Alexandru Mocanu

Schimb ulei cutie manuala

40 posts in this topic

Salut!

De ceva timp oscilez intre posibilitatea de a schimba uleiul din cutia de viteze. Mentionez ca am un volvo s40 1.6d (5+1) si nu pot spune ca am probleme cu ea insa vreau sa fiu preventiv masina are 150k km. Unele persoane spun ca e ok de schimbat in schimb aud si pareri negative ce spun ca nu e ok de schimbat si s-ar putea sa am probleme dupa. Voi l-ati schimbat sau recomandati schimbarea lui? In manual nu am gasit nimic.

o zi buna!

Stergeti va rog acest post. A fost postat din nou din cauza greselii ortografice din titlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da l-am schimbat la 80k , si merge mai bine . Cauta pe forum topicul , si ai sa vezii opinii pro , din pct meu de vedere contra nu exista , decat daca unde il schimbi reuseste sa strice cutia (ma gandesc ca se poate , dar trebuie sa se chinuie foarte mult)

Evident sa il inlocuiesti cu ulei volvo oem , nu cu ulei bunica :D

Vad ca informatia e cam imprastiata ...

Se schimba simplu , cutia are 2 busoane unu in cel mai inferior punct , si unul in dreptul planetarei . Uleiul folosit oem (in cutia m66 2.1l , 2 l sunt suficienti)

Eu aveam o schimbare greoaie la rece . Dupa schimbarea uleiului problema s-a rezolvat ! Si as recomanda sa fie schimbat la 100k cu toate ca volvo spune ca e longlife .

O mentiune ar fi: mecanicul m-a avertizat sa nu inlocuiesti uleiul pe la senzorul de marche-arriere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l `am schimbat la a mea asta iarna, nu cu oem, ci cu http://www.castrol.com/ro_ro/romania/products/cars/manual-transmission-fluids/syntrans-transaxle-75w-90.html 2 litrii, ceva de genul 90 lei daca imi amintesc eu bine.

Banuiesc ca ai aceeasi cutie (MTX75)

Si da, s`a simtit diferenta, cel putin la mine unde la rece viteza 3 cam refuza cu uleiul vechi, dar nu cred ca`i mai facuse cineva operatiunea vreodata in viata ei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate efectua acasa aceasta opratiune? De ce am nevoie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai canal , sau elevator e mult mai simplu , eu spre exemplu a trebuit sa desfac un tampon motor sa am acces la dopul de sus (la 1.6d nu cred ca e nevoie)

ai nevoie de un set de tubulare , si pompa de ulei .

In service mi-a luat 30 lei pt operatiune , deci as recomanda sa o faci in service .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok o sa o fac la service pentru ca nu am pompa de ulei. Merci frumos. Trebuie sa fiu atent la ceva? Spuneai ca nu e recomandat pe la senzorul de m-a. Pe unde e recomandat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un buson in partea inf a cutiei (se goleste), si unul in dreptul planetarei (se umple)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reperul 8 cam asa arata busonul

post-3455-0-45335200-1435742411_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am schimbat uleiul din cutie. Am indoieli legate de cantitatea de ulei care a intrat... din cateva surse am inteles ca se completeaza pana la refuz insa au intrat 2l si tot nu dadea sa curga pe la busonul de umplere... stiind ca trebuiau sa intre 1.8l. Care ar fi cauza? E ok ceea ce s-a intamplat? Care e nivelul optim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati litri ai scos afara in primul rand?

Nivelul e atunci cand da pe afara pe la busonul de umplere. Ai avut pierderi pe undeva?

Sent iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Uleiul l-am cumparat de la Alex - Midnight si dupa cum zice si el si autodata in cutie ar trebui sa intre 1.8L. Acum nu stiu de ce au intrat 2L. Exista mai multe orificii in cutia de viteze excluzand cel de umplere si cel de golire, se poate sa fi introdus uleiul prin alt orificiu!? Nu stiu ce sa cred...?! Nu pierdeam ulei insa avea o mica ezitare cand incercam sa bag in R si in prima treapta.

Edited by Alexandru Mocanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura explicatie logica e ca Alex Midnight umbla cu ocaua mica.

Ori asta ori intre cantitatea optima recomandata de producator pt umplere si "regula de aur" (umple pana da pe la buson) s-ar putea sa fie o diferenta.

Ca idee, si eu tot 2L am bagat in cutia mea total diferita, si in manual scria 1.7, si un mecanic de la mercedes mi-a spus ca se pun doar 1.7, nu pana curge. Eu nu o mai scurg acuma, dar poate data viitoare incerc sa bag doar 1.7 sa vad daca e vreo diferenta la cum intra in viteza sau poate la consum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt sigur ca Alex Midnight ar fi facut sau ar fi avut macar cum sa faca asa ceva tinand cont ca bidoanele erau sigilate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu chiar glumeam cu prima fraza, si eram serios cu a doua.

Daca producatorul zice 1.8 aia e, daca pui pana sus cand se incinge poti avea surprize neplacute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In VIDA spune de 1.8L, deci... aia sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt sigur ca Alex Midnight ar fi facut sau ar fi avut macar cum sa faca asa ceva tinand cont ca bidoanele erau sigilate.

NU ar fi facut*

Exista totusi posibilitatea sa greseasca orificiul de umplere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt doar DOUA busoane pe cutie sub masina. De la cel orientat in jos se goleste, pe la cel orientat intr-o parte se umple. Daca au umplut pe SUS pe la aerisitor, big mistake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era cel de jos la 30 cm de cel de umplere. O sa ii fac o poza maine. Cum pot verifica nivelul din cutie pt siguranta mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi imaginez ca e destul de complicat sa schimbi prin alta parte decat cele doua busoane mai ales ca sunt relatuv apropiate si se foloseste aceelasi imbus. La senzor accesul nu se face din pozitia "cu capul sub capota"? Totusi care sunt riscurile completarii prin gaura gresita?

Edited by darian007

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Vida nu apare (sau nu am gasit) cum sa verifici, dar din ce m-am documentat daca desfaci busonul si curge putin ulei e ok./sau bagi un imbus cu cot si vezi cat este nivelul.

Daca ai mai mult ulei decat trebuie va iesi pe partea superioara a cutiei, pe la selector, care oricum are o problema si pierde ulei.

Pt siguranta ta, mai cumperi 2l de ulei si faci schimbul la cineva care se pricepe. Si uite asa ai facut un flush la cutie :D

tmp_31447-Transmission, manual, D4164T, MTX75 - Transaxle oil-1635808478.pdf

Edited by Dinoco
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O curiozitate am: Unde ai facut schimbul de ulei?

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva prin Baneasa, Bucuresti.... aproape de IKEA

Share this post


Link to post
Share on other sites

La AMI Auto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now