Sign in to follow this  
Followers 0
Cristi Muresan

Schimbare burduf planetare d5

14 posts in this topic

Va salut dragi colegi , astazi schimband uleiul am constatat o ruptura in burduful planetarei stangi , pe partea cutiei . 

M-am uitat in vida , si am inteles ca s-ar desface burduful tripodei si apoi iese usor . Totusi in ilustratii apare planetara demontata de pe masina , se poate lasa capul tripodei in cutia de viteze ? (N-as vrea sa schimb si uleiul in cutie , sau sa pierd din el , fiind schimbat la 80k km , acuma masina are 156k km si nu are pierderi de ulei pe la cutie)

O a 2-a intrebare averi idee cam cat costa un kit de reparatie (cele 2 burdufuri si vaselina? )  

A 3-a intrebare , daca folosesc vaselina grafitata e buna ? (Am schimbat la alfa burduful , dar n-am facut mai mult de 30k si am vandut-o , nu stiu fiabilitatea pe parcuraul a 100 k km ) recomandati vre-un tip/firma de vaselina ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burduful ar trebui sa iti vina cu o mare punga de vaselina daca iei ceva de calitate (SPIDAN)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burduf nu am gasit decat oem 1300 lei ambele parti. Ma poti ajuta cu un burduf AM? 

Imi trebuie stg dr , spre cutie ...

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E 250RON OEM pe stanga interior. Nu stiu exact daca e identic si pe dreapta interior dupa rulment. Interior + exterior e 600RON/roata.

Edited by Midnight Caller
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersiii mult Alex , sa vedem ce gasesc si pe dimensiune ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind un diy : 

1. Se slabeste surubul de 13 , de la planetara si cele 5 prezoane ale rotii . 

2. se ridica masina , se pune ceva de siguranta sub ea ! 

3.se desface roata , si pe jumatate surubul planetarei si impingi planetara (impingand surubul)

4.se desface piulita pivotului .

5.se desface piulita capatului de bara

6. Cu o presa sau cu un ciocan se loveste in fuzeta (deasupra capatului de bara) , ar trebui sa iasa , apoi se misca roata cu etrierul spre exterior (echivalentul viratului maxim) se loveste cu ciocanul in fuzeta deasupra pivotului , trebuie ajutat si cu un levier mare. 

7. Se impinge planetara din fuzeta (se impinge din surub pana se termina filetul,dai jos surubul si tragi planetara din fuzeta)

8. Pe partea stg panetara are o siguranta (in cutie) si trebuie ajutata cu un levier mic plasat intre cutie si capul tripodei.(iese greut , depinde de unghiul abordat si de levier) 

9.pe partea dreapta avem un rulment intermediar care este prins in 2 suruburi de 10 (care se desfac) apoi se trage spre exterior de planetara (miscarea trebuie sa fie in ax) 

10. Se desfac colierele , se taie burduful vechi , se tine planetara cu tripoda in jos , (ar fii de ajutor un prieten , e destul de grea planetara) se loveste in dreptul fiecarui rulment cu un ciocan + "dalta"de plastic (scrie in vida ) eu am folosit o surubelnita de slaba calitate (materialul din care e facuta tripoda este de o duritate superioara fata de acea surubelnita ) , tripoda iese relativ usor , trebui lovita incet ai cu rabdare . 

11. Se sterg ambele elemente ale tripodei , apoi se curata cu : spray de frane , spray contacte , benzina ... 

12. Se foloseste un marker (pt a repozitiona capul tripodei dupa ce se scoate de pe ax ) 

13.se scoate cu un cleste / surubelnita siguranta . 

14.eu am batut in masa un (ax 5-6 cm lungime , 5-6 mm diametru , ascuti la amebel capete) pe cre am pus axul tripodei , si am folosit surubelnita+ciocanul , si foarte finut am lovit in 3 puncte rotind planetara dupa fiecare lovire . 

15. Se monateaza burduful nou (eu am pus pe ax putina vaselina , fiind burduful universal , sii avand diam putin mai mic).

16. Se pune un colier , se strange (nu puneti colier care se strange cu surub, descentreaza planetara prea mult) .

17. Se umple capul tripodei cu 2/3 din vaselina (pliculetul primit) restul am pus pe rulmentii tripodei . 

18. Se introduce capul tripodei (cate un rulment pe rand) lovit foarte usor cu ciocanul (eu am folosit de plastic)

 19. Se pune si al 2-lea colier 

20. Se monateaza planetara in cutie si in fuzeta , apoi se introduce pivotul in fuzeta , se pune si capul de bara , si surubul la planetara . Pivotul se strange dupa capul de bara ! 

Inainte de montare am curatat putin simeringul . 

Planetara se curata integral , inclusiv burduful dinspre roata , si dintisorii ei (ambele parti) si zona in care etanseaza simeringul 

 

  

20151211_150601.jpg

20151211_150554.jpg

20151211_150544.jpg

20151211_150539.jpg

20151211_144308.jpg

20151211_144253.jpg

20151211_144247.jpg

20151211_144242.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiale necesare : tubulare de 10 , 13 , 15 , 19  . O cheie de 21 (pt pivot) . Un set de cap hexagon (numai capete care se monteaza in surubelnita) aveti nevoie la pivot si la cap de bara (2 dimensiuni diferite , nu imi amintesc care sunt)  o cheie de 6 (pt hexagon)

Ciocan , levier , surubelnita plata(una tare si una mai de 2 lei) 

Cleste pt strans colierele 

Si burduful , am gasit pe potrivite la piese auto , partea dinspre capul tripodei era identica (are o forma interesanta si niste striuri pe acolo) , partea dinspre ax , cu diam 25mm (in loc de 27mm) 

Punguta de grasime pt. Articulatii 

Coliere

 

Cost: 80 lei ambele parti , manopera priceless!!!

Am uitat sa mentionez , am pierdut din cutie 100-150 ml , ramane sa schimb uleiul la cutie (decat sa completez , il schimb cu totul)

Numai bine , si sper sa nu averi nevoie de acest ghid prea decurand :D

Edited by Cristi Muresan
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari !! Pana la urma de pe ce masina se potriveste ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biata masina..:)Foarte frumos pentru efort 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biata masina..:)Foarte frumos pentru efort 

saphir uite cum arata burduful planetarei ... deci reparatia mea a fost LUX !

@MC nu stiu de pe ce masina :( , a fost  "universal" ... firma este birth 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produsul final nu l-am pozat , dar planetarele trebuie sa arate ca noi inainte sa fie montate pe masina !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare....Mă poate ajuta cineva cu o informație ?am burduful de la planetara stânga spate tăiat pe partea dinspre diferențial. ..Se poate schimba acel burduf?în vida îmi da planetara cod 36000931..Sau măcar se poate schimba toata tripoda (sau cum se cheamă ea...) si cat ar costa...xc60/D3/AWD/2012 cutie manuala...multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, am si eu 2 intrebari, referitor la subiectul planetare. (scriu aici pt ca nu am gasit un topic special pentru planetare iar aici am gasit cele mai multe detalii pe acest subiect)

Planetara stinga imi bate tare, s-a incercat o 'remediere de avarie' ce ceva vaselina cu particule de cupru sau ceva, insa nu prea a tinut. 

Prima intrebare: planetarele difera in functie de cutie de viteze? (am un xc60, 2L, 163CP, 2013, cutie automata)

2. Stiti / imi recomandati un furnizor / producator anume?

Multumesc, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar originale

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0