Sign in to follow this  
Followers 0
elcapitan

Achizitionare Volvo XC60 2WD DRIVe

42 posts in this topic

Sunt interesat sa cumpar un Volvo XC60 din 2011/2012 versiunea 2WD cu motorizare 2.0D. Am ales aceasta versiune deoarece nu voi folosi sistemul 4WD foarte des si mai ales din ratiuni economice, consum, impozit etc.. Am gasit cateva modele in afara tarii cu km peste 100/150k. La ce costuri ar trebui sa ma astept dupa achizitionare, ma refer strict la revizii/consumabile si daca km isi spun cuvantul dupa 150k. Momentan conduc un Audi A6 la care o revizie basic (filtre + 8l ulei Castrol) cu consumabile de calitate ma duce in jur de 900 lei. A ajuns la 230k km si nu am avut probleme majore cu ea de aceea doresc sa stiu cat de fiabil este un XC60 cu aceasta motorizare.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizia la XC60 te costa mai putin de atat, pt. ca intra 6 litri in ea. Cam 390RON uleiul, si cam 340RON filtrele

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentionez ca in pretul relatat de mine intra si filtrul de motorina (aprox. 200 lei) si manopera. Daca sunt posesori ai acestei motorizari pe forum ii rog sa-mi evidentieze eventualele probleme avute sau ce ar trebui sa am in vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am inclus filtrul de motorina, insa n-am adaugat intr-adevar manopera in jur de 100RON.

Ca magazin de piese si atelier care REPARAM asa ceva, iti spun ca nu prea au fost probleme in afara de UNELE modele la care se rupe cureaua de accesorii, un compresor de A/C care a crapat dupa 3-4 ani de la iesirea de pe poarta fabricii, ceva apa in habitaclu de la scurgeri infundate, rulmenti de roata grupa mare, si... cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. La ce costuri se ridica rulmentii de roata incl. manopera?

Ca si fiabilitate motorul 2.0 vs 2.4 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cati km am vazut noi motoarele... sunt fiabile. Nu sunt foarte multe pe piata inca cate Audi-uri vezi, asa ca nu pot sa-ti dau un raspuns. Rulmentii mai calitativi ajung la 400-500/buc, si manopera 150-200RON, cam asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. La ce costuri se ridica rulmentii de roata incl. manopera?

Ca si fiabilitate motorul 2.0 vs 2.4 ?

Salut, 

Din ce stiu eu nu exista motor de 2.0D la XC60 - doar 2.4 - deci reducere de impozit nu merge. 

Motorul de 2.4D este un motor din aluminiu 5 cilindri conceptie Volvo cu cu un cuplu de la 400Nm - impresionant, si il poti duce cu software de gabrica Polestar la 460 Nm // 215 CP, de la 400Nm si 163 CP cat are daca vorbim de D3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e asa de impresionant ? Eu am 370Nm din motor BENZINA, tot 2.4, intre 2000 si 5000rpm si e un motor generatie anii '90

Iar motor de 2.0 s-a pus pe XC60 incepand din 2011, asa ca hai sa nu mai vorbim doar de dragul de-a scrie.

Edited by Midnight Caller
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, 

Usor prietene - poate ne spui si noua care motor s-a pus pe XC60 de 2.0D ca eu nu stiu - D3 pe XC60 este tot de 2400 cmc, insa limitat la 163 CP. E acelasi motor D5 cu "licenta" de 163 CP. 

Eu stiu ca abia acum cu arhitectura VEA se pun noile motoare de 2L pe XC 60 // noul XC90. 

Dar asta nu inseamna ca nu erau motoare de 2.0D si pe XC60 - spune-mi si mie ca nu stiu. 

Si sa te uiti te rog sa vezi ce motoare similare cu al tau la vremea aceea aveau acelasi cuplu cu al tau. 

Edited by maverick
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepand din 2011 s-a pus motor D5204Tx, care este de 2 litri, 5 pistoane, si care s-a pus sipe S60-ul tau, si este singurul motor la care nu s-a pus transmisie integrala. Doar pt ca nu exista badge-ul "2.0D" nu inseamna ca nu exista motor de 2L.

Si in anii '90 a fost T5-ul si T5R care aveau cuplu de 340Nm daca nu gresesc, din motor mai mic ca al meu. Apropiat de 370...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ca s-a aprins discutia din cauza postarii mele.. dar nu mi se pare corect ca un membru "Senior" sa induca lumea in eroare si sa isi sustina in continuare opinia referitoare la motorul de 1984cc. Cu un simplu search pe site-urile de profil se pot afla detalii despre aceasta motorizare.. dar e greu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite asa afla omul mai multe - multumesc frumos. Asa este, s-a pus si se pune si motorul D5204T3 cel de 1984 cmc, 5 cilindri. Nu stiam. 

In fine, am avut si acest motor pe S60, iarasi un motor fiabil - deoarece nu exista Polestar pentru el, l-am softat aftermarket si dus la 460 Nm // 180 CP, din original 400 Nm //163 CP. Si nu am avut nicio problema. 

Si da, impozitul este considerabil mai mic. Insa diferente la revizie nu prea. 

Multumesc Alex si sfantulm - interesant sa stiu ca exista si D3 (actualmente D4) pe XC60 de 2.0 litri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar vechiul D3 2011 era de fapt 2.4, AWD. Varza le-au facut astia de la Volvo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu am citit cate ceva (destul de multe) despre aceasta motorizare pe XC60. Se pare ca motorul este aproape identic cu ceea ce am eu pe masina actuala (cred ca se vede in profil), singura diferenta fiind turbina folosita (mai mare in cazul XC60-ului drive). Motorul se presupune a fi fiabil, singura problema de care am auzit eu este cea despre care ti-a vorbit Alex mai sus (cureaua de accesorii care pocneste dupa ~60K KM).

Diferenta la impozit intre 1984 cm si 2400 (D5) este de ~600 lei, diferenta de bani la revizie este insesizabila, consumabilele sunt fix aceleasi si cred ca este necesar la fel de mult ulei. Totusi, gurile 'rele' spun ca s-ar simti destul de tare diferenta de putere intre cele doua motoare. Depinde, desigur, de asteptarile pe care le ai la o masina de genul. Eu unul cand voi schimba C30-ul recunosc ca nu m-as mai uita la un motor atat de 'mic', mai ales daca ma voi orienta catre XC60 AWD (cred ca diferenta de aproape 450 kg cere si un motor mai vanos).

LE: acum am vazut ca ai pomenit si ceva despre consum; diferenta de consum intre motorul de 1984 si cel de 2400 este infima, atat in oras cat si in afara. Consumul la masinutele astea este afectat in primul rand de stilul de condus (si putin de cutie, desi pe XC60 nu cred ca exista nefericita aia de AT5).

Una peste alta, fereste-te de masini prost echipate (o sa regreti mai devreme sau mai tarziu lipsa unor optiuni) si nu te uita doar la numarul de kilometri din bord (din pacate, multe din Volvourile care ajung in tara sunt manarite sa placa romanului care vrea masina aproape noua si full pe bani putini). Multa bafta in cautari. :)

Edited by Mihai933
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns. Ma gandeam ca varianta AWD fiind mai grea din cauza sistemului de tractiune integrala si avand motorul mai mare are prin urmare un consum de combustibil mai mare. Din cifrele de pe mobile observ un consum combinat de 5.5l vs 7l deci o diferenta de 1.5l intre cele doua motorizari. Sun constient ca cifrele prezentate nu reflecta realitatea dar ma gandesc ca diferenta de combustibil este cat de cat apropiata de adevar.

In niciun caz nu voi cauta o masina in tara indiferent ca este adusa din afara sau rulata la noi. Ciudat este ca la noi sunt mai ieftine masinile aduse din afara comparativ cu acelasi tip de masina, km, dotari direct de la mama ei, concluziile le trageti singuri...:ph34r:

La fel cum am procedat pana acum, in cazul in care ma opresc asupra unui XC60, ma voi duce direct sa o cumpar din Belgia sau Germania. Inca nu sunt 100% hotarat, am in vedere si un A4 Allroad sau X3, sa nu ma injure fanii Volvo :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a4 allroad comparal cu xc70u ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ar fii alegerea mea , as merge pe 2.4 d5-u de 215 cp ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Consumul de 1 - 1,5l se vede intre variantele FWD si AWD la D5. Diferenta experimentata de mine intre D3 si D5 ambele FWD a fost de 0.5L, in regim combinat, oras insemnand Bucuresti. In acest moment pe D5 FWD ultimii 5.000 km mixt am un consum de 7.1L / 100 km.

Daca gasesti un D3 FWD 1984 cmc ar trebui sa aduca cel putin 1.5L mai putin la 100km fata de D5 AWD, si 0.5L fata de D5 FWD.

Asa cum au spus si colegii, trebuie verificat VIN apriori pentru surprize neplacute - km, incidente. Ar fi un avantaj aici in Romania ca se stiu masinile, si sunt usor de verificat.

Acum ca si dotari - cum spunea si Mihai, cauta una cat mai dotata - Volvo are niste dotari de siguranta activa si pasiva care chiar merita.

Succes!

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce ar fi diferenta de consum 1-1.5 litri FWD vs AWD, atat timp cat la Volvo AWD e un sistem Haldex, cu tractiune preponderent fata 95%. Eu am in regim urban la XC60 AWD 215 CP automata, 8.5 litri in regim de vara ( orasul mai aglomerat) si cam 8.2 cand e mai liber.

Nu cred ca 1 litru de motorina la consum ar tb sa fie decisiv la alegerea unei masini. Probabil ca e si o diferenta la pretul de achizitie si problema se pune dc e OK sa iei un SUV cu tractiune fata, iar eu as zica ca e OK daca e folosit preponderent urban, si sa fim seriosi, XC60 nu e masina de off-road!

Cat despre fiabilitate....nu stiu ce sa zic, as sublinia ca motorul 2.4 l la cei 35000 km nu mi-a creat nici o problema momentan (singura problema a fost cu o drena de trapa infundata rezultand in ceva apa dupa o ploaie in habitaclu) si suna f frumos pt un diesel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de combustibil rezultata e nesemnificativa, incercam doar sa subliniez diferentele dintre acest motor vs cel de 2.4 AWD. Sunt curios cum se prezinta masinuta pe termen lung, la peste 200k km, avand in vedere ca o voi achizitiona eventual la peste 100k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat D3 1984 cmc cat si D5 2400 cmc sunt motoare consacrate Volvo, in 5 cilindri aluminiu care echipeaza masinile de mult timp - eu unul nu am auzit de probleme majore la motor - insa colegii care se ocupa de piese / service stiu mai bine.

Daca consumul nu este o problema, foarte probabil vei gasi mai degraba un D5 AWD decat un D3 1984 FWD - ca toata lumea vrea SUV cu tractiune integrala, si atunci fie vei gasi D3 AWD care este D5 limitat la 163 CP, fie D5 AWD 205 CP. Asta se rezolva repede, cu un Polestar - faci din D3 AWD un D5 AWD cu Polestar de 225 CP repede si cu garantie Volvo.

In fine cred ca 2 lucruri sunt de tinut minte aici:

1. Neaparat sa verifici VIN

2.Ia-l cu cat mai multe dotari sa nu iti para rau ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce masini am vazut eu, toate in jur se 150k au avut probleme la cutia de viteze automata si anune soc uri la schimbarea unor trepte. Daca masina a avut uleiul la cutie schimbat din timp plus update soft, atunci este posibil sa scapi de problema.

O alta problema a fost cu rulmentii, fata sau spate, dar asta nu este o problema costisitoare.

Am mai avut o singura masina careia i a picat compresorul de a/c la 120k.

Iti recomand sa ti iei o marja de 1000E, bani de investit in masina in primul an(revizie, distributie, curea+ role accesorii, placute frana.....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a4 allroad comparal cu xc70u ... 

XC70-ul este alta masina decat A4-allroad.

Este comparabil cu A6 allroad in nici un caz cu A4 (le am pe ambele A6 Allroad si Xc70 deci stiu ce spun)

A4 allroad este comparabil cu V60 Cross Country.

Share this post


Link to post
Share on other sites

XC70-ul este alta masina decat A4-allroad.

Este comparabil cu A6 allroad in nici un caz cu A4 (le am pe ambele A6 Allroad si Xc70 deci stiu ce spun)

A4 allroad este comparabil cu V60 Cross Country.

Maurice, dacă ar trebui sa renunti la una dintre ele, la care ai renunta? 

Referitor la ce am spus anterior, am în vedere și un Allroad asta nu înseamnă că le compar. Dar la capabilitățile offroad eu cred ca sunt asemănătoare în sensul ca nu reușești prea multe cu ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maurice, dacă ar trebui sa renunti la una dintre ele, la care ai renunta? 

Referitor la ce am spus anterior, am în vedere și un Allroad asta nu înseamnă că le compar. Dar la capabilitățile offroad eu cred ca sunt asemănătoare în sensul ca nu reușești prea multe cu ele...

Chiar daca nu par sunt foarte diferite, eu asa le-am simtit.

A6 Allroad este o masina pe care as folosi-o preponderent pe drumuri bune sosea/autostrada.

XC70-ul l-as folosi pentru drumuri mai proaste, forestiere pline de gropi.

Fiecare are +/- urile de rigoare.

Nu sunt masini de offroad (nu cred ca au pretentia asta nici Audi nici Volvo) dar oricum ambele se comporta foarte bine pe orice tip de drum, noroi, zapada, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0