Roger

Deceleratie ciudata la schimbarea vitezelor - D2

29 posts in this topic

In ultima saptamana am observat un comportament ciudat atunci cand schimb vitezele 1 -2, 2-3 si 3-2.

Apas ambreiajul iar turatia scade de la 3000 rpm la 2300 rpm , sta o secunda acolo, apoi scade pana 1200 rpm. Valorile sunt aproximative si asta se intampla daca tin ambreiajul mai mult apasat, gen 2, maxim 3 secunde. Cu alte cunvinte daca iau piciorul de pe acceleratie si apas ambreiajul ca sa schimb vitezele, turatia nu scade liniar, ci are un fel de delay. Nu face tot timpul, doar cand are ea chef, in special cand motorul este cald.

In plus a fost un singur moment cand mi s-a parut chiar ca se tureaza. Eram in treapta a 2-a si am franat ca sa opresc la semafor. In cazul asta era rece motorul si -5 grade afara.

Nu prea mi se pare ok si as vrea sa vad daca a mai avut cineva problema asta si care ar fi solutia?

Masina este un V60 fab 2012, motor D4162T (D2) cu 18.000 km la bord.

L.E. ...La Multi Ani!!!

Edited by Roger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Cred ca avem acelasi motor, la al meu nu amobservat ca turatia sa scada in 2 trepte, intradevar can schimb vitezele si apes ambreajul turatia nu scade la relantin ci ramane la turatia potrivita pentru treapta urmatoare in sus.

Presupun ca masina este in garantie, as recomanda ca la service-ul urmator sa le zici de problema, sau daca te deranjeaza problema sa-l duci la Volvo.

In schimb la mine are alte simptoame pe care am mai mentionat si aici si si lareprezentanta, sporadic in treapta 1 sau 2 daca ma duc incet nu isi mentine viteza (incetineste-accelereaza brusc (sare ca un iepure) si asta se intampla la turatii mici. Raspunsul de la reprezentanta a fost ca totul este in regula si mi-au resetat adaptarea la ECM au reprogamat injectoarele si ca unul dintre injectoarele avea adaptarea in afara limitelor normale. Masina are 66.000 de mile (aproximativ 100.000 km)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, din pacate garantia s-a terminat in noiembrie. O sa vad in perioada urmatoare cum se manifesta si daca devine deranjant o sa merg la o reprezentanta Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, din pacate garantia s-a terminat in noiembrie. O sa vad in perioada urmatoare cum se manifesta si daca devine deranjant o sa merg la o reprezentanta Volvo.

De multe ori reprezentantele fac goodwill daca masina are serviceurile facute la ei, dar sa speram ca-i dar ceva temporar, sa vezi cum se comporta dupa urmatoarea alimentare cu combustibil. La km respectivi masina ii ca unul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi a avut cel mai urat moment de pana acum: eram in tr 2, am accelerat, am apasat ambreiajul, iar motorul s-a turat pana in 3000 rpm si a ramas asa 2-3 secunde pana am schimbat viteza in tr 3.

In ea era un rezervor aproape plin de V-power, deci nu cred ca are legatura cu tipul de carburant.

Edited by Roger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea mai face asa din cand in cand (chiar daca este generatie mai veche si benzina), dar eu am impresia ca face doar cand este AC-ul pornit. Odata era muzica oprita si am auzit ca a cuplat compresorul de AC, exact cand am calcat ambreiajul si atunci a crescut turatia. Teoretic ECU trebuie sa suplimenteze turatia motorului, cand cupleaza AC-ul pentru a nu avea fluctuatii de ralenti.

Posibil in situatiile astea, sa fie concomitenta calcarea ambreaijului cu informatia trimisa de ECU pentru cresterea turatiei.

Este o teorie! Nu am aprofundat, pentru ca la mine se intampla foarte rar

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi a avut cel mai urat moment de pana acum: eram in tr 2, am accelerat, am apasat ambreiajul, iar motorul s-a turat pana in 3000 rpm si a ramas asa 2-3 secunde pana am schimbat viteza in tr 3.

In ea era un rezervor aproape plin de V-power, deci nu cred ca are legatura cu tipul de carburant.

Se intampla un "fenomen": cutia te mai si ajuta - mai invata si ea. Mie mi se intampla frecvent mai ales cand mergeam mai sportiv. Se va repeta, insa nu este nimic rau - chiar din contra: masina a crezut ca ai de accelerat masiv - depasire - si te-a ajutat. Sa te mai astepti la astfel de episoade. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul de fata s-a inselat grav cutia....:((

Nu am mai intalnit asta la nicio alta masina sau motorizare, pe care am pus mana de 20 de ani de cand conduc.

In fine, daca deja pe forum mi se explica ca e ceva normal, atunci la ce alte raspunsuri sa ma astept la service?! O intrebare retorica, bineinteles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Apas ambreiajul iar turatia scade de la 3000 rpm la 2300 rpm" deci vb despre o cutie manuala Mav

nu stiu exact ce sistem a introdus volvo , dar am auzit despre sisteme care iti mentine turatia , ca schimbul in treapta superioara sa fie facut de la o turatie "optima" .

spre exemplu esti in a 2 ~ 3000 rpm , si treci in a 3-a masina v-a stii sa o mentina la ~2500 rpm (diferenta de rpm intre trepte fiind 500 .)

nu stiu daca te ajuta cu ceva , vechitura mea n-are deastea :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi a avut cel mai urat moment de pana acum: eram in tr 2, am accelerat, am apasat ambreiajul, iar motorul s-a turat pana in 3000 rpm si a ramas asa 2-3 secunde pana am schimbat viteza in tr 3.

Am avut cutie manuala pe 2 x S60 - D3 si D5 - la fel facea - cand mergeam mai sportiv sustinut, nu cobora imediat turatia la apasarea ambreiajului - imi tinea turatia sus sa schimb viteza ca sa nu ma "penalizeze" la demaraj.

La cutia automata se manifesta la fel - mai ales in mod sport unde nu coboara turatia sub 2300 - acolo este "mutat" relanti-ul.

Asa mi s-a intamplat mie - si m-am obisnuit cu asta si chiar e fun sa vezi ca nu te penalizeaza la turatii la schimbarea vitezei. Acum ca nu tu aveai de gand sa accelerezi in continuare ci sa o lasi la relanti, e altceva - se mai inseala si cutia. De curiozitate, cand ai accelerat in viteza a 2-a, ai facut-o brusc - adica ai crescut repede in turatii sau usor / lin?

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fiecare data am accelerat lin, nici vorba de mers sportiv....

In oras nu am ce ''sportiv'' sa scot din motrul asta. In afara ne intelegem ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maverick, de unde stie cutia manuala in ce treapta sunt si in ce treapta urmeaza sa schimb? Este asistata cumva, de vre-un calculator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In funcţie de viteza si turatie ştie in ce treapta ești.

Turatul in gol eu zic ca este strict problema de soft.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Masina cu cutia manuala stie in ce treapta este, daca este subturat indica schimbarea vitezei intro treapta inferioara,

La schimbarea vitezelor dintro treapta mica intro treapta superioara mentine turatia 'optima' pentru treapta superioara.

@Roger Masina mea are aceeasi motorizare ca si a ta dar ca am mult mai multe km in bord 73000 mile

La mine nu am sesizat problema pe care o descrii tu, nu stiu cum stai cu updateurile de soft pentru ECM, dar eu as sugera sa incerci sa-i faci un update/ resetarea adaptarii si vezi daca simptoamele dispar.

La service-ul urmator sa zici de problema respectiva la cei de la Volvo.

Eu am avut o problema cu scuturat in trepte mici 1 si 2 la rotatii mici si sursa problemei a fost filtru de combostubil infundat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In funcţie de viteza si turatie ştie in ce treapta ești.

Turatul in gol eu zic ca este strict problema de soft.

Destepte cutiile astea, dar cutia stie treaba asta, sau ECU???? Hai ma Vadimule....

Repet, cutiile manuale generatie noi, au ceva "asistenta" electronica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecm-ul mah nu cutia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecm-ul mah nu cutia :lol:

Pai vezi bre'. La asta ma refeream si eu, ca Maverick zicea mai sus, ca lui cutia ii tinea turatia sus!

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mav vorbea despre automate . Dar cum zicea Gfieraru , ecm comanda pe acolo in functie de ruratie de cum lasi ambreaju ... deci e loc de eroare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi vorbiti prea tehnic pentru mine cu prea multi conservanti - E-uri. Eu stiu doar cum se manifesta - cutia tine turatia sus. Punct. Ce conservant face asta in spate voi stiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi vorbiti prea tehnic pentru mine cu prea multi conservanti - E-uri. Eu stiu doar cum se manifesta - cutia tine turatia sus. Punct. Ce conservant face asta in spate voi stiti.

Mav, asta spuneam ca, cutia manuala nu are cum sa tina turatia sus, pentru ca nu are electronica. Este 100% mecanica si nu are cine sa "gandeasca" si sa transmita informatii despre stilul de condus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioane, vezi ca desi e cutie manuala, cel putin la platformele dupa 2011, cand ridici ambreiajul cu motorul la ralanti, motorul se tureaza singur ca sa te ajute sa pleci de pe loc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci de ce-mi indica in bord sa schimb viteza ( doar crescator) ?! Nu e de la electronica?

Acum m-am uitat pe topicul asta si-mi dau seama ca problema a aparut dupa ultima revizie, cand au facut acel update de soft. In plus nici filtrul de motorina nu e schimbat. Inca e cel din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioane, vezi ca desi e cutie manuala, cel putin la platformele dupa 2011, cand ridici ambreiajul cu motorul la ralanti, motorul se tureaza singur ca sa te ajute sa pleci de pe loc :smile:

Da frate, dar este un senzor pe pedala de ambreiaj si se face o corelare intre turometru si acceleratie. Este o optimizare! Cum poate sa-ti ridice turatia, o cutie de viteze mecanica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ti-o ridica cutia, ti-o ridica ECU-ul cand apesi sau dai drumul la ambreiaj. A, ca nu face chestia asta CAND TREBUIE si CUM TREBUIE, e partea a doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ti-o ridica cutia, ti-o ridica ECU-ul cand apesi sau dai drumul la ambreiaj. A, ca nu face chestia asta CAND TREBUIE si CUM TREBUIE, e partea a doua.

Pai asta incerc sa spun si eu de 10 postari, ca nu are treaba cutia, ci calculatorul motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now