Aradu

Clank - smucitura usoara din N in D ori R

9 posts in this topic

Buna ziua,

Este vorba de un Xc70 d5 185 hp awd automatic geartronic, model 2006. Toate inspectiile au fost facute la Volvo in germania ( cat de bine e asta stiu..). Cutia shifteaza normal, puterea este acolo, nici un sunet suspect intre trepte, etc..

Sunt doua probleme ce nu prea le gasesc nici o explicatie:

1. Cand trec din N in D sau R se aude un clank si se simte o smucitura usoara. Sunetul este mult mai clar in compartimetul masinii decat daca incerci sa il localizezi dinspre compartimentul motor. ( desigur cu motorul mergand). Am crezut la inceput ca poate veni de la fixatorul superior de motor, asa ca l-am schimbat, dar sunetul e tot acolo. Volvo spune ca ar veni de la planetare, surubul principal care trebuie "lipit" - mi se pare chiar o poveste proasta. In rest nu prea am idee ce poate fi, astept idei de la experimentati...

2. Aproximativ acelasi sunet apare atunci cand in D franez pana la stationare. Inainte ca masina sa se opreasca de tot (de exemplu la semafor) , se aude la fel un clanck destul de subtil, nu ceva grotesc, dar la fel de enervant, cu o usoara smucitura... Daca trec inainte in N si apoi franez la stop, se pare ca sunetul nu e acolo, sau insesizabil.

Nu stiu daca problemele au acelasi suport, sau daca le pot corela, dar tind sa cred ca ar fi. In rest , nu exista acelasi sunet la plecare din nou de la stop, numai la franare totala.

Inca ceva,  masina are 150.000, fara tractari ( rulote , etc) si inspectiile facute pe la fiecare 20-25tk. Uleiul din cutie a fost schimbat odata la 90000 km cu spalare/drenare totala. 

Poate are cineva idei despre ce poate fi vorba aici ... Caci prin service-uri, atatea pareri cati "specialisti". Niciunul nu a putut spune, scimbam asta si gata... 

Va multumesc anticipat si cer scuze daca am creat un Topic nou fara sa gasesc pe cel existent. 

AR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum ai spus. Suporti motor sau surub central planetare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspunsul promt. Pari sa fii sigur asa de treaba asta... Cu suportii de motor, hai sa zic ca ma descurc si pot intelege, dar cu lipirea de suruburi la planetara, chiar ca nu inteleg. Sa nu le strang in loc cu o garnitura conica de guma, cum este la xc90? Mai bine lipite? Si lipite cu ce? Screwfix? Aliaj de cupru? 

 

Scuze de multele intrebari...

Multzumesc !

ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pune LOCTITE pe ele (blocator de suruburi). Asta inseamna "lipire", ca doar nu pui super-glue.

Da, garnitura conica de guma ca la XC90. Doar ca suruburile alea nu se mai fabrica si nici gasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este doar o garnitura conica. Este metal imbracat in cauciuc, insa este o problema comuna la Volvo, la platforma P2.

Nu se mai fabrica/folosesc, pentru ca au descoperit ca dupa un timp se strange rugina in butucul rotii, din cauza apei care intra intre surub si capul planetarei si exista riscul sa se rupa surubul la desfacere. Doar cu o bucsa de cauciuc nu rezolvi nimic, incercat de mine.

Cum a spus si Midnight, desfaci suruburile si pui Loctite, Manol sau alta zeama de pus pe suruburi, le trangi la loc si lasi masina nemiscata cateva ore, sa se usuce pasta.  Asa scapi de pocniturile de la roti. 

Pentru smucituri, mai verifica inca odata tampoanele de la motor, cutie sau ceva bucsi pe la roti. Orice ar putea misca motorul si cutia inaintea miscarii  caroseriei

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Se pare ca asta este trick-ul cunoscut. V-as mai intreba daca ati facut vre-unul asa ceva in trecut... Cat tine treaba asta, la cum suna reparatia, imi pare ca, ceva schimbari de temperatura mai "dure" pot sa distruga legatura... Nu prea ma stiu cu chimia, stiu doar ca Loctite era un fel de Epoxy si pentru metale... Ma rog, daca ziceti ca merge io "ma bag"! Da mai ramane ina o treaba, sunetul de la franare, tot de aici sa vina? Eu m-am gandit ca daca ar fi suportii motor de jos, ar trebui sa aud cam acelasi lucru si la plecarea de pe loc...sau poate gresesc?

 

va mulumesc mult pentru raspunsuri si pentru timpul vostru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunetul de la planetare se aude doar la plecarea de pe loc, in fata sau in spate, in rest nu se aude. Si da, Locktite functioneaza foarte bine, pana la prima interventie mecanica (cand demontezi suruburile). Pentru restul zgomotelor, mai trebuie sa inspectezi suporti motor, bucsi bascule, culisese etrierilor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai rezolvat inca,eu pariez pe acea piesa cu o bucsa prevazuta intre cutie si motor. O poti vedea foarte usor cu masina urcata pe elevator, este in partea de jos al motorului si are rolul de a amortiza socurile de la cutie, la mine era fier pe fier si facea groaznic la trecerile din N in D si R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now