Uby Gi

Alternatorul stricat s40 2.0d 136 Cp

52 posts in this topic

Buna seara.. Sunt nou pe aici , asa ca o sa rog moderatorul sa fie indulgent cu mine daca nu am postat unde trebuie. Acum jumătate de an am achiziționat un s40 2.0d 136 Cp . Vineri miA apărut un mesaj gen " sistem d'aljmenter reparer urgente" simultan cu aprinderea Martorului de la bateiria si unui triunghi cu semnul exclamarii.. Pe cand am ajuns cu ea la service, deja scotea fum din alternator.. Am montat un alt alternator pe care il aveau cei de la service de focus 2( este compatibil) si in momentul in care a pus borna a scos si acesta fum.. Ce ar putea fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai montat un alternator NOU sau tot SH ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, poate fi releul de incarcare defect sau un scurt circuit intre doua sau mai multe fire neizolate.

Ajunge cumva ulei pe el?

Bornele la baterie sunt montate corect?

:puke:

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori era in scurt si cel de la service, ori ai un scurt pe instalatie. Firul de alimentare de la alternator, pleaca de la baterie, merge intai la electromotor, dupa care pleaca mai departe la alternator. Daca pe acest traseu nu sunt probleme, inseamna ca problema a fost/ este tot din alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca avea scurt in instalatie ii iesea fum din baterie nu din alternator

Cel mai probabil era stricat si cel din service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca stiti de forum cand vi se strica masina si uitati de el dupa ce va ajutam. Nu numai tu ci la toti si la toate cincep :"am si eu un volvo..." Foarte bine ca ai/aveti, ma si sigur ne bucuram pt tine ca ai luat o masina exceptionala dar forumul asta e sau vrea sa fie o familie nu-i un call center sau pagini aurii. Acum daca tot ti-ai facut cont, este un thread credca la cafenea unde ar fi frumos sa-ti faci prezenta si sa ne spui si noua cine esti si de unde, ai sa vezi ca se fac intalniri nu numai servicii de informare. Salut!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

onezero , nu spun ca nu ai dreptate , dar nu cred ca e cazul unei apostrofari publice din partea ta . Asa cum scrie pe prima pagina si nu numai este "Clubul Posesorilor de Volvo" , si nu al celor care fac prezenta in parcari sau al celor care mananca saratele , sau ca sa citez un alt coleg clubul mancatorilor de mustar . Nu cred ca prin atitudinea aceasta isi va dori cineva sa te cunoasca .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajunge ca ma cunosc cei care ma cunosc cu adevarat. La urma urmei, totul se rezuma la 5 util. max pe judete iar ceilalti 157(am zis o cifra la nimereala) stau bine mersi, conduc si cand au iarasi o problema dintr-o data stiu de forum, utilizator parola, asta daca nu uita parola. Sincer, nu te enerveaza ca pe zi ce trece nr. utilizatorilor cresc si noi toti astia ramanem? Eu inteleg ca unii lucra, ca altii bat covoare etc. dar seara cand au 5 min. libere repede intra "ba am si eu un volvo..varza cartofi morcovi.. Mi-o luat foc bara din spate. L-am schimbat acuma s-a topit. Ce are?" Eu unul m-am saturat de postari de genu si la intalniri vezi ca esti tu, colegu colegu colegu sii...unde-i colegul nou? Fain frumos se bucura ca noi prostii le "reparam" masina si de abia asteapta "ca astia de pe volvo club se pricep, is de treaba si imi zic". Pune frana fratele meu, ca nu-i asa. Asta e un forum, unde majoritatea postarilor pe s40/v50 incepe cu un utilizator creat de cateva secunde cu intrebarea si..gata o disparut.

Ce ziceti sa facem asa, cand iti faci un cont pe forum sa trecem si o rubrica obligatorie intitulat " motivul pt. care vrei cont" si doar adminu sa aprobe conturile care au un motiv bun, nu bate injectoru, patineaza bucsa si mi-am spalat parbrizul si nu mai trage masina. Fac pariu ca scapam de plante de genul in no time, dar ramane la alegerea moderatorilor si adminilor. Eu ca membru, pasionat si sa zic asa implicat, n-am valoare la cuvinte, eu ce pot face ii sa stau, sa citesc, sa-mi bat capul, sa dau un raspuns aici cat si pe feibuc iar apoi daca ii de intalnire.."da se face asa ceva?"

P.s. nu-i prima data cand am incercat sa vorbesc cu oameni din trafic sa vina pe volvo-club si nu, n-am facut ca cei cu "ai 5 min sa vorbim despre Dumnezeu .." Si etc

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ScuzaMa onezero .. TeAi gandit ca poate altii nu au asa mult timp liber ca si tine pentru a sta zilnic pe forum?

Se poate cumva ca le firele de la mica alternatorului saMi vina tensiune mai mare si sa miL ardă? Adica cel rosu parca vine direct din cutia de siguranta si are 12v, celalalte 2 vin din calculator si vin cu 5v.. Nu gasesc pe nicaieri ce valoare ar trebui sa aiba celelalte 2

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Uby, de unde esti? Cum ai auzit de acest forum? Google? Poate ne spui cate ceva despre tine desi suntem pe topicul gresit.

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uby, ti-am pus o intrebare legata de alternatorul montat ulterior.

Nu ar de unde sa-ti vina peste 12V, nu ai transformatoare de inalta tensiune prin masina decat la becuri, si nu cred ca ti-a legat cineva alternatorul la faruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa experienta proprie, primul alternator cred ca a ars din cauza uneia sau a mai multor diode strapunse ce practic au scurt-circuitat una sau mai multe faze ale alternatorului, fapt care a dus la supraincazire si mai apoi la ardere.

Ceea ce s-a intamplat ci al doilea alternator mi-e un pic neclar: acesta a fumegat cand a fost cuplata bateria, dar motorul era oprit sau cat timp a fost motorul pornit dar bateria cuplata/necuplata?

Sunt mai multe situatii in care se ajunge la fum din alternator:

1 - cand puntea de diode este strapunsa si asa alternatorul sucreaza in suprasarcina

2 - cand puntea de diode este strapunsa iar respectivele diode pun in scurt bateria, ele se incalzesc si mai departe incalzesc restul alternatorului - risc de incendiu deoarece incalzirea continua si dupa oprirea motorului, pana la descarcarea completa a bateriei

3 - cand apar probleme mecanice interne ale alternatorului (rulmenti, carbuni etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatorul montat ulterior a fost Sh.. A scos fum din el fara sa pornesc motorul.. Mecanicul electrician spunea ca nu stie ce tensiune trebuie sa fie pe cele 2 fire care vin din calculatorul motorului..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci nu poti trage nicio concluzie. Daca nu a fost nou, putea sa fle la fel de stricat ca al tau.

Pune unul nou, costa pana in 800RON de la DENSO si ai garantie si scapi de probleme !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teama mea e sa nu pun unul nou si sa miL ardă si pe ala ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti qlternatorul vechi si dute cu el la careva care reconditioneaza. Ti-o pune la punct si inainte de a-l monta inapoi verifica firele de alimentare iar apoi masa. Daca nu se ating poti sa-l pui inapoi si verifica dupaia incarcarea sa nu fie sub 12 si nici peste 14. Daca ii peste prajesti bateria. Cu un drum verifica si bateria ca daca o luat foc alternatoru sa nu-ti bubuie cand meri undeva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti qlternatorul vechi si dute cu el la careva care reconditioneaza. Ti-o pune la punct si inainte de a-l monta inapoi verifica firele de alimentare iar apoi masa. Daca nu se ating poti sa-l pui inapoi si verifica dupaia incarcarea sa nu fie sub 12 si nici peste 14. Daca ii peste prajesti bateria. Cu un drum verifica si bateria ca daca o luat foc alternatoru sa nu-ti bubuie cand meri undeva

Eu am incarcare de 14,6v-14,8v cand termperatura este sub 10Grade iar peste 10Grade incarca 13,8v-14v...si n-am prajita bateria, care are vreo 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La peste 14 ma refeream peste normal, si eu am 14.6 si din cate stiu pana in 14.8 ii ok. Dupa norma asta ii pericol. Si si de aia am zis peste 14 ca ii destul de cald si ar trebuii sa scada, teoretic

Share this post


Link to post
Share on other sites

La peste 14 ma refeream peste normal, si eu am 14.6 si din cate stiu pana in 14.8 ii ok. Dupa norma asta ii pericol. Si si de aia am zis peste 14 ca ii destul de cald si ar trebuii sa scada, teoretic

Nu chiar.

Eu am un redresor cu reglaj automat de multi ani si niciodata n-am prajit nici o baterie.

Incarcarea se face cu 5-10% din amperajul bateriei si voltajul incepe cu 12v si spre final ajunge la 15.2-15.4V

Poate daca ar sta zile intregi cu 15.4V ar fierbe putin electrolitul din baterie si i-ar scurta durata de viata, dar de prajit...nu cred!

Cand mi s-a stricat releul de incarcare la unul din alternatoarele schimbate la VOLVO imi incarca 15-15.5V si am mers vreo 2 sapt pana l-am schimbat si n-am ars absolut nimic. Bateria BOSCH S5 in caz ca are vreo importanta.

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, in legatura cu incarcarea la alternator, am si eu alternator de 150A de la Denso pe s40 meu din 2006, si am incarcarea in jur de 14,6 - 14,8 , este ok incarcarea? mentionez ca la mine nu pot opri faza scurta la masina, merge tot timpul permanent chiar dac e pe 0. Mersi frumos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajunge ca ma cunosc cei care ma cunosc cu adevarat. La urma urmei, totul se rezuma la 5 util. max pe judete iar ceilalti 157(am zis o cifra la nimereala) stau bine mersi, conduc si cand au iarasi o problema dintr-o data stiu de forum, utilizator parola, asta daca nu uita parola. Sincer, nu te enerveaza ca pe zi ce trece nr. utilizatorilor cresc si noi toti astia ramanem? Eu inteleg ca unii lucra, ca altii bat covoare etc. dar seara cand au 5 min. libere repede intra "ba am si eu un volvo..varza cartofi morcovi.. Mi-o luat foc bara din spate. L-am schimbat acuma s-a topit. Ce are?" Eu unul m-am saturat de postari de genu si la intalniri vezi ca esti tu, colegu colegu colegu sii...unde-i colegul nou? Fain frumos se bucura ca noi prostii le "reparam" masina si de abia asteapta "ca astia de pe volvo club se pricep, is de treaba si imi zic". Pune frana fratele meu, ca nu-i asa. Asta e un forum, unde majoritatea postarilor pe s40/v50 incepe cu un utilizator creat de cateva secunde cu intrebarea si..gata o disparut.

Ce ziceti sa facem asa, cand iti faci un cont pe forum sa trecem si o rubrica obligatorie intitulat " motivul pt. care vrei cont" si doar adminu sa aprobe conturile care au un motiv bun, nu bate injectoru, patineaza bucsa si mi-am spalat parbrizul si nu mai trage masina. Fac pariu ca scapam de plante de genul in no time, dar ramane la alegerea moderatorilor si adminilor. Eu ca membru, pasionat si sa zic asa implicat, n-am valoare la cuvinte, eu ce pot face ii sa stau, sa citesc, sa-mi bat capul, sa dau un raspuns aici cat si pe feibuc iar apoi daca ii de intalnire.."da se face asa ceva?"

P.s. nu-i prima data cand am incercat sa vorbesc cu oameni din trafic sa vina pe volvo-club si nu, n-am facut ca cei cu "ai 5 min sa vorbim despre Dumnezeu .." Si etc

Onezero, esti pornit rau... Dar ti.ai pus problema ca cei ,,muti" tac pentru ca nu au nimic de spus!!! Doar de invatat! Eu unul..prezenta discreta de altfel, ce as putea sa spun! Adica noi, no'name daca am incepe sa spunem bazaconii, am bloca forumul cu prostii! Eu unul consider forumul foarte util, si am aflat multe lucruri utile, pentru care sunt recunoscator si va multumesc voua forumistilor activi! Dar daca tu sti mai multe, nu inseamna ca trebuie sa fi si arogant!
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce am fost arogant? Ca mi-am exprimat parerea? Nu suntem noi obligati sa-ti raspundem la intrebari la fel ca si voi, nu sunteti obligati sa scrieti ce problema aveti. Pt. asta sunt serviceuri, sa va reparati masinile. Eu cel putin, daca raspund la vreo intrebare o fac din placere si de bunul simti de a ajuta un coleg de pe forum. Dar ca sa n-o dam in presentimente si iubiri uluitoare...daca esti si te consideri COLEG pe forum sau MEMBRU atunci si eu am asteptari de genul daca se face un topic la cafenea sa am feedback sau daca se face vreo intalnire sa fie macar un comment de genul "vin" sau "nu pot..." Zic asta pt. ca data intrunirii e flexibila, sa vina toata lumea cand poate si mii de rezolvari si etc. Dar asa, intru pe forum cand am probleme si mai intru cand imi pica roata, iar eu ca "ajutator" sa zic asa astept sa vina colegi noi la intrunire..unde-i fairplayu in asta? Sau win - win? Vezi? Nu e. Sa nu te astepti la alte raspunsuri. Daca s-ar face o statistica incepand cu data crearii contului si apoi activitatea o sa vezi ca sunt foarte multi cu conturi de 30 de zile, adica intrebarea raspunsul si la revedere.

Eu nu sunt arogant, poate par prin felul de a comenta dar nu sunt. Se va face o intrunire nationala la Brasov, daca ai putut comenta aici pe threadul asta, ai de gand sa vi? Astept un raspuns.

De mentionat ca o sa vina din constanta, bucuresti parca si din cluj, cel putin eu.

Ia zi sau ziceti, veniti in mai la brasov? Ca eu de ajutat am ajutat, acum ii randul vostru daca tot sunteti "colegi/membrii"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onezero, as veni cu cea mai mare placere, dar din pacate sunt la 1800 km, de locul intalnirii, locuiesc in Italia, nu o dau la intors.. Si sunt multi ca mine, sa sti! As prefera sa fiu in Ro, pt ca e ACASA, si inca mai sunt oameni priceputi si saritori acolo! Aici doar pt un buna ziua si ridicat capota,sare suta de euroi,si nici nu rezolvi mare branza! Dar ca sa inchei, ca suntem in offtopik,eu nu am ce spune(doar daca te intereseaza camioanele) despre mecanica auto...sunt depasit de tehnologie! Dar invat repede! Asa ca Domni Profesori, rabdare si tutun! P.s. Ai dreptate.. nu te obliga nimeni sa raspunzi la topikurile ,,colegilor", chiar daca te irita! Scuze pt paranteza ,si din partea mea offtopik.

Edited by ovidiuioana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici ii dau dreptate lui 1-0. Suntem 30 de membrii activi si restul "spectatori" sau nici atat, doar "ask and run"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, in legatura cu incarcarea la alternator, am si eu alternator de 150A de la Denso pe s40 meu din 2006, si am incarcarea in jur de 14,6 - 14,8 , este ok incarcarea? mentionez ca la mine nu pot opri faza scurta la masina, merge tot timpul permanent chiar dac e pe 0. Mersi frumos !

Sa revenim la ontopic :smile:

Raducu, e perfect cum iti incarca! Scade in jur de 13.8 incarcarea dupa ce se incalzeste motorul si bateria. Ai senzor de temperatura baterie montat pe fundul carcasei de baterie, care-i da impusuri catre computer sa reduca incarcarea cand bateria se incalzeste (supra incarca).

Deci totul perfect la tine!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now