• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
Claudiu_Volvo_V50

Defectiuni dese pompa inalta presiune

30 posts in this topic

Buna ziua,

Ajutati-ma va rog cu o informatie/opinie/sfat.

Detin un Volvo V50, 2.0, diesel, din 2009. Prin vara s-a stricat pompa de inalta presiune. Am mers in service, am schimbat-o cu una SH, a fost facuta curatarea rezervorului si a conductelor deoarece in filtru de motorina era span. Acum, dupa aproape 5000 de km, iar am o problema cu pompa. Merge in suturi, nu-mi da voie s-o accelez iar la relanti sunt fluctuatii de turatie. Cei de la service dau vina pe senzorul de pe pompa.

Ce am sesizat inca de tura trecuta cand s-a stricat pompa, au fost bule de aer si pornire greoaie dupa un timp indelungat de stationare.

Spuneti-mi va rog care ar putea fi motivul/motivele pentru care s-au stricat 2 pompe intr-un interval asa de surt de timp si daca acele bule de aer pot duce la acest lucru.

Ma gandesc ca lubrifierea pompei se face cu ajutorul motorinei, iar daca se acumuleaza aer in pompa, pana cand ajunge motorina, exista o forta de frecare care in timp duce la o deterioare completa.

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Din cauza carburantilor care indeplinesc norme euro 4, euro 5  si sunt mult mai " uscati " fata de predecesorii lor, componentele sistemului de injectie au de suferit. Pentru a combate acest fenomen poti adauga ulei 2T la fiecare alimentare . Daca recurgi la aceasta metoda pune un ulei cu norma FD, mai putina cenusa rezultat in urma arderii.

Pentru alte detalii: cantitati, tipuri de ulei  cauta pe forum.

In alta ordine de idei ai spus ca a 2 a pompa a fost SH, deci nu poti afirma ca s-a uzat prematur deoarece nu sti in ce coditie se afla la montarea pe masina.

O zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Din cauza carburantilor care indeplinesc norme euro 4, euro 5  si sunt mult mai " uscati " fata de predecesorii lor, componentele sistemului de injectie au de suferit. Pentru a combate acest fenomen poti adauga ulei 2T la fiecare alimentare . Daca recurgi la aceasta metoda pune un ulei cu norma FD, mai putina cenusa rezultat in urma arderii.

Pentru alte detalii: cantitati, tipuri de ulei  cauta pe forum.

In alta ordine de idei ai spus ca a 2 a pompa a fost SH, deci nu poti afirma ca s-a uzat prematur deoarece nu sti in ce coditie se afla la montarea pe masina.

O zi buna.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mototul meu D4204T nu mai vrea sa porneasca. Daca ii dau un pic de spari la pornire merge motorul, dar porneste numai asa.

Am fost la 2 service-uri si si-au dat cu parerea, ca e senzorul de presiune de pe pompa de inalta, ca e senzoul de pe rampa de injectoare sau ca e pompa sau injectoarele

Am sunat la pegeot reprezentanta  Brasov sa vad daca pot face ei o diagnoza find motor produs de ei au zis ca nu

Are cineva un senzor de presiune de pe pompa sa fac o proba. Sa cumpar unu  e 500-600 am zis si nu vreau sa il cumpar degeaba

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pornit motorul de 2.0d PSA cu un ''scuipat'' de motorina ce a ramas in pompa si pe furtune pana sa consumat toata motorina din rampa, la tine sigur este o problema de senzori ax came sau fulie arbore, posibil cablaje distruse sau calculator busit. Exclud pompa pentru ca motorul trebuie sa porneasca si cu regulatorul demontat de pe pompa de injectie!

Acum o luna am purjat pompa de injectie inlaturand regulatorul prins cu cele 2 surubele, motorul a pornit din prima si a functionat pana a ramas fara motorina din pompa, ma surprins cand a pornit pentru ca tine-am regulatorul in mana si ma uitam la el cum functioneaza. :lol:

Verifica filtrul de motorina sa fie etans!

Regulatorul mic prins in cele 2 surubele il scoti atent din pompa(ai grija la o-ringuri) i scoti mufa, pui contactul o data, iei contactul, bagi mufa la loc si rogi pe altcineva sa puna contactul in timp ce te uiti pe fanta regulatorului daca culiseaza varful din interior (in practica trebuie sa-si faca autoreglajul fiind demontat) daca este lemn altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu porneste, dar daca o ajut la pornire cu spray motorul merge fara probleme,

Ieri am desfacut regulatorul de presiune de pe pompa  de inalta si senzorul de pe rampa si le-am suflat sa vad dava e o schimbare ceva si nimic.

Am fost la cineva si a pus un ceas de presiune pe iesirea din pompa de inalta si a zis ca face presiune dar nu instant

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galeria de admisie a fost curatata/ stearsa bine, are prostul obicei clapeta de oprire motor sa ramana intepenita in depuneri de ulei si pamant la intrarea in galerie, verifica daca clapeta ramane deschisa dupa 3-5 secunde de la oprirea motorului, daca ramane intepenita trebuie demontata curatata si gresat axul.

Eu sincer cred ca daca pompa ta sa stricat tot spanul din voleti era in injectoare si nici mama sprayului nu pornea masina aia, verifica cablajele, mufele la injectoare la senzori la tot, curatele. Verifica filtrul de motorina si stuturile sa nu fie crapate, sistemul de combustibil sa fie perfect etans.

Senzorul temperatura apa indica valoarea corecta in bord? Ventilatoarele functioneaza cand pornesti aerul conditionat? te doare capul cate variante pot fi, pe tester sigur nu are nici un fel de eroare, daca voletii la turbina sunt blocati, daca filtrul catalizator este complet in fundat sau dimineata este destul de rece in zona unde locuiesti si bujiile sunt arse... pff :unsure: nu exclud nici faza cu masina lasata in panta sa nu porneasca. Daca nu o repara popa sigur gheara si presa i dau de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina porneste ajutata cu putin sprei, am pornit-o mai multe zile la rand. Am observat ca porneste cu sprei la primul service la care am dus-o ca ia dat cu f putin sprei pe admisie  sa vada daca e de la alimentare si a pornit si a functionat pe motorina dupa Nu porneste nici cu motorul rece nici cu motorul cald, 

Cand am desfacut regulatorul de presiune sa il curat era curat fara urme de depuneri straine

Azi ma duc cu ea la tara si iau toate contactele la rand sa le curat, O sa ma uit si la galeria de admisie. Mai incerc si asta. In 20 august  deschide un service care are toate dotarea sa masoare pompa si injectoarele. Acuma e inchis pt concedii.

Va zic luni daca am rezolvat ceva

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am revenit,  Am fost la service, au zis ca nu face destula presiune pompa de inalta face 130 bari din 300.  Ea cum nu face destula spresiune cu ajutorul spaiului j ajutam sa afunga la presiunea necesara si de aia pornea asa.Dureaza cateva zile pana au un loc liber sa ia pompa jos si sa o puna pe banc de probe sa vada ce e stricat la ea si daca mai merge reparta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2018 at 3:12 PM, radumarkfg said:

Pompa de inalta era de vina. Ls service au reparat-o ( dupa ce au testat-o pe banc)si masina acuma merge. Din ce am vazut eu din exterior au schimbat cele doua supape de presiune de pe pompa unul pozitionat deasupra si unul dedesubt. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. 

Ma confrunt cu o problema si nu reusesc sa ii dau de capat. La inceput am avut porniri ratate si greoaie. Pe langa ca trebuia sa dau cel putin 5 -7 chei, in momentul cand pornea, masina vibra ff tare, tinand relantiul foarte jos aprox 400rpm crescand usor pana la 800. Acestea erau urmate de fum albastru si de un sunet proeminent de diesel( tacanit de diesel fier pe fier) . Insa dupa 5 zile de mers in service la care am curatat galeriile si am inlocuit filtru epurator si cabacu culbutori, are aceiasi pornire insa in mers am niste socuri puternice. De frica nu am mai mers insa am vrut sa o pornesc din nou si face asa si la relanti. In bord am aprinse martorul de esp, triunghiul si Egr ul. La tester a iesit o erroare de comunicare ecm si erroare la egr. Am comandat si pompa de presiune cu regulator banuind ca e ea....a mai avut cineva aceste sintome?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca desfac pompa de inalta presiune e vreun risc sa-mi sara ceva in cap?   Denumirea ei ca piesa ma face sa cred ca este presiune in ea.  Vreau sa o schimb ca iar face figuri la pornire .....noroc ca mai am spray de anu' trecut

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am desfacut la a mea senzorul si supapa de presoine de pe pompa, Le-am suflat sa vad daca e span sa vad daca aia e problema cand nu pornea. Nu e presiune cand masina e oprita. Dar neavand cum sa probezi la ce presiuni lucreaza nu prea te ajuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut a fost data jos pompa de presiune si curatata pentru ca tot asa facea probleme la pornire.  Totul a fost bine pana acum cand pornirea este tot mai grea. Ieri nu a mai pornit deloc asa ca am comandat o pompa de presiune.   M-am uitat putin ieri dar imi era frica sa nu fie presiune in ea..../.dar daca tu spui ca nu este presiune cand este oprita o desfac astazi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa ne spui si noua cum ai rezolvat, ca poate prinde bine : ) aveai si bule de aer pe alimentarea cu motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, o sa spun ce am rezolvat.   Dspre bulele de aer momentan nu stiu nimicdar se aude un sunet ciudat in rezervor ca si cum ar trage motorina de pe fund ( ca si cand sorbi din cafea)  si sunetul asta l-am observat si anul trecut cand aveam probleme cu pompa de presiune.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am si eu un S40 din 2008 1.6 D si dupa ce se incalzeste, are niste suturi sa zic.mici intreruperi ca si cum ar da in nas. Am fost la mecanic si pe calculator nu ii da nimic. El pune pe semaa senzorului de presiune sau pe regulatorul de presiune de pe rampa de injectie.

Intrebarea mea este:Nu ar fi trebuit sa ii arate defect pe diagnoza?Porneste f bine, se tureaza ok dar nu scap de sacadarea asta. El zice ca ar trebui sa am undeva la 1100-1300 bari in rampa si eu am 1700-1800 si din cand in cand cade pentru o secunda in  zero dupa care isi revine si din cauza asta face asa.Ce presiune ar trebui sa fie de fapt?

Pareri?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu problema mea la xc90 D5.   Masina a inceput sa porneasca tot mai greu pana la un moment dat cand nu a mai pornit deloc (invartea dar nu pornea).  Anul trecut am schimbat bujii incandescente, pompa diesel, filtru motorina, sensor presiune iar pompa a fost trimisa in Albania la curatat.  In Germania nimeni nu repara ci totul se pune nou.  In fine saptamana trecuta problema a revenit iar decizia mea a fost sa schimb pompa de presiune.   Tin sa spun ca la v70D5 pornirea era mult mai usoara adica o secunda pe cand la xc90 de cand l-am luat motorul invartea cam 2-3 secunde pana sa porneasca.  Acum cu pompa noua porneste ca fostul v70.  Sunt 3 furtune de desfacut (nu stiu care este turul sau returul) , o teava care duce la injectoare si mufa pentru curent.   Cele 3 suruburi cu tubulara de 10 nu sunt usor de desfacut din cauza accesului. In principiu e destul de usor cel mai enervant au fost colierele de la furtune sa le prind si sa le strang.   Pus de cateva ori contactul, dat cheie si treaba rezolvata.   

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ai pe returul de la injectoare aproape de întrarea în pompa o supapa mica de sens, sa nu fi fost și aceea defecta și se dezamorsa

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, nu am mai stat sa-mi mai bat capul. Anul trecut am mai vorbit despre dezamorsare dar inca nu se stie ce are pompa veche.  Ori nu face presiune ori se dezamorseaza cert este ca am schimbat complet si stiu o treaba.   De cand  am schimbat pompa dricul sta in parcare ca sunt bolnav dar ieri totusi i-am dat o cheie de curios si dupa 2 zile de stat o luat-o din prima fara sa invarta aiurea 2-3 secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar nu mai porneste :))   Sta in parcare de vreo 2 saptamani.   Dupa ce am schimbat pompa de presiune am plecat la vreo 300km de casa si pe drum imi curgea motorina de la pompa de injectie spre rampa de injectoare (teava aia de metal) ADAC m-au dus la volvo in Würzburg si apoi mi-au dat masina sa pot ajunge acasa.  Dupa 3 zile m-au sunat de la volvo ca au schimbat teava aia de metal si ca nu mai curge dar am platit 248 euro.  2 zile totul a fost bine pana cand a inceput iar sa porneasca tot mai greu pana la deloc.   Acum nu stiu ce sa fac si pe ce sa dau vina. injectoarele..... pompa de presiune.... chiar nu pot sa-mi dau seama s=apai la volvo sa te fereasca al' de sus sa te duci ca habar nu au si dai o caruta de bani pe nimic.  Ganditi-va o teava de metal de 30cm ca au schimbat-o am platit 248 de euro apai nu vreau sa ma gandesc cat dau sa se apuce in serios de ea.  Luni vreau sa fac testul cu seringile si daca iasa bine atunci o sa dau vina iar pe pompa de presiune.   Senzorul de presiune ar fi nou chiar numai filtru de motorina este de un an dar km nu am facut cu ea decat vreo 6000.  Uleiul urmeaza si el cat de curand cu tot cu filtre si atunci schimb si filtrul de motorina.   Va tin la curent 

 

 

 

P.S.  Mi-a mancat sanatatea masina asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin cu noutati si cateva intrebari.  Am fost la volvo sa citeasca erorile si avem asa :  Luftmassenmesser stiu ce inseamna pe germana dar pe romaneste cred ca se refera la debitmetrul de aer.... era o eroare si la el.   Problema este ca azi sa ajung la volvo am pornit-o cu spray si am desfacut furtunul din spatele debitmetrului ca imi este mai usor asa mai ales ca am fost singur si de atunci mi-a ramas in bord pana la urmatoarea pornire "motorul necesita mentenanta" ceva de genul.   A 2a eroare  este Ventil EGR iar a 3a pompa de presiune care nu stie daca eroarea este dinainte de schimbarea pompei sau dupa ce am schimbat-o.   Nu au facut nici o masuratoare de presiune  decat din laptop sa citeasca.  Acum vine intrebarea:   Care din astea 3 erori poate duce sa nu porneasca masina decat cu spray iar dupa ce apa ajunge la 90 de grade porneste dar greu (4-5secunde de tinut la automat).   

La EGR ventil era flusul prea mic  (asta aprea pe laptop mai mult nu stiu)  

La debitmetrul de aer l-as scoate din discutie  pentru ca pornirea de dinainte cumva l-am facut eu sa dea eroare pentru ca dupa a2-a pornire mi-a disparut din bord eroarea cu "motorul necesita mentenanta".

La pompa de presiune nu stiu ce sa zic ....   de 2 ani de cand am 90-ul imi dadea o eroare cand bagam piciorul in ea tare si baga masina in limp mode iar dupa repornirea motorului disparea si masina functiona iar normal.  Acum de cand am schimbat pompa oricat de tare as apasa acceleratia eroarea aia nu mai apare iar masina trage brici (cghiar nu stiam ca trage asa de tare) va da-ti seama cum am mers eu cu ea 2 ani si bineinteles ca nimeni nu stia de la ce aparea eroarea aia.   

Acum iar intrebare:  Ce ar putea fi?  Se poate sa nu porneasca masina din cauza debitmetrului in cazul in care ar fi stricat?  Sau din cauza EGR ventil?  De la pompa de presiune nu intreb ca stiu ca da, daca este defecta nu porneste.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine masina nu pornea masina si nu dadea nici o eroare, cand e vorba de un defect mecanic sau unul electric care functioneaza gresit sa rau, faca sa fie ars ceva nu iti da pe calculator, la mine a fost pompa de inalta. gasesti mai sus cum am rezolvat eu. Ce poti face dupa mine e sa te duci la dezmebrari sa gasesti motorul tau si te intelegi cu ala ca pui piesa sus, daca merge o cumperi daca nu o dai ianpoi, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mai cumparat o pompa de presiune si masina a pornit foarte bine timp de o saptamana si apoi nu mai.  Acum iau la controlat injectoarele, egr-ul si apoi din nou pompa de presiune.  Daca rezolv ceva oricum o sa anunt ce a fost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de aducțiune din rezervor îți funcționează? Are un bar presiune și debit către pompa de inalte?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now