• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
Sign in to follow this  
Followers 0
Claudiu_Volvo_V50

Defectiuni dese pompa inalta presiune

8 posts in this topic

Buna ziua,

Ajutati-ma va rog cu o informatie/opinie/sfat.

Detin un Volvo V50, 2.0, diesel, din 2009. Prin vara s-a stricat pompa de inalta presiune. Am mers in service, am schimbat-o cu una SH, a fost facuta curatarea rezervorului si a conductelor deoarece in filtru de motorina era span. Acum, dupa aproape 5000 de km, iar am o problema cu pompa. Merge in suturi, nu-mi da voie s-o accelez iar la relanti sunt fluctuatii de turatie. Cei de la service dau vina pe senzorul de pe pompa.

Ce am sesizat inca de tura trecuta cand s-a stricat pompa, au fost bule de aer si pornire greoaie dupa un timp indelungat de stationare.

Spuneti-mi va rog care ar putea fi motivul/motivele pentru care s-au stricat 2 pompe intr-un interval asa de surt de timp si daca acele bule de aer pot duce la acest lucru.

Ma gandesc ca lubrifierea pompei se face cu ajutorul motorinei, iar daca se acumuleaza aer in pompa, pana cand ajunge motorina, exista o forta de frecare care in timp duce la o deterioare completa.

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Din cauza carburantilor care indeplinesc norme euro 4, euro 5  si sunt mult mai " uscati " fata de predecesorii lor, componentele sistemului de injectie au de suferit. Pentru a combate acest fenomen poti adauga ulei 2T la fiecare alimentare . Daca recurgi la aceasta metoda pune un ulei cu norma FD, mai putina cenusa rezultat in urma arderii.

Pentru alte detalii: cantitati, tipuri de ulei  cauta pe forum.

In alta ordine de idei ai spus ca a 2 a pompa a fost SH, deci nu poti afirma ca s-a uzat prematur deoarece nu sti in ce coditie se afla la montarea pe masina.

O zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Din cauza carburantilor care indeplinesc norme euro 4, euro 5  si sunt mult mai " uscati " fata de predecesorii lor, componentele sistemului de injectie au de suferit. Pentru a combate acest fenomen poti adauga ulei 2T la fiecare alimentare . Daca recurgi la aceasta metoda pune un ulei cu norma FD, mai putina cenusa rezultat in urma arderii.

Pentru alte detalii: cantitati, tipuri de ulei  cauta pe forum.

In alta ordine de idei ai spus ca a 2 a pompa a fost SH, deci nu poti afirma ca s-a uzat prematur deoarece nu sti in ce coditie se afla la montarea pe masina.

O zi buna.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mototul meu D4204T nu mai vrea sa porneasca. Daca ii dau un pic de spari la pornire merge motorul, dar porneste numai asa.

Am fost la 2 service-uri si si-au dat cu parerea, ca e senzorul de presiune de pe pompa de inalta, ca e senzoul de pe rampa de injectoare sau ca e pompa sau injectoarele

Am sunat la pegeot reprezentanta  Brasov sa vad daca pot face ei o diagnoza find motor produs de ei au zis ca nu

Are cineva un senzor de presiune de pe pompa sa fac o proba. Sa cumpar unu  e 500-600 am zis si nu vreau sa il cumpar degeaba

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pornit motorul de 2.0d PSA cu un ''scuipat'' de motorina ce a ramas in pompa si pe furtune pana sa consumat toata motorina din rampa, la tine sigur este o problema de senzori ax came sau fulie arbore, posibil cablaje distruse sau calculator busit. Exclud pompa pentru ca motorul trebuie sa porneasca si cu regulatorul demontat de pe pompa de injectie!

Acum o luna am purjat pompa de injectie inlaturand regulatorul prins cu cele 2 surubele, motorul a pornit din prima si a functionat pana a ramas fara motorina din pompa, ma surprins cand a pornit pentru ca tine-am regulatorul in mana si ma uitam la el cum functioneaza. :lol:

Verifica filtrul de motorina sa fie etans!

Regulatorul mic prins in cele 2 surubele il scoti atent din pompa(ai grija la o-ringuri) i scoti mufa, pui contactul o data, iei contactul, bagi mufa la loc si rogi pe altcineva sa puna contactul in timp ce te uiti pe fanta regulatorului daca culiseaza varful din interior (in practica trebuie sa-si faca autoreglajul fiind demontat) daca este lemn altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu porneste, dar daca o ajut la pornire cu spray motorul merge fara probleme,

Ieri am desfacut regulatorul de presiune de pe pompa  de inalta si senzorul de pe rampa si le-am suflat sa vad dava e o schimbare ceva si nimic.

Am fost la cineva si a pus un ceas de presiune pe iesirea din pompa de inalta si a zis ca face presiune dar nu instant

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galeria de admisie a fost curatata/ stearsa bine, are prostul obicei clapeta de oprire motor sa ramana intepenita in depuneri de ulei si pamant la intrarea in galerie, verifica daca clapeta ramane deschisa dupa 3-5 secunde de la oprirea motorului, daca ramane intepenita trebuie demontata curatata si gresat axul.

Eu sincer cred ca daca pompa ta sa stricat tot spanul din voleti era in injectoare si nici mama sprayului nu pornea masina aia, verifica cablajele, mufele la injectoare la senzori la tot, curatele. Verifica filtrul de motorina si stuturile sa nu fie crapate, sistemul de combustibil sa fie perfect etans.

Senzorul temperatura apa indica valoarea corecta in bord? Ventilatoarele functioneaza cand pornesti aerul conditionat? te doare capul cate variante pot fi, pe tester sigur nu are nici un fel de eroare, daca voletii la turbina sunt blocati, daca filtrul catalizator este complet in fundat sau dimineata este destul de rece in zona unde locuiesti si bujiile sunt arse... pff :unsure: nu exclud nici faza cu masina lasata in panta sa nu porneasca. Daca nu o repara popa sigur gheara si presa i dau de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina porneste ajutata cu putin sprei, am pornit-o mai multe zile la rand. Am observat ca porneste cu sprei la primul service la care am dus-o ca ia dat cu f putin sprei pe admisie  sa vada daca e de la alimentare si a pornit si a functionat pe motorina dupa Nu porneste nici cu motorul rece nici cu motorul cald, 

Cand am desfacut regulatorul de presiune sa il curat era curat fara urme de depuneri straine

Azi ma duc cu ea la tara si iau toate contactele la rand sa le curat, O sa ma uit si la galeria de admisie. Mai incerc si asta. In 20 august  deschide un service care are toate dotarea sa masoare pompa si injectoarele. Acuma e inchis pt concedii.

Va zic luni daca am rezolvat ceva

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0