rafa92

Problema sistem de franare. Rog Ajutor

58 posts in this topic

Salut pe toata lumea si va expun problema masinii mele, una destul de delicata la care nu am gasit inca rezolvare. Este vorba despre un Volvo S80, D5, an 2002, in jur de 160.000 KM. Problema o reprezinta sistemul de franare. De ceva timp am frana doar pe o singura roata, cred, eu, frana destul de buna, nu incat sa opresc masina instant la 100 km/h, dar o frana optima pentru o viteza regulamentara. Observ de o perioada ca discul de pe partea stanga este complet ruginit, deci nicio urma de franare. Am mers la mecanic, a verificat tot ce tine de partea mecanica a franei, etrier, placut, toate ar functiona, placutele sunt bune, etrierii strang, dar frana tot nu este. Frana dreapta lucreaza la capacitate optima, frana de mana de asemenea.

Precizez ca in bord nu este aprins beculetul de ABS, si ca erori imi apare doar o singura eroare, ceva de genul SRS/Airbag Wartung Dringend, iar uneori dupa 120 km/h mai apare o eroare si ii scade "vlaga", nu mai accelereaza, ca si cum ai seta un pilot automat. Dupa 2-3 pedale isi revine si se accelereaza.

O ultima problema aparuta in urma cu cateva zile a fost faptul ca parcand intr-o panta in fata portii, am bagat-o ca de obicei in viteza, in treapta intai si am coborat. Imediat cum am coborat am observat cum masina o ia la vale in "suturi", am crezut ca mi se pare, insa chiar asa se intamplase. Va multumesc pentru ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai mai avea varianta de lichid de frana neschimbat cu anii, si pompa de abs cu traseul infundat de "branza" in care se transforma amestecul de lichid de frana cu vaporii de apa absorbiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ar exista posibilitatea ca in cazul asta, descris de tine, pe o roata sa fie frana buna, iar pe o roata deloc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu iti mai trece lichid prin conducta respectiva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul respectiv, fara sa verifice circuitele mi-a spus ca modulul ABS e dus, dar n-am nicio eroare, in plus de asta cand franez brusc se aude zgomotul specific ABS-ului si simt si in pedala. Daca te rog, imi poti raspunde si la celelalte doua intrebari? De ce ii taie puterea dupa 2500 rpm si de ce o ia la vale, in viteza fiins?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul respectiv, fara sa verifice circuitele mi-a spus ca modulul ABS e dus, dar n-am nicio eroare, in plus de asta cand franez brusc se aude zgomotul specific ABS-ului si simt si in pedala. Daca te rog, imi poti raspunde si la celelalte doua intrebari? De ce ii taie puterea dupa 2500 rpm si de ce o ia la vale, in viteza fiins?

Dupa 2500 rpm, poate sa-ti taie puterea de la turbina, valva control turbina, egr, etc....

o ia la vale cand este in viteza, pentru ca motorul nu mai are compresie cum trebuie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumumesc frumos. M-ar interesa daca s-a mai intalnit cineva cu problema de franare pe care o am. Poate fi modulul ABS, sau pompa de frana? Poate fi infundata doar pe un circuit, iar celalalt sa fie perfect functional? Acum am vazut ca am un cod de eroare in computer: 025 am vazut ca scrie, are cineva idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroarea 025 este legata de Airbag!

Cel mai bine mergi la un service si fa o diagnoza si o verificare a franelor, ca pe forum este greu de diagnosticat!

Lichidul de frana a fost schimbat vreodata din 2002?

Modulul de ABS daca se defecteaza iti da eroare in bord si ramane becul aprins! Deci tu cel mai probabil ai o defectiune mecanica, sau franele nu sunt aerisite. Costa 100-150 de lei de schimbat lichidul de frana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am masina din 2006 si nu a fost schimbat, mecanicul la care faceam schimburile de consumabile mi-a spus ca nu e nevoie si ca problema mea nuntine de partea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca este timpul sa schimbi mecanicul!

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am masina din 2006 si nu a fost schimbat, mecanicul la care faceam schimburile de consumabile mi-a spus ca nu e nevoie si ca problema mea nuntine de partea asta.

Dar lichidul de frâna ce e, nu e consumabil?

Asta se intampla cand revizia periodica e confundata cu schimbul de filtre si de ulei. Zi mersi ca nu ai facut inca vreun accident...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ca asta cu "mecanicii". Noi am gasit in motorul lui @cdaugustin (motor de 2.0) garnitura de chiulasa de 2.5 si segmenti de 1.8 sau 1.9 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am masina din 2006 si nu a fost schimbat, mecanicul la care faceam schimburile de consumabile mi-a spus ca nu e nevoie si ca problema mea nuntine de partea asta.

Offtopic..

De multe ori cam asa este.Nu sint mecanic.Lichidul nu ajuta sa ai un sistem de frinare extraordinar de eficient sau sa iti deplaseze pistonul in etrier etc etc .

Utilizarea masinii si a frinelor te ajuta sa nu se gripeze cite ceva.Daca ai niste frine hidoase ,ruginite ,oxidate etc ,nu are a face schimbarea lichidului cu functionarea lor.Eu vbesc in cunostinta de cauza si nu din motive pur financiare ,ca ar fi bine sa schimbi lichidul si la 6 luni :smile: .Mi-ar place sa fiu combatut la acest subiect cu ceva argumente .mai cu seama ca am cunsotinte de f multe masini care se vind fara lichid de frina schimbat de ceva vreme si merg de nu au aer ,insa unele cam nemerse ,sa zic asa,le cam lasa altele in sistemul de frinare si nu lichidul.. :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu sunt mecanic, insa lichidul de frana, are rolul de a crea presiune in sistemul de franare. Cu timpul se creaza condens in lichidul de frana, are punct de fierbere mai scazut si astfel se pot crea pungi de aer pe instalatie.

Eu am schimbat de curand lichidul de frana. Ceea ce m-a "indemnat" sa fac acest lucru, a fost faptul ca am constatat ca pedala de frana este mai tare si trebuie sa apas mai tare decat ar fi normal, pe pedala, pt a opri masina.

Dupa schimbare, frana si-a revenit la normal!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord si stiu asta, insa este totusi drum lung pina la avea un sistem ineficient de frinare ,cauza fiind doar lichidul.

Instalatia este ermetica si de obicei nu il verifici la luna tot desfacind busonul vasului,etc .In fine facusem acest offtopic si pe baza experientei practice avute sau asistate linga f multe masini si nu ascund faptul ca am avut ,am destui amici "vinzatori " de masini cu care intru in contact ,fiecare in clasa sa insa mi s-a parut foarte curios ca orice problema pe sistemul de frinare sa fie atribuita lichidului de frina .Deci vbeam de practica.Cum ar fi sa avem frina Westinghouse ?Acolo cine ar fi principalul vinovat! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca omul a spus :"Observ de o perioada ca discul de pe partea stanga este complet ruginit, deci nicio urma de franare. Am mers la mecanic, a verificat tot ce tine de partea mecanica a franei, etrier, placute, toate ar functiona, placutele sunt bune, etrierii strang, dar frana tot nu este"

Inseamna ca pe sistemul de franare (cel putin pe stanga ), nu se creaza presiune suficienta.

Care ar fi explicatia ta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord si stiu asta, insa este totusi drum lung pina la avea un sistem ineficient de frinare ,cauza fiind doar lichidul.

Instalatia este ermetica si de obicei nu il verifici la luna tot desfacind busonul vasului,etc .In fine facusem acest offtopic si pe baza experientei practice avute sau asistate linga f multe masini si nu ascund faptul ca am avut ,am destui amici "vinzatori " de masini cu care intru in contact ,fiecare in clasa sa insa mi s-a parut foarte curios ca orice problema pe sistemul de frinare sa fie atribuita lichidului de frina .Deci vbeam de practica.Cum ar fi sa avem frina Westinghouse ?Acolo cine ar fi principalul vinovat! :smile:

Mhm, eu zic sa te mai documentezi.

Punctul de fierbere la un dot4 este in jur de 290C, acelasi dot4 uzat cu apa in el are punctul de fierbere la aprox 190c, deci -100C.

Unde fierbi lichidul? Simplu ...pe Transfagarasan de exemplu, ce se intampa cand fierbe? ...ai ghicit, ramai fara frane.

Acum o sa zici ca sunt mit uri, eh..nu sunt, lui Andu i a fiert in 2011 in drum spre nationala pe Transalpina, daca vrei am si exemple cu sistem de franare infundat de la fierbere.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vbit de practica ,tin cont si de teorie dar totusi am luat-o domestic ca nu avem racing cars pina la urma.Eu am incercat sa vbesc generalist si sa nu facem regula dintr- un defect care poate este real ,poate doar tine si de altceva .Au fost momente cind am rupt un pic frinele intrucit sint subdimensionate pe "cazanul" meu insa nu am ramas fara frine.Deci un exemplu singular care nu poate fi o regula.Ma rog sint mai ponderat cind spun ceva dar asta nu inseamna ca nu as fi si de acord si cu unele exemple .

Ar trebui sa fac o Trans alpina sa vedem daca exemplul se verifica si promit sa merg un pic si cu frina de mina trasa :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-a fiert la o Skoda Fabia care avea 5000 km si mai putin de un 1 an de cand era pe strazi si am cam ramas fara frane, cel putin pe spate, ca era pe tambur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vbit de practica ,tin cont si de teorie dar totusi am luat-o domestic ca nu avem racing cars pina la urma.Eu am incercat sa vbesc generalist si sa nu facem regula dintr- un defect care poate este real ,poate doar tine si de altceva .Au fost momente cind am rupt un pic frinele intrucit sint subdimensionate pe "cazanul" meu insa nu am ramas fara frine.Deci un exemplu singular care nu poate fi o regula.Ma rog sint mai ponderat cind spun ceva dar asta nu inseamna ca nu as fi si de acord si cu unele exemple .

Ar trebui sa fac o Trans alpina sa vedem daca exemplul se verifica si promit sa merg un pic si cu frina de mina trasa :smile:

Ca sofer trebuie sa reduci posibilitatea producerii unui accident.

Sa luam o situatie:

Esti pe A2 si ai 130 km/h, brusc iti apare in fata un obstacol la care trebuie sa franezi brusc...guess what? O sa ramai fara frane pana sa ajungi la 0.

Producatorii spun sa l schimbi la 2 ani de ordinari ce sunt, ca sa ti ia tie banii din buzunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit-o si eu asta cu fiertul lichidului de frana (pe o vale mai mica decat trans-alpina) , nu la volvo (la astea il schimb de atunci)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comandat pe internet discuri de frana pt fata si spate plus placutele de frana.Din pacate discurile  pe fata erau mari fiind de 320 si le-am returnat.In descrierea lor scria ca sunt pt.  roti de 17". Le-am masurat  cu ruleta si au cam 280.Rugamintea mea este daca imi poate spune cineva cu exactitate dupa VIN-ul masinii ce dimensiuni au. Masina este un S80 D5 din 2005 cu volan pe dreapta iar VIN: YV1TS796261433790.Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, tot varianta "masurat cu ruleta" este cea mai sigura. Din cate stiu eu, in Vida nu-ti spune dimensiunea discurilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza fuzetei, parca asa se cheama, unde este prins acel surub pt planetara nu am putut masura exact.Ar trebui sa dau discul jos ca sa-l pot masura corect cu ruleta.Pe spate sunt de 280,  pe fata ar trebui sa fie la fel?Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masori pe partea din exterior chiar daca se indoaie un pic ruleta nu o sa gresesti decat cu 2-3mm maxim. Poti sa te uiti daca ai cod pe disc dar poti sa masori linistit cu ruleta ca am masurat si eu. nu ai cum sa gresesti decat daca vrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now