ironman

Alimentare cu carburant Volvo V50 2.0D

44 posts in this topic

Salut.

Am o dilema, si o intrebare.

Dilema: la alimentarea cu carburant, daca bag pompa complet cat intra, se auto-opreste imediat ce-i dau drumul. Ca sa pot alimenta trebuie sa o bag doar partial, si sa o tin cu mana intr-o anumita pozitie, si doar asa merge fara a se auto-intrerupe. Chiar si asa, daca mi se mai misca mana cu pompa cu tot, iar se opreste. Am avut un pic de lucru sa-i fac primul plin de cand e masina a mea. Am observat la gura tevii de alimentare a rezervorului un fel de capacel/supapa/valva care se da la o parte prin impingerea pompei.

Intrebarea: e normal sa fie asa si care e secretul de fapt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine face la fel.

In special cand e rezervorul aproape gol.

 

Asa face de cand am luat-o. Te vei obisnui cu timpul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu sarea nimic ca 90% din plinuri s-au facut de la butoi, 4lei litra.Dar ma enerva protectia aia ca imi prindea furtunul si greu il mai scoteam.Trebuia sa apas de ea cu ceva si atunci iesea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu sarea nimic ca 90% din plinuri s-au facut de la butoi, 4lei litra.Dar ma enerva protectia aia ca imi prindea furtunul si greu il mai scoteam.Trebuia sa apas de ea cu ceva si atunci iesea.

Pai nu toti suntem privilegiati cu 4 lei motorina. La Bacau e ~5 lei acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 si acia, dar asta a fost pe cand la pompa era peste 5.5 chiar 6lei cea standard. Chiar ieri am gatat stocul(60l), facut plinul dar deja la pretul asta la pompa nu mai prea merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu apasa cu toata forta pe tragaciul pompei, sa curga cu debit mai scazut. O sa aibe timp sa se scurga in rezervor si n-o sa mai ajunga inapoi la nasul pistolului ca sa-l faca sa declanseze.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum spune alex , il proptesti in gaura , pui pe prima treapta si apoi isi face singura treaba (dureaza mai mult)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cam cati kilometri se mai pot parcurge o data ce se aprinde beculetul rosu de combustibil in bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomia tine de 2 factori, cat combustibil mai ai si in ce ritm il consumi. Cand se aprinde becul faci plinul si cu ocazia asta impusti 2 iepuri: Aflii consumul si aflii cat combustibil mai aveai in rezervor. Pe baza acestor 2 valori poti aproxima pe viitor autonomia ta de cand se aprinde becul.

Din burta as zice 50-100km in fuctie de regimul de mers. Avand diesel e bine totusi sa nu incerci dinadins sa aflii autonomia maxima pt a nu avea neplaceri in caz ca prinde un pic de aer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Abia s-a aprins aseara sau azi dimineata, dar deocamdata nu am timp sa ajung la o benzinarie (sau dieselarie/motorinarie). insa daca e 50 de km cel putin, e bun. stau linistit. problema mea era sa nu raman in drum pana la urmatorul plin.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul meu, după ce se aprinde becul roșu, mai pot alimenta până la maxim cu circa 48 de litri de benzina. Asta înseamnă că mai sunt încă circa 12 litri în rezervor (capacitatea declarată fiind de 60 de litri). Socoteala, deci, e simplă.

O singură dată am riscat să merg până când computerul de bord mi-a declarat câ nu mai am benzină (nu mai arăta nr. de kilometri până la pompa ci indica doar "FUEL"). Am mai mers 3-4 kilometri și am oprit la benzinăria pe care o așteptam să apară. Atunci au mai intrat fix 50 de litri de benzină.

Problema e că (am înțeles din alte subiecte abordate pe forum), volumul rezervorului nu este perfect dimensionat, putând exista abateri și de 5-10 %.

Tragi tu concluziile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cu becul aprins la motorina n-a intrat niciodata mai mult de 40-42L.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este asa de simplu ca scrie in cartea tehnica a masinii citi litri mai ai (parca 5l la motorina).Depinde cum mergi cu masina, asa ai si autonomia de acesti litri ramasi pe rezerva..Simplu

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine (1.6d) becul se aprinde cand cb zice ca mai fac 130

Dar cred ca depinde de versiunea de soft, la alt 1.6d dar s40 am vazut ca se aprindea la autonomie 160

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Eu din pacate nu am computer de bord, sper sa-l pot instala curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand treceti modelul masinii, motorizarea ca sa ti putem da un raspuns clar.La mine la 2.0d cel mai mult am mers dupa ce s a aprins becul pana cand imi arata --- si atunci am bagat cam 43-44l si nu mai aveam pan la 52l in rezervor 100%.Conteaza cum ai mers cu masina in ultimii km. pt cei cu CB variaza de la 130-150km la mers de DN pana pe la 60km strict urban autonomia cand apare pompa.Apoi nu prea ai voie sa mergi cu masina cu putin carburant.Si da cred ca conteaza si softul adica mai bine zis si eroarea din CB la consum de unde si autonomia variaza.La mine arata cu 0.8 mai putin consumul deci si autonomia mai mare.Ajungeam aproape pe final la nivelul de carburant si mi zicea 300-400km(din 1340 km max la plin) apoi in 50km scadea la sub 150km autonomie.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cum zice in titlul, e V50, 2.0D. Ultimii km au fost aproape numai in oras (mai putin vreo 50), oras aglomerat, coloane de masini, soferi nervosi, unii fara bun simt + multe gropi si santuri, ceea ce mai rezulta uneori in frane bruste, accelerari spontane, schimbari bruste de directie si alte nasoale de astea. Cu masina pe rosu am mers, de cand am vazut eu martorul in bord, vreo 30 de metri, cat am mutat masina in parcare, insa vor fi cativa km, cel putin vreo 5 cel mult vreo 15, pana ajung la statia de alimentare. Deci in principiu concluzia ar fi ca deocamdata e ok, n-o sa raman cu ea in drum si nici n-o sa se goleasca complet pana la alimentare.  

Daca tot vorbim de carburant, care ar fi cel mai bun carburant pt motorizarea asta? Momentan bag motorina standard de la Petrom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem de 10 ani numa de acolo alimentez, cu exceptia celei din butoi pe care nu am avut interesul sa aflu de unde provine.Nu am avut nici o problema cu cea de la petrom standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general motorina standard ar fi mai buna pt. Common rail 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2T clar pt generatia asta de motoare de la psa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am alimentat azi. Au intrat ~43.4 litri. Deci cred ca mai aveam destul, avand in vedere ca rezervorul are 55 de litri. M-a surprins pretul: 4.86 / litru. Ma asteptam la peste 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Cu un plin de motorina la masina asta, cati km se pot face? Cutia e automata, computer de bord nu am. Stiu ca pot face si eu calcule, dar calculele de acasa nu se potrivesc tot timpul cu cele de pe drum, asa ca daca are cineva un exemplu mai concret, as dori niste pareri. Ma pregatesc de un drum de vreo 700km, plus minus cateva zeci, prin tara, cu autostrazi putine spre deloc pe traseu, si nu stiu daca imi ajunge un plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu ai nicio benzinarie in drum sau cum ? Mergi prin desert ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna asta. Bineinteles ca am :). Dar nu asta e ideea. Ideea e ca e primul meu drum asa lung, si as prefera sa ma concentrez mai mult la drum decat la ochit benzinarii pe marginea drumului. Daca stiu sigur ca-mi ajunge, imi iau o grija de pe umeri. Daca nu, macar stiu un lucru. Dupa ce mai capat experienta la drum lung, n-am sa mai pun intrebari de astea.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now