ironman

Cutie automata - cum procedam?

175 posts in this topic

Salut, 

Am si eu o intrebare. Am un Volvo V50 cu cutie automata. Neconducand masini cu cutie automata pana la masina asta, am mai cautat 1-2 sfaturi despre ce trebuie facut la semafor, sau eventual intr-o coloana unde mai mult stai decat mergi, sau alte cazuri de genul asta. Parerile au fost asa: 

1. E mai bine sa lasi schimbatorul in pozitia D, pt ca oricum e automata si n-are nici o treaba.

2. E mai bine sa muti in pozitia N cat stai pe loc, iar in D doar cand pleci. Deci cand stai, o tii in N. 

Cum e mai bine de fapt? Pana acum am folosit ambele variante, depinde cum imi aminteam sau daca aveam chef sa schimb in N si apoi in D, la plecare. Bineinteles, in ambele cazuri, frana se tine apasata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooooo! Inca un Powershift brother! Am pus si eu intrebarea asta si aici si am citit si pe diferite forumuri. Pentru opriri scurte, semafoare o lasi in D, dar opriri mai lungi, blocaj in trafic, tren etc o lasi in N. Cam asta ar fi pe scurt.

Cati km are masina? si din ce an?

EDIT: intrebam datorita uleiului si acum vad ca ai pus intrebarea asta in alt topic. Castrolul mentionat in manual nu se mai gaseste, am cautat o tona am enervat multa lume. Am luat ulei, Volvo original de la Midnight Caller si l-am schimbat la Primus. Daca-l schimbi la Primus, cere-l pe valentin enache, eu am fost la altul si mi-a cam pus nivel insuficient(aveam niste problemute) si apoi mi l-a completat Bogdan G.

Atentie mare cu uleiul, Volvo zice 4 ani sau 80.000 km, dar NU este ok. Mie imi patinau discurile la 69.000 km, la cati km am luat-o, si e model 2009. Trebuie 3 ani sau 60.000 km cum zicea Bogdan.

 

https://www.youtube.com/watch?v=lCyKCL0weXg  -> asa iti dai seama daca iti patineaza sau nu. Uleiul isi pierde din propietati in timp, si nu mai e destula presiune ca sa tine discurile cum trebuie si incep sa patineze. Pune cruise control si vezi ce se intampla cu turometru.

 

Edited by flaviuscristea

Share this post


Link to post
Share on other sites

E din 2008 dupa documentele nemtesti, 2009 dupa cele romanesti, 2009 dupa VIN, deci castigatorul e... 2009. Kilometri: ~175000 km la cumparare, ~177800 km acum. ~177000 nerulati in Romania. Si sunt reali, verificati la reprezentanta coroborat cu istoricul pe care-l am la ea.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pozitia D.

Normal ar fi daca stai 10 minute pe loc s-o treci in P.

Uleiul ar fi bine sa-l schimbi pentru linistea ta sufleteasca si pentru a evita orice alte probleme viitoare ce ar putea fi cauzate de un ulei prost/uzat/nivel scazut/etc.

Daca neamtul a mers pe recomandarea producatorului (schimbul la peste 100.000 km) inseamna ca ai uleiul de cam multicel in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cand a fost shimbat uleiul ultima oara?

Asta sincer sa fiu nu stiu exact, nici nu m-am uitat prea mult pe istoricul acela pt ca vreau s-o fac oricum. E "pe vine" un schimb de ulei + schimb distributie + montare pilot automat + montare proiectoare ceata saptamana viitoare. Nu stiu daca toate, dar schimburile sigur le fac.

In pozitia D.

Normal ar fi daca stai 10 minute pe loc s-o treci in P.

Uleiul ar fi bine sa-l schimbi pentru linistea ta sufleteasca si pentru a evita orice alte probleme viitoare ce ar putea fi cauzate de un ulei prost/uzat/nivel scazut/etc.

Daca neamtul a mers pe recomandarea producatorului (schimbul la peste 100.000 km) inseamna ca ai uleiul de cam multicel in masina.

Asa e, si daca l-a facut la 100000 km, atunci e ok sa-l fac acum, daca nu, e "foarte binevenit" schimbul. Multe necunoscute vin de la faptul ca a adus-o o alta persoana, cu care nu mai vreau sa am de-a face, si de aceea nici nu o mai intreb nimic. 

 

De mentionat ar mai fi ca la diagnoza facuta prima data la Volvo aici in tara noastra draga a iesit totul ok, per total. Cu mici exceptii, printre care o eroare nush de care, la schimbarea in treapta a doua. Au sters-o, n-a mai revenit dupa aceea, insa mi-au recomandat schimbul de ulei. Nu stiu daca am mers 200 km de atunci, insa cum spuneam mai sus schimbul il fac sigur foarte curand.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooooo! Inca un Powershift brother! Am pus si eu intrebarea asta si aici si am citit si pe diferite forumuri. Pentru opriri scurte, semafoare o lasi in D, dar opriri mai lungi, blocaj in trafic, tren etc o lasi in N. Cam asta ar fi pe scurt.

Cati km are masina? si din ce an?

EDIT: intrebam datorita uleiului si acum vad ca ai pus intrebarea asta in alt topic. Castrolul mentionat in manual nu se mai gaseste, am cautat o tona am enervat multa lume. Am luat ulei, Volvo original de la Midnight Caller si l-am schimbat la Primus. Daca-l schimbi la Primus, cere-l pe valentin enache, eu am fost la altul si mi-a cam pus nivel insuficient(aveam niste problemute) si apoi mi l-a completat Bogdan G.

Atentie mare cu uleiul, Volvo zice 4 ani sau 80.000 km, dar NU este ok. Mie imi patinau discurile la 69.000 km, la cati km am luat-o, si e model 2009. Trebuie 3 ani sau 60.000 km cum zicea Bogdan.

 

https://www.youtube.com/watch?v=lCyKCL0weXg  -> asa iti dai seama daca iti patineaza sau nu. Uleiul isi pierde din propietati in timp, si nu mai e destula presiune ca sa tine discurile cum trebuie si incep sa patineze. Pune cruise control si vezi ce se intampla cu turometru.

 

Merci de edit. Am vazut filmuletul si nu am auzit asa ceva la mine. In principiu, desi nu am mai condus automata insa stiu cam cum functioneaza, as putea spune ca la mine merge foarte bine, nici nu simt cand schimba, doar vad acul turometrului cum se misca. Din cand in cand, la schimbarea in treapta a doua, simt parca o bataie, care o simt in pedala, si se si aude un mic pacanit. O fi din cauza a ce am zis in postul precedent, legat de treapta a doua. Nu sunt sigur insa ca nu simt asa din cauza unor denivelari in asfalt, pt ca culmea... mi se pare ca le simt in aceleasi locuri, si ma refer fizic, la "locuri" pe drumuri. Stiu ca suna ciudat dar e greu sa-mi dau seama. Insa, simptomul asta nu se arata constant, ci doar rar. La primus nu cred ca ajung, eu fiind cam departe de bucuresti. 

Edited by ironman
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce se intampla din treapta 1-2 este, daca e la turatie foarte mica, sa cupleze mai brusc. Cam atat din ce am observat eu. 

Ce mai pot sa zic e... sa nu accelerezi mai agresiv cat e uleiul din cutie rece.

S daca esti in coloana, trafic.. Daca o accelerezi un pic si iei piciorul brusc de pe acceleratie ea decupleaza si esti pe liber practic, cum ai face cu o manuala cand accelerezi apoi apesi ambreiajul. 

Ca si alte cutii e adaptiva. De exemplu am mers pe un drum forestier cu namol, si un pic inclinat si schimba peste 2000, pe la 2400 rpm. Si dupa aceea chiar daca am ajuns pe drum drept tot asa schimba la turatie mai pana, pana s-a  "obisnuit" iar.

Cam atat, sper sa nu ai probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci la fel. Intr-adevar sunt turatii mici cand se intampla acel simptom, cred ca sub 1500, sau poate 2000, oricum, la viteza mica si nu tot timpul. Dar cand ma gandesc ca a dat si eroare, parca imi vine sa gandesc mai mult... :)

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu prima intrebare se pare ca s-a lamurit. Mai una: cum urmeaza sa plec azi la un drum de 3-4 (poate 5) ore si se anunta cod galben de ninsori si alte alea, intrebarea e:

Cum punem frana de motor cand avem cutie automata?

Personal, ma gandesc ca se muta maneta pe manual, si de acolo se controleaza, mutand pe pozitia "minus". Dar nu sunt sigur. As dori niste pareri.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asa faci. Atentie insa ca nu o poti controla din ambreiaj ca pe manuale, si risti ca daca frana de motor e prea "violenta" (retrogradezi si turatia e prea mare) o sa te cam duci sanie (cel putin asa era la S70-ul meu cand era automat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, bine de stiut. Din cate am inteles, astea automate au frana de motor si inclusa... adica daca nu vreau o franare de motor prea serioasa, pot doar sa iau piciorul de pe acceleratie, si masina incetineste usor. Adevarat? Asta am incercat-o de exemplu in localitati, insa pe mine acum ma intereseaza in caz de drum dificil. As zice ca e adevarat, dar o data am plecat de pe loc in panta, si fara sa accelerez masina a luat-o la vale, a trebuit sa pun frana normala. Apoi, mai recent, dupa ce am schimbat si uleiul la cutie, in caz ca are vreo importanta, intr-o alta vale, am luat piciorul de pe acceleratie, si masina a ramas la aprox aceeasi viteza, n-a luat-o la vale. Eram deja in treapta 2 sau 3 atunci, nu plecasem de pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sfatuiec pe zapada sa folosesti si frana (foarte usor) si nu chinuii masina cu o frana de motor cu turatii de 2500-3000 . (Eu asa procedez si nu am derapat niciodata) . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Gaseste o parcare mare goala cu zapada gheata si exerseaza acolo la viteze 20-30 km/h. Ca sa nu ai surprize. Chiar daca este Volvo, legile fizicii tot primeaza :). 

Ai sa vezi cat de greu este la inceput sa o tii din plus/minus, si cat de usor dupa 5 minute, combinat cu luatul piciorului de pe acceleratie. 

De asemenea, du-o la limita, sa vezi cand pierzi controlul si derapeaza - extrem de util de asemenea. 

Si inca ceva: NICIODATA nu pune frana in curba pe zapada / gheata (dealtfel nu as recomanda nicicand) - intotdeauna inainte chiar daca presupune sa accelerezi usor in curba ulterior, in caz de viteza prea mica. 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok daca am schimbat din N in R fara sa am frana apasata? Masina era stationara, insa din graba, n-am mai apucat sa apas frana in N fiind, si am mutat in R. Am apasat imediat frana, iar masina parca apucase deja sa mearga in spate, la vreo secunda dupa ce am mutat in R. Spun parca, pt ca in graba aia n-am sesizat exact, dar asa mi s-a parut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva nu e in regula cu forumul. Am postat o data si s-a afisat de 4 ori. Iar in lista sub-forumului nu il arata ca nou, si nici nu a urcat in lista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este intradevar o problema cu forumul si nu se intampla nimic daca nu ai apasat frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De abicei, cutia nu te lasa sa schimbi - nu poti efectiv - daca ar necesita frana apasata. Daca poti si fara sa apesi frana, atunci este OK si fara sa apesi frana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din R in N si D e normal ca nici eu nu apas de multe ori frana. Dar din N in R ma obliga masina sa o apas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare care poate parea stupida, dar orice chestie de asta mica imi sta pe creier. Ieri cand am pornit masina, din graba si din neatentie, aveam apasata si frana si acceleratia in acelasi timp. Masina a pornit si s-a turat motorul direct. Schimbatorul era bineinteles in P. Intrebarea e daca are ceva ca s-a intamplat asta, daca afecteaza pe undeva, ceva, sau e ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E oke . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

Ca sa nu mai deschid alt topic am sa scriu si eu tot aici. 

Vreau sa intreb posesorii Volvo cu transmisie automata daca atunci cand este comutata pe manual , deci usor dreapta , ea intra in modul sport ? Intreb pentru ca nu este inscriptionat S-ul la nici o cutie automata din 2010- 2013 si nu ca as fi eu mare sportiv , am trecut de acea perioada, dar te poate ajuta la o depasire.

Si ca tot am adus vorba despre depasiri , voi cum procedati cand trebuie sa-ti iei demaraj ? Nu am condus niciodata o automata si de asta intreb !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca exista modul S la Volvo!

Cand vrei sa simti masina mergi pe M (M3 sau M4) :)

Sent from my Nokia 3310i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now