Tobias

Reparatie motor 850 t5 2000cm

17 posts in this topic

Salutare si bine v-am gasit :)

sunt un relativ nou posesor de volvo 850 t5 de 2000cm, break, si sper sa gasesc ajutorul vostru cu privire la informatii unde pot repara un motor de acest tip. Pe scurt, am luat aceasta masina acum cca 1 an, pt un proiect indelungat. Masina este inmatriculata dar cei pe la care a trecut, doar a facut "liniute". Starea motorulu cred ca este grava, nu am apucat sa-i verific compresia, dar mananca ulei foarte mult, benzina si mai mult, scoate fum albastru, pierde toate lichidele (aici stiu ca am nevoie de un set de furnune silconice), caldura nu merge (nici clima) - furnunele care duc in firewall sunt anulate (innadite pe direct). Stiu ca am stat intr-o zi sa verific codurile de eroare cu led-ul, dar erau prea multe si m-am plictisit ;)) glumesc. Masina are cutie automata si este din 95. Sigur mai trebuie sa-i inlocuiesc si sistemul pcv (parca asa se numeste), motorul de spalat - este plin de ulei vechi (atat exterior cat si interior - cred ca in baie am magiun).

Am fost la o firma pt detailing motor... programare si asteptat, cand sa intru cu ea la spalat motorul in exterior, au inceput carcotelile... "nu avem apa calda, nu garantam functionarea lui dupa spalare", in fine am renuntat si am zis ca o realizez eu babeste cand se mai incalzeste afara. Am vazut deja pe forum ca exista oameni pasionati si sper sa ma puteti indruma catre cineva care poate desface un astfel de motor (daca este cazul) pt inlocuire segmenti, semeringuri supate si altele, dar care sa stie ordinea de strangere a suruburilor, forta de strangere si nu doar desfacut motorul apoi inbinat haotic. Imi doresc sa pastrez aceasta masina, este un proiect pe termen lung mai ales din cauza timpului. Sper sa o pot aduce la stage 0, asta daca nu este mai ieftin atunci cand desfac sa il ridic direct la stage 1 (tinta finala este undeva de 310 cp dar fara exagerari si chestii extreme - masina trebuie sa fie "clean"). Pe langa toate problemele enumerate, mai am inchiderea centralizata moarta, alarma am anulat-o, plafonul interior praf, lovita usor pe la colturi, un etrier pe spate blocat, caseta de directie trebuie refacuta, suporti motor. Doream sa va mai intreb ce piese pot lua de pe un V70 din 98, acelasi motor de 2000 turbo, dar cutie manuala. Evacuarea si admisia este mai mare? inchiderea centralizata? scaunele? sistem GPL model Bigas italia pt 5 cilindri? Calculatorul de motor?

Va multumesc si sper ca nu v-am plictisit cu toata povestea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

Daca ai un spatiu unde sa faci asta iti recomand cu caldura sa iti instalezi VIDA sau VADIS si sa te apuci singurel de treaba. Ateliere care sa faca CU GRIJA si fara graba reparatiile de genul acesta la motor sunt putine in RO, daca exista, si destul de scumpe.

Legat de cei 310cp, pana nu iei cel putin o turbina 19T, flansa evacuare la unghi, downpipe, si un remap CALUMEA, nu o sa te atingi de ei :smile:

Cam stim masinile, ce numar de inmatriculare avea ? Sau e din Italia / numere de BG ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

310 cp este un numar mare. Si cam greu de obtinut daca bugetul este restrans.

In prima faza spala-l bine. Daca e nasol, ia o pensula cu motorina si apoi jet de apa. Plimba-te cateva zile si vezi pe unde incepe sa curga.

In ordinea importantei, pe primul loc este distributia, care daca e ignorata (si la cum l-ai descris pe fostul, mai mult ca sigur ca este), poate rezerva o surpriza nasoala de tot!

Dupa ce ai vazul pe unde apar scurgeri, notezi pe un carnetel, si incepi sa le intrebi de sanatate pe rand.

Ce ulei are bagat? Poate scoate fum albastru daca este prea subtire. 10w40/50 este ok pentru el. Cati km are?

Daca ai nevoie de ajutor, scrie. Am chef sa povestesc daca trebuie.

O zi faina!

Later note: Pune si cateva poza cu ea!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei poate manca si de la turbo...Primul lucru as face compresia. Daca nu stii nimic legat de istoria distributiei fa asa cum a scris si Bogdan si schimb-o cu tot cu pompa de apa.

Caldura nu ai pentru ca sunt innadite furtunele la firewall probabil e spart radiatorul intern.

Climatizarea e iarasi un punct slab al masinii cu multe cauze posibile de nefunctionare (evaporator in habitaclu, compresor uzat, condesator spart, filtru terminat). Oricum clima e cam ultima din grijile tale banuiesc.

Ulei pierd si pe la conducta retur de la turbo cu efectul placut ca tot ce curge pe acolo ajunge pe planetara care i-l imprastie uniform si ai o super antifonare la masina...

Sistemul PCV nu strica sigur sa i-l faci cu ocazia respectiva poti sa vezi cand dai jos galeria de admisie daca ai ulei pe supape daca da sunt terminate garniturile de supape si trebuie schimbate.

As verifica si daca unul din proprietarii anteriori nu s-a "jucat" la wastegate e cel mai "simplu" (dar si periculos) tuning. In mod normal acul de la ceasul de turbo din bord nu trebuie sa treaca prea mult de jumatatea portiunii albe la boost maxim. In nici un caz sa iasa de pe portiunea alba.

Apoi la erori as face altfel: as sterge mai intai tot , as merge un pic cu ea si apoi as citi. Asa vezi numai erorile care sunt actuale si nu cine stie ce cadavre ...

De pe V70 nu prea poti lua mare lucru.

- Inchiderea centralizata e total diferita fata de 850 (alte incuietori la usi, alt calculator).

- Motorul este diferit are alt management (M4.4) tu ai M4.3. Computerul se potriveste mecanic la tine dar nu va functiona climatizarea plus ca risti sa prajesti intrarile de la climatizare din ECU. Plus ca are sigur imobilizator si ala o sa faca stress la fel ca nu corespund componentele

- scaunele se potrivesc in schimb e diferita prinderea de la centura si trebuie sa improvizezi ceva ceea ce eu nu as recomanda...

- evacuarea este diferita pentru ca la V70 ai doua sonde lambda pe cand la 850 ai doar una. Restul de dupa catalizator cred ca e identic.

- instalatia GPL in principiu ar trebui sa mearga transplantata...

- ca sa scoti 310cp din 2.0 T5 vei avea treaba serioasa..Daca ajungi sa desfaci motorul atunci schimba direct si bielele si cuzinetii cu ceva serios altfel vor fi primele care vor ceda cand te vei apropia de targetul propus...

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit printre noi, fericitule !

Intai hotaraste-te ce vrei sa faci - ramai cu ea un timp stock sau vrei direct sutele alea de cai.

Pentru 300 de cai (pe dyno !) pentru un 2.0 T5 trebuie sa scoti din buzunar cam 2000-3000 euro.

Asta asa, ca sa nu-ti stric cheful de tot.

Apoi nu mai ai ce face cu discurile frana de 280 daca vrei peste 300 de cai - poate un kit de la porsche ? :evil6:

Scoate intai caii stock - bucura-te de masina un timp si pe urma ia-o incet dar sigur (daca inca mai vrei si poti) catre cei peste 300.

Parerea mea.

Sau daca dispui de finante si tot desfaci motorul, baga tot ce se poate mai bun in el mecanic, apoi SOFT si gata, vei avea - cred- singurul 2.0T5 de 300 (sau peste) de cai din Romania.

Tine-ne la curent cu etapele modificarilor si multa rabdare !

P.s. Nu puteai sa gasesti un 2.0 T5 fara atitea probleme ? Doar stage-ul 0 te mananca de o gramada de bani...Tu stii mai bine.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bun venit printre noi!

Apreciez entuziasmul si pasiunea de a face ceva frumos din acea masina,dar dupa cum bine spun cei care le au pe mana:gandeste-te bine la ce te inhami inainte sa te apuci de treaba. Mai ales gandeste-te ca trebuie mai apoi sa fii si in stare sa opresti cu cei 300hp.

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult pt ajutor :smile: ma intreba Matrixxx ce vreau, pt moment mi-ar fi de ajuns si stock la stage 0, pt sutele de cai intrebam daca tot ma apuc de refacut, poate era o "scurtatura" direct spre mai mult. Nu stiu cat de mult duc internele stock, dar traiam cu impresia ca poate fi usor ridicat la mai mult, fara interne stock diferite (mi-e frica sa desfac motorul) Daca vorbim de adaugat in afara motorului - injectoare, turbina etc, pare mai usor. In fine, raman la stock dar macar stadiu 0, nu ca acum pe minus. Vis a vis de frane, da stiu ca am nevoie de ceva etrieri cu mai multe pistonase, discuri marite etc, dar mai este cale lunga pana acolo.

Nu am cautat masina asta, a aparut intr-o doara, si daca tot a aparut, am zis de ce nu, oricum imi doream de mult o masina patratoasa dar cu potential; iar achizitia a fost fara sa comentez de probleme, pur si simplu am luat-o, ferm convins ca este mult de munca.

So, o iau in ordine:

- vida / vadis sa inteleg ca este un soft care te invata multe? :smile:

- numere de Romania, nu am actele la indemana si nu are un numar usor de retinut :smile: sorry, chiar nu fac misto, este B 07 K si inca ceva :smile:; v70 t5 are numere de bulgaria, l-am cumparat de piese... dar m-am convins ca in afara gpl-ului nu am ce alege din ea :(

- nu stiu ce ulei are, trebuie schimbat, dar il schimb abia dupa inlocuirea kit-ului de furtune;

- masina pe bord are cca 150.000 km, dar nu merge kilometrajul, verificat pe led are 224.500 km;

- despre istorie stiu doar la primi proprietari (deosebiti de atenti cu ea dupa insemnarile gasite prin masina - carnetel cu nr de kilometrii si alimentari, orice piesa inlocuita + cartea de service);

- pustiul care mi-a vandut-o era pe alta planeta si cred ca masina mai trecuse si pe la altii de tipul sau - mi-a dovedit ca masina "poate" cand l-am intrebat daca se mai misca 1 metru... cu un burn de cca 50 m... nu am apucat sa-i spus ca nu este nevoie de astfel de demonstratie mai ales ca oricum o luam;

- distributia o schimb abia dupa remedierea problemei scurgerilor de tot felul si peste tot, oricum nu merg cu masina, si sunt de acord cu voi ca este vitala;

- am nevoie de un set de furtune siliconice - m-am uitat la do88 dar mi-au parut putin cam scumpe, poate nu m-am uitat bine, oricum mai caut, orice recomandare este binevenita;

- pcv-ul inlocuit (sau curatat daca mai merge);

- spalatul cu motorina este in lista, dar am nevoie de putina mai multa caldura afara si timp;

- nu este nevoie sa ma plimb, curge peste tot indiferent daca merge sau nu;

Si doua fotografii cu masina, in a doua este unul din seturile de jante care sunt pt ea, a 3 a foto este cu alt set de jante, tot pt ea.

post-7985-0-46503700-1425933270_thumb.jp

post-7985-0-81201900-1425933622_thumb.jp

post-7985-0-87331200-1425933786_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtune de la DO88 iti pot aduce eu, sunt distribuitor al lor.

PCV se inlocuieste, nu se curata

Hai cu ea la Penny vineri sa o admiram si noi si sa iti mai dam un sfat-doua

De cutia manuala si alte piese de pe V70 te mai scap eu. Unde esti ? Poate dau maine o raita pe la tine :)

Poti pune linistit ECU-ul de M4.4 pe a ta, nu se arde nimic. Invers (M4.3 pe X70 arde).

Arunca un ochi si pe topicul meu de tuning si vezi cam ce implica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pune M4.4 pe 850 trebuie schimbata si cablarea de la A/C pentru ca e diferita pe 850. Trebuie preluat si TCV-ul de pe x70 pentru ca e diferit.

Eu as aduce mai intai motorul la Stage 0 nivel piese 850 si abia dupa aia as incepe sa fac modificari.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge TCV-ul de pe 850 man :)

Trebuie modificat ECU-ul de M4.4 sau mai nou, au aparut niste baieti super-destepti care modifica cu un programel direct in BIN softul de 4.4 si re-routeaza comanda direct din procesor pe alt pin, ca sa nu mai aduci modificari hardware (check volvospeed) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am intrebat la un tuner daca sunt compatibile TCV-urile de x70 cu cel de 850 pentru ca cel de 850 nu mai este livrabil nou. Si raspunsul a fost clar nu, nu in sensul ca ar da erori, ci pentru ca ce transmite TCV-ul de x70 nu corespunde cu ce ar transmite cel de 850 si apar neconcordante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are aceeasi mufa, doar arata altfel, si e putin mai "sensibil" sa zicem asa.

Nu uita ca Matrixxx si-a pus unul de Subaru pe masina lui, si merge, si cred ca IPD vinde separat valve TCV HD pentru 850 si X70...

Concluzia mea e ca sunt interschimbabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ce pret ai la cele 2 furtune de radiator, doar pe rosu? Nu pot veni la întâlnire, lipsa itp, asigurare si timp... 850-ul il am în Sema Parc, daca vrei sa.l vezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scade cam 10% din pretul de pe site-ul DO88. Problema mare e ca indiferent de valoarea comenzii, transportul e 290SEK (aprox 150RON). Tocmai ce am comandat azi un intercooler.

Da-mi un nr de telefon ca poate trec maine pe acolo prin Sema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca v70-ul este circulabil il iau eu si-ti dau 850 meu... te-am innebunit, stiu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te scap eu de cutia de la V70 daca imi faci un pret bun la ea. Oricum scoti mai mult pe ea daca o dezmembrezi :)

Si s-ar putea sa te mai scap si de altele

Nu am apucat sa te sun ca alerg cu niste mutari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti am trimis pm.

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now