Sergio001

Probleme motor Volvo V50, 1.6d, D4164T

107 posts in this topic

Buna ziua, tuturor.

Am un Volvo V50, (M/Mw76/V50), 1.6d, 80KW, an 2006, motor D4164T si am citeva probleme cu motorul la care nu gasesc cauza.

Am sa enumar sintomele:

- tremura la relantiu

- oprire cu trepidatie puternica - când iau contactul continuă să se rotească inca 2-3 ture (înainte se oprea imediat, fara nici macar 1 rotatie in plus)

- zgomotul motorului este acum foarte tare

- de multe ori la plecarea de pe loc în treapta 1, consumul instant arata 99,9 L/100 km

- des, când conduc cu viteză constantă în oraș sau cu Cruise Control pe autostrada, motorul pierde brusc putere și apoi, tot brusc începe din nou sa traga iar consumul instant pe bord arată 60.0-80.0 L/100 km (cu o reacție violentă, similară cu un motor care il pornesti in a 2a cind impingi o masina fara baterie)

- in accelerare pare că motorul ,,se luptă - se chinuie'' să funcționeze

Pe testerul de la Volvo arata ca totul e ok.

Am postat pe YouTube citeva filmulete cu motorul, poate ajuta...

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1.6d, 2006 - part 1

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1.6d, 2006 - part 2

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1 6d, 2006 part 3

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1 6d, 2006 part 4

Rough idle & bad stop D4164T engine, Volvo V50, 1 6d, 2006 part 5

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat injectoarele? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt un expert , dar daca tu spui ca tampoanele motorului sunt ok , mie imi suna a volanta . Motorul meu chiar daca este un 2.0d facea exact la fel ca si al tau inaintea de schimbarea volantei , vorbesc despre ce am vazut in filmuletele de pe you tube . Si in plus este cam tipic problemei cu volanta ceea ce am vazut chiar daca ar fi alta marca , motor , etc ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din primul video mi la final mi se pare ca ti se misca motorul la relanti...credeam ca e iluzie, dar m-am uitat mai bine si motorul se misca sus-jos parca, celelalte componente stau pe loc. Deci tind sa cred ca suportii motorului sunt cam dusi...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate aceste simptome au aparut brusc, sau dupa o anumita interventie la masina? Ce interventii s-au facut inainte la masina/motor? Cum/cand au aparut aceste probleme? Ai facut o testare cu Vida? Ce ai verificat pana acum?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, tuturor.

Imi cer scuze pentru intirzierea in a raspunde.

M7an9u, acum 1 saptamina si ceva, cind se aprinsese becul de motor in bord, cei de la Volvo mi-au spus ca am probleme cu volanta, dar sa dovedit ca aveam 2 furtune de la admisie fisurate. Acum ca sa schimb volanta si kitul de ambreiaj, tinind cont ca e cam 2.000 euro si numaifiind asa sigur de cei de la Volvo, nu prea imi mai vine... La tine, cind ai avut probleme cu volanta, la fel aveai si cresterea consumului instantaneu la 99.9 L/100 km la plecarea de pe loc si la fel motorul pierdea brusc putere in mers si isi revenea cu o crestere a consumului instantaneu la 60-80.0 L/100km ?

Claudiu T, injectoarele le-am verificat si nu am scurgeri iar suportii la motor i-am verificat inca o data acum citeva saptamini in urma si erau ok.

Paunionutz, masina am testat-o la cei de la Volvo, apoi la o firma de tuning cu tester Bosch si la inca un service diferit, dar la care nu stiu sa spun exact ce tip de tester foloseau, toti in Olanda. Sapt. viitoare am sa vad si ce tip de tester au cei de la cei de la ANWB, similar ADAC Germania. In urma cu 18.000 km, am facut distributia. Si inainte motorul tremura usor, dar era unul normal ca de diesel fapt pentru care la fel am verificat prima data suportii motor, dar dupa distribuite s-au accentuat problemele. Am reverificat deja distributia de trei ori, la Volvo, la firma de tuning si la inca un service diferit si toti mi-au confirmat ca e ok. Ma gindesc ca in timpul schimbarii (pentru ca au demontat suportii motor si au inclinat motorul intr-o parte destul de mult) sa nu se fi atins vreun fir sau vreun sensor, si care sa nu dea totusi eroare la tester. Ma gindesc in special la senzorul Lambda. S-a mai intimplat cuiva ca senzorul Lambda sa nu dea eroare dar totusi sa nu functioneze normal ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa scump iesi cu volanta ? Eu am schimbat kit ambreiaj si volanta sachs la motorul 2.0d an 2005 , m-a costat 650e kit-ul si volanta si 150e mana de lucru , si asta in Spania , dar nu la un service volvo . Nu , eu nu aveam consumul asta , dar restul simtomelor erau identice .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut m7an9u.

Da, asta e pretul aici in Olanda la Volvo. Am fost si la alte 2 garaje sa intreb si ma costa 1600-1700 euro. Diferenta de pret nu este asa de mare intre Volvo si ceilalti. Problema cu nefunctionarea coracta a motorului cred ca este legata de cresterea consumului instantaneu si postcombustia. Inainte motorul se oprea imediat, acum mai se roteste de citeva ori.

La tine, la fel se invirtea motorul inca citeva rotatii dupa oprire ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut m7an9u.

Da, asta e pretul aici in Olanda la Volvo. Am fost si la alte 2 garaje sa intreb si ma costa 1600-1700 euro. Diferenta de pret nu este asa de mare intre Volvo si ceilalti. Problema cu nefunctionarea coracta a motorului cred ca este legata de cresterea consumului instantaneu si postcombustia. Inainte motorul se oprea imediat, acum mai se roteste de citeva ori.

La tine, la fel se invirtea motorul inca citeva rotatii dupa oprire ?

La mine motorul se oprea normal , doar ca pe you tube nu-ti dai seama cand opresti tu motorul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M7an9u, multumesc pentru informatii.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel,1.6D nu are un shut-off valve? Sa nu fie de acolo oprirea tarzie si restul problemelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Vita_Fresh.

Da are si doar ce am schimbat-o: ,,Corp supapa - cod 31293140''

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor.

Revin cu amanunte...

Azi am facut o diagnosticare motor cu Auto Scanner Autel Maxidas si cred ca am gasit problema: Intercooler sau Sensor intercooler. Acestea sint masuratorile obtinute.

2A40 - Particle Separator - signal too high

6630 - Glow Plug - incorrect signal

68 BD - Charge air cooler bypass throttle - incorrect signal

6870 - Charge air cooler bypass throttle - Signal too high

================================

Brake control module (BCM) - Fault 1

Passenger Door Unit (PDM) - Fault 2

Engine control module (ECM) - fault 3

Travel speed --- 0 km / h

Battery voltage - V 14.82

Engine coolant temperature sensor - 63.96 C

Intake manifold pressure (ABSOLUTE) (WORD) - 1071 hPa

Load set point - 1025 hPa

Analog signal accelerator - 8:40%

Air Mass Sensor - 45.6 kg / hr

MAF / stroke - 473.7 mg / stroke

Air mass set point - 261.3 mg / s

Boost pressure control valve, duty cycle - 69.23%

Intake Air Temperature - 15:26 C

Intake air temperature sensor - 25.76 C

Fuel pressure sensor - 327 800 hPa

Fuel Temperature Sensor - 46.26 C

Flow through fuel pressure regulator valve - 726 mA

Din cite zicea cel de la firma de tuning, e posibil sa fie infundat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa un furtun de pe langa intercooler si vezi ce depuneri ai

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai si alte erori acolo, vad: ceva DPF, bujii/releu de bujii... Nu ai posibilitatea sa testezi cu DICE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor.

Revin cu amanunte...

Azi am facut o diagnosticare motor cu Auto Scanner Autel Maxidas si cred ca am gasit problema: Intercooler sau Sensor intercooler. Acestea sint masuratorile obtinute.

2A40 - Particle Separator - signal too high ----

6630 - Glow Plug - incorrect signal ----

68 BD - Charge air cooler bypass throttle - incorrect signal --- la astea banuiesc egr-ul

6870 - Charge air cooler bypass throttle - Signal too high --- Sau corpul care zici ca l-ai schimbat, nu neaparat el, poate mufele.

================================

Daca nu-ti merg bujiile nu se poate regenera filtrul de particule, acesta avand nevoie de o temperatura cat mai ridicata pentru a permite arderea particulelor retinute in filtru.

Pe furtunul de la intercooler vei gasi ulei, sau vapori de ulei, daca dai intercooler ul posibil sa ai foarte putin ulei in el acumulat in timp.

La reprezentata Volvo nu ti-au facut diagnoza cand ai fost si au zis ca este volanta defecta? Nu ti-au dat un print cu erorile gasite de ei?

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dinoco.

Bujiile incandescente intra in functiune cind incepe regenerarea filtrului departicule ? Nu stiam asta.

Egr l-am schimbat acum vreo 2 ani si de curind, cind am schimbat Cooler-ul EGR am reverificat valva si era ok, nu foarte murdara.Cooler-ul EGR era infundat, de-abia treceau gazele prin el.

Corpul de Valve l-am schimbat de curind, cam 6.000 km in urma, iar Filtru de particule in urma cu 9.000 km.

Pe furtunul de la Intercooler era intradevar ulei de la vapori, si am schimbat 2 furtune cu fisuri saptamina trecuta, cel care vine de la filtru de aer si cel care intra in Intercooler de la turbo.

Cei de la Volvo au facut diagnoza cind m-ai spus de volanta, dar nu mi-au dat nici un print cu erorile gasite, mi-au spus ca nu l-au scos iar cind am ajuns eu masina era deja scoasa din service.

Miine am sa ajung si la un Service Bosch, ca cei de la Volvo nu mai au liber decit prin Ianuarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat nivelul de ulei ? consumul de motorina (cand mergi usor in treapta 4 - 80 kmh ) cam care este, nu ai observat sa fie crescut ?

Regenerare se face prin postcombustie (deci iti creste consumul instant) , foloseste bujiile incandescente , si acel aditiv (din bidonas de langa rezervor) toate astea duc la o crestere a temperaturii in DPF si arderea particulelor adunate.

Daca intra intr-un regim de regenerare , si nu reuseste sa il termine , surplusul de motorina injectat va contamina uleiu , si va creste nivelul.

vapori de ulei sunt normali pe admise ... eu spuneam sa verifici , sa nu desfaci/schimbi intercoolerul degeaba.

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul este ok, nu a crescut, l-am verificat constant in special cind aveam de facut drumuri lungi.

Miine asta intentionez sa fac, sa verific intii intercooler-ul si sa ii mai dau o diagnoza cu tester Bosch.

Stiu cum creste consumul cind se incepe regenerarea, l-am vazut de multe ori si acum nu este acelasi tipar.

- de multe ori la plecarea de pe loc în treapta 1, consumul instant arata 99,9 L/100 km

- des, când conduc cu viteză constantă în oraș sau cu Cruise Control pe autostrada, motorul pierde brusc putere și apoi, tot brusc începe din nou sa traga iar consumul instant pe bord arată 60.0-80.0 L/100 km (cu o reacție violentă, similară cu un motor care il pornesti in a 2a cind impingi o masina fara baterie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic , la pornirea de pe loc si mie imi apare uneori 99.9 , la ambele masini ...nu cred ca e legat de problema ta . (nu cred ca este o problema)

mai bine iti cumperi un tester dice(volvo)

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum se poate observa, nu sint expert, dar cred ca problema principala este undeva in amestecul de motorina/aer. cred ca ii vine prea multa motorina sau prea putin aer si de aici toate celelalte probleme inclusiv cu filtru de particule ( sint la al 3-lea pina acum si nu ieftin de loc...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai schimba filtrele de particule , taie-l si scoate-i ceramica . Trebuie sa gasesti pe cineva care se pricepe la motoarele astea , altfel doar pierzi bani , eu acum 2-3 ani am avut o experienta asemanatoare si pentru o reparatie de 200e , pt. ca nu am ascultat de Bogdan G. am platit mai mult de 2000e . Bogdan G. ce spune ?

Edited by m7an9u

Share this post


Link to post
Share on other sites

deja e tirziu acum dar cred ca pina la urma am sa fiu nevoit sa o fac si pe asta. dupa cum vad pe la colegii de pe forum, destui au facut lucrul asta si e ok.

dar acum trebuie sa ii dau de cap la problema asta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja sufar alaturi de tine , si abia astept sa vad care a fost cauza .

deja e tirziu acum dar cred ca pina la urma am sa fiu nevoit sa o fac si pe asta.

dupa cum vad pe la colegii de pe forum, destui au facut lucrul asta si e ok.

dar acum trebuie sa ii dau de cap la problema asta.

Tot aici am vazut si eu . Mare noroc am ca volvica al meu nu are dpf .

Edited by m7an9u
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea ma pricep nici eu dar vad ca ai o eroare Particle Separator - signal too high

care cred ca se refera la senzorul de presiune diferentiala a filtrului de particule , care daca e stricat(signal too high) nu isi face regenerare

daca tot e schimbat DPF , macar sa il folosesti ...

dar nu inteleg de ce ti-au spus cei de la volvo ca e oke , daca au vazut o eroare de genu :dontknow:

au testat masina in mers ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now