hdr

Bule aer pe instalatia de motorina

20 posts in this topic

Salutare tuturor,

Am cautat pe forum si nu am gasit pana acum un subiect legat de aceasta problema.

Sunt de putin timp posesorul unui Volvo S40, 2.0D adus din Germania. Prima investitie in masina a fost schimbul de consumabile (toate filtrele, ulei si distributie). Masina pornea la prima cheie inainte sa schimb filtrul de motorina, dar dupa aceasta operatiune am inceput sa am dificultati. Porneste abia la a doua sau la a treia cheie, indiferent de temperatura de afara (s-a comportat asa si la -25 grade si la 10 grade).

Pe conducta de dupa filtru de motorina se vad bule de aer atuni cand accelerez. Cei din service spun ca e posibil pe la injectoare sa scape aer sau pe la pompa de motorina, lucruri putin probabile avand in vedere ca inainte de schimbul de filtre masina pornea foarte bine.

A mai avut cineva probleme asemanatoare? Exista posibilitatea ca ce spun cei de la service sa fie adevarat sau scapa aer pe la filtru de motorina?

Orice sfat e binevenit. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scapa pe la filtru. Cei care au facut revizia au gresit ceva pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns. Asa ma gandesc si eu dar am vrut sa mai cer o opinie. Maine o sa ma duc inapoi cu ea sa rezolve problema.

O seara placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este pe forum scris despre problema asta, si eu si larahau a mai scris, dar si altii.

La inceput nu i bai ca mai apar( normal la turatie de ralanti nu tre sa apara),decat atunci cand dai pedala.Dar dupa cativa zeci de km tre sa dispara bulele si la accelerare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thor4ever - Ma poti ajuta cu un link direct? Ideea e ca am facut de la revizie in jur de 200 de km si tot apar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci trebuie sa vezi daca filtrul ii pus bine,filtrul de care trebuie si daca i strans bine capacul. De 2 ori am schimbat singur si de fiecare data au aparut bule la inceput dar apoi au disparut.Mai mult de atat nu am scris nici atunci.

Daca ai facut la service schimbul, treaba este simpla.Mergi cu masina sa repare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am problema la pornire tot 2.0D dar dupa ce o pornit odata si functioneaza 2-3 minute numai am probleme , problemele apar doar dupa 6-7 ore de nefolosire din cate am observat eu am testat sistemul de alimentare la bosch la cluj si mi-au spus ca e in regula ramane presiune pe instalatie si nu scapa nici inapoi in rezervor( nu prinde aer fals pe la filtru) , am schimbat si bujiile am pus si o baterie de 85 ... si tot asa e , eu tind sa cred ca problema ar fii electromotorul ( o fii si el obosit masina are 200k de km .. ) dar pana cand inca porneste nu il schimb astept sa vad ce o sa cedeze de la sistemul de pornire , cred ca deja ai incercat sa pui de mai multe ori pe bujie inainte de pornire nu > ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel am patit si eu la 2.0d, am schimbat filtrul si nu mai reuseam s-o pornesc. De fiecare data stateam cu seringa si umpleam conductele cu motorina, apoi dadeam la cheie si pornea. dar de fiecare data cand opream, o luam de la capat. Am dus-o la mecanic, a dat cu spray de curatare pe carcasa filtrului, a curatat bine carcasa si a lasat-o asa peste noapte. Dimineata, era motorina cursa in jurul capacului. A desfacut capacul si l-a etansat cu banda de teflon si de atunci nu am mai avut probleme. Sunt bule doar la sprituri, daca tin pedala apasata la turatie constanta fluxul e continuu. Masina porneste bine la prima cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut lucipher!

Cumva iti pornea greu masina din acest motiv ? Mai ales iarna ?

Posibil sa descoperim datorita detalierii tale, o rezolvare la problema destul de des intalnita la 2.0D ...si anume pornirea greoaie mai ales pe timp de iarna.

Mie-mi porneste destul de greu cand e ger afara, rareori la prima cheie dupa ce a stat o noapte intreaga. Ma gandesc ca o fi de la etansarea capacului de carcasa filtrului de motorina.

Si eu am bule de aer pe conducta la sprituri, iar la acceleratie constanta acestea dispar aproape in totalitate (raman doar unele infim de mici).

M-as bucura enorm sa dam de cap acestei probleme des intalnite la motorul 2.0 D.

Merci!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut bogdan!

Eu nu mai tin minte exact cand a aparut problema asta,

Ce stiu e ca la un moment dat aveam probleme cu pornirea, adica porneam motorul, mergea cateva secunde, se subtura si se oprea. Il mai porneam o data si mergea normal. Am patit asta de vreo 2-3 ori pana nu a mai pornit deloc. Am chemat un prieten mecanic, a venit si a pornit-o cu spray si a luat-o la service. Acolo si-a dat seama ca era de vina regulatorul de presiune inalta de pw pompa de inalta. L-am schimbat si am inlocuit si filtrul de motorina(unde am gasit span). Dupa interventia asta, am plecat linistit acasa, multumit ca am rezolvat. Cand sa pornesc masina ziua urmatoare, canci. Nu porneste. Turul avea aer cu bule de motorina si nu invers :)). Cam asta a fost patania mea.

Cu pornirea nu am avut probleme. O ia la prima cheie in general, exceptand zilele f geroase cand se chinuie putin, baterie slaba., o ia cam la a doua cheie cu contact sustinut cateva secunde. E posibil sa fie si de la etansarea capacului de la filtru. Am vrut sa schimba carcasa cu una de la sh dar nu am finante momentan, sa vad daca se rezolva problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai citeste cineva....salut tuturor.

De asta am dus-o si eu la doctor, de la bulele de aer (uneori chiar gauri de aer) pe tur.

Bateria buna, porneste la sfert intotdeauna inclusiv iarna (la minus 25 s-a balbait 2-3 secunde dar a plecat la prima cheie intotdeauna).

Faza cea mai urata este ca fumega capacul de la filtrul de motorina din cauza rezistentei de incalzire ( 22 grade afara) si e cuplata permanent. Ca sa merg de colo colo i-am pus o carpa uda pe plasticul ala; nici un mesaj in bord, nici un mesaj pe tester.

Eu banuiam furtunul de tur cu vreun por, ceva, insa la by-pass-ul filtrului (deci alimentare direct din rezervor) nu mai erau bule de aer.

Deci e carcasa filtrului. Desfacut, schimbat garnitura, amorsat, pleaca la cheie, iar bule. Parerea e ca poate incalzirea aceea locala prea mare sa fi deformat capacul sau sa il fi plesnit si pe acolo sa absoarba aer ? Poate a mai patit cineva asta. Acusi merg la electric sa vad de ce se incalzeste asa tare rezistenta aceea.

Are cineva (Alex, ca sunt client vechi, dar pe site nu am gasit) capacul sau carcasa cu totul, la o adica ? Pe dezmembrari am gasit doar 2 in tara, de la masini cu mult mai multi km ca a mea. Stie cineva vreun pret orientativ ?

Sau vreo alta parere ? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!! Ca sa nu poluam pe aici, și pt ca sunt și puțin pe fuga, rogu-te dă-mi un PM și îți răspunde colega mea. Mulțumesc!

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat PM, multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata! am gasit codul de carcasa filtru motorina (am saltat capota la vechiul meu C5 2.0hdi, motor identic) FC582 este fabricat de Purflux si cred ca este original pe toate modelele similare Ford-Lolvo Psa 2.0hdi orientativ am vazut ca ajunge ~ 290 lei :rolleyes: sper sa fie asta buba. Baga codul pe google si cauta la pirati, spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@luciphersalut. Am curatat si eu regulatorul la pompa de inalta. Curios, avea reziduuri de plastic de marimea unui bob de orez. Nu am idee de unde provin si mai ales cum au ajuns acolo. Nu am span in filtru, il schimb des si numai marca buna, plus ca pun mereu 2T. Masina merge perfect.

@andreiZIsalut si multumesc pentru cod. Am gasit atat piesa originala volvo cat si cea mentionata de tine, diferenta de pret intre ele este 200 lei si cea volvo vine si cu filtrul de motorina inclus. Nu am cumparat inca, trebuie sa inteleg problema comenzii preincalzitorului de pe capacul filtrului ca sa fiu sigur ca nu stric piesa noua. Am deschis un thread separat dar nu am obtinut informatia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HANS Salut, putin offtopic, dar sa sti ca ma gandesc si eu preventiv sa desurubez regulatorul de presiune de pe pompa, nu inteleg care din ele sa le desfac :huh:, este cel mare si gras de jos si cel subtirel cu 2 surubele in lateralul pompei, mi-am cumparat o pompita de amorsaj pentru ca sigur nu va pornii dupa, ce procedeu trebuie sa urmam atunci cand desfacem jucaria?

Stiu ca trebuie curatat bine intr-un paharel cu ceva spray de frane sau decarburol dupa care suflat cu putin aer, montat la loc si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. E cel din lateralul pompei de inalta, se desface usor. Mai mult ca sigur se dezamorseaza turul dar daca ai pompita este simplu de tot. 

Dupa ce il cureti si il montezi corect la loc, te duci la teava de retur in zona filtrului de motorina. Desfaci cupla rapida a returului si cuplezi pompita de amorsare. In mod normal pompita are si sensul indicat pe ea. O montezi cu aspiratia pe partea don teava de retur care vine de la motor si pompezi. O sa vezi cum practica aspira pe tur motorina, vezi sa ai o sticla sau un bidon in care sa colectezi motorina din pompita. Pompezi pana pe teava trasparenta de pe tur nu mai are bule de aer si pompita refuleaza jet plin fara aer. Scoti pompita si reconectezi cupla rapida. Acum e amorsata si trebuie sa porneasca la cheie. Bafta.

Edited by HANS
Regulatorul in speli in o cescuta de motorina cu un penson. La mine a fost suficient atat.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Back, am desfacut jucaria din lateralul pompei prinsa in cele 2 surubele, am curatat bine bine cu o carpa microfibra atat regulatorul cat si locasul unde intra el, am spalat totul cu spray de frane , montez totul la loc corect, amorsez instalatia, pornesc bicicleta totul corect zero bule de aer pe furtunul ce duce la pompa (inainte de operatie bulele de aer erau prezente atat la relanti cat si in turatie), o turez in gol o las la relanti tot nici o bula de aer pe furtun job done^_^, opresc motorul, o las 5 minute si il pornesc din nou si incep sa apara accele bule de aer pe instalatie >: realy niga :< , ma urc in masina i dau cu 200/h ajung acasa si aflu ca trebuie sa schimb busonul la vasul de expansiune. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacul vasului de expansiune ? Nu pot sa nu raspund la gluma asta: pai ai scapat ieftin. 

Ontopic. Daca nu aveai bule in mers (tur aspirat) si apar bule dupa stationare, inseamna ca undeva catre pompa ai o pata de motorina. Din nou, scapi ieftin, o vezi si gasesti sursa. La mine furtunele tur retur sunt pozitionate cel mai probabil ca si la tine, in urcare catre pompa. Eu m-as uita prima data la intrarea in pompa. Bafta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now