Sign in to follow this  
Followers 0
Florin Raducu

probleme pornire

32 posts in this topic

Salut!

Detin un Volvo S40 1.8 benzina din anul 1998 si am o problema la care nu am reusit sa gasesc o solutie nici la diagnoza nici la diferiti mecanici parerile acestora fiind impartite.

In momentul in care incerc sa pornesc masina,totul decurge normal atunci cand pun contactul cu exceptia faptului ca martorul de sonda lambda(fault in engine electronic system) nu se aprinde de loc iar masina nu porneste chiar daca aceasta invarte cand dai la automat.De obicei acest martor se aprinde cand pui contactul si se stinge dupa ce motorul porneste.

In urma acestor simptome am constatat cateva aspecte:

-simtomele apar aleatoriu indiferent daca masina este rece sau s-a mers cu ea.o data a taiat alimentarea din mers si masina s-a oprit

-in momentul in care nu se aprinde martorul nu se aude nici pompa de benzina,deci aceasta nu se amorseaza si nu alimenteaza

-dupa o eroare de pornire,la un interval de cateva ore masina porneste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

-pe tester nu apare nimic pentru ca nu am reusit sa fac o diagnoza atunci cand masina era in avarie pentru ca a pornit pana sa ajung la ea cu un tester.

-pompa de benzina a fost schimbata si nu prezinta probleme;o alta parere ar fi ca exista un releu pe alimentare care nu functioneaza corespunzator.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau nu iti citeste cipul din cheie si immobizer-ul nu lasa ECU sa porneasca motorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Când învârte, dar nu pornește, trebuie verificat dacă scânteiește și ”beniznește”, și căutat în funcție de răspuns. Din fotoliu aș zice ori un contact imperfect, ori un senzor pe moarte. Aș începe cu senzorul turație arbore cotit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca martorul lambda nu apare, ECU-ul nu si-a facut "start-up"-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa folosesc o cheie fara cip,dar atunci nu se aprine imobilizatorul si nu ma lasa nici sa dau la automat. In acest caz este ca si moarta. Si dupa.cum spuneam simptoma aceasta mi-a aparut si in timpul mersului si asta m -a speriat cel mai tare gandindu-ma ca mi se poate intampla intr-o depasire. Acum ce pot sa fac,sa astept pana moare acel senzor de tot ?

Nu exista nici unde in tara un service care sa poata face ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand trebuie sa faci o diagnoza si sa vezi CE erori sunt stocate pe masina. Poate ai vrut sa scrii ca "atunci SE aprinde imobilizatorul" cand folosesti o cheie fara cip. Inseamna ca varianta cu cheia pica. Vezi sa nu ai lipsa o masa, o patise Shpeedy, lui i se oxidase masa la sasiu din partea stanga. Apuca-te si verifica-le pe toate, desfa suruburile si curata cu smirghel, si sa speram ca asta a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou!

Am facut mai multe diagnoze fara nici un rezultat pentru ca nu apare  nici o eroare.Am scos pe rand relee si mufe de la sonde,etc dar nici una dintre aceste operatiuni nu a dus la neaprinderea acelui martor in bord pentru a impiedica pornirea.

Ultima problema am avut-o in Decembrie cand s-a oprit din nou din mers iar dupa cateva minute am pus contactul si a pornit ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.Am incercat prin scoaterea bornelor bateriei dar fara nici un rezultat;porneste cand vrea ea dupa cateva minute sau cateva ore.

Am fost si la cativa electricieni care mi-au spus ca atunci cand acel martor din bord nu se aprinde ,calculatorul masinii nu raspunde (nu il vede) iar asta ar fi o problema de toane si ca ar trebui inlocuit calculatorul.

Daca imi puteti spune va rog unde se afla calculatorul masinii pentru a incerca verificarea contactelor acestuia.

Din cate am mai citit pe forum credeti ca exista posibilitatea rescrierii acestui calulator?se facea referire la un service din Bucuresti TCM Turbo.

Daca imi puteti recomanda o reprezentanta volovo sau un service de specialitate unde sa caut si alte pareri/solutii.

Am atasat o fotografie cu explicatiile din carte ale acestui martor dar la mine nu se regasesc simptomele descrise.

Multumesc!

20160121_161641.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu totusi cred ca este o lipsa de alimentare a calculatorului, pentru ca daca ar fi doar lipsa de comunicare, ar trebui sa ramana eroarea stocata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti cumva unde se afla montat calculatorul pe masina pentru ca as vrea sa incerc sa scot mufele pe rand iar daca este vorba de alimentare,la scoaterea uneia dintre mufe ar trebui sa aiba aceleasi simptome ca atunci cand face probleme.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECM se găsește în habitaclu, în spatele consolei centrale, se ajunge la ea demontând cele două panouri laterale ale consolei (partea șoferului respectiv partea pasagerului). Trebuie să fie undeva un contact imperfect.

 

ECM.xps

Edited by csongi
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Trebuie sa va multumesc pentru parerile oferite pentru ca tinand cont de ele cred ca am reusit sa identific problema masinii.

In aceasta seara cand am vrut sa plec cu masina am avut din nou surpriza ca aceasta sa nu porneasca bineinteles pentru ca nu se aprindea acel martor in bord(semnul lambda).
Am incercat in prima faza sa decuplez bornele de la baterie si sa lipesc fisele intre ele pentru a incerca sa resetez sistemul.(s-a resetat ceasul si celelalte dar nici vorba de a porni masina).Dupa,asta am pus totul la loc si am trecut la calculatorul masinii pe care l-am gasit intr-adevar sub/in spatele consolei centrale.

In momentul in care am miscat de mufa calculatorului (apasat mai agresiv la intrarea firelor in mufa)martorul din bord s-a aprins si am reusit sa pornesc masina;cand am luat mana de pe mufa masina s-a oprit.Am repetat operatia de vreo 2 ori si cel mai probabil acolo exista un contact imperfect.

Maine dimineata o sa incerc scoaterea calculatorului pentru curatarea mufelor si o sa incerc sa misc de fiecare fir in parte pentru a ma asigura ca am identificat corect problema.

  • Daca a mai efectuat cineva operatia de scoatere a calculatorului va rog precizati cum ati reusit scoaterea acelui surub care fixeaza calculatorul pentru ca am vazut ca este rotund fara a putea folosi surubelnita,imbus,etc(eventual cu o bormasina).
  • Daca aveti si alte idei va rog sa mi le comunicati.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tizu'! Verifica si contactele mufei pe placa acelui calculator! Este posibil sa ai o "lipitura rece" acolo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie taiat cu un flex sau dremel acel nit, altfel nu il poti scoate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Am si eu o problema la masina mea e un V40 din 2000 90 kw care canduma 15,5 l/100km.Eu zic ca e cam mult pentru Baia Mare.Tin sa mentionez ca am schimbat pinion geometri si solenoie + senzor temp antigel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! am o problema cu un volvo v40 tdi 2002 de 115 cai care l-am oprit si nu mai porneste! distributia este in km ,motorina are ,am bagat un tester si da ceva eroare la injectoare 1si 3 apoi 2 si 4!nu se poate sa fie din pompa?la mai multe incercari lungi de dat la automat a pornit,mentionez ca a tras bine ,fara sa afume , sau fara alte probleme!pornea fara sa tin pe bujii si la cald si la rece,pana la -15 grade nu ii trebuia deloc bujii si pornea la sfert.am incercat sa vad daca are motorina si este ,nu da alte erori nici in bord nici in tester! ce ma sfatuiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CE eroare a dat la injectoare mai exact ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe un tester destul de micut mi-a zis ca da eroare pe injectoarele 1.3 apoi pe 2.4.dar azi incerc sa fac un test din nou pe alt tester

Share this post


Link to post
Share on other sites

totusi as vrea sa i se masoare presiunea in rampa sa vad daca nu cumpa sa fie senzorul de pe pompa sau ceva legat de pompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si valva de shutoff de deasupra EGR-ului si regulatorul de presiune de pe pompa (e o piesa cilindrica prinsa pe pompa intr-o flansa cu 3 suruburi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic da a pornit dupa figura asta ,,,o data scurt ca in vremurile bune si o data dupa insistente dar de tras a tras bine 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva de SHUT-OFF, nu valva EGR !

Share this post


Link to post
Share on other sites

am pus din nou masina pe alt tester care da eroare injector 1 si mai scria ceva dar nu mai stiu eroare injector 2 tot asa 3 si 4 ,,,in fine o sa vin cu detalii! eroare releu bujii,,,,,am constatat ca sunt arse toate 4,dar pornea indiferent de situatie fara ele,,,presiunea masurata pe tester cred ca in rampa era peste 40kpa zicea meseriasu ca si de la 30 trebuie sa porneasca ,turatia de dat la cheie e peste 250rot/min am gasit firu verde de la injectoru 4 atins de capac corbutori,,facea masa,,,se poate de la asta sa fi ars comuteru injectie????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabe sanse. Legat de presiune, 40kpa = 0.4 bar, ma indoiesc ca ar fi suficient sa porneasca avand in vedere ca diesel-urile pornesc doar de la 200-300bar in sus, adica 30.000kpa (30Mpa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0