la maistru.... " Am auzit de asa ceva dar nu am schimbat pana acum si din ce stiu uleiul din cutie se baga prin presiune. Nu e ca la motor sa-l torni pur si simplu. si noi nu avem aparatul ala care baga ulei in cutie." E clar, si astia fac de toate inafara de schimbat ulei in cutie.

Intr-un final dupa ce m-am saturat sa consum motorina aiurea am zis ca ma duc la "maestrii" de la Volvo. Am vorbit direct cu inginerul de la ei si dupa ce i-am explicat ce vreau se uita la mine aiurea. Atunci l-am intrebat eu :

-Se schimba uleiul in cutie, sau nu?

-Ce scrie in carte?

-Nu scrie in carte mai nimic decat ulei 2,1 litri in cutia de viteze si din ce stiu se si clatesteste in cutie cu ulei dar nu stiu cum.

Omul ala statea si se uita la mine ca la felul 5 si nu isi dadea seama despre ce vorbesc. Sunt cu nervii la pamant si satul pana peste cap de idiotii astia care se dau experti in toate dar de fapt sunt prosti bata.

Nu sunt in stare sa-mi repare DVD-ul de la navigatie, nu sunt in stare sa-mi schimbe uleiul din cutie dar mi-au cerut 200 euro pe capetele de bara cu tot cu montaj.

Navigatie noua costa 600 de euro si sa-i faca upgrade inca 100. (adica sa o faca sa mearga la masina ca nu merge oricare).

La reprezentanta Volvo mi-au cerut 1200 euro pe o pompa de apa care pierde apa dar de fapt e un furtun care intra in pompa de apa, o turbina care pierde ulei (dar eu n-am vazut nimic) si 2 capete de bara. Sa nu mai ziceti ca numai in Romania te fura ca si pe aici e la fel. Te fura cu zambetul pe buze si iti schimba piese scumpe care nu sunt stricate.

De 3 zile sta D5-ul in garaj ca mi-e frica sa mai umblu cu el.

Din ce am vorbit cu Bogdan G, sunt mari sanse sa-mi repare DVD-ul. Stie cineva un service in Romania care schimba uleiul din cutie, capete de bara tamponi motor si sa faca un control de la A la Z ?

Mari sanse anul asta sa ajung in Romania numai pentru masina sa o pun la punct asa cum vreau eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat uleiul din cutie. la Primus Auto, in Otopeni. Chiar vara asta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

www.motor-talk.de

arunca o intrebare, mai mult ca sigur gasesti vreun coleg care te va indruma la vreun service condus de un turc sau croat mai destupat la minte.

Nu stiu de cati ani traiesti in Germania(nici nu este treaba mea dealtfel) dar daca vrei sa traiesti romaneste descurca-te ca atare! Viel spass!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic...Se pot rezolva multe (la noi),insa de principiu cind se lucreaza la service nu ti-o "naseste" pt. 100 E ,tinind-o in verificari si interventii de ex. 2 zile.Trebuie sa se scoata profit.Ca sint si "pafaristii" mai multi in afara este clar si scumpi multi ,asta e alta poveste.

Dvd-ul se poate rezolva simplu daca nu iti reda cum trebuie sau citeste sincopat.De principu se rezolva electronica oricare ar fi ea mai cu seama ca asta veche are componente mai domestice decit cea curenta.In fine sa fie intr-n ceas bun daca ti-l rezolva ,important fiind sa il folosesti. :smile:

Uleiul de principiu ulei cutie nu il schimbi cu una cu doua ca cel de motor decit in anumite situatii ce ,musai cer acest lucru

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Ce scrie in carte?

-Nu scrie in carte mai nimic decat ulei 2,1 litri in cutia de viteze si din ce stiu se si clatesteste in cutie cu ulei dar nu stiu cum.

2,1 litrii la cutie manuala, dar tu nu ai automata? Acolo trebuie vreo 7 litrii plus inca atat pt flush

Share this post


Link to post
Share on other sites

@I love Volvo,daca ai posibilitatea sa ajungi la Stuttgart sau langa Frankfurt,da mi de stire si o sa ti dau adrese de la Service uri Romanesti!Eu cu a mea,fosta,am umblat pe la 6 service uri si toti imi spuneaau ca uleiul in ctuei nu se schimba!!Decat cutia cand pica si costa 1200 euro :smile:)).Ca in final,sa aterizez la un service rusesc,unde am facut schimbul pe riscul meu.

De altfel,un vecin are un c250T,mercedes,masina ce nu trage mai tare de 60 km/h,iar cand da de deal poti sa uiti!Eh,baietii aia de la Casa Auto Mercedesa,i au spus ca e turbina gata si trebuie schimbata!!Cost total 1500 euro :smile:.

COncluzia mea,daca nu le ai cu mecanica, esti mancat la bani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te bate gandul sa vii in Romania iti recomand la Brasov/Prejmer pe Marian&Nicu, ultimii mohicani de la Volvo IATSA Brasov. Mi-e mi-au schimbat uleiul la cutie cu 150 ron. Am cumparat 12 litri MOBIL ATF 3309 cu 38 ron/l de la Auto Total. Cu 150 euro ai rezolvat-o, in Germania nu scapi fara 300 euro. Daca mai vorbesti pe la service-uri prin Germania spune-le ca vrei sa faci o getriebespuelung nach Tim Eckart methode!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim Eu zic ca trebuia sa te intorci la ei si sa le arati ce munca de tot rahatul au facut. Si apoi sa le faci si reclamatie expertior. Sau sa o repari in alta parte si sa te intorci la ei cu factura sa le-o dai peste gura.

@mariusdaniel Daca ar fi sa vin in Romania, la Bucuresti o sa vin ca acolo sunt toti de pe forum care-i "cunosc".

@V50Saphir Din ce am vorbit cu Bogdan G l-ar putea repara. Nu stiu exact ce are dar de cand am scos CD-ul din el (pentru ca ala e cu Germania si alte tari si mie imi trebuia Luxembourg) nu mai citeste nimic. Imi tot apare pe display " CD-ul nu poate fi citit va rog controlati DVD-ul". Am cumparat CD de curatare de la volvo 32 de euro parca, l-am curatat de foarte multe ori si degeaba. Si uleiul din cutie l-as schimba ca din ce cred eu, nu a fost schimbat niciodata pentru ca expertii nu au auzit de asa ceva.

@paunionut Ba da am automata dar cred ca m-am uitat aiurea ca deobicei. Pe mine ma inteleg sa gresesc ca nu sunt mecanic dar ala de la volvo care lucreaza numai cu volvo si habar nu are. Daca i-am zis de ulei 2,1 litri cred ca ala atata ar baga in cutie cat ii spun eu.

@lik1999 Ma pot duce in Stuttgart si fara sa am drum pe acolo ca sunt numai 40 km. Tot ce vreau e sa gasesc un mecanic bun. Astia doar ca isi dau cu presupusul de ce ar fi masina stricata se apuca si schimba o groaza de piese care sunt si scumpe plus manopera foarte scumpa. La A.T.U de exemplu costa 70 euro ora de munca iar la VOLVO 150E. Au vrut sa-mi schimbe pompa de apa din cauza unui furtun care e plesnit si tot la 2 saptamani trebuie sa completez cu antigel. Mi-au gasit antigel scurs in scut si au spus ca e uleiul din turbina care si aia trebuie schimbata. No, spune tu sa nu fac o criza de isterie cu idiotii astia?

@mid Am incercat sa le spun toate variantele dar astia nu au schimbat ulei pana acum. De aia nici nu vor sa il schimbe ca habar nu au pe unde se baga uleiul in cutie. Imi spuneau ceva ca uleiul se baga cu presiune in cutie ca altfel nu intra. Si la volvo mi-au spus ca ar costa undeva intre 3 si 500euro doar uleiul din cutie si manopera. Sa nu mai pun si tampon motor, capetele de bara, unghiurile si furtunuasul ala pe unde pierd apa. Clar ajung la 1000 si ceva de euro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

i love volvo daca nu gasesti nici un mecanic prin zona stuttgart ... am eu un amic pe langa verdun franta si te poate ajuta ...

si de sarbatori vin pe acolo si eu :D si o rezolvam cumva daca chiar nu ai alta solutie

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi-le ca e volvo nu ML(7-Gtronic)

acolo se baga cu presiune !

Edited by volvo 244
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim Eu zic ca trebuia sa te intorci la ei si sa le arati ce munca de tot rahatul au facut. Si apoi sa le faci si reclamatie expertior. Sau sa o repari in alta parte si sa te intorci la ei cu factura sa le-o dai peste gura.

@mariusdaniel Daca ar fi sa vin in Romania, la Bucuresti o sa vin ca acolo sunt toti de pe forum care-i "cunosc".

@V50Saphir Din ce am vorbit cu Bogdan G l-ar putea repara. Nu stiu exact ce are dar de cand am scos CD-ul din el (pentru ca ala e cu Germania si alte tari si mie imi trebuia Luxembourg) nu mai citeste nimic. Imi tot apare pe display " CD-ul nu poate fi citit va rog controlati DVD-ul". Am cumparat CD de curatare de la volvo 32 de euro parca, l-am curatat de foarte multe ori si degeaba. Si uleiul din cutie l-as schimba ca din ce cred eu, nu a fost schimbat niciodata pentru ca expertii nu au auzit de asa ceva.

@paunionut Ba da am automata dar cred ca m-am uitat aiurea ca deobicei. Pe mine ma inteleg sa gresesc ca nu sunt mecanic dar ala de la volvo care lucreaza numai cu volvo si habar nu are. Daca i-am zis de ulei 2,1 litri cred ca ala atata ar baga in cutie cat ii spun eu.

@lik1999 Ma pot duce in Stuttgart si fara sa am drum pe acolo ca sunt numai 40 km. Tot ce vreau e sa gasesc un mecanic bun. Astia doar ca isi dau cu presupusul de ce ar fi masina stricata se apuca si schimba o groaza de piese care sunt si scumpe plus manopera foarte scumpa. La A.T.U de exemplu costa 70 euro ora de munca iar la VOLVO 150E. Au vrut sa-mi schimbe pompa de apa din cauza unui furtun care e plesnit si tot la 2 saptamani trebuie sa completez cu antigel. Mi-au gasit antigel scurs in scut si au spus ca e uleiul din turbina care si aia trebuie schimbata. No, spune tu sa nu fac o criza de isterie cu idiotii astia?

@mid Am incercat sa le spun toate variantele dar astia nu au schimbat ulei pana acum. De aia nici nu vor sa il schimbe ca habar nu au pe unde se baga uleiul in cutie. Imi spuneau ceva ca uleiul se baga cu presiune in cutie ca altfel nu intra. Si la volvo mi-au spus ca ar costa undeva intre 3 si 500euro doar uleiul din cutie si manopera. Sa nu mai pun si tampon motor, capetele de bara, unghiurile si furtunuasul ala pe unde pierd apa. Clar ajung la 1000 si ceva de euro..

Nu mai sta pe ganduri si fa-ti singur schimbul nu e mare inginerie cumperi setul de oringuri si clipsul de la radiator uite un tutorial care iti arata pas cu pas spor la treaba .

Edited by adrian mangalia
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu,

Exista tone de documentantie pentru AW-uri si ZF-uri.

Uite un PDF chiar de la IPD USA pentru KIT-ul lor de flush, adica un oarecare furtun transparent.

Daca nu vrei sa o faci totusi singur, ia documentatia cu tine si le faci training :).

http://www.ipdusa.co...-flush-hose-kit

PI-290-TRANSMISSION-FLUSH-KIT-INSTRUCTIONS.PDF

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati dar inainte de toate va spun ca nu ma pricep deloc la schimbat singur uleiul. M-am uitat la tot clipul trimis de adrian mangalia si totul a fost bine pana a inceput cu flash-ul si sa schimbe plasticurile alea verzi. Nu sunt sigur pe mine in a face asta si atunci nu ma bag. Am luat ieri legatura cu fostul proprietar si l-am intrebat unde facea schimburile la piese, uleiuri etc. Ahh sa nu uit...dupa cum banuiam uleiul din cutie nu a fost niciodata schimbat. 10 ani si 260.000km si masina nu a vazut alt ulei in cutie. Intradevar omul a facut mai toate la volvo cum imi apare si in carte de altfel dar "Hans si Fritz" n-au auzit niciodata de schimb ulei cutie. In fine. Cert e ca i-am dus masina fostului proprietar (ca s-a oferit sa ma ajute) si el a dus-o la service unde o tot repara/schimba piese. Toate ce trebuie schimbate... si anume ulei cutie, capete de bara + unghiuri, furtunul plesnit, tamponi motor si schimbare antigel = 700 euro. Si acum vine duma zilei. Fostul proprietar s-a oferit sa plateasca jumatate din suma fara sa-i spun absolut nimic. O zis ca masina avea defectele astea cand mi-a vandut-o si nu mi-a spus. Adica unghiuri aiurea, capete de bara, tamponi motor si furtun plesnit. Mie nici acum nu-mi vine sa cred ce-o zis dar sambata sper sa fie gata masina si va anunt ce si cum. Va multumesc peentru raspunsuri

9 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa fost proprietar...mai rar ! Sa te duci sa-i duci un cadou de Craciun !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa bine v-ati inteles?

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic! Ce pacat ca nu se realizeaza emisiunea ''Iarta-ma'' in Germania, puteati sa va intalniti pe canapea!

Fostul proprietar a dus masina la acelasi service unde a facut reparatii pana la 260000 km si nu a schimbat uleiul la cutie? Ce te face sa crezi ca acolo stiu aia sa-ti spele cutia? De ce nu au facut-o pana acum? Este service VOLVO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mid Nu, nu a fost niciodata schimbat uleiul. O sa spele cutia ca am vorbit cu ei si stie procedura. N-au schimbat uleiul pana acum pentru ca fostul proprietar nu a cerut asta dar nici ei nu i-au spus nimic. Nu este reprezentanta volvo ci un händler care are service-ul lui si din ce am vazut se stie la reparat si lucreaza mult cu volvo.

@Heim Dumnezo lui de antigel. :) Nici ala nu se baga asa cum vine roz albastru gri etc? Da-l incolo de antigel bage ce vrea. Vorba aia...pe vremuri mereau masinile cu apa-n radiatoare si n-aveau nimic. Acum fiecare cum stie dar parerea mea ca si afon, uleiurile de motor si cutii sunt importante. In tri luni de cand am masina si am tot completat ca pierdea antigel, ce crezi ca bagam? Apa bineinteles. Dupa ce ca-i dricu in service acum incepe si V pa'zeciu sa huruie ca bolându. Imi iau folswagăn. :) sambata sper sa fie gata dricu ca mi-e dor de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca i-am zis sa bage ulei oem in cutie sper ca se gandeste si baga antigel oem. Chiar atat de important e antigelul? Chiar se poate strica motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i love volvo eu antigel roz am si merge bine ... la schimb iarna asta am sa pun volvo oem ... dar in vreo 3 anii sau mai mult nu a patit nimica ...

in v70 meu vechi ... au intrat tot soiul de antigeluri ... acum e roz si ala de vreo 3 anii si merge ... deci nu e asa negru dracu :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat ca nu ai venit la intrunire sa o vezi . Ps. Nici lichidul de servo nu era verde :))) l-am schimbat abea vara asta ... dar cine stie cati ani a mers cu lichid rosu :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, am mai vazut cateva S60-uri si V70-uri, care aveau lichid de servo rosu si mergeau fara probleme. Un nene, chiar mi-a zis ca masina o are de noua si a venit din fabrica cu lichid rosu, deci este posibil prin 2000-2002/3 sa fi venit cu lichid rosu si apoi sa fi schimbat cei de la volvo lichidul in verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antigelul roz e fără silicaţi, nu e bun.

Cristi, cum dracu a ajuns maşina aia a ta la kilometrii ăia?!

Heim....secretul este sa mai bagi din cand in cand 88.5 in masina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un fel de conversie...dar pe calea cea dreapta :D

Cat despre antigel, Hepu costa 35 Lei litrul deci peste Oem.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now