cdaugustin

850 2l 20v 144cp segmentare, diagnoza si cateva intrebari

41 posts in this topic

Salut,

de curand am segmentat motorul la 850-ul meu si lucrurile par a fi ok insa raman cateva probleme si as dori sa cer o parere comunitatii in legatura cu ce ar trebui sa fac mai departe.

mai intai datele problemei:

850 2l 20v 144cp 1996 (vin YV1LW4502T2185088 ) break fara sunroof cutie manuala si clima (wiki zice ca injectia ii cu bosh LH jetronic si cutie manuala M56 confirma cineva ?)

consum 14.3% urban si masina scotea fum albastru, consuma ulei; in consecinta am schimbat de curand (in urma cu 700km):

cuzineti, segmenti, garnitura q, garnitura baie ulei, simeringuri supape, rectificare q (aproape ca nu a fost necesar), termostat, semering cutie viteza si ulei 5w40 castrol *urmeaza sa trec pe 10w40 dupa ce fac 2-3mii de km*

rezultat: motorul suna bine, nu mai mananca ulei, consuma 14.5% nu am coduri de eroare pe pinul 3 (am cateva pe pinul 6 si anume 1-3-5 4-1-4 4-1-7 stie cineva ce ii cu ele?) DAR gazele de esapament sunt albe (sa fie oare condens?) totusi nu se schimba/dispar nici dupa o ora de mers; uleiul este curat iar antigelul nu pare sa scada.

ma asteptam sa scada consumul de benzina la 10-12% in oras.

intrebari:

1) consumul se rezolva cu schimbarea sondei lambda (sunt doua sau una nu am reusit sa imi dau seama din vadis?) / care ii consumul urban al motorului asta in regim normal de mers?

2) ma gandesc sa cumpar unul din urmatoarele cabluri pt diagnoza, a mai folosit cineva unul din ele / softul cu care ii folosit / se merita ?

http://www.ebay.co.u...=item3f1b0d351a

http://www.ebay.co.u...=item338674b91b

3) sa imi fac oare probleme din cauza gazelor de esapament albe ?

4) temperatura motorului sta la "ora trei" sau "ora doua" imi aduc aminte ca inainte de obicei statea la "ora patru" stie cineva cum ar fi normal ? intre timp am facut o comanda de un senzor de temperatura pe care o sa il schimb ca sa fiu sigur ca nu ii ala.

multumesc,

Augustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare deci sa o luam pe rand :smile:

Dupa Vadis ai intradevar managementul cu LH 3.2 care are 2 computere separate unul pentru injectie si al doilea pentru aprindere. Desfa capacul de la cutia unde sunt computerele daca ai 2 e clar ca e LH , daca ai 1 e Motronic 4.4

Pinul 6 din cutia de diagnoza este pentru klimatizarea automata ceea ce e irelevant pentru mersul motorului

Pinul 1 si 3 sunt interesante (1 injectie, 3 aprindere)

1-3-5 Semnal temperatura antigel lipsa

4-1-4 Senzor temperatura sofer din plafon blocat

4-1-7 Senzor temperatura pasager din plafon blocat. Nimic spectaculos aici cam toate dau eroarea respectiva la un moment dat se blocheaza ventilatoarele mici din senzori din cauza mizeriei.

Ai o singura sonda lambda la motorizarea respectiva si anume cea din fata catalizatorului.

Pentru diagnoza la motorizarea respectiva te ajuta doar un VST. Cu cabluri de pe eBay nu poti face nimic spectaculos.

Acul de la temperatura trebuie sa stea teapan la ora 3 fara suisuri si coborasuri odata ce motorul este cald .

Cred ca se poate face un test de gaze si i-ti spune daca ai antigel ars in el...

Bafta

Cristian

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu inteleg ce ai avut cu motorul ala de l ai segmentat, cand problema ta dupa cum ti am zis acum un an era de la simeringurile de supape, care le puteai schimba fara a da jos chiulasa.

Gazele sunt albe pentru ca este frig afara.

Mie imi ia 850 ul la aceeiasi motorizare intre 12 si 13 in oras, 8-9 afara.

Diagnoza cu citire de parametrii in timp real poti face doar cu VST. Daca ajungi la Bucuresti, se rezolva.

Pinii de diagnoza motor sunt A2- injectie si A6-aprindere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim el are un 96 cu mufa OBD. Diagnoza o face la pinul 1 si 3 din mufa OBD daca se face cu metoda Led.. Daca avea cutiuta de diagnoza la motor erau 2 si 6

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, my bad, credeam ca este OBD 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebari:

1) consumul se rezolva cu schimbarea sondei lambda (sunt doua sau una nu am reusit sa imi dau seama din vadis?) / care ii consumul urban al motorului asta in regim normal de mers?

2) ma gandesc sa cumpar unul din urmatoarele cabluri pt diagnoza, a mai folosit cineva unul din ele / softul cu care ii folosit / se merita ?

http://www.ebay.co.u...=item3f1b0d351a

http://www.ebay.co.u...=item338674b91b

3) sa imi fac oare probleme din cauza gazelor de esapament albe ?

4) temperatura motorului sta la "ora trei" sau "ora doua" imi aduc aminte ca inainte de obicei statea la "ora patru" stie cineva cum ar fi normal ? intre timp am facut o comanda de un senzor de temperatura pe care o sa il schimb ca sa fiu sigur ca nu ii ala.

multumesc,

Augustin

Salut,

1. Sonda lamda poate afecta consumul chiar daca nu ai eroare pe bord,volvo recomanda schimbarea ei la 120.000 km,care este regimul de mers al masinii?(drumuri scurte in oras,in afara,etc...)

2. Am incercat si eu si Matrixx aceste cabluri si experimentul nu a reusit,cea mai buna solutie ramane ledul.

3. Cat de mul fum alb ai?Ai doar la rece sau si cand se incalzeste?Un filmulet face cat o mie de cuvinte.

4. Acul de la apa trebuie sa stea la jumatate.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

multumesc de raspunsuri.

Acul de la apa sta la jumate o vreme si apoi cateodata urca la "ora doua" si ramane acolo o perioada indelungata iar apoi revine inapoi la "ora trei". Ma gandesc ca nu ii chiar normal avand in vedere ca is 2grade afara. Oricum ar fi am comandat senzor de temperatura de la motor; poate ii defect.

am un cod pe pinul 1 ( 1-3-1) dar sigur ii de acuma vreo 2 ani de zile ca nu mai tin minte cum sa le resetez (am sa mai caut pe forum sa vad daca gasesc articolul).

mai jos cateva clipuri :D

http://www.filedropper.com/relantilacald

http://www.filedropper.com/relantilarece

http://www.filedropper.com/bordtemprelanti

@Brava am vrut initial sa fac doar reparatii minore dar toti mecanicii (3) au zis acelasi lucru ca trebuie refacut motorul, iar preturile pe care le ofereau erau destul de mari doar pentru chestii mici, asa ca am spus ca la 310 000 poate are avea nevoie de o segmentare (si chiar avea, ca erau cam uzate piesele pe acolo).

Are cineva un link de unde pot cumpara o sonda lambda (sau codul piesei?); in vadis am gasit eu ceva dar nu m-am lamurit (acolo imi dadea ca ar fi 2 sonde lambda).

multumesc,

Augustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

un update, azi am schimbat senzorul de temperatura de pe motor, masina raspunde simtitor mai bine la acceleratie (cel vechi era ars) -- sper sa se imbunatateasca un pic si consumul :D

up pentru condul sondei lambda :D (sau un link daca a mai cumparat cineva si a testat calitatea)

:hello2: :hello2: :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu astept un BOSCH de vreo luna si inca mai am de asteptat :)) Am luat cu conector cu tot ca n-am chef de lipituri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am gasit mai multe pe ebay dar nu stiu pe care sa o iau (si sper eu sa nu ies la 100$ piesa cu tot cu conectori dar na) Vadis asta poate fi foarte neclar cateodata... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mai povestesc ce s-a intamplat poate mai ajuta pe cineva:

intre timp a murit pompa de benzina => schimbata un echivalent (care merge si pe bmw-uri parca) mai ieftin decat ce era pt volvo direct -->rezultat: s-a rezolvat relanti-ul (nu era stabil inainte).

am facut motorul de 2 ori (prima oara segmentii nu s-au potrivit perfect, a doua oara am combinat doua kit-uri ca sa fie exact pe masuratorile luate de pe ce aveam pe masina) --->rezultat: nu mai scoate fum

din pacate a sarit (cred) un capacel de la caloriferul din bord => lichidul de racire a curs in masina... sa vedem daca se rezolva (sper sa nu fi crapat vreo teava ceva si ca nu is afectate electronicele...)

intrebare: de acum or sa tot crape una cate una piesele masinii si in consecinta sa nu ma pot baza pe masina niciodata?

o fi timpul pentru un alt volvo?

ps: consumul a crescut la 15.1%....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam trista situatie.Ar fi trebuit un motor care sa stii ca functioneaza bine sa il iei la pachet cu ceva anexe daca stii ca ai si aici ceva probleme.Iar in rest sa desfaci cam tot interiorul si sa incepi lista .Masina veche si depinde cum a fost intretinuta inainte ,insa nu totdeauna este asa ca mai pica componente chiar si intretinuta.

Consum mare de la sonda lambda , MAF ,segmentare imediata si nu sint "asezati" inca segmentii pe cilindrii...

Cu citeav sute euro plus trasnport iti aduci un 850 reusit si te poti bucura de el mai mult :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

stie cineva daca urmatoarele doua piese (senzori de oxigen) sunt echivalente (desigur cu exceptia cablului).

https://www.fcpeuro.com/products/volvo-oxygen-sensor-front-850-13373

si

https://www.fcpeuro.com/products/volvo-oxygen-sensor-rear-850-c70-s70-v70-15062

am deja un senzor nou dintr-asta cu cablu lung dar la 850-ul meu cred ca se gaseste doar cel cu cablul scurt. Asta ii urmatoare operatie dupa ce reusesc sa vad daca pagubele produse de lichidul de racire ajuns in bord sunt remediabile.

multumesc,

Augustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel cu cablul scurt iti trebuie.

Dar mai asteapta niste pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9135664 e codul OEM pt sonda. Sau Bosch 0 258 003 373

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

cateva update-uri: antigelul a curs prin partea de plastic al caloriferului de incalzire (a crapat pe lungime).

AM senzorul cu cablu lung, il avea Irinel deja comandat de cativa ani si nu avea ce face cu el. Speram sa il pot folosi eu daca senzorii nu difera decat la lungimea cablului (mufele par a fi la fel si am sa il compar vizual cu cel pe care il scot de pe masina).

multumesc,

Augustin

Edited by cdaugustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu as pune senzorul celalalt. In mod normal ar tebui sa i-ti dea eroare. Daca ai ghinion in schimb si valorile corespund cu cele pe care le livreaza si cel OEM dar gresite poti strica motorul (de ex daca sonda raporteaza consum bogat desi nu este in realitate computerul va saraci amestecul si iti va distruge supapele).

Dupa cata munca e deja bagata in masina nu m-as zgarci acuma la una din cele mai importante piese din motor.

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

o intrebare apropo de senzorii de oxigen: cum fac astia senzori universali? mai precis, ar trebui sa fie aceeasi situatie si cand ii vorba de ei (sa raporteze valori aiurea si sa iti afecteze performanta motorului). Nu era vorba de a ma zgarci, era in schimb aici senzorul ala si era mai simplu :D pentru celalalt trebuie sa vad cum dau comanda / pana vine... desi oricum nu pot conduce masina de o sapt si mai dureaza o sapt (refac caseta de directie).

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

senzor original luat de la Midnight, ajunge vineri in timp sa se urce pe masina odata cu caseta de directie. Sper sa vedem o scadere de consum, altfel ultima incercare va fi un MAF nou :))

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e senzor original, e senzor BOSCH. A, ca e cel pus original pe masina si re-brand-uit cu VOLVO, e partea a doua :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

uite asa m-am apucat (pentru a treia oara) sa repar la masina... urmatorul pas compresorul de AC. Am facut shimming dar aceeasi poveste tot nu cupleaza compresorul, mai sunt alte metode/idei ? sau sa merg cu compresorul la reconditionat (ori sa comand ceva second de pe ebay de genul:

http://www.ebay.com/...=item51cd1dfa27

inca o intrebare din vadis pentru compresor am gasit 4 coduri pt VIN-ul masinii: 3545088, 9166045, 9171344, 9171345 -- imi inchipui ca sunt toate echivalente din moment ce nu specifica nimic altceva nu?

multumesc

Edited by cdaugustin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cuplat direct compresorul sau cum ai testat ca nu merge? La 20V clima e actionata putin diferit fata de celalalte motorizari, ai 2 senzori de presiune care pot dezactiva compresorul. Daca ai pus in scurt mufa de la senzorul de presiune joasa nu ajunge, trebuie pus in scurt si senzorul din spatele farului de pe partea pasagerlui.

Sau ai pus 12V direct la mufa compresorului si masa la carcasa? In cazul asta e probabil terminat compresorul si as lua altul. Cred ca doar primele modele de 850 din 91 si 92 au avut alte compresoare pentru ca au avut total alta instalatie de A/C in rest din cate stiu sunt toate la fel. Eventual are dieselul altul dar nu cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu porneste din buton / pornea cand era motorul rece si apoi se oprea nu mai vroia sa porneasca(vara trecuta).

multumesc de raspuns, o sa cuplez direct compresorul sa vad daca porneste sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

850-ul a primit ieri caseta de directie refacuta, calorifer si sonda lambda nou noute. Pare sa ii prinda bine.

din nefericire a inceput sa se auda un zgomot suspect pe langa motor (ca si cum ar iesi aer pe undeva) si nu reusesc sa imi dau seama de la ce.

compresorul ii mort :D urmeaza o cautare pe ebay (stie cineva de vreun compresor decent in tara de vanzare din intamplare ?).

cu un pic de noroc ne revedem in bucuresti la intalnirea volvo pe la mijlocul lui mai :D -- sa vedem daca tine si la drum intins.

multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

cum am gasit electronist am spus ca ii timp sa fac telecomanda pt centralizata; si uite asa am descoperit ca de fapt am pierdut telecomanda si cheia mica de la alarma originala :( totusi dupa toata scotoceala prin lucrurile depozitate am gasit telefonul vechi pe care credeam ca l-am pierdut si pe el pozele pt un post care trebuia sa il fac in 2015.

povestea pe scurt: mecanicii de aici ce au facut primele doua segmentari au facut un dezastru in motor: fortat si ciobit motorul si au folosit piese care se "lasa ca se potrivesc" si masina in continuare fuma ulei ... noroc cu service-ul si eroii :wub::wub::wub:  volvo Vadim si Alex (ii vedem acusi in actiune :D) care au muncit o saptamana sa o puna inapoi pe picioare si datorita carora motorul tancului meu pleaca la sfert si nu scoate nici o umbra de fum la 4 ani dupa reparatie.

nota: noi am schimbat si multe din componentele AC dar de fapt instalatia si compresorul vechi erau intr-o stare excelent si doar o mufa nu statea bine si cand conecta cand se deconecta :) (se afla sub bord in stanga) deci primul pas cand apare o problema de genul asta... verificam cablurile sa fie intregi si mufele conectate.

 

drumuri line,

 

 

20150604_171440.jpg

20150604_171430.jpg

20150602_181255.jpg

20150604_173103.jpg

20150604_200339.jpg

20150605_134929.jpg

20150605_143246.jpg

20150605_160911.jpg

20150605_201942.jpg

20150605_204600.jpg

20150605_220039.jpg

20150605_221132.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now