• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  

15 posts in this topic

Buna seara tuturor,

As vrea sa stiu, pe C30 ce tip de suspensie a fost pusa original. Nu mai gasesc nimic pe media.volvocars.com. Din ce imi aduc aminte, ca si pentru S40 sunt trei tipuri : Confort/Dyanmic/Sport ?

Eu am dynamic chassis pe ea si jante de 17" -205/55. Amortizoarele fata le-am schimbat anul trecut - Sachs Super Touring, dar parca la inceput nu simteam chiar asa. Sau mi se pare mie(neavand experienta multa de condus), sau am imbatranit :D

Problema e ca, e FOARTE foarte rigida. Cred ca daca pun 2 foi A4 pe asfalt si trec cu masina peste ele imi sare ficatu-n gat. Vin acum de la un drum mai lung (si de prin Jud. Arges...) si simt ca inca imi mai vibraza dintii :( Realizez ca e si de la marimea jantelor, dar am avut si pe 16 de iarna si cam tot asa era.

Ce as putea sa fac? sa schimb arcurile? sau o sa fac o struto-camila? ma gandesc ca si bara stabilizatoare este mai dura. Daca e sa schimb totul pe Confort asta ar include : arcuri/ bara stabilizatoare/ bieleta antiriuliu. Vreau ceva MEDIU, intre, nici super dur cum e acum dar nici barca.

Ceilalti dragi posesori de C30, voi ce tip de suspensii aveti si cum se comporta la denivelari mici vs stabilitate curbe?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am acelasi sasiu si aceasi dimensiune la jante. Masina este mai rigida dar nu e ceva de speriat. Eu am amortizoare kayaba si au fost chiar foarte bune. La arcuri eu nu am umblat si nici nu cred ca am sa o fac. Eu personal sunt multumit de sasiu si de cum ruleaza masina peste orice damb, sina tren, etc. Si am si cauciucuri ramforsate bridgestone care fac sa fie si mai dura suspensia

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La intalnirea din Brasov poate ma iei o tura ca sunt foarte curios sa vad cum se simt alte c30-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa scapi de vreo plomba te iau eu o tura. Suspensie sport + jante "18. :D

LE:

ca sa-ti raspund la intrebare - sta bine-n curbe, nu fuge mai deloc, doar subvireaza un peu. La denivelari nu e o placere, dar cu putina atentie si reflexe se rezolva.

Edited by Mihai933
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa scapi de vreo plomba te iau eu o tura. Suspensie sport + jante "18. :D

LE:

ca sa-ti raspund la intrebare - sta bine-n curbe, nu fuge mai deloc, doar subvireaza un peu. La denivelari nu e o placere, dar cu putina atentie si reflexe se rezolva.

In C30 meu, cu jantele de 18" si anvelopele cu talon de 40, incepeam sa simt denivelarile la viteze mai mari de 60-70 km/h, in rest nu era ceva deranjant + te obisnuiesti :smile:

Cred ca D3 lui Mihai fiind si R dizain este mai rigid decat C30 meu

Edited by VictorGheorghe
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flavius , poate la brasov dam o tura unu cu masina celuilalt si poate facem schimb de amortizoare + arcuri , eu am comfort , si voi veni cu jante 17 , 205/50 . Stiu ca al meu e v50 dar am o presimtire ca e au aceleasi arcuri / telescoape . Oricum si comfortul e rigid ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, chiar sunt foarte curios sa vad cum se simt alte sasiuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu toate c30 au acelasi tip de sasiu? Eu asa credeam. Daca nu e asa, cum aflu ce tip de sasiu am ? Modelul meu este 1.6 benzina 2009. Si mie mi se pare ca sasiul este foarte rigid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am C30 cu varianta de suspensie sport si intr-adevar e foarte rigid. Recent insa am vrut sa fac geometria si am observat ca pe spate am unghiul de cadere cu aprox 2 grade deviat spre exterior. Adica rotile stau cam asa /  \. E in limitele admise dar nu pare ok. Vizual arata bine, dar uzeaza cauciucurile pe o fasie de 3-4 cm pe interior. Se poate face ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntea este fixa pe spate, camber-ul este ceva 'natural', normal pentru C30-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, driv3r a spus:

Eu am C30 cu varianta de suspensie sport si intr-adevar e foarte rigid. Recent insa am vrut sa fac geometria si am observat ca pe spate am unghiul de cadere cu aprox 2 grade deviat spre exterior. Adica rotile stau cam asa /  \. E in limitele admise dar nu pare ok. Vizual arata bine, dar uzeaza cauciucurile pe o fasie de 3-4 cm pe interior. Se poate face ceva ?

ce suspensie sport are masina ta, varianta R design sau...?

/ \  "asa face toate" :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vicu mai putin a domnului @Ygrec :D 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Multumesc pentru raspunsuri. @Vicu  cred ca e R design. Pe exterior am tot kitul, insa pe interior nu, e piele neagra si interiorul clasic. Nu am schimbator sau pedale de R design. Sistemul audio e insa cel de la Dynaudio, avand si navigatia in bord si cd changer cu 6 discuri :-)

LE. Arcurile am vazut ca sunt Eibach...

Edited by driv3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din moment ce nu are ceasuri albastre/volan/schimbator/pedale/scaune/presuri, nu este RD. In 2oo7 inca exista pachetul 'Sport', pe care l-a avut si Victor la C30.
Suspensia stock este Dynamic, in acest caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now