Marius Victor

Are sau nu turbo ?

32 posts in this topic

Buna ziua, sunt nedumerit in privinta masinii mele. Am un volvo s40 1.9D din 2003, am ceva probleme cu ea, numai trage deloc si scoate fum alb-albastrui.. intrebarea e in felul urmator "Are sau nu turbina" multi mecanci mi-au spus ca e motor simplu si nu are turbo.. iar altii mi-au spus ca e vreun furtun spart de la vacum .. !?!

Multumesc!

Edited by Marius Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai turbina dar depinde de care.. cati cai are motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are turbo. E pozitionat in spatele motorului.

Sent from my Nokia 3310i

using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat despre mecanicii care s-au uitat la motor si nu au gasit turbina mi-ar face placere sa-i cunosc!

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E motor de 115 sau 116 cp, nu mecanicii mi-au spus ci am citit pe net :smile:). Multumesc frumos pentru raspuns..

Pai si in cazul asta mi-a cazut turbina ? Si c-am cat m-ar costa una noua, ca am inteles ca reconditionata nu duce mult .

Edited by Marius Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo 500 euro cel putin. Acelasi motor am si eu. Si mie mi-a picat turbina..la 300.000km. Am pus una sh. Si pt cultura ta generala Orice motor diesel de la aparitia S/V 40 are turbina. Diferite,adevarat,in functie de anul fabricarii. Nu te apuca sa cumperi turbo pana nu descoperi daca intr-adevar daca s-a defectat. Spre exemplu mie mi-a pocnit axul turbinei in mers si a inceput sa bage ulei in evacuare,iar pe esapament iesea un fum alb mai ceva ca la titanic. Eu am scapat ieftin,putea sa bage ulei si-n admisie si cu contactul luat si cu cheia in buzunar tot nu puteai opri motorul pana la consumarea uleiului si se oprea intr-un sfarsit...dar calat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Marian! Cum ai reusit sa opresti motorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Marian! Cum ai reusit sa opresti motorul?

Din cheie. Doar o zis ca nu o intrat ulei pe admisie sa o ia razna motorul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact..l-am oprit normal,dar nu imediat..am mers asa 2 km pana acaasa :) Am auzit ca s-ar opri doar sa-i opturezi admisia de aer cu o carpa ceva. Stie cineva alte metode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi motorizare am si eu. Turbina daca are probleme poti sa o verifici langa podul Bratianu, peste drum de fabrica de paine. Acum un am am curatat-o pe a mea, cu rezultate multumitoare(crestere de putere si consum mai mic). Toata operatia, inclusiv un semering inlocuit, 100euro. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact..l-am oprit normal,dar nu imediat..am mers asa 2 km pana acaasa :smile: Am auzit ca s-ar opri doar sa-i opturezi admisia de aer cu o carpa ceva. Stie cineva alte metode?

Trebue pus in viteza, frana apasata si dat drumul la ambreaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate e doar murdara geometria variabila dar ar trebui sa ai eroare la diagnoza daca e turbina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebue pus in viteza, frana apasata si dat drumul la ambreaj ;)

Nu prea cred ca merge nici varianta. Cred ca se va rupe distributia sau ambreiajul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sfat colegului nostru : verifica daca ai joc in axul turbinei , daca ai , scoate furtunul de admisie si mergi la mecanic (just to be safe)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tai oricare din furtunele de admisie si moare singur. Trebuie doar sa ai tupeu sa faci asta cu motorul la 6000rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de ce ar muri daca ii tai furtunul?ii e rusine sa se alimenteze cu aer nefiltrat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well pentru ca motorul nu merge cu aer ci cu motorina si aer :) iar daca merge cu ulei si aer, ca doar motorina i-ai taiat-o cand ai luat contactul, pe unde vine uleiul ? Pe furtuuuuun....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-as face probleme ca se caleaza motorul cat mi-as face probleme de un soc hidraulic!

Adica ultimele trei masini cu turbina dusa care le-am vazut s-au ales cu biele noi... i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well pentru ca motorul nu merge cu aer ci cu motorina si aer :smile: iar daca merge cu ulei si aer, ca doar motorina i-ai taiat-o cand ai luat contactul, pe unde vine uleiul ? Pe furtuuuuun....

Deci furtunul "bifat" de mine in poza ar trebui taiat. La D4192T3 ala e responsabil de Exhaus Gas Recirculation... post-2590-0-73638100-1425075058_thumb.pn

Nu mi-as face probleme ca se caleaza motorul cat mi-as face probleme de un soc hidraulic!

Adica ultimele trei masini cu turbina dusa care le-am vazut s-au ales cu biele noi... i

Ce provoaca acest soc hidraulic?? O lipsa brusca de ungere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu,o cantitate prea mare de fluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU! Ajunge o cantitate prea mare de ulei in camera de ardere care nu poate fi comprimata iar turatia motorului care ar trebui sa fie foarte mare in momentele acelea va crea o presiune atat de mare in cilindru incat o sa crape blocul motor/bile/pistoane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricare furtun intre turbo si motor poti taia sau desface , sincer la cat costa in motor , mai bine nu iti risti viata sa iti bubuie vreun piston in fata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles...deci daca nu moare calat...moare de soc hidraulic. Bune mai sunt turbinele astea la demarat,consum...dar cand pica asa urat iti transforma masina in fier vechi :) Sa nu speriem totusi titularul topicului si sa ajutam cu informatii utile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspunsuri..

Am fost astazi la mecanic si mi-a dat jos turbina... am avut noroc ca nu mi-a intrat "obiecte straine" in axul turbinei .. in principiu sa defectat geometria axului si ma costa undeva la 450 E .. din cate am inteles o turbina noua m-ar costa undeva la 1000 e , e de Renault si sunt foarte scumpe..

post-7955-0-74805800-1425227522_thumb.jp

post-7955-0-95116900-1425227550_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sigur ca s-a defectat geometria? a incercat sa o curete? Face depuneri si se blocheaza iar dupa curatare isi revine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now